Takaisin töihin sairauslomalta, ahdistus!
Palaan ensiviikolla töihin parin viikon sairaslomalta (rannevamma). Töihinpaluu ahdistaa suunnattomasti ja se miten tulee taas vastata tulostavotteista, kehittyä ja kasvaa ja puristaa itsestään vielä enemmän irti. Samalla firma tiukensi lähityövaatimuksia joten aikaa tulee menemään myös enemmän työmatkoihin jatkossa. Työni on ihan okei, työyhteisö myös eli periaatteessa kaikki on ihan hyvin mutta en silti koe viihtyväni työssäni vaan se pikemminkin imee kaikki mehut. Nyt en saa unta ja ahdistaa tuleva viikko jo valmiiksi. Vinkkejä tai vertaistukea? :(
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Onnea vaan. Tässä just ite pohdin että sekoanko ja alan hakea saikkua vai yritänkö kitkutella kunnes sekoan ja joudun saikulle.
Millaiset asiat stressaa töissä?
Kyllä se arki lähtee luistamaan, vaikka ainahan vähän jännittää mennä töihin tauon jälkeen.
Miksi et yritä hakea uutta työpaikkaa?
Olen itsekin samassa tilanteessa, mutta vaikka tympäisee, niin minulla on muutama työtehtävä, joiden kimppuun haluan hyökätä heti. Eli koen, että haluan saada ne pois alta ja kun saan, niin tiedän tuntevani ylpeyttä hyvin hoidetusta hommasta.
Jos sinulla ei ole mitään tällaista positiivista tehtävää tai kokemusta työssäsi, niin etsi uusi työ.
Mutta löytyisikö edes kaivelemalla jotakin kivoja juttuja?
Ja siis tosiaan itselläni n.40% työstä on ihan kamalaa, puuduttavaa jaskaa, mutta loput 60% joko ihan ok tai melkeinpä innostavaa.
Onneksi ei ole varaa ahdistua vaan sitä näinä aikoina arvostaa joka hel vetin euroa ja senttiä joka tilille kilahtaa palkkapäivänä. Ahdistus kanavoituu vi tu tuk seen, mutta sen voimin pärjää ja se antaa voimaa hakea muita hommia tässä samalla.
Tällaiset aloittajan kaltaiset nariskot tympii. Ikäänkuin jonkun toisen pitäisi huolehtia, että hänellä olisi työpaikassaan kivaa.
Itse ei tee mitään.
Eihän sitä muutosta tule, ellei itse sitä järjestä.
Ap, ala aktiivisesti etsiä uutta paikkaa, ei elämäänsä saa pilata noin. Tiedän mistä puhun, olen itse vaihtanut työpaikkaa parikin kertaa. Nyt olen työpaikassa, jonne on mukava aina mennä.
Tsemppiä👍
Jätä ainakin tuo "kehittyminen, kasvaminen ja itsestä irti puristaminen" pois. Ne on hyvin pitkälti höpö-höpö-jargonia, mitä liike-elämässä nyt vain heitellään työntekijän niskaan, jotta firma vaikuttaa olevan globaalissa kehitys & kasvu -pöhinässä mukana.
Tee oma perustyösi riittävän hyvin. Kaiken muun voit jättää taka-alalle ja kehitysjohtajan murheeksi.
Ei ihme jos ihmiset vaihtaa alaa ja tyytyvät vähempään.
Onnea vaan. Tässä just ite pohdin että sekoanko ja alan hakea saikkua vai yritänkö kitkutella kunnes sekoan ja joudun saikulle.