Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.
Kommentit (651)
Vierailija kirjoitti:
Jonkun uuden Ps4 tai Switch pelin. Ja jos keräämistäni ja lukemistani manga sarjoista on tullut uusin osa myyntiin, niin ostan myös sen.
N39
Voi raukkaa!
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi tuhlata? En yhtään mitään ylimääräistä.
Ihmiset ovat typeriä ahneuksissaan.
Itse oot typerä oletuksissasi.
Tilipäivänä voi olla monen ainoa mahdollisuus ostaa shampoota, salaattia, maksaa harrastusta tms.
Se ei ole tuhlaamista ylimääräiseen!
En mitään. Ehkä siksi rahaa kertyykin aina puskuriksi yllättäviä kodinkonehankintoja varten ja sijoituksiin.
Vaikka ei mulla tilipäivää ole, eläkkeenmaksupäivä vain.
Mä olen luopunut tästä tavasta, ostan vain tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho,kyllä on rikasta porukkaa täällä kun ei ees tilipäivää huomata! Itse olen pieni palkkainen yksin elävä nainen ja kyllä ootan tilipäivää aina kuin kuuta nousevaa!! Viimeisen viikon saa aina kärvistellä lähes nälissään joten kyllä menen innoissani tilipäivänä ruokakauppaan! Ihanaa ostaa myös herkkuja ym hyvää eikä tarvii joka centtiä paniikissa laskea. Näin elää moni nykyaikana pienillä tuloilla,ei tod.jää mitään ikinä säästöön.
Tuota, jos sinne kauppaan ei lähtisi tuhlaamaan silloin tilipäivänä, niin ei tarvitsisi viimeisenä viikkona nähdä nälkää... Että voi olla arjenhallinta ihmisillä hukassa.
Mietin aivan samaa, että kuukaudessa tämänkin saisi muutettua toisenlaiseksi. Jättää kolmen ensimmäisen viikon epämääräisen ostelun pois ja keskittyy siihen mitä ostaa. Mielitekojen hallitsemiseen saattaa mennä useampikin vuosi, mutta se on kannattava harjoittelu jo muunkin elämän kannalta. Näin ei tarvitse kynsiä syödä viikkoa ennen palkkaa. Ja mulla ei ole korkeat tulot: vain noin 1100€/kk. Tästä maksan vuokran ja kaikki laskut.
Ja ette sitten nautiskele elämästä. Tasasen paksua aina vaan. Tai kohta kerrotte kuinka hienoa ja oikein on se teidän tapanne käydä ulkoilemassa, lukea, virkata ja leipoa. Eikä niissäkään vikaa jos tykkää.
Käärinliinoihin ole kyetty kehittämään säästökassatoimintaa sijoitusrahastoista huolimattakaan.
Itse tein asuntosijoittamisella, tilipäivinä tuhlaamisen ohessa, mukavan tulon ja pistin sen sileäksi oikein rattalisti parissa vuodessa ja nyt uusinta kierroksella lainaa maksellen, tilipäivää odotellessa.
Tilipäivät arvoon!
Ostan vain tarpeeseen enkä hemmottele tai palkitse itseäni ostamalla. Tilipäivänä teen ison ruokakauppatilauksen ja siirrän säästötilille rahaa.
En edes huomaa tai muista koko tilipäivää. Ostan asioita kun niitä tarvitsen.
Nykyään en enää muista koko tilipäivän olemassaoloa, mutta nuorempana ja köyhempänä sitä odotti ja heti ekana maksoi laskut ja vuokran ja jos tarvitsi esim takin niin sen myös. Loput rahat pihistelin tiukasti seuraavaan tilipäivään. En ole osannut palkita itseäni hemmottelemalla tai ostelemalla.
En edes tiedä, milloin on tilipäivä. Olen tottunut siihen, että tilillä on rahaa ja ostan vain tarpeeseen.
Muistelen että 1970-luvulla vanhemmille maksettiin vielä palkka rahana suljetussa tilipussissa (pari kertaa kuussa?) joten silloin palkkapäivä oli vielä jotain erikoista kun liksa oli kirjaimellisesti kourassa.
Sen jälkeen kun palkka maksettiin suoraan tilille, se on ollut päivä muiden joukossa.
Ainoan kerran elämässäni olen ostanut jotain erikoisempaa juuri palkkapäivänä silloin kun sain ensimmäisestä vakituisesta työpaikasta ensimmäisen "oikean" palkan tilille.
En mitään, laskeskelen paljonko siitä kuusta voisi jäädä säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ne teidän osakkeennekaan mitään tuota jos ei jengi kuluttaisi.
Kyllä niitä kuluttajia näyttää riittävän :D
260 eurolla rahastoja, automaattisesti.
Nyt on osakeostot harkinnan alla.
Vaikka itselläni on säästötilillä rahaa ja säännölliset ihan hyvät tulot, niin kyllä todellakin muistan tilipäivän, jolloin maksan kaikki laskut, katson jääkö mitään säästöön ja tarvittaessa ostan naamarasvat, pesuaineet ym., joihin menee kerralla vähän enemmän rahaa. Olisi mulla varaa ostaa ne koska vaan, mutta jostain syystä näin. Itseäni jotenkin ilahduttaa, että tilipäivä ilahduttaa, vaikka ei olisikaan peeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka itselläni on säästötilillä rahaa ja säännölliset ihan hyvät tulot, niin kyllä todellakin muistan tilipäivän, jolloin maksan kaikki laskut, katson jääkö mitään säästöön ja tarvittaessa ostan naamarasvat, pesuaineet ym., joihin menee kerralla vähän enemmän rahaa. Olisi mulla varaa ostaa ne koska vaan, mutta jostain syystä näin. Itseäni jotenkin ilahduttaa, että tilipäivä ilahduttaa, vaikka ei olisikaan peeaa.
Sama. Palkasta menee säästöön yli kolmannes, mutta silti palkkapäivä ilahduttaa ja tunnen kiitollisuutta, että minulla on työpaikka ja saan riittävästi rahaa mukavaan elämään.
t. tuo joka yllä kirjoitti tekevänsä ruokakauppatilauksen ja ostelevansa vain tarpeeseen, ei palkinnoksi tai hemmotteluun
Osakkeita. Niitä ostan usein juuri tilipäivänä.