Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yrittäjät! Onko teiltä kysytty töitä?

Vierailija
16.05.2015 |

Mietin vaan kun tiedän lukuisia yrityksiä joista kukaan ei ole kysynyt ikinä töitä, ei minunkaan yrityksestä joka suuressa kauoungissa ja jatluvasti esillä eri medioissa. Ei edes nuoret kysy kesätöitä.

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, piti lainaamani viestiä 84.

87

Vierailija
62/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:07"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:36"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:24"]

No voiko teiltä saada töitä jos kysyy? Ei moni varmaan viitsi kysyäkään jos annatte sellaiset vibat että töitä ei ole tai että ette palkkaa niihin muita kui tuttuja.

[/quote]

Riippuu ihan hakijan osaamisesta. Meillä olisi tarjolla juuri nyt 1-2 paikkaa, mutta työtehtävien hoitaminen edellyttää osaamista. Jos korvantaustat on vielä märät, niin valitettavasti emme voi palkata.

[/quote]

Eli ette palkkaa vastavalmistuneita. 

[/quote]

Ikävä kyllä ei. Pieni firma eikä liikevoitto riitä maksamaan palkkaa sekä vastavalmistuneelle että sille työntekijälle, joka opettaisi hommat ajalta, jolta kumpikaan ei tuota yritykselle juuri mitään. Perehdytys kuitenkin kestäisi vähintään puoli vuotta. 

[/quote]

Todella isänmaallista ajattelua...

Ei mikään ihme että Suomessa on niin paljon työttömiä. Opinnoista suoraan kortistoon kun kukaan ei palkkaa ellei ole jo vuosien työkokemusta. Mistä ajattelitte että se työkokemus sitten saadaan?

[/quote]

Isänmaallista tai ei, niin ei me voida pienentää jo olemassa olevien työntekijöiden palkkaa maksaaksemme palkkaa jollekin uudelle työntekijälle. Pienellä firmalla ei ole sellaisia voittoja kuin isoilla, joiden varassa voitaisiin palkata toistaiseksi tuottamattomia työntekijöitä tulevaisuuden tarpeisiin. Mielellämme palkkaisimme vastavalmistuneitakin, mutta ikävä kyllä firmalla ei ole moiseen varaa. 

[/quote]

Joo, ettehän te voi. Mielellänne kyllä mutta ikävä kyllä. Voi voi.

[/quote]

Niin se on, voi voi. Työntekijän palkkaaminen on kallista puuhaa ja pieni yritys ei tuota sellaisia voittoja, joilla pystyttäisiin palkkaamaan tuottamattomia työntekijöitä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin vaan vitsejä..
T. Yrittäjä

Vierailija
64/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KERTOKAA NYT JOKU MITÄ NÄÄ YRITYKSET ON, JOTKA HALUAA KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ!
.

Ite oon laittanu vajaa 100 hhakemusta, joista alle 20 on edes vastattu. Mulla on nyt siivousalan työpaikka, mutta sopimuksessa lukee 15h/3vk eli eipä sillä juhlita.
.

Mulla on vajaa 2 vuotta työkokemusta siivoomisesta osa-aikasena. Lisäks reilu vuosi liikunnanohjaajan töitä kokopäiväsenä ja vajaa 5 vuotta osa-aikasena. Olen 2. vuosikurssin luokanopettajaopiskelija ja entinen kilpaurheilija nuorten EM-tasolla. Eli oon täyspäinen, ahkera ja hyvässä kunnossa. Tällä taustalla en saa edes kokopäivätyötä kesäksi.

.

Kelpaisi siis käytännössä mikä tahansa työ. Vaatimuksena 8e/h, 40h/vko

Vierailija
65/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:10"]

No huhhuh, en ihmettele yhtään miksi joillain ei ole töitä. Huom, JOILLAIN, ei tartte vetää hernettä nenään, en yleistä kaikkia työttömiä. Mutta aika hurjia asenneongelmia porukalla kyllä on. Miksi tehdä töitä nuorena huonommalla liksalla kun sossustakin saa rahaa? No olisko vaikka KOKEMUKSEN takia? Miksi kukaan palkkaisi sinua hyväpalkkaiseen duuniin kun et sen vertaa näytä motivaatiota ja draivia että miettisit omaa kehittymistäsi ja cv'täsi enemmän kuin sitä paljonko rahaa jää taskuun ja montako tuntia päivässä saat makoilla sohvalla himassa.. Ei kukaan ole teille velkaa töitä tai toimeentuloa. Tämä entitlement-asenne on suoraan sanottuna v*ttumainen, väittäisin että suurilta osin liioitellun hyvän sosiaaliturvan vuoksi. Miksi tehdä mitään kun minä "ansaitsen" toimeentulon ja ylläpidon vaikken tee mitään sen eteen. Jos ei muuta niin työnhaku ja itsensä kehittäminen on työttömänkin työ, ei kotona lorvailu ja marina!

[/quote]

Mitäpä jos kuule vaan menet ajankulutukseksi kaivamaan hautaasi. Ihan juttujesi perusteella olet niin helvetin vanha, että pian sinne kuitenkin joudut.

Vierailija
66/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]KERTOKAA NYT JOKU MITÄ NÄÄ YRITYKSET ON, JOTKA HALUAA KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ!
.

Ite oon laittanu vajaa 100 hhakemusta, joista alle 20 on edes vastattu. Mulla on nyt siivousalan työpaikka, mutta sopimuksessa lukee 15h/3vk eli eipä sillä juhlita.
.

Mulla on vajaa 2 vuotta työkokemusta siivoomisesta osa-aikasena. Lisäks reilu vuosi liikunnanohjaajan töitä kokopäiväsenä ja vajaa 5 vuotta osa-aikasena. Olen 2. vuosikurssin luokanopettajaopiskelija ja entinen kilpaurheilija nuorten EM-tasolla. Eli oon täyspäinen, ahkera ja hyvässä kunnossa. Tällä taustalla en saa edes kokopäivätyötä kesäksi.

.

[/quote]kuulostat hyvältä tyypiktä. Valitettavasti ala vaan väärä.

Vierailija
67/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:15"]

Voi kun olisikin vaan vitsejä.. T. Yrittäjä

[/quote]

Jos topikin humoristista puolta haetaan niin se on yrittäjien ainainen valitus paskoista työntekijöistä sekä ikävistä laeista, jotka estävät yrittäjää käyttämästi mielivaltaisesti työntekijöitä hyväkseen.

Vierailija
68/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]KERTOKAA NYT JOKU MITÄ NÄÄ YRITYKSET ON, JOTKA HALUAA KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ!
.

.

.

[/quote]

Kiitos :D Meinaa vaan mennä usko, kun netti ja lehdet on täynnä "kyllä töitä tekevälle on, asenteesta se vaan on kiinni -ei kukaan kotoa tuu hakemaan" -juttuja.
.
Olen kuitenkin työnhaun aloittanut jo heti tammikuussa ja harvasta paikasta edes vastataan. En siis pelkää työntekoa ja olen hakenut todella laajasti töitä. Olen lähettänyt hakemuksen KAIKKIIN mol:ssa/duuni.fi/monsterissa ym. oleviin avoimiin kesätyöpaikkailmoituksiin, jonka kriteerit täytän kokonaan tai lähes kokonaan. Lisäksi olen kysellyt eri firmoilta suoraan kesätöitä.
.
Opettajaopiskelijoilla ei ole oikein mahdollisuutta tehdä oman alan töitä kesällä, joten en missään nimessä ole ollut nirso työpaikkahaun suhteen.
.
Harmittaa vaan vietävästi, että niinkin pienillä kriteereillä kuin min 8e/h ja 40h/vko en saa töitä. Olen kuitenkin arvostetussa koulussa ja kouluni käynyt hyvin eli olen vastuuntuntoinen ja ahkera. Lisäksi kilpaurheilu on opettanut itsensä likoon laittamista, päämäärätietoisutta ja periksiantamattomuutta. Omaan kovan ttyömoraalin eli teen aina parhaani, sillä haluan olla ylpeä siitä mitä teen olisi se sitten ns. paskaduuni.

Vierailija
69/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 19:54"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]KERTOKAA NYT JOKU MITÄ NÄÄ YRITYKSET ON, JOTKA HALUAA KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ!
.

.

.

[/quote]

Kiitos :D Meinaa vaan mennä usko, kun netti ja lehdet on täynnä "kyllä töitä tekevälle on, asenteesta se vaan on kiinni -ei kukaan kotoa tuu hakemaan" -juttuja.
.
Olen kuitenkin työnhaun aloittanut jo heti tammikuussa ja harvasta paikasta edes vastataan. En siis pelkää työntekoa ja olen hakenut todella laajasti töitä. Olen lähettänyt hakemuksen KAIKKIIN mol:ssa/duuni.fi/monsterissa ym. oleviin avoimiin kesätyöpaikkailmoituksiin, jonka kriteerit täytän kokonaan tai lähes kokonaan. Lisäksi olen kysellyt eri firmoilta suoraan kesätöitä.
.
Opettajaopiskelijoilla ei ole oikein mahdollisuutta tehdä oman alan töitä kesällä, joten en missään nimessä ole ollut nirso työpaikkahaun suhteen.
.
Harmittaa vaan vietävästi, että niinkin pienillä kriteereillä kuin min 8e/h ja 40h/vko en saa töitä. Olen kuitenkin arvostetussa koulussa ja kouluni käynyt hyvin eli olen vastuuntuntoinen ja ahkera. Lisäksi kilpaurheilu on opettanut itsensä likoon laittamista, päämäärätietoisutta ja periksiantamattomuutta. Omaan kovan ttyömoraalin eli teen aina parhaani, sillä haluan olla ylpeä siitä mitä teen olisi se sitten ns. paskaduuni.
[/quote]

Huhhuh! Olispa sun kaltasia enemmän eikä noita mamman poikia, joille pitäs löytyy oman alan töitä heti ekan opiskeluvuoden jälkeen ja mielellään vielä valmistuneen palkalla. Tosin toi narina 40h/vko töistä on vähän turhaa, sillä aina voi ottaa useemman työn ja jos oot oikeesti sitä mitä sanot, niin voit saada enemmänki tunteja.

Vierailija
70/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen kolmen vuoden aikana on tullut pari sähköpostihakemusta ulkomaalaisilta. Yhtään suomalaista työnhakijaa ei ole tullut. Yksi soitteli harjoittelupaikasta, ja pyysin lähettämään sähköpostia, sitä ei koskaan tullut. 

Jätämme vastaamatta tarjouspyyntöihin, koska tekijöitä ei ole riittävästi.

Sopivalla asenteella oleva taitava tekijä voisi saada töitä, mutta alkuun mahdollisesti osa-aikaisena. 

Vierailija
71/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänmaallista tai ei, niin ei me voida pienentää jo olemassa olevien työntekijöiden palkkaa maksaaksemme palkkaa jollekin uudelle työntekijälle. Pienellä firmalla ei ole sellaisia voittoja kuin isoilla, joiden varassa voitaisiin palkata toistaiseksi tuottamattomia työntekijöitä tulevaisuuden tarpeisiin. Mielellämme palkkaisimme vastavalmistuneitakin, mutta ikävä kyllä firmalla ei ole moiseen varaa. 

[/quote]

[/quote]

Oletko sinä itse niin isänmaallinen, että tingit palkastasi, jotta omalle työpaikallesi voitaisiin palkata vastavalmistunut?

Suomen yrittäjistä enemmistö on pienyrittäjiä, joiden liikevaihto ei ole päätähuimaava, puhumattakaan siitä, mitä jää käteen, kun kaikki liiketoiminnan kustannukset on vähennetty. Jos työntekijä ei pysty tuottamaan yritykselle vähintään sen verran lisäarvoa kuin hänen palkkansa sivukustannuksineen on, se on ihan oikeasti pois siitä, mitä yrittäjälle itselleen jää käteen. Ja jos se käteen jäävä osuus on jo valmiiksi pieni, ei uskalla ottaa sitä riskiä, että se pienenisi entisestään, valitettavasti.

Vierailija
72/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:12"]

Viimeisen kolmen vuoden aikana on tullut pari sähköpostihakemusta ulkomaalaisilta. Yhtään suomalaista työnhakijaa ei ole tullut. Yksi soitteli harjoittelupaikasta, ja pyysin lähettämään sähköpostia, sitä ei koskaan tullut. 

Jätämme vastaamatta tarjouspyyntöihin, koska tekijöitä ei ole riittävästi.

Sopivalla asenteella oleva taitava tekijä voisi saada töitä, mutta alkuun mahdollisesti osa-aikaisena. 

[/quote]

Tarkennan vielä, että emme tietysti jätä vastaamatta tarjouspyyntöihin vaan ilmoitamme, että emme pysty työtilanteesta johtuen jättämään tarjousta..

Vierailija
73/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:13"]

[/quote]

[/quote]

Oletko sinä itse niin isänmaallinen, että tingit palkastasi, jotta omalle työpaikallesi voitaisiin palkata vastavalmistunut?

Suomen yrittäjistä enemmistö on pienyrittäjiä, joiden liikevaihto ei ole päätähuimaava, puhumattakaan siitä, mitä jää käteen, kun kaikki liiketoiminnan kustannukset on vähennetty. Jos työntekijä ei pysty tuottamaan yritykselle vähintään sen verran lisäarvoa kuin hänen palkkansa sivukustannuksineen on, se on ihan oikeasti pois siitä, mitä yrittäjälle itselleen jää käteen. Ja jos se käteen jäävä osuus on jo valmiiksi pieni, ei uskalla ottaa sitä riskiä, että se pienenisi entisestään, valitettavasti.

[/quote]

Siitä sitten vaan kansalaisaloitetta vetämään. Palkkaa pitää maksaa vasta sitten kun yrittäjalle itselleen jää ensin käteen vähintään 50k kuukaudessa.

Vierailija
74/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ettei sitten pahemmin kyselläkään.

Vierailija
75/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty ja kesäksi on tulossa pari opiskelijaa töihin joista yksi kyllä tekee töitä meille lukuvuoden aikanakin.

Työllistämme nelisenkymmentä henkilöä tällä hetkellä.

Vierailija
76/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin. Mutta yleensä nuoret satsaavat isoihin yrityksiin, sellaisiin, joissa yleensä tiedetään kesätyöntekijöitä olleen. Ei kukaan ehdi joka ikistä yritystä käydä läpi, vaikka tekisi sittä hommaa ihan täyspäiväisesti. Suomessa on kymmeniä tuhansia yrityksiä ja ensin aina se hakemus lähetetään niihin isoipiin ja suosituimpiin, koska niissä mahdollisuuksien arvellaan olevan parhaimpia. Jos pieneen yritykseen tarvitaan tekijä, sitä pitää etsiä itse. Minä olen saanut työni siten, että työnantaja otti yhteyttä netticv:n perusteella ja molemmat olemme tyytyväisiä. En tänä päivänäkään tietäisi ko. yrityksen olemssaolosta. Samalla on tullut tutuksi monta muuta ennen tuntematonta yritystä. Kyllä nuorten keskuudessa kiertää se "ei sieltä saa töitä kuitenkaan" ja sellaisesta ei sitten kysytä. 

Jos nuori saa saman kotona makaamalla, niin silloin on huono maine. Esim. kotona asuva, vaikkapa armeijan päättänyt ja opiskelun alkamista odotteleva keskituloisten vanhempien työtön lapsi, mikäli hänellä on ammatti saa jotain pari sataa kuussa netto, eli senkö te maksatte palkkaa? Jos ei ole ammattia, ei saa mitään...

Vierailija
77/106 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 18:19"]KERTOKAA NYT JOKU MITÄ NÄÄ YRITYKSET ON, JOTKA HALUAA KESÄTYÖNTEKIJÖITÄ!
.

.

.

[/quote]
Tosiaan kuulostit hyvältä tyypiltä viimeiseen lauseeseen asti. Useimmat työnantajat maksaa kesätyöntekijöille tes:in mukaista palkkaa, jos ei ole kokemusta alalta tai samasta työpaikasta. Sinä et ole sellaisessa asemassa, että voit vaatia itsellesi eri tason palkkaa. Ja tuo sun vaatimuksesi on jotain ihan muuta kuin mitä tes määrää.

Vierailija
78/106 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:36"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:30"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 17:24"]No voiko teiltä saada töitä jos kysyy? Ei moni varmaan viitsi kysyäkään jos annatte sellaiset vibat että töitä ei ole tai että ette palkkaa niihin muita kui tuttuja. [/quote]Annan vinkin työnhakijoille. Kun haet töitä niin asetu yrityksen/yrittäjän asemaan ja mieti mitä hän haluaa ja toivoo ja esitä työhakemuksesi sen mukaan. Ole joustava, töitä tehdään kun niitä on ja sitten lomaillaan kun töitä ei ole. Jos olet tähän valmis, kerro se, se on korvaamaton asia työntekijässä. (Ehkä tärkein asia työntekijässä yleisen motivaation ja yrittäjän ajatuksella töitä tekemisen lisäksi).

[/quote]

Lomat ja työajat on kuule ihan laissa säädelty juttu. Edes te yrittäjät ette voi teettää työntekijöillä töitä miten paljon haluatte milloin haluatte.
[/quote]
Mutta eipä kukaan myöskään kiellä työntekijää tarjoutumasta tekemään ylitöitä. Eikä kukaan kiellä työntekijää ehdottamasta, että hän voisi vapaaehtoisesti siirtää kesäloman syksylle kiireisiltä kesäkuukausilta. Kumpikohan niitä töitä saa? Se joka tiukasti haluaa pitää kiinni kesälomastaan heinäkuun vilkkaimpaan sesonkiaikaan? Vai se, joka on valmis joustamaan loman kanssa?

Vierailija
79/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olisiko niitä töitä jos joku kysyisi? Onko yritykselläsi jotenkin huono maine?

Vierailija
80/106 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin oma tyttäreni. Tosin aloitin vasta puoli vuotta sitten.