Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis pitääkö ladulla tosiaan väistää jos takaatuleva karjuu ”latua”???

Vierailija
16.01.2022 |

Olen tänä talvena aloittanut hiihtoharrastuksen ja eilen sain niskaani toisen hiihtäjän raivot, kun en väistänyt hänen huutaessa ”latua!”. Siis mitä?? Vieressä oli hyvin tilaa kiertää, miksi ihmeessä hitaamman pitäisi alkaa väistymään sivuun? Eihän siinä pääse hiihtämään ollenkaan jos jatkuvasti pitää toisia väistellä!

Toisekseen, mulla ainakin on kuulokkeet korvilla ja musiikki soi niin en edes kuullut tämän tyypin huutoja ennenkuin otti mut kiinni ja huusi päin naamaa. Kuulemma latuetiketin mukaan hitaampi väistää, että jos näin on niin sanonpa vaan että paska etiketti.

Kommentit (201)

Vierailija
41/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta musiikin kuuntelu ladulla…ja muutenkin liikenteessä

Miksi?

No juuri siksi että musiikki korvilla et havainnoa ympäristöä kuten aloituksessakin käy ilmi! Pitää olla niin että kuulee puhetta.

Tarkoititko kuitenkin: Musiikki korvilla et huomaa aggressiivisia minäminäensin-öykkäreitä, jotka ei halua huomioida kanssaihmisiä? He ovat ainoita, joiden takia pitää erityisesti havainnoida ympäristöä.

Normaalit ihmiset alkaa saada tarpeekseen tästä uudesta röyhkeimmän etiketistä!!

Lapsiakin tönitään ja heille karjutaan ladulla suu vaahdossa! Muusta yhteiskunnasta puhumattakaan kun se laturaivo jää päälle.

Vierailija
42/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee pitkää päivää erittäin stressaavassa työssä sijoitualalla. Korkea koulutus ja suuri vastuu. Keksi vuosia sitten hiihdon hyväksi stressin lievittäjäksi. Nyt hiihtää lähes joka ilta ja pistänyt rahaa viimesenpäälle suksiin ja varusteisiin. Nämä hitaammat voisi hieman miettiä muitakin kuin itseään ja antaa sitä tilaa suosiolla ihmisille jotka nimenomaan tulevat ladulle purkamaan stressiä ladulle, ei menettämään hermoja pujottelukeppien ohittelussa. Mutta minä minä asenne ei tietenkään anna periksi ladun antamiseen vaikka on selvästi hitaampi!

Toivottavasti miehesi ei tule minua huitomaan sauvoillaan tai saa seuraavaksi käyttää kyynärsauvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta. Autoilijat jotka kuuntelevat musiikkia kuulokkeista ajaessaan ovat vaarallisia koska he eivät kuule lainkaan mitä auton ulkopuolella tapahtuu.

Vierailija
44/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ja kaikessa takaa tulevan on velvollisuus väistää. Laskettelussa, hiihdossa, pyöräillessä, kävellessä, autoillessa, koiran kanssa ja hevosella. Piste.

Vierailija
45/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täysin totta. Autoilijat jotka kuuntelevat musiikkia kuulokkeista ajaessaan ovat vaarallisia koska he eivät kuule lainkaan mitä auton ulkopuolella tapahtuu.

Ja sitten jotkut nuoret pitävät vielä huppua päässään ajaessaan. Kuritushuoneelle tuollaiset jonnet.

Vierailija
46/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies tekee pitkää päivää erittäin stressaavassa työssä sijoitualalla. Korkea koulutus ja suuri vastuu. Keksi vuosia sitten hiihdon hyväksi stressin lievittäjäksi. Nyt hiihtää lähes joka ilta ja pistänyt rahaa viimesenpäälle suksiin ja varusteisiin. Nämä hitaammat voisi hieman miettiä muitakin kuin itseään ja antaa sitä tilaa suosiolla ihmisille jotka nimenomaan tulevat ladulle purkamaan stressiä ladulle, ei menettämään hermoja pujottelukeppien ohittelussa. Mutta minä minä asenne ei tietenkään anna periksi ladun antamiseen vaikka on selvästi hitaampi!

Niin, että sun mies on jotenkin tärkeämpi ja arvokkaampi kuin kaikki muut hiihtäjät ja muiden pitäisi se huomata väistää kinokseen ja kumartaa ukolles?

Vierailija
47/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan tämä vitsi?

Saattaa olla trolli mutta saattaa olla myös tottakin, onhan noita spandex spedejä jotka kuvittelevat itselleen turhan kalliit varusteet ostamalla omistavansa koko ladun.

Vierailija
48/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai osaat antaa sille ensiapua kun se jonain kertana tulee nenä poskella kotiin?

Vierailija
49/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä päätin pari vuotta sitten vuosien tauon jälkeen kokeilla hiihtoa. No,en ollut päässyt kovinkaan pitkälle kun joku ukko alkoi huutaa "latua,pois alta!" En todellakaan aikonut hypätä umpihankeen joten aloin vaivalloisesti kääntyä ympäri ja ukko mylvi " pitää pysyä poissa jos on noin hankalaa". Tuli järkyttävät takautumat koulun liikuntatunneilla ja minä kun olin aikoinut hoitaa vanhoja traumojani! 😭

Palasin kotiin ja möin sukset. Kiitti vaan.

Vierailija
50/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetkö uimahallissakin kilpauimareiden radalle hidasteeksi?

Vierailija
51/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilatuisilla retkireiteillä väistää ladulla oleva. Ei se takaa tuleva kuitenkana voi hypätä edellä hiihtävän yli. Ohi taas ei voi umpihangessa mennä.

Jos näin on niin sen edellä olevan sitten pitää hypätä sinne umpihankeen?

Kyllä, edellä olevan hitaamman tulee ladulla väistää. Mikä teitä nykyihmisiä oikein vaivaa? Minä minä minä vaan mielessä. Hiihtäkää kovempaa sitten jos ette muka voi kohteliaasti antaa latua kuten kuuluu tehdä. Ei siutä mitenkään nokkiinsa pidä ottaa jos joku huikkaa "latua".

Vierailija
52/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki hiihtotakiksi boxing seuran takki, jossa isolla selkäpainatuksella seuran logo tekstinä ja irvistävä taistelukoiran kuva. Jos olet nainen, tämä toimii vielä paremmin vaaleanpunaisella takilla. Saatat näyttää anarkistilta, mutta saatpahan hiihtää rauhassa. Itse käytän metsästysvaatetusta liivillä ja latuhäiriköille huutelen: ennekin on erehdytty pyöräilijöistä, miksei hiihtäjästäkin.

Vierailija
53/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Mieti tätä hiljaa itseksesi kun menet illalla nukkumaan.

Vierailija
54/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö uimahallissakin kilpauimareiden radalle hidasteeksi?

Uimahalleissa on kilpauimareille omat radat joten vertaus ei nyt ihan onnistunut, ladut kun on yhteisiä. Sitäpaitsi ei ne laturaivoajat mitään kilpahiihtäjiä ole vaan itseään kilpahiihtäjäksi luulevia vanhoja kääkkiä.

Vierailija
55/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se mies muistaa ilmoittaa, että on tärkeä ja ylempiarvoinen sijoittaja stressinpurussa samalla kun huutaa hidastelijoille "latua"? Juntit ei kato välttämättä sitä tajua, edes niistä viimesenpäälle-varusteista.

Vierailija
56/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että pois alta kun korkea koulutus ja suuri vastuu tulee? Levitänkö vielä punaisen maton niin saa tömähtää siihen rähmälleen?

Vierailija
57/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksilatuisilla retkireiteillä väistää ladulla oleva. Ei se takaa tuleva kuitenkana voi hypätä edellä hiihtävän yli. Ohi taas ei voi umpihangessa mennä.

Kyllä se just niin on. Terveisiä just tulin erämaaladulta. Siellä annetaan latua ja katsotaan tuleeko joku alamäkeen ennen kuin itse lähdet kiipeämään. Kyllä itselläkin oli mono täynnä lunta kun olin antanut latua. Niin siellä mennään.

Vierailija
58/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi niin että olimme lapsen kanssa hiihtämässä, miehet hiihtivät melkein kiinni ja väistivät viime tipassa, sitten mentiin mäki alas ja pariskunta laski melkein päälle, juuri sain lapsen vedettyä ladulta pois ettei laskeneet päälle, ei pysähdystä, päälle vaan.

Vierailija
59/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole eksynyt vahingossa mihinkään hiihtokilpailureitille, niin ei tarvitse väistää. Eri asia on, jos on kilpailu kesken. (Minulle on käynyt näinkin, hiihtelin ihan kaikessa rauhassa, kun takaa alkoi tulla numerolappuporukkaa. En tiennyt että olikin joku piirinmestaruuskisa käynnissä vakioreitilläni).

Vierailija
60/201 |
16.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se just niin on. Terveisiä just tulin erämaaladulta. Siellä annetaan latua ja katsotaan tuleeko joku alamäkeen ennen kuin itse lähdet kiipeämään. Kyllä itselläkin oli mono täynnä lunta kun olin antanut latua. Niin siellä mennään.

Erämaaladut on hiukan eri asia kun saattaa olla että ehdit hiihtää useamman tunnin ennen kuin näet ketään muuta ihmistä. Mutta sama etiketti niissäkin pätee: nopeampi väistää. Toki on sallittua olla ystävällinen ja väistää vaikka etiketti ei sitä edellyttäisi, mutta kukaan ei voi sitä edellyttää. Itse yleensä väistän, paitsi jos minulle röyhkeästi huudetaan ja vaaditaan sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme