Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Mulla meni just 60 € riddarin lankoihin ja toiset 60 € Zalandolle 3 mekkoon :) Yleensä tämäntyyppistä ostan, joku leivos kaupasta tai sipsipussi. Alkoholia en käytä.
Kommentit (651)
Miten hitossa näinkin kiva aloitus muodostui isolta osin pätijöiden kokoontumisajoksi. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu, mihin kukin OMAT rahansa käyttää. Ei kuulu sekään, jos joku ei laadi taulukoita tuloistaan ja menoistaan tai siirtele rahoja laskutileille.
Kukin tulkoon onnelliseksi tavallaan; tulkoon onnellisuus sitten kukkakimpun ostamisesta juuri palkkapäivänä tai siitä, että on kuitit ja kirjanpidot kasassa eikä edes muista sellaista asiaa, kuin tilipäivä.
Maksan heti tärkeimmät laskut, kun saan rahaa. Tietty summa ruokaan. Säästöön hiukan. Köyhyyden kokeneena voi hankkia myös jotain ylimääräistä kivaa, ei ole keltään pois.
Muistissa ajat kun aamulla klo 7 kauppaan hakemaan kahvipakettia, kun rahaa viimein oli.
Aika monet sanoo ettei edes muista tilipäivää.
Meillä työntekijät saa keskimäärin palkkaa bruttona n. 5000 e/kk ja silti haukutaan koko työnantaja kun ei saa bensaa eikä pääse töihin kun palkka ei ole klo 6 aamulla tilillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samanlaisia asioita kuin muinakin päivinä. Ei se palkkapussi ole niin odotettu että välttämättä edes muistaisin minä päivänä raha kilahtaa tilille
Suurin osa odottaa kyllä palkkapäivää. Moni maksaa asuntolainaa tai muuta lainaa, vuokraa. Itse asioin Emotionissa eläkepäivänä.
Miksi ihmeessä pitäisi ostaa mitään "tilipäivän kunniaksi"!?
Ostan asioita silloin kun niitä tarvitsen tai haluan päivästä riippumatta.
En osta mitään erikoista.Maksan vuoran,450e. Laskut noin 100e. Noin 7500e tulee tilille joka kk, elämiseen menee 600-700e. Loput laitan säästöön.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää tulla tänne kirjoittamaan jos ei vastaa aloittajan kysymykseen?
Ostan kukkakimpun
Käyn yleensä syömässä jonkun vähän paremman lounaan tai tilataan kotiin Woltilla ruokaa. Tavaraa en osta.
Nuorempana ostelin jotain pikkukivaa, jonkun vaatteen tai erikoisherkun. Nyt en juuri huomioi kun tilille tulee rahaa. Ihan mukavaahan se on ostaa jotain kivaa joskus, vaikka uusi matto olkkariin.
En yhtään mitään ylimääräistä. Lääkkeet ovat suurin menoerä, joten niitä tulee hankittua, kun rahat riittävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää tulla tänne kirjoittamaan jos ei vastaa aloittajan kysymykseen?
Ostan kukkakimpun
Tää on niin tuttua. Ja ärsyttävää. Oli aiheena miltei mikä hyvänsä, niin monet ihmiset tulevat siihen päsmäröimään ja kertomaan, että minä en missään nimessä tee sitä, miksi ihmeessä jotkut tekevät, oivoi sentään mitä tuhlausta jne.
Nyt keskustelun aiheena on Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Ei siis miksi jotkut ihmiset ostavat, onko tarpeellista ostaa, miksi minä en osta, mitä mieltä olen kun ihmiset ostavat, miten muulla tavoin rahaa voisi käyttää tlipäivänä, miksi ihmiset eivät osaa käyttää rahaa oikein, kerron nyt miksi vain minun tapani on oikea jne.
En oikeastaan mitään, mutta tilipäivän kunniaksi vääntäydyn yleensä täältä etätöistä läheisiin ravintoihin lounaalle, kaikkein useiten sushibuffaan.
Normaalisti syön lounaaksi edellisen päivällisen tähteitä mitä perheeltä on jäänyt. Ja jos niitä ei ole niin leipää ja hedelmiä.
Palkastani varaan 10% hupirahoiksi ja yleensä käytän ne esim. johonkin kivaan vaatteeseen, joskus pariin kirjaan, elektroniikkaan, tai koruihin. Yritän välttää asuntoni täyttämistä ylimääräisellä tavaralla, joten en osta yleensä kuin vain yhden tai kaksi uutta "hupitavaraa" kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan kukkakimpun
Tää on niin tuttua. Ja ärsyttävää. Oli aiheena miltei mikä hyvänsä, niin monet ihmiset tulevat siihen päsmäröimään ja kertomaan, että minä en missään nimessä tee sitä, miksi ihmeessä jotkut tekevät, oivoi sentään mitä tuhlausta jne.
Nyt keskustelun aiheena on Millaisia tuotteita sinä yleensä ostat "tilipäivän kunniaksi"?
Ei siis miksi jotkut ihmiset ostavat, onko tarpeellista ostaa, miksi minä en osta, mitä mieltä olen kun ihmiset ostavat, miten muulla tavoin rahaa voisi käyttää tlipäivänä, miksi ihmiset eivät osaa käyttää rahaa oikein, kerron nyt miksi vain minun tapani on oikea jne.
Ihan paras ankeuttajakommentti hetkeen oli, kun facessa oli jonkun lehden (Kotiliesi/Me Naiset tms.) julkaisema resepti jostain leivonnaisesta. Otsikolla tyyliä "tästä helppo ja nopea kakku kahvipöytään". Niin eiköhän siinä ollut heti kommenteissa jonkun päivänsäteen tämäntyyppinen (en sanasta sanaan muista) kommentti: "aivan haaskausta tällaisena kalliin sähkön aikana, kahvipöytään kotimaisia marjoja ja hedelmiä".
Jep. Jos ihminen haluaa kakkua, niin ei, hän ei saa tehdä kakkua, koska muuten koko maa kaatuu. Hedelmät ja marjathan ne maistuvatkin kahvin kanssa. Lisäksi jäi askarruttamaan, että mikäköhän mahtoi olla se kotimainen hedelmä, joka marras-joulukuussa oli tarkoitus kahvipöytään kattaa niiden pakasteesta otettujen herukoiden viereen.
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet rikas, ei ole varaa ostaa joka tilistä vaatteita. Yleensä ostan jotain ruokaa, juustoa tai muuta.
Mikä tätä maata vaivaa? Asiat jotka vielä 20v sitten olivat pienipalkkaisillekin itsestäänselvyyksiä ovatkin yhtäkkiä saavuttamatonta ökyilyä johon vain ylimmällä tulodesiilillä kuuluu olla varaa.
Ihmisen täytyy olla "rikas" jos sillä on varaa ostaa joka tilistä muutakin kuin vähän ruokaa ja juustoa.
Mulla on tilipäivä kuun 15. päivä. Vältän menemästä silloin kauppaan, koska ajattelen, että siellä on silloin normaalia enemmän väkeä. Eli tilipäivinä ei tule ostettua mitään.
Aiemmin ostin usein jonkun kukkakimpun, mutta nykyään en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten olet rikas, ei ole varaa ostaa joka tilistä vaatteita. Yleensä ostan jotain ruokaa, juustoa tai muuta.
Mikä tätä maata vaivaa? Asiat jotka vielä 20v sitten olivat pienipalkkaisillekin itsestäänselvyyksiä ovatkin yhtäkkiä saavuttamatonta ökyilyä johon vain ylimmällä tulodesiilillä kuuluu olla varaa.
Ihmisen täytyy olla "rikas" jos sillä on varaa ostaa joka tilistä muutakin kuin vähän ruokaa ja juustoa.
Ei vaan ollut mitään itsestäänselvyyksiä, Silloinkin aina laskut ensin. Vaikka palkka oli hyvä.
Eletty on monta vuosikymmentä, järkevät rahankäyttäjät erotti heti alaikäisinä, joku osti kesätyöpalkasta vaatteita, joku biletti.
Ihan samanlaisia asioita kuin muinakin päivinä. Ei se palkkapussi ole niin odotettu että välttämättä edes muistaisin minä päivänä raha kilahtaa tilille