Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.
Kommentit (651)
Minulla on tilipäivä kerran viikossa. Minun pitäisi luuhata marketeilla jatkuvasti että saisin rahani tuhlattua, mitä järkeä siinä olisi?
Täällä hengaileville tyypeille on kyllä ylivoimaisen vaikeaa ihan vain vastata aloittajan kysymykseen, mikään muu ei meitä muita kiinnosta :D
Viinaa+ kaikki apteekki tuotteet kuten lääkkeet ja puolisolleni vitamiinit kuten beroccaa pitää aina olla näin pimeään talviseen aikana. Hän syö niin yksipuolisesti niin että huolehdin hänen lisäravinteista. Hyvin hän ottaa beroccaa joka päivä ja on pysynyt terveenä. Ei ole ollut koronaa mutta minä olen saanut kaikki taudit ja ihme kyllä ei ole häneen tarttunut kun kuumetta mittaillaan ja testaillaan. Häntä testattiin työpaikalla koko ajan eikä ollut koronaa. Minä olen sairastanut kamalia hengitystie tauteja ja meinannut kuolla siihen yskään kun ei meinaa henkeä saada siihen yskän puuskaan ja näitä on nyt jo toinen tullut vuoden välein.
Ei tämmöisiä ollut ennen koronaa kuin joskus harvoin vain ja nyt tuntuu näitä tulevan jatkuvasti. Ennen koronaa sairastin flunssaa tosi harvoin. Minä joudun työskentelemään tosi ahtaassa tilassa missä paljon ihmisiä ja saan sieltä heti kaikki tartunnat ja ihmettelen kun tautini ei ole mieheeni tarttunut. Johtuukohan se siitä että asumme isossa hyvin ilmastoidussa talossa niin eivät taudin aiheuttajat pääse kimppuun.
Maksan asuntolainan, laskut, tankkaan auton. Jää 10€
Vierailija kirjoitti:
Täällä hengaileville tyypeille on kyllä ylivoimaisen vaikeaa ihan vain vastata aloittajan kysymykseen, mikään muu ei meitä muita kiinnosta :D
Saahan sitä ihan vierestäkin vastata 🤣 Sehän sitä elämän iloa on.
Vierailija kirjoitti:
Ihan asiallinen liksa sulla jos sillä maksaa asuntolainan pois.
Mä en ole ikinä ymmärtänyt sitä, että ostetaan tilipäivänä. Tilipäivää edeltävänä päivänähän se ylimääräinen luksus kannattaa ostaa, kun näkee, millaiseksi kuukausi rahojen suhteen muodostui.
Päivää ennen tilipäivää jätän tilille tonnin rahaa. Kaikki muut menevät sentilleen ylimääräiseen asuntolainan lyhennykseen.
Tilipäivänä maksan irtolaskut, jos niitä on. Yleensä kaikki menee suoraveloituksena.
Minulla on sivutili, jonne menee automaattisesti joka kk sen kk osuus mm sähkölaskusta ja vakuutuksista. Kun lasku erääntyy, maksu menee automaattisrsti.
En virallisesti tuhlaa. Maksan asuntolainaa, joka onneksi on vähenemään päin
Jos tilille on jäänyt rahaa ennen tilipäivää, niin sitten voin ostaa huolettomasti jotain mitä tulee mieleen (sillä rahalla mitä on tilille jäänyt), ostaa vaikka kirjan tai varata ajan kasvohoitoon tai muuhun kosmetologin hoitoon.
Mutta jos ei tule mitään mieleen, niin rahat menee säästöön ja käyttötili tyhjäksi.
Palkitsen siis itseni ennen tilipäivää, ostamalla vaikka leffaliput, kirjan tai käymällä kosmetologilla.
En osta mitään siksi, että rahaa on tullut tilille, vaan ostan vain mitä tarvitsen.
Puuttuvat pesuaineet ja hygieniatarvikkeet. Puuttuvat lääkkeet. Kuiva-ainekaappiin täydennystä.
Okei.
Se on perjantai ja massipäivä.
Olen käynyt joka päivä juoksemassa ja uimassa. Lukenut ja opiskellut vapaa - ajan.
Tulin juuri ostamasta h...iinia. 20 grammaa.
Tässä on jotain niin kaunista - piikit ja lusikat siististi ja hygieenisesti omissa koteloissaan.
Tyttöystävä saapuu toiselta paikkakunnalta.
Olen ostanut paljon hyvää punaviiniä ja järjestellyt vinyylini. Haluan jutella, rakastua, käyttää huumeita, kuunnella musiikkia ja lempiä koko viikonlopun.
Ajattelin tehdä ihan kotiruokaa.
Perunaporkkanasurvosta ja nyhtökaurakaalikääryleitä+ salaattia.
Olen koko viikon fantasioinut kauniista asioista/ paremmasta maailmasta.
Lou reed, Bowie, Nick Cave, Reggae,
Ostan tilipäivänä osakkeita, osa palkasta menee aina tähän ja lisäsummaksi laitan kuukauden aikana mahdollisesti tulleet osingot.
Eikö tällä osaa porukka säännöstellä rahankäyttöä? Kaikki maksut maksatte aina tilipäivänä tai laitatte rahaa sivuun, että voitte maksaa esim. bussilipun kun sen maksuaika koittaa.
Joo, eihän siinä mitään, hyvä kun rahat riittää.
Itsellä palkkapäivä 15. päivä ja lainan lyhennys 30. päivä. Mutta kyllä ne rahat siellä palkanmaksutililläkin säilyy sinne lainan lyhennyspäivään asti. Rahaa riittää myös sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso tankki sun autossa on? Ja mitä syöt, kun 10€/kk riittää ruokaostoksiin? (Ja kaikkeen muihin menoihin)
Ostan puoli tankkia dieseliä. Riittää juuri ja juuri seuraavaan tiliin asti kun sekaan laittaa saman verran jäteöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taipankkikaatuu kirjoitti:
Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.
Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.
Monet nämä rahojaan säilövät kertovat etteivät osta koskaan mitään "turhaa", eli ilmeisisti juuri niin, että pienet itsensä tai muiden ilahduttamiset ovat niitä turhia.
Aina vaan kartutetaan ja lasketaan pikkutarkasti miten paljon taas tässä kuussa pystyy laittamaan erilaisiin sijoituksiin ja rahastoihin tms.
Elämä perustuu pitkälti töisskäymiseen ja rahan säästämiseen ja rahan seuraamiseen. Aina kun jostain keskustellaan, niin ensiksi mainitaan raha, mitä maksaa ja mitä säästää jossain asiassa.
Jos pelkän kahvilla käymisen pelkää kaatavan tämän itse luimansa himmelin tai se on vaan ylipääsemätön jo ajatuksenakin tuhlaamisesta niin tuntuu tavallisesta tallaajasta oudolta. Ja surulliseltakin.Monesti minullakin herää kysymys: mihin nämä ihmiset säästävät kun mitään pientäkään ei raaski eikä kannata ostaa?
Kun elämä loppuu niin tänne ne rahat jäävät. Eikö eläissään kannattaisi miettiä muutakin kuin rahaa?
Mikä ketäkin ilahduttaa. Sinua ilmeisesti ilahduttaa kahvilla käyminen, mutta esimerkiksi minua ei, ja siinä ei edes ole kyse rahasta.
Ostan lentoliput lomalle, jota vìmeksi suunniteltu. Sitten voikin jo alkaa suunnittelemaan seuraavaa. Eiku oikeesti laitan puolet tilistä säästöön - niiden lippujen ja laskujen maksun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taipankkikaatuu kirjoitti:
Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.
Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.
Monet nämä rahojaan säilövät kertovat etteivät osta koskaan mitään "turhaa", eli ilmeisisti juuri niin, että pienet itsensä tai muiden ilahduttamiset ovat niitä turhia.
Aina vaan kartutetaan ja lasketaan pikkutarkasti miten paljon taas tässä kuussa pystyy laittamaan erilaisiin sijoituksiin ja rahastoihin tms.
Elämä perustuu pitkälti töisskäymiseen ja rahan säästämiseen ja rahan seuraamiseen. Aina kun jostain keskustellaan, niin ensiksi mainitaan raha, mitä maksaa ja mitä säästää jossain asiassa.
Jos pelkän kahvilla käymisen pelkää kaatavan tämän itse luimansa himmelin tai se on vaan ylipääsemätön jo ajatuksenakin tuhlaamisesta niin tuntuu tavallisesta tallaajasta oudolta. Ja surulliseltakin.Monesti minullakin herää kysymys: mihin nämä ihmiset säästävät kun mitään pientäkään ei raaski eikä kannata ostaa?
Kun elämä loppuu niin tänne ne rahat jäävät. Eikö eläissään kannattaisi miettiä muutakin kuin rahaa?Mikä ketäkin ilahduttaa. Sinua ilmeisesti ilahduttaa kahvilla käyminen, mutta esimerkiksi minua ei, ja siinä ei edes ole kyse rahasta.
Mielenkiintoinen ketju. En ollut tullut enää vuosiin ajatelleeksi, että tilipäivä olisi jotenkin spessupäivä ja ostaisin vaikkapa kolme mekkoa tai oikein varta vasten lähtisin kahville tai pihviostoksille. Ehkäpä materiaa ei enää himoitse niin kovin, kun voi ostaa milloin haluaa. En minä ylimääräiselle rahalle keksi muuta kuin jättää säästöön.
Osakkeita, lautapelejä ja vähän paremman päivällisen.