Äitienpäivälounas ABC:llä...
... keskustelu puuttuu vielä täältä.
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Ihan on pakko kysyä, että jos asutte paikassa jossa ravintoloita ei ole lähellä, miksi äijä ei laita itse safkaa himassa? Tuo ABC -mättö on sen verran karseaa, ettei sitä kenenkään äidin pitäisi syödä näin äitienpäivänä.
Ex-miehellä oli tapana viedä meidät ABC:lle äitienpäivänä. Luojan kiitos. Arvaappa mitä mättöä se hänen laittamansa ruoka olisi ollut? Osasi suunnilleen paistaa uunissa pakastepizzan tai kalapuikkoja. Kyllä se ABC:n lounas sen voitti moninkertaisesti. Oltiin nuoria, 18-22-vuotiaita ja asuttiin maalla ja se ABC oli ainoa vaihtoehto siedettävän matkan päässä.
Nykyinen mies on loistava kokki, mutta osaisi varmasti myös varata pöydän hienosta ravintolasta äitienpäiväksikin, ja täällä pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraakin. Meillä ei kuitenkaan ole vielä yhteisiä lapsia.
En silti edelleenkään mitenkään dissaa ABC:tä äitienpäivänviettopaikkana, sillä sille on tilauksensa. Ex-mieheni kaltaisia miehiä on etenkin maalla paljon, ja siellä maalla monesti se ABC on lähin paikka, jopa ainoa mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:39"]
Ihan on pakko kysyä, että jos asutte paikassa jossa ravintoloita ei ole lähellä, miksi äijä ei laita itse safkaa himassa? Tuo ABC -mättö on sen verran karseaa, ettei sitä kenenkään äidin pitäisi syödä näin äitienpäivänä.
No kun se ei osaa tehdä kuin kaurapuuroa, ja minä en sitä suostu syömään. Ei kaikki ihmiset ole opetelleet kokkaamaan, sinkkuna mieheni söi eineksiä.
Ja sä olet tyytyväisenä yksissä miehen kanssa joka ei edelleenkään osallistu mitenkään ruokahuoltoon? Ja sitte vie sut ABC:lle? Ei paljoa näytä arvostavan.
Oletko tosissasi? En minäkään osallistu millään tavalla perheen rahan hankintaan. Asioita voi perheessä jakaa sillä tavalla kun itsestä parhaalta tuntuu, osaamisen ja mielenkiinnon mukaan, kunhan se molemmille sopii. Ja miten se muka kertoo siitä ettei arvosta toista?
Me menemme koska ruoka on edullinen ja lapsille löytyy leikkipaikka, näin pienessä "kaupungissa" ei myöskään ole varaa nirsoilla ellei halua lähteä ajelemaan sen hienon ravintolan perässä..
Ja ei, ei mennä tuulipuvuissa :D Tytöt laittavat mekot ja me miehen kanssa farkut sekä siistit paidat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex-miehellä oli tapana viedä meidät ABC:lle äitienpäivänä. Luojan kiitos. Arvaappa mitä mättöä se hänen laittamansa ruoka olisi ollut? Osasi suunnilleen paistaa uunissa pakastepizzan tai kalapuikkoja. Kyllä se ABC:n lounas sen voitti moninkertaisesti. Oltiin nuoria, 18-22-vuotiaita ja asuttiin maalla ja se ABC oli ainoa vaihtoehto siedettävän matkan päässä.
Nykyinen mies on loistava kokki, mutta osaisi varmasti myös varata pöydän hienosta ravintolasta äitienpäiväksikin, ja täällä pääkaupunkiseudulla on valinnanvaraakin. Meillä ei kuitenkaan ole vielä yhteisiä lapsia.
En silti edelleenkään mitenkään dissaa ABC:tä äitienpäivänviettopaikkana, sillä sille on tilauksensa. Ex-mieheni kaltaisia miehiä on etenkin maalla paljon, ja siellä maalla monesti se ABC on lähin paikka, jopa ainoa mahdollinen.
No kyllä sä vähän dissaat. Kerrot että nykyinen miehesi osaisi kyllä varata paikan hienommasta ravintolasta mutta että exäsi kaltaisia miehiä kyllä löytyy jotka vievät puolisonsa ABC:lle.
No, itse en muista koska olisin ABC-asemalla käynyt syömässä mitään mutta ei haittaisi pätkääkään jos veisi. Juuri äsken lapset itse asiassa pyysivät huoltsikalle(ei abc) syömään kun sen varrella pysähdytyiin ja kun kerroin että lapsena siellä välillä käytiin syömässä.
Ei menty mutta ajattelin että voitais kyllä joskus mennä.
Äitienpäivänä me syödään aina mun vanhemmilla. Sinne tullaan kaikki lapset puolisoineen tai ilman.
Argumenteista päätellen suurin osa suomalaisista asuu jossain, missä ABC on ainoa ravintola 50 kilometrin säteellä ja myös rahasta tekee niin tiukkaa, ettei ole kerran vuodessa varaa maksaa oikeassa ravintolassa käymisestä. Ihme kyllä että on kallis auto, jolla ajella viherkorttia vinguttamaan äidin kunniaksi.
Meidän taloudessamme tehdään ruoka mieluummin itse kuin alennutaan ABC:n tasoisiin pakastelämmittämöihin. Sivistysmaissa 15 eurolla saa kunnollista tuoretta ruokaa, mutta suomalainenhan ei sitä edes osaa kuvitella. Vaan vaeltaa kiltisti kaltaistensa kanssa teollisuushallin kokoiseen "ravintolaan" mässyttämään ylihintaista pakasteruokaa. Ja Nova soi kaiuttimista, kyllä on kotoisaa ja ihanan arkista.
Minulle käy mikä vaan, kunhan en itse joudu tekemään ruokaa enkä varsinkaan siivoamaan mitään, en halua edes pyyhkiä tiskipöytää äitienpäivänä. En halua myöskään syödä anopin valmistamaa ruokaa, koska se tarkoittaisi sitä, että minun pitäisi tiskata.
Maksaisikin joku mut joskus edes tuonne, nuudeleilla mennään tänäkin vuonna. Olkaa onnellisia te, joilla on herrasmiehet siippoina, ettekä ole totaaliyh.
En ikinä lähtisi mihinkään ravintolaan tai edes huoltsikalle äitienpäivänä, hirveä ryysis ja kirkuvia huonokäytöksisiä kakaroita. Mies kokkaa kotona #parasta ja se kelpaa frouvalle.
Vierailija kirjoitti:
Argumenteista päätellen suurin osa suomalaisista asuu jossain, missä ABC on ainoa ravintola 50 kilometrin säteellä ja myös rahasta tekee niin tiukkaa, ettei ole kerran vuodessa varaa maksaa oikeassa ravintolassa käymisestä. Ihme kyllä että on kallis auto, jolla ajella viherkorttia vinguttamaan äidin kunniaksi.
Naantalin Seurahuoneella käytiin eräs äitienpäivä, helvetillinen ryysis, ylihinnoiteltua perussafkaa ja huutavia mukuloita oli täynnä sekin fine dining. Parempi olla vaan kotona rauhassa hyvien ruokien ääressä.
Minua ei kannata viedä hienoon ravintolaan, hermostun arvokkaasta ja jäykästä tunnelmasta niin että alan hihitää tai vääntyillä tuolilla, en myöskään ymmärrä kaikkia niitä ruokauluvälineitä joita eteen tuodaan (lusikka pastan kanssa?!) . Olen lisäksi melko nirso, jote listoilta ei helposti löydy mitään mikä miellyttää.
Siispä Abc:lle. Tai Rossoon. Lihapullia ja pitsaa, kiitos.
Olen yh, joten teen kotona tortilloja tai pitsaa ja kaupasta ostan mutakakun tai prinsessakakun . Näillä mennään ja on toiminut hyvin kahdeksan vuotta :)
Kylläpä se taitaa olla niin,että ihmiset , jotka täällä halveksuvat Abc:n ruokia, kuumentavat kotona sitä grillimakkaraa ja pizza ,muuta yksipuolista.
Abc:llä sentään saa valita runsaasta pöydästä ,mitä syö.
Meillä on varaa käydä niin huoltsikalla kuin kaupungin kalleimmassa gurmeeravintolassakin.Lapsellista noita halveksia.
Sitä kai tässä kritisoidaan, että edes juhlapäivänä ei voi olla juhlavaa, vaan lyllerretään jonnekin persoonattomaan mättöhalliin muka äitiä juhlimaan. Mikä suomalaisia vaivaa kun kohteliaisuutta ja juhlavuutta pidetään elitisminä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kai tässä kritisoidaan, että edes juhlapäivänä ei voi olla juhlavaa, vaan lyllerretään jonnekin persoonattomaan mättöhalliin muka äitiä juhlimaan. Mikä suomalaisia vaivaa kun kohteliaisuutta ja juhlavuutta pidetään elitisminä.
Hienosti kiteytetty. Tästä samasta syystä suomalaisen tunnistaa maailmalla jo olemuksesta. Ankea kansa kaikkiaan, vaikka poikkeuksellisia yksilöitä löytyy joukosta, esimerkiksi sellaisia, joiden mielestä ABC:n broileriklöntit eivät ole juhlaruokaa.
Outoa tosiaan Suomessa tämä arkisuuden palvonta. Koskaan ei saisi olla hienoa ja korkeatasoista, juhlapaikkakin valitaan sillä perusteella että samasta paikasta saa ostettua ruispalat ja rasvattoman maidon kotiin lähtiessä.
Jonkinlainen käsijarru on suomalaisilla päällä koko ajan ja siksi kai tuntuu turvalliselta kerääntyä tienvarsiruokalaan, ettei vaan tarvitsisi ilmaista itseään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Hienosti sanottu, se on juuri noin. Mitä suomalaiset pelkäävät?
Kaikenlainen juhlavuus ja arvokkuus on meillä kielletty. Siinähän joutuisi osoittamaan tunteitaan. Hälyävässä mättöruokalassa saa paeta ahmimisen taakse.
Kävin äsken pakon sanelemana ABC:llä (polttoaine olisi loppunut). Kurkistin sisään. Armoton ruuhka ruokalinjalla, tönimistä ja tuuppimista. Astioita putoaa lattialle, lasinsiruja jo ennestään. Pöydissä ihmiset mässyttävät apaattisen näköisinä kukkuralautasellisiaan, joista osa sitten jätetään syömättä. Ei näy naurua, ei juhlan tunnelmaa. Puhumattomina lapetaan laitosruokaa mahaan. Eikä tuossa kaikuvassa hälyssä mitään keskustelua kuulisikaan. Äkkiä jälkiruokapöytään, ennen kuin kakku loppuu. Oho lusikat putosivat lattialle.
Äidit ansaitsisivat parempaa.
Ollaan käyty useana vuonna koska ABCllä koska on sen reitin varrella mistä ajelemme äitienpäivänä. Ruuasta ei moitetta ja on monipuolisesti kaikkea kohtuullisella hinnalla ja kyseessä on iso ABC. Ainut mistä annan miinusta on että siellä on valtavasti ihmisiä. Pitkiä jonoja ei kuitenkaan muodostu mutta mitenkään intiimitunnelma ei siinä ruokaillessa synny. Mutta ihan voi suositella sikäli mikäli ei pidä ollakaan nyt niin älyttömän fiini tunnelma vaan rento ja on kaikenikäisiä mukana.