Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko halvempaa elää sinkkuna vai parisuhteessa?

Vierailija
16.01.2022 |

Asumiskuluthan parisuhteessa voi jakaa puoliksi, mutta sinkku taas päättää itse omista rahoistaan. Miten teillä, jäikö enemmän rahaa säästöön sinkkuna vai parisuhteessa?

Kommentit (669)

Vierailija
661/669 |
25.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kivassa saunallisessa rivarikaksiossa lähellä palveluja. Voisin  aivan hyvin asua tässä myös parisuhteessa ollessani. Onhan se suuri ero makanko nyt yksin asumiskulut tai voisin jakaa sen toisen kanssa.. lapsia en enää hanki, ovat jo aikuisia, tuskin olisi potentiaalisella miehelläkään alaikäisiä huollettavanaan. 

Jos taas muuttaisin miehen asuntoon riippuisi miten kulut jakautuisivat asumiskuluista ja koosta. Mutta tuskin samaa summaa joutuisin maksamaan kuin nyt yksin. 

Joku puhui miehen suuresta ruokamäärän kulutuksesta. Olen itse vissiin suuriruokainen nainen kun en ole havainnut miesten niin kauhean paljon enempää syövän, yleensä aikaisemmat miesystävä ovat syöneet työpaikan ruokalassa tms. päivällä. Itse sen ovat maksaneet.  Viikonloppuina olemme menneet yhdessä kauppaan ja ostaneet joitain parempaa ja pari pulloa viiniä tms. Yhteisestä päätöksestä ja ostokset on maksettu sopuisasti jakaen. Mies ei ole sen kummemmin nostanut ruokakulujani. Kun on oman osuutensa ja ylikin hoitanut halutessaan jotain erikoisempaa tai kun syödään ulkona. 

Vierailija
662/669 |
26.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä tulee mieleen muutama seikka. Isommat pakkaukset ovat edullisempia. Ja kun on kaksi maksajaa, niin asuntolainaa saa (luulisin) edullisemmin. Sitten esim. monet ylimääräiset bonukset. Puoliso on saanut työpaikalta elokuvalippuja, joita ei itse ehdi käyttää yms.

Ajansäästöä ei voi mitata, mutta kyllähän se helpottaa kaikin tavoin. Toinen käy kaupassa ja toinen siivoaa sillä aikaa. Kotona pienet remontit ja tapetoinnit sujuu nopeammin. Kyllä kaikessa toiminnassa on aina edullisempaa olla "ryhmässä" kuin yksin. Esimerkkejä on runsaasti. Kaksi tekee yhdessä enemmän, kuin kaksi erillistä yksin. Ja isoimpana bonuksena on seksi. Ei tarvitse kuluttaa aikaa kumppanin etsimiseen. Tai poikamiehen ei tarvitse käyttää aikaa ja rahaa maksullisiin.

mie55

Monia leivonnaisia, kuten esimerkiksi vaikka Fazerin mustikkarahkapiirakkaa, myydään kahden pakkauksissa, vaikka yksi riittäisi. Herkuttelu tulee halvemmaksi kaksin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheellisenä tulee mieleen muutama seikka. Isommat pakkaukset ovat edullisempia. Ja kun on kaksi maksajaa, niin asuntolainaa saa (luulisin) edullisemmin. Sitten esim. monet ylimääräiset bonukset. Puoliso on saanut työpaikalta elokuvalippuja, joita ei itse ehdi käyttää yms.

Ajansäästöä ei voi mitata, mutta kyllähän se helpottaa kaikin tavoin. Toinen käy kaupassa ja toinen siivoaa sillä aikaa. Kotona pienet remontit ja tapetoinnit sujuu nopeammin. Kyllä kaikessa toiminnassa on aina edullisempaa olla "ryhmässä" kuin yksin. Esimerkkejä on runsaasti. Kaksi tekee yhdessä enemmän, kuin kaksi erillistä yksin. Ja isoimpana bonuksena on seksi. Ei tarvitse kuluttaa aikaa kumppanin etsimiseen. Tai poikamiehen ei tarvitse käyttää aikaa ja rahaa maksullisiin.

mie55

Monia leivonnaisia, kuten esimerkiksi vaikka Fazerin mustikkarahkapiirakkaa, myydään kahden pakkauksissa, vaikka yksi riittäisi. Herkuttelu tulee halvemmaksi kaksin. 

itse ostan isommissa pakkauksissa ruuan voi pakastaa kaikilla lienee pakasti melkein nykyään

Vierailija
664/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa eläminen on halvempaa yleisesti ottaen. Tietenkin voi olla yksilökohtaisia poikkeuksia, mutta sinkut maksavat elämisestä enemmän.

Kyllähän se aina parisuhteessa halvempaa on asua ja olla. Vuokra, vesi ja sähkö maksetaan puoliksi, minä maksan auton kulut ja pikku remontit. Rouva hoitaa ja maksaa ruokapuolen ja kodin siisteyden ynnä muun. On ollut kaksikin avioliittoa ja " omat" kodit mutta ne menivät kun puolisot päättivät lähteä. Tuntuu että tää vuokralla asuminen ja oleminen sitouttaa paljon paremmin kuin omistusasunnossa velalla pakolla oleminen. Ei tarvi huolehtia ja kinata kiinteistöstä eikä remonteista, voi vaan olla.

Vierailija
665/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei ole yhtä oikeaa vastausta. 

Jos parisuhde tarkoittaa lisää suita ruokittavaksi sitä myöten tarve lisätä neliöitä, isompi auto jne. tai pakko päästä Pariisiin yms. pari kertaa kuussa ostelemaan Guccin laukkuja, ravintola syömisiä niin äkkiä käy huomattavasti kalliimmaksi kuin yksin eläminen. 

Vierailija
666/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinkkuna on jäänny aina enemmän

Vierailija
667/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon parisuhteessa miehen kanssa, joka on yhtä säästäväinen kuin minäkin.

Sanoisin, että samalla lailla jää säästöön kuin yksin.

Vierailija
668/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pihi tai juoppo mies, niin sinkkuna

Vierailija
669/669 |
31.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella näkyy olevan oletus, että parisuhde tarkoittaa yhdessä asumista, mutta kaikki parit eivät asu tai aio asua yhdessä. 

Minä ja kumppanini asumme omissa kodeissa ja elämäntyylini on pysynyt samana sinkkuaikoihin verrattuna. Rahaa siis kuluu suunnilleen saman verran ja samankaltaisiin asioihin.