Uskovaiset, miksi juuri teidän uskonto/lahko/suuntaus on se ainoa oikea?
Ja mikä se on?
Haluaisin siis perusteluja sille miksi juuri teidän on oikea, ei keskustelua siitä onko se että uskoo väärin vai oikein
🤩
Kommentit (1338)
Vierailija kirjoitti:
1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
1:2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä.
1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
1:9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.Ilmestyskirja on kirjoitettu 90v lopunajan seurakunnalle. onko jäännyt lukematta.
Ei sitä ole kirjoitettu 90ad koska Jerusalem ja sen temppeli oli vielä pystyssä ja enkeli käski Johanneksen mitata temppelin ( Ilm 11 ).
Onhan se nyt sanomattakin selvää että minä oikeauskoisena olen täysin vakuuttunut ja tietoinen että kaikki muut ovat vääräuskoisia. Tätä ei tarvitse mitenkään perustella ja perusteiden vaatiminen on merkki vääräuskoisuudesta ja jokainenhan tietää miten sellaisille käy.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt sanomattakin selvää että minä oikeauskoisena olen täysin vakuuttunut ja tietoinen että kaikki muut ovat vääräuskoisia. Tätä ei tarvitse mitenkään perustella ja perusteiden vaatiminen on merkki vääräuskoisuudesta ja jokainenhan tietää miten sellaisille käy.
Kristityn tulee perustella ja tutkia tarkkaan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,
1:2 joka tässä todistaa Jumalan sanan ja Jeesuksen Kristuksen todistuksen, kaiken sen, minkä hän on nähnyt.
1:3 Autuas se, joka lukee, ja autuaat ne, jotka kuulevat tämän profetian sanat ja ottavat vaarin siitä, mitä siihen kirjoitettu on; sillä aika on lähellä.
1:4 Johannes seitsemälle Aasian seurakunnalle: Armo teille ja rauha häneltä, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, ja niiltä seitsemältä hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä,
1:5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, häneltä, joka on kuolleitten esikoinen ja maan kuningasten hallitsija! Hänelle, joka meitä rakastaa ja on päästänyt meidät synneistämme verellänsä
1:6 ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti! Amen.
1:7 Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti, amen.
1:8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
1:9 Minä, Johannes, teidän veljenne, joka teidän kanssanne olen osallinen ahdistukseen ja valtakuntaan ja kärsivällisyyteen Jeesuksessa, minä olin Jumalan sanan ja Jeesuksen todistuksen tähden saaressa, jonka nimi on Patmos.Ilmestyskirja on kirjoitettu 90v lopunajan seurakunnalle. onko jäännyt lukematta.
Ei sitä ole kirjoitettu 90ad koska Jerusalem ja sen temppeli oli vielä pystyssä ja enkeli käski Johanneksen mitata temppelin ( Ilm 11 ).
Jumalan temppeli tarkoittaa tässä uskovien seurakuntaa ja esipiha kirkon nimellisten jäsenten joukkoa.
(raamatun selitysteos)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maan sukukunnat tarkoittavat Israelin 12 sukukuntaa, joista Juudan sukukunta on yksi. Roomalaiset ja juutalaiset näkivät näiden asioiden tapahtuneen jo, katso edelliset viestit ylempää.
Kaikki maan sukukunnat ei ole vain 12 sukukuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Jeesus palasi maan päälle pian kuten hän lupasi. Silloiset uskovaiset, joita oli ehkä muutamia satoja, tempaistiin taivaaseen ja alkoi tuhatvuotinen anti-kristuksen aika kun Rooma hajosi. Asia jäi kirjaamatta kun kaikki aktiiviset tosiuskovaiset lensivät taivaaseen.
Kristityt nyt odottelevat turhaan edelleen Jeesusta saapuvaksi vaikka hän ei kolmatta kertaa enää saavu.
Väärin päätelty.
Lue esim. Matteus 24:25-31 siinä mm. Herra itse kertoo tulemuksestaan.Kun Jeesus tulee toisen ja viimeisen kerran - oletko valmis?
Matteus 24
Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut huomatkoon lukija tämän! 16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. 17Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, 18eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. 19
Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! 20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. 22Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.Ymmärrättekö että nämä ovat tapahtuneet. Rooma piiritti Jerusalemia vuosina 66-70 jKr 1260 päivää. Jerusalem tuhottiin täysin, temppeli tuhottiin, ihmiset mainittiin risteille jne. Historioitsija Flavius Josefus
37-100 jKr )kirjoittaa ( lainaus hänen kirjastaan ) .
3.288 "...kaupungin yläpuolelle ilmestyi miekan muotoinen tähti sekä komeetta, joka vuoden ajan pysyi paikallaan... Yöllä yhdeksännen tunnin vaiheilla säteili alttarin ja temppelin ympärillä niin kirkas valo, että näytti siltä kuin olisi ollut valoisa päivä. Sitä kesti puoli tuntia.... Saman juhlan aikana eräs lehmä, jota vietiin uhrattavaksi, synnytti lampaan keskellä temppeliä...
Väärä tulkinta; juuri tuo lause, että "ahdinko on oleva niin suuri, jollaista ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaan" paljastaa, että se aika on vielä edessäpäin yhä tänäänkin.
Jerusalemin piiritys oli hirveää, mutta ahdistuksen aika tarkoittaa koko maailmaa samanaikaisesti.
Siitä Raamattu puhuu muuallakin ja Raamatun sana on se auktoriteetti näissä asioissa, ei mm. pakanahistorioitsijat, kuinka luotettavia muuten ovatkin.
Mutta he ovat sen ajan dokumentoijia, heillä ei ole tietoa myöhemmistä, oman elinaikansa jälkeen tapahtuvista asioista.
Jos Jeesus olisi palannut jo maan päälle, kaikki sen tietäisivät kyllä; maailma ei olisi tätä mitä se nyt on.
Lue Ilmestyskirjaa, niin huomaat, että siellä kuvatut tuhoisat tapahtumat koskevat koko maailmaa, eivätkä totisesti ole vielä tapahtuneet.
Valitettavaa, mutta 2. maailmansotakin on niiden kauhujen rinnalla lasten leikkiä.
Eikö nykymaailma juuri osoita, että Jeesus tuli ja meni?
Turhaan on tuhansia vuosia varrottu vaikka tuo puolijumala lupasi tulla takaisin pian. Jos hän oli jumala, hän tosiaan teki niin.
Samalla tavalla kuin jos Jeesus tulisi maan päälle ja veisi tosiuskovat, niin feikki-kristityt jäisivät edelleen julistamaan uskoaan. Niin ehkä kävi 1600+ vuotta sitten ja nyt kaikki on jo turhaa,
Jeesuksen saapumisen jälkeenhän jää ihmisiä edelleen planeetalle ihmettelemään. Ehkä olemme noita ihmettelijöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalan temppeli tarkoittaa tässä uskovien seurakuntaa ja esipiha kirkon nimellisten jäsenten joukkoa.
(raamatun selitysteos)
Eikä tarkoita. Sellaiset selitysteokset ovat nykyajan höpinöitä. Kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin jotka lävistivät Hänet ( roomalaiset lävistivät ), kaikki maan ( Israelin ja Juudean ) sukukunnat ( 12 Israelin heimoa eli sukukuntaa ) vaikeroitsevat hänen tullessansa. Totisesti Israel ja Juudea vaikeroivat kun tuho koitti Rooman armeijan muodossa. Josefina kertoo Jerusalemin asukkaita naulitun ristille joka yö 500 henkeä. Jeesus sanoi ettei hän ole rauhaa tullut tuomaan vaan miekan. Tämä miekan näköinen tähti ilmestyi Jerusalemin päälle vuonna 66 jKr ja kaupungin yllä pysyi myös komeetta vuoden ajan paikallaan. Tämä oli se Ihmisen Pojan merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki maan sukukunnat tarkoittavat Israelin 12 sukukuntaa, joista Juudan sukukunta on yksi. Roomalaiset ja juutalaiset näkivät näiden asioiden tapahtuneen jo, katso edelliset viestit ylempää.
Kaikki maan sukukunnat ei ole vain 12 sukukuntaa.
Maa tarkoittaa maata, valtiota, Juudeaa ja Israelia. Ei se tarkoita maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti Jeesus palasi maan päälle pian kuten hän lupasi. Silloiset uskovaiset, joita oli ehkä muutamia satoja, tempaistiin taivaaseen ja alkoi tuhatvuotinen anti-kristuksen aika kun Rooma hajosi. Asia jäi kirjaamatta kun kaikki aktiiviset tosiuskovaiset lensivät taivaaseen.
Kristityt nyt odottelevat turhaan edelleen Jeesusta saapuvaksi vaikka hän ei kolmatta kertaa enää saavu.
Väärin päätelty.
Lue esim. Matteus 24:25-31 siinä mm. Herra itse kertoo tulemuksestaan.Kun Jeesus tulee toisen ja viimeisen kerran - oletko valmis?
Matteus 24
Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut huomatkoon lukija tämän! 16 silloin on kaikkien Juudeassa asuvien paettava vuorille. 17Sen, joka on katolla, ei pidä mennä hakemaan mitään tavaroita talostaan, 18eikä sen, joka on pellolla, pidä palata noutamaan viittaansa. 19
Voi niitä, jotka noina päivinä ovat raskaana tai imettävät! 20 Rukoilkaa, ettette joutuisi pakomatkalle talvisaikaan tai sapattina. Ahdinko on oleva niin suuri, ettei sellaista ole ollut maailman alusta tähän päivään asti eikä tule koskaan olemaan. 22Jos sitä aikaa ei lyhennettäisi, yksikään ihminen ei säästyisi. Mutta valittujen tähden se aika lyhennetään.Ymmärrättekö että nämä ovat tapahtuneet. Rooma piiritti Jerusalemia vuosina 66-70 jKr 1260 päivää. Jerusalem tuhottiin täysin, temppeli tuhottiin, ihmiset mainittiin risteille jne. Historioitsija Flavius Josefus
37-100 jKr )kirjoittaa ( lainaus hänen kirjastaan ) .
3.288 "...kaupungin yläpuolelle ilmestyi miekan muotoinen tähti sekä komeetta, joka vuoden ajan pysyi paikallaan... Yöllä yhdeksännen tunnin vaiheilla säteili alttarin ja temppelin ympärillä niin kirkas valo, että näytti siltä kuin olisi ollut valoisa päivä. Sitä kesti puoli tuntia.... Saman juhlan aikana eräs lehmä, jota vietiin uhrattavaksi, synnytti lampaan keskellä temppeliä...Väärä tulkinta; juuri tuo lause, että "ahdinko on oleva niin suuri, jollaista ei ole koskaan ollut, eikä tule olemaan" paljastaa, että se aika on vielä edessäpäin yhä tänäänkin.
Jerusalemin piiritys oli hirveää, mutta ahdistuksen aika tarkoittaa koko maailmaa samanaikaisesti.Siitä Raamattu puhuu muuallakin ja Raamatun sana on se auktoriteetti näissä asioissa, ei mm. pakanahistorioitsijat, kuinka luotettavia muuten ovatkin.
Mutta he ovat sen ajan dokumentoijia, heillä ei ole tietoa myöhemmistä, oman elinaikansa jälkeen tapahtuvista asioista.Jos Jeesus olisi palannut jo maan päälle, kaikki sen tietäisivät kyllä; maailma ei olisi tätä mitä se nyt on.
Lue Ilmestyskirjaa, niin huomaat, että siellä kuvatut tuhoisat tapahtumat koskevat koko maailmaa, eivätkä totisesti ole vielä tapahtuneet.
Valitettavaa, mutta 2. maailmansotakin on niiden kauhujen rinnalla lasten leikkiä.
Osaatko sinä laskea? 3,5 vuotta eli 1260 päivää. Aika jona Jerusalemia piiritettiin. Jerusalemin asukkaat söivät jopa lapsiaan koska oli niin nälkä. Josefus kertoo kuinka valtava huuto kuului kaupungista kun asukkaat huutivat kauhusta kun roomalaiset pääsivät sisälle, nähdessään temppelin tulessa. Kuoli huutoja, pelonhuutoja ja samaan aikaan roomalaisten taisteluhuutoa. Sotilaat kulkivat ruumiiden päällä koska joka kohdassa oli kuolleita. Kaikki oli pelkkää verta ja kuolemaa. Ei sen pahemmaksi voi mennä.
Kerro uskonnon nimi,koska sun oppi poikkeaa globaalista Raamattukristillisyydestä.
Johanneksen evankeliumi kertoo
Jeesus sanoi hänelle: Mitä itket, nainen? Ketä sinä etsit? Maria luuli Jeesusta puutarhuriksi ja sanoi: Herra, jos sinä olet vienyt hänet täältä, niin sano, minne olet hänet pannut. Minä haen hänet pois.
Ketkä olivat kaksi todistajaa jotka tapettiin Jerusalemissa?
Jeesus Kristus ja neljä vuotta ennen sotaa Jeesus Ananias.
Josefus kertoo että eräs sivistymätön maalaismies Jeesus Ananiaan poika meni temppeliin ja alkoi huutaa "Ääni kuuluu idästä, ääni kuuluu lännestä, ääni kuuluu neljältä ilmansuunnalta, ääni Jerusalemia ja temppeliä vastaan, ääni ylkiä ja morsiamia vastaan. Näin hän kulki ympäriinsä pitkin kaikkia kujia ja huutaen päivin ja öin."
Häntä hakattiin mutta ei päästänyt ääntäkään vaan päästyään vapaaksi jatkoi huutelemistaan. Seitsemän vuotta hän jatkoi huuteluaan vaikka hänet pahoinpideltiin monesti. Jerusalemin piirityksen aikana hän pääsi rauhaan nähdessään muurilta ennustuksensa käyvän toteen. Vielä kerran hän huusi, silloin iskeytyi kivi heittokoneesta ja tappoi hänet siihen paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kerro uskonnon nimi,koska sun oppi poikkeaa globaalista Raamattukristillisyydestä.
Minä uskon siihen mikä Jeesus Kristus sanoikin olevansa, että hän on Jumalan Poika ja hänen puheisiinsa, en nykykirkon opetuksiin. Minä uskon ensimmäisellä vuosisadalla eläneiden apostolien ja myös ei kristittyjen historioitsijoiden todistuksiin, koska he olivat paikan päällä näkemässä. Kirkko ei halua kertoa että nämä asiat tapahtuivat jo, koska kukaan ei enää kävisi kirkossa. Minkä ihmeen takia Jeesus sanoi monta kertaa tulevansa takaisin pian, kohta, aika on lähellä, jos hän olisi tarkoittanut sanansa 2000 luvulla eläville ihmisille?
Minkä ihmeen takia Jeesus sanoi monta kertaa tulevansa takaisin pian, kohta, aika on lähellä, jos hän olisi tarkoittanut sanansa 2000 luvulla eläville ihmisille?
On myös sanottu että yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
Tulee tehdä työtä kun päivä on ,tulee yö ,jolloin kukaan ei voi työtä tehdä.
Evankeliumi on saarnattava kaikkeen maailmaan ,sitten tulee aikakauden loppu.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia Jeesus sanoi monta kertaa tulevansa takaisin pian, kohta, aika on lähellä, jos hän olisi tarkoittanut sanansa 2000 luvulla eläville ihmisille?
On myös sanottu että yksi päivä on kuin tuhat vuotta.
Tulee tehdä työtä kun päivä on ,tulee yö ,jolloin kukaan ei voi työtä tehdä.
Evankeliumi on saarnattava kaikkeen maailmaan ,sitten tulee aikakauden loppu.
Jeesus "
Israel oli ja on edelleen pinta-alaltaan hyvin pieni alue. Sen kävelee päästä päähän lyhyessä ajassa. Kaikki saarnattiin Israelille jo ensimmäisellä vuosisadalla. Evankeliumi levisi muuallekin maailmaan, Aasian 7 kirkkoa olivat ja jokainen kuuli evankeliumin silloisen tunnetun maailman aikana.
Matteus 10:23
Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee.
Jeesus ei ole vielä tullut toisen kerran. Ylöstempaus ei ole vielä tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos Jeesus olisi jo tullut takaisin, sen tietäisivät kaikki. Jeesus tulee pian takaisin ja tapahtuu ylöstempaus. Hänen omansa ovat turvassa.
Historioitsijat kirjoittivat taivaalla nähdyn suuren sotajoukon pilvissä kun Jerusalemia vuosina 66-70 jKr 1260 päivän ajan. Vaivan aika oli jo, Nero oli antikristus, Rooma oli peto ja Jerusalem pedolla ratsastava Babylonin huo ra. Jeesus sanoi kaiken tapahtuvan sen sukupolven aikana joka oli häntä kuulemassa.
Ei, vaan se sukupolvi, joka elää lopunajassa ei katoa, ennen kuin on nähnyt kaikki lopunajan tapahtumat Jeesuksen paluuseen saakka. Kaikki tapahtuu sen saman sukupolven aikana. Jeesus ei ole vielä palannut, joten se ko. sukupolvi ei ollut tuo 70 jKr aikana elänyt sukupolvi; hehän eivät jääneet viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
"Kymmenessä käskystä ei puhuta mitään avioliiton ulkopuolisesta seksistä sinkkujen kesken. Haureus tarkoittaa aviorikosta. Englanninkielinen käännös kääntää sen alkuperäiskielestä adultery eli avionrikkominen."
Kansa jolle lait annettiin meni neitsyenä naimisiin ,sehän oli ehdoton käsky.
Haureus on paljon laajempi käsite kuin pelkkä aviorikos. Katso 3 Mooseksen kirja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ef. 5:18:"Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee rietas meno, vaan täyttykää Hengellä."
Haureus, kreik. porneia on seksuaalista kanssakäymistä kahden ihmisen välillä avioliiton ulkopuolella. Porneia suomennetaan myös sanalla siveettömyys, joka tarkoittaa avioliiton ulkopuolista heteroseksuaalista sukupuolielämää.
Mark. 7:21
1.Kor.6:9, 18-20
2.Kor.12:21
Gal.5:19-21
Ef.5:3
1.Tess.4:3-4Eikä tarkoita. Korintissa oli Aphorditen kultti ja roomalaisilla Venuksen kultti. Näissä harrastettiin trmppeliprostituutiota ja orgioita. Roomalaisille orgiat olivat yleisiä muutenkin. Porneia on seksuaalista moraalittomuutta, ei avioliiton ulkopuolista seksiä kahden sinkun välillä.
https://biblehub.com/greek/strongs_4202.htmKahden sinkun välinen seksi on seksuaalista moraalittomuutta, se on Uuden testamentin Hengen vastaista.
Ei ole. Luepa tuo englanninkielinen teksti yltä ja opi mistä Raamattu puhuu.
Eihän tuo ole Raamatun sanaa vaan tulkintaa ja -historiaa! Kyllä Raamattu selkeästi opettaa, että seksi kuuluu vain ja ainoastaan kahden hetero aviopuolison väliseen elämään.