Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivälounas ABC:llä...

Vierailija
10.05.2015 |

... keskustelu puuttuu vielä täältä.

Kommentit (134)

Vierailija
81/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota samaa olen suomalaisuudessa ihmetellyt, arkisuuden palvontaa. Koskaan ei saisi olla arvokasta ja juhlavaa, vaan käytännöllisyys ajaa aina kaikessa ohi. Ihan kuin äitienpäivälounaskin pitäisi hotkaista äkkiä huoltamolla siksi, että äiti saadaan nopeasti takaisin kotiin siivoamaan ja pyykkäämään.

Vierailija
82/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että monet ABC:n mollaajat eivät ole ikinä edes sinne päässeet syömään, sen verran ihmeellistä juttua tulee. Me käydään usein pojan pelireissujen päätteeksi joukkueen kanssa siellä syömässä, ja moni poika vannoo juurikin ABC:n lehtipihvin nimeen. Itse söin viimeksi pippuribroileria, joka oli tosi hyvää ja mehevää. Lisukkeena oli runsaasti uunijuureksia ja lohkoperunoita.

Ne jotka ymmärtävät safkasta jotain, niin ei haaveile edes ABC lounaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lämpimät, aidot välit, niin ABC on paikkana ihan hyvä. Kalsakka seura ja lounas pintapaikassa ei yhtään sen parempi.

Vierailija
84/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä paremmiksi luulevat täällä keskustelevat, vaikka eivät koskaa ole Michelin ravintolassa vierailleet.

Vierailija
85/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää tämä joillekin tullut valtava ABC kriisi, mitä väliä missä kukin käy tai on käymättä syömässä? Toivottavasti jokainen on siihen omaan valintaansa tyytyväinen.

Itse en halua mennä ravintoloihin, joiden annokset ovat koristeellisia maisteluannoksia ja maksavat sitten alkuruokineen ja jälkiruokineen 100-150 €/hlö... kotiin joutuu menemään grillin kautta tai kotona suoraan jääkaapille 🙄

Vierailija
86/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole mistään 150 euron aterioista vaan siitä miksi juhlapäivänäkin pitää maksukykyisten ihmisten elämä olla tuollaista ABC-arkisuutta.

Vierailija
87/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai äiti ole enempää kuin 13,90 euron hintaisen laitosruokailun arvoinen, se kai tästä voidaan päätellä.

Vierailija
88/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole mistään 150 euron aterioista vaan siitä miksi juhlapäivänäkin pitää maksukykyisten ihmisten elämä olla tuollaista ABC-arkisuutta.

Hyvin sanottu. Tätä ei ilmeisesti tahallaan haluta ymmärtää. Miksei juhlaa voida juhlia, vaan mennään jonnekin arkiseen paikkaan ankean näköisinä.

Vierailija
89/134 |
13.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kapitalismin aivopesemät ihmisprseet :D

Vierailija
90/134 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet arvostaa ABC:tä. Hinta-laatusuhde on hyvä ja ympäristökin keskivertomiehelle kotoisa ja kiinnostava. Moottoriöljytkin voi ostaa samalla reissulla. Mies menee usein myös kaverinsa tai naapurin Pertin kanssa ABC:lle jos syö tai kahvittelee miesseurassa.

Nainen taas yleensä arvostaa bling blingiä ja ihan erilaista kotoisuutta ruokapaikassa. Joku suloinen kahvila tai tavaratalon vaateosaston vieressä oleva ravintola olis naisen valinta jos edullista ja vallattomillekin lapsille sopivaa hakee.

Mutta yleensä äitienpäiväruoat perheelle tarjoaa mies, siellä käytännöllisen miehisen kotoisassa ABC-ravintolassa.

Tää on yhtä kiva juttu naiselle kuin mitä miehelle on isänpäivänä naisen lasten kanssa ostama pehmeä paketti. ;)

Lisäksi kun äitienpäivä ei edes ole mikään elämän suurin juhla ja se on joka ikinen vuosi niin ei siihen nyt panostetakaan samalla mittakaavalla kuin vaikka pyöreisiin synttäreihin.

Vierailija
91/134 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko äitienpäivän siirtää samantien arkipäivälle, kun kerran bonuskorttisuomalaiset eivät halua viettää sitä juhlavasti, vaan kokoontuvat roskaravintolaan ahmimaan kalapuikkoja.

Vierailija
92/134 |
22.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain kunnioitusta pitäisi olla äitiä kohtaan. Synnytys oli varnasti raskas.

Vierailija
93/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loukkaavaa äitiä kohtaan viedä arkiseen meluisaan halliin tankattavaksi.

Vierailija
94/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo äidille vain ettei perhe viitsi panostaa edes yhtenä päivänä mihinkään. Helppo ja arkinen mättölounas riittää, äiti ei ole sen arvokkaampi. Syöhän äiti nopeasti, että ehdit vielä illalla pyykkäämään meidän vaatteet.

Vierailija
95/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ABC:n äiteinpäivälounas on ihan hyvä, edullinen vaihtoehto. Mikä siinä on vikana? Kiva syödä valmiissa pöydässä, lapsille on leikkipaikka, eikä tarvi pynttäytyä erikseen syömään vaan arkinen perusvaatetus riittää. Kyllä mulle ABC-lounas kelpaisi.

Me menemme syömään "parempaan" paikkaan ja rahaa menee yli 200 Euroa. Minusta se on aika paljon. Mietin, että onko se sen arvoista vs. joku ABC:n edullisuus. Aina on käyty syömässä paremmin, mutta ymmärrän, ettei kaikilla yksinkertaisesti ole varaa mennä niihin snobiravintoloihin syömään. Mitä sitä pilkata, jos ABC sopii lompakolle. Sitä paitsi tiedän 100%, että esim. oma äitini haluaisi mielummin ABC:lle kuin kalliiseen paikkaan. On tosi pihi ja kokisi ahdistusta siitä rahasta, mikä sinne parempaan paikkaan menee.

Vierailija
96/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ryvette arkisuudessa.

Vierailija
97/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiasta viidenteen, hanhenmaksa on käsittämättömän kuvottavaa ja epäeettistä. Maku on kuin upporasvassa käristetyissä härskeissä keltuaisissa.

Mieluummin hyvää ruokaa ravintolassa - vaikkapa ABC:llä, josta saa maukkaita annoksia. Ihmettelen halveksijoita ja nyrpistelijöitä. Ruoka on hyvin tehtyä ja ennen kaikkea tuoretta, koska menekki on suuri. Lautasella ei kiemurtele ikivanha lohi.

Olin eilen Meripaviljongissa syömässä erinomaisen aterian. Suosittelen Helsingissä tai lähistöllä

Apua ei voi suositella Meripaviljongia!

Vierailija
98/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta menette kalliille ABC:lle, voittehan lämmittää äidin kunniaksi einespizzan.

Vierailija
99/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen väitellyt, mies myös akateeminen, perheen tulot n. 135 000 vuodessa. Ihan hyvin voidaan käydä abc:llä, kun ei tarvitse todistella kenellekään mitään.

Vierailija
100/134 |
12.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu. Tätä ei ilmeisesti tahallaan haluta ymmärtää. Miksei juhlaa voida juhlia, vaan mennään jonnekin arkiseen paikkaan ankean näköisinä.

Koska muu olisi pröystäilyä. Suomalaisten luterilaisiin hyveisiin on sukupolvien ajan kuulunut vaatimattomuus ja säästäväisyys. Mitä halvemmalla pääsee, sen parempi. Tästä äitien, isoäitien ja isoisoäitien ajattelutavasta on vaikea päästä eroon. Kahvilakulttuurikin on yleistynyt vasta tällä vuosituhannella, koska aiemmin pidettiin yksinkertaisesti tyhmänä ihmistä, joka maksaisi kahvikupillisesta enemmän kuin mitä maksaa kotona keitetty kahvi. Muutenkin suomalaiset ovat olleet nihkeitä käyttämään maksullisia palveluita. Siivotaan itse, laitetaan ruokaa itse, pestään pyykit itse jne, koska olisi tyhmää maksaa sellaisesta, minkä osaa tehdä itsekin. Menee vielä muutama sukupolvi ennenkuin vanhat asenteet ovat jääneet historiaan.