Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?

Vierailija
14.01.2022 |

Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.

Kommentit (651)

Vierailija
421/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taipankkikaatuu kirjoitti:

Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.

Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään  todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.

Joo, koska tuohon on se 0,0001% mahdollisuus, niin siksi ei kannata säästää vaan laittaa kaikki menemään turhuuksiin, joita ei edes oikeasti tarvitse. Huh huh. 

Ei vaan voi sijoittaa esim. asunto-osakkeisiin tai kiinteistöihin. Hullua pitää rahaa tilillä ja velkaa pitää aina olla. 

Meinaatko että teet sillä osakkeella tai kiinteistöllä jotain, jos koko pankkijärjestelmä kaatuu? 

En haluaisikaan rahaa kun pankkijärjestelmä voi kaatua:D

Vierailija
422/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankit lainaa säästöistä velkaa ottaville, jos velat jää maksamatta myös säästöt katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaikuta ostamiseeni. Tarpeeseen pitää ostaa aina oli tilipäivä taikka ei.

Ja sinä opetat muita elämään kuten sinä?

Huvittavaa kyllä lukea näitä, "samanlainen päivä kuin muutenkin"- kommentteja. Johan sen tietää suomalaisesta ylikulutuspäivästä että tilipäivänä ja muulloinkin törsätään ja yli varojen. :D

Vierailija
424/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla ärsyttävämpää sanaa kuin riddari?!

Mitä se tarkoittaa?

Vierailija
425/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tilipäivä olisi joku erityinen syy tuhlata? En osta tilipäivänä mitään ns. ylimääräistä, se on päivä päivien joukossa. Palkkani on aika pieni, se yleensä menee visalaskun maksamiseen. Visalla ostetaan perheelle ruoat ja hygieniatuotteet. Puolison palkalla maksetaan loput laskut ja asuntolainan lyhennykset. Jos jotain jää se pysyy tilillä. Meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
426/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia ja paljon

Vierailija
427/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksipalveluita ja m uu m eh e i taa.

Vierailija
428/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Sen sijaan jos elämä tuntuu joskus haljulta ja värittömältä, saatan ostaa jotain piristystä tyyliin huulipunan, kynsilakan tai uusia ihonhoitotuotteita ja ison kimpun kukkia. Ja vielä jos saan hierojalleni ajan, niin elämässä on sen jälkeen taas paljon enemmän värejä.

429/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkia, jonkun viherkasvin, kosmetiikkaa, viinipullon

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
430/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjällä ei isompia tilipäivä tule. Tasaista virtaa. Säästötilille laitan isompia summia, 'palkitsen' itseä ulkomaanmatkoilla. Herkkua kotona on laadukas punaviini joskus ja tapakset😊 elämä on hyvää!

Vierailija
431/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pikkuisen palan kotiani (maksan asuntolainaa).

Vierailija
432/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka talous, en osta turhaa.

433/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Automaattisesti menee palkkapäivänä rahaa rahastoihin, säästötilille sekä tilille, josta ostan osakkeita. Ihan paras tunne, kun oma varalllisuus kasvaa. Suosittelen kaikille! :)

Vierailija
434/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huomioi tilipäivää mitenkään.

435/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mihin saatan törsätä, on auton käsinpesu sisältä ja ulkoa. Aah mikä nautinto kun auto on puhdas.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
436/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä vaikuta ostamiseeni. Tarpeeseen pitää ostaa aina oli tilipäivä taikka ei.

Ja sinä opetat muita elämään kuten sinä?

Huvittavaa kyllä lukea näitä, "samanlainen päivä kuin muutenkin"- kommentteja. Johan sen tietää suomalaisesta ylikulutuspäivästä että tilipäivänä ja muulloinkin törsätään ja yli varojen. :D

No en minäkään osta mitään erikoista. Mulla on ollut jo pitkän aikaa aina tilillä sen verran rahaa, että voin ostaa itselleni jotain erikoista "juhlan vuoksi", jos tunnen tarvetta juhlia. Palkkapäiviä on ollut jo niin monta, että niihin on tottunut eikä ne ole mitään erikoispäiviä, jolloin pitää villiintyä. 

Vierailija
437/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin nää ihmiset säilöö rahojaan 🤣 Yksi kaunis päivä netti kaatuu, rahastot ja pankkitalletukset ovat muisto vain.

Tämä on ohis, mutta olen miettinyt samaa. Mitä tapahtuisi, jos maailman pankkisysteemit kaatuisivat oikeasti ja rahat "kaapattaisiin" tai niiden saaminen omaan käyttöön olisi pysyvästi estetty? En muista niin tarkkaan, mutta yhtenä vuonna uutisoitiin, että jonkun kaukana olevan, köyhemmän maan pankeista oli onnistuttu viemään  todella paljon rahaa. En tiedä kuinka asia saatiin hoidettua.

Monet nämä rahojaan säilövät kertovat etteivät osta koskaan mitään "turhaa", eli ilmeisisti juuri niin, että pienet itsensä tai muiden ilahduttamiset ovat niitä turhia.

Aina vaan kartutetaan ja lasketaan pikkutarkasti miten paljon taas tässä kuussa pystyy laittamaan erilaisiin sijoituksiin ja rahastoihin tms.

Elämä perustuu pitkälti töisskäymiseen ja rahan säästämiseen ja rahan seuraamiseen. Aina kun jostain keskustellaan, niin ensiksi mainitaan raha, mitä maksaa ja mitä säästää jossain asiassa.

Jos pelkän kahvilla käymisen pelkää kaatavan tämän itse luimansa himmelin tai se on vaan ylipääsemätön jo ajatuksenakin tuhlaamisesta niin tuntuu tavallisesta tallaajasta oudolta. Ja surulliseltakin.

Monesti minullakin herää kysymys: mihin nämä ihmiset säästävät kun mitään pientäkään ei raaski eikä kannata ostaa?

Kun elämä loppuu niin tänne ne rahat jäävät. Eikö eläissään kannattaisi miettiä muutakin kuin rahaa?

Mikä ketäkin ilahduttaa. Sinua ilmeisesti ilahduttaa kahvilla käyminen, mutta esimerkiksi minua ei, ja siinä ei edes ole kyse rahasta.

Mielenkiintoinen ketju. En ollut tullut enää vuosiin ajatelleeksi, että tilipäivä olisi jotenkin spessupäivä ja ostaisin vaikkapa kolme mekkoa tai oikein varta vasten lähtisin kahville tai pihviostoksille. Ehkäpä materiaa ei enää himoitse niin kovin, kun voi ostaa milloin haluaa. En minä ylimääräiselle rahalle keksi muuta kuin jättää säästöön.

Sinulla on asiat sitten hyvin ja tunsit tarvetta tulla siitä kertomaan tänne.

Niin, ehkä sitä pihviä ei silloin himoitse niin paljon kun voi syödä sitä joka päivä. Tai ei ole tarvetta ostaa jalkineita kun on monta paria eteisessä.

Mutta joillekin on muutaman kaurapuuropäivän jälkeeen mieliteko saada hiukan vaihtelua ruokavalioon. Vaikka ei sitä pihviä, niin ainakin jotain muuta kuin kaurapuuroa tai pelkkää perunaa.

Ymmärräthän, että tosiaan ihmisillä on erikaisia eläntilanteita.

Onko se niin kauhea synti jos ostaa hiukan parempaa ruokaa esimerkiksi. Vai tulisiko sinulle jotenkin parempi mieli kun ei ostaisi.

Näissä on kyse sen kyseisen ihmisen elämästä, ei sinun eikä monen muunkaan ihmettelijän.

Vaikka me kaikki jättäisimme ostamatta jotain pientä tilipäivänä niin se ei parantaisi omaa elämäämme eikä huonontaisi muiden.

Siksi on turha syyllistää ja pyöritellä silmiä ja siksi on turha syyllistyä. Eletään vain niinkuin itse omaksi parhaaksi näemme.

Anna sitten niiden, jotka eivät osta mitään pientä tilipäivänä, elää niin kuin itse parhaaksi näkevät.

Vierailija
438/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilipäivänä ajan moottoritietä, seuraavalla viikolla jo vanhaa tietä pitkin körötellen.

Vierailija
439/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet nämä rahojaan säilövät kertovat etteivät osta koskaan mitään "turhaa", eli ilmeisisti juuri niin, että pienet itsensä tai muiden ilahduttamiset ovat niitä turhia.

Aina vaan kartutetaan ja lasketaan pikkutarkasti miten paljon taas tässä kuussa pystyy laittamaan erilaisiin sijoituksiin ja rahastoihin tms.

Elämä perustuu pitkälti töisskäymiseen ja rahan säästämiseen ja rahan seuraamiseen. Aina kun jostain keskustellaan, niin ensiksi mainitaan raha, mitä maksaa ja mitä säästää jossain asiassa.

Jos pelkän kahvilla käymisen pelkää kaatavan tämän itse luimansa himmelin tai se on vaan ylipääsemätön jo ajatuksenakin tuhlaamisesta niin tuntuu tavallisesta tallaajasta oudolta. Ja surulliseltakin.

Monesti minullakin herää kysymys: mihin nämä ihmiset säästävät kun mitään pientäkään ei raaski eikä kannata ostaa?

Kun elämä loppuu niin tänne ne rahat jäävät. Eikö eläissään kannattaisi miettiä muutakin kuin rahaa?

Mikä ketäkin ilahduttaa. Sinua ilmeisesti ilahduttaa kahvilla käyminen, mutta esimerkiksi minua ei, ja siinä ei edes ole kyse rahasta.

Mielenkiintoinen ketju. En ollut tullut enää vuosiin ajatelleeksi, että tilipäivä olisi jotenkin spessupäivä ja ostaisin vaikkapa kolme mekkoa tai oikein varta vasten lähtisin kahville tai pihviostoksille. Ehkäpä materiaa ei enää himoitse niin kovin, kun voi ostaa milloin haluaa. En minä ylimääräiselle rahalle keksi muuta kuin jättää säästöön.

Sinulla on asiat sitten hyvin ja tunsit tarvetta tulla siitä kertomaan tänne.

Niin, ehkä sitä pihviä ei silloin himoitse niin paljon kun voi syödä sitä joka päivä. Tai ei ole tarvetta ostaa jalkineita kun on monta paria eteisessä.

Mutta joillekin on muutaman kaurapuuropäivän jälkeeen mieliteko saada hiukan vaihtelua ruokavalioon. Vaikka ei sitä pihviä, niin ainakin jotain muuta kuin kaurapuuroa tai pelkkää perunaa.

Ymmärräthän, että tosiaan ihmisillä on erikaisia eläntilanteita.

Onko se niin kauhea synti jos ostaa hiukan parempaa ruokaa esimerkiksi. Vai tulisiko sinulle jotenkin parempi mieli kun ei ostaisi.

Näissä on kyse sen kyseisen ihmisen elämästä, ei sinun eikä monen muunkaan ihmettelijän.

Vaikka me kaikki jättäisimme ostamatta jotain pientä tilipäivänä niin se ei parantaisi omaa elämäämme eikä huonontaisi muiden.

Siksi on turha syyllistää ja pyöritellä silmiä ja siksi on turha syyllistyä. Eletään vain niinkuin itse omaksi parhaaksi näemme.

Anna sitten niiden, jotka eivät osta mitään pientä tilipäivänä, elää niin kuin itse parhaaksi näkevät.

Titenkin annan. Missä lukee, etten antaisi, oma valinta.

Mutta kritisoin sitä, että moni syyllistää ja siunailee ja moneen kertaan korostaa, että minä en vaan, enkä ymmärrä miksi jotkut.

jos joku ostaa jotain pientä tilipäivänä.

Ostaa tai ei osta, eihän sitä muiden tarvitse ihmetellä tai miettiä.

Vierailija
440/651 |
27.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tili tullut joka kk 26 vuotta. En edes huomaa sen päivän menevän ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä