Onko halvempaa elää sinkkuna vai parisuhteessa?
Asumiskuluthan parisuhteessa voi jakaa puoliksi, mutta sinkku taas päättää itse omista rahoistaan. Miten teillä, jäikö enemmän rahaa säästöön sinkkuna vai parisuhteessa?
Kommentit (614)
Mitä hittoa? Kyllä minä avioliitossa päätän edelleen omista rahoistani.
Parisuhteita on niin monenlaisia. Ei kaikki parit asu yhdessä.
Mutta itse kun olin aikanaan naimisissa ja oli yhteinen asuntolaina ja auto, niin olihan se nyt aivan valtavasti halvempaa elämää, verrattuna siihen että asut yksin ja maksat 100% kaikista kuluista yksin.
Yksin asuessa säästyy enemmän, kun voi säädellä itse kulutustaan. Tosiaan, jos on nainen talossa, niin sitten rahanmeno on erilaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, niin halvempaa sinkkuna. Jos olet nainen, niin halvempaa parisuhteessa. Toki on poikkeustapauksiakin, mutta pääsääntöisesti näin.
Ei ole pääsääntöisesti näin. Suomessa naiset käy töissä ja maksavat osansa. Asuminen yhdessä on halvempaa, luetaan samaa sanomalehteä, käytetään samoja streamauspalveluja, yhteiset vakuutukset ja asuntokin lämpiää samalla kertaa molemmille. Ruokakuluissa on etua. Yhdessä asuminen on väistämättä halvempaa kuin erillään.
Kyllä se on. Säästöä tulee heti jo siitä, että ei tarvitse tilata sanomalehteä eikä striimauspalveluita. Vakuutukset on vain välttämättömät.
Vierailija kirjoitti:
Molemmista kokemusta. Parisuhteessa eläminen on huomattavasti halvempaa kuin yksin. Jo pelkäståän asumiskuluissa säästin 700 euroa/kk parisuhteessa ollessani. 700 euroa kerrottuna 12 kuukaudella. Aika mojova summa jää jo yhdessä vuodessa muuhun (ulkomaan reissuihin, sijoituksiin jne.).
Ei ole pakko tietysti asua hulppeasti yksin. Minusta on hurjaa säästää 700€/kk, olitko jollain 1500€ vuokralla? Oma vuokra 510€.
Jos olet nainen niin sinkkuna on halvempaa, jos olet mies niin parisuhteessa on halvempaa.
Olin yh ja oli tiukkaa. Sain napattua ihanan miehen joka maksaa mun lastenkin menoja niin nyt on kyllä paljon helpompaa. 🥰
Olen mies ja parisuhteessa pitkän sinkkuajan jälkeen. Sinkkuna oli selvästi halvempaa. Avokkini taas kiittelee sitä, kuinka paljon nyt säästää sinkkuaikoihinsa verrattuna :)
Vierailija kirjoitti:
Jos olet mies, niin halvempaa sinkkuna. Jos olet nainen, niin halvempaa parisuhteessa. Toki on poikkeustapauksiakin, mutta pääsääntöisesti näin.
LOL, se on just näin. Esim. sähkön ja veden kulutus nousi REIPPAASTI yli kaksinkertaiseksi, kun tuli nainen taloon. Samoin roskiksen tyhjentämisväli piti tihentää kolmasosaan aiemmasta. Bensakulut n. nelinkertaistui, kun yhtäkkiä pitää rampata ties missä kissanristiäisissä. Pihan istutuksia saa olla koko ajan uusimassa, vaikka kukaan ei huomaa eroa entiseen. Jne, jne.
M39
Luulen, että sinkkuna on halvempaa, kun yksin ei voi saada lapsia. Ainakin itsellä ja tutuilla sinkuilla enempi rahaa kuin parisuhteessa elävillä.
Parisuhteessa halvempaa. Olen nyt sinkku mutta pystyisin asumaan tässä asunnossa myös miehen kanssa. Silloin samoilla nyt yksin maksamillani kuluilla menisi asumiskulut puoliksi, kotivakuutus puoliksi, kodinkoneet puoliksi, matkat ja hotellit yms puoliksi, juhliin ostetut lahjat ja tuliaiset puoliksi, jne. Autoa ei nyt ole, mutta pystyisimme pitämään autonkin kun olisi kaksi maksamassa kuluja.
Usein kaikki matkat ja hotellit yms. ovat kahdelle paljon edullisempia. Yksin maksaa kaikesta enemmän.
Kyllä minulla on omalla tilillä saman verran nyt sinkkuna kuin oli aikanaan parisuhteessa. Mies isotuloisena kustansi paljon, mutta sinkkuna olen säästänyt niin, että sama summa minulla nytkin on säästössä. Jossain vaiheessa oli sinkkuna tiukkaa eurojen laskemista ja sitä mietti, että jos olisi ollut parisuheessa, niin olisi toisen tuki ja turva. Mutta lopulta selvisin ahdingosta, Herrran kiitos, tuuli kääntyi ja aloin saada säästöönkin jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiselle on halvempaa elää sinkkuna.
Miehelle halvempaa parisuhteessa.
Moni eronnut nainen hämmästyy, miten paljon enemmän jää käteen rahaa joka kk, kun ei ole miestä kuppaamassa.
Tämä on muuten kyllä toista päin:D Aivan varmasti.
Ei toista päin, vaan toisinpäin.
Halvinta on mennä suoraan hautaan.