Äitienpäivälounas ABC:llä...
Kommentit (134)
Paljonko se absilounas oikein maksaa?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:45"]On jo keskustelu. Ja ollaan aika moni menossa sinne. Yritä kestää.
[/quote]
Hyvältä näyttää lista! Nauttikaa!
Kävin itse syömässä, kun lähdin aamulla ajamaan pitkän matkan päästä kotiin. Tuli matkalla nälkä. Oli ihan hyvää ruokaa. Ei ollut paljon porukkaa. :D
:D
Nää ivailijat ei taida päästä edes sinne ABC:lle vaan laittavat itse nakkikeitot tulille.
Mitä hittoa se ketään haittaa jos toiset tykkää käydä äitienpäivänä ABC:lla?
Ps: itse en käy, meillä perinteisesti grillataan äitienpäivänä.
Ihan on pakko kysyä, että jos asutte paikassa jossa ravintoloita ei ole lähellä, miksi äijä ei laita itse safkaa himassa? Tuo ABC -mättö on sen verran karseaa, ettei sitä kenenkään äidin pitäisi syödä näin äitienpäivänä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:38"]
Kävin itse syömässä, kun lähdin aamulla ajamaan pitkän matkan päästä kotiin. Tuli matkalla nälkä. Oli ihan hyvää ruokaa. Ei ollut paljon porukkaa. :D
[/quote]
No kuka helvetti siellä sunnuntaiaamuna on lounasta syömässä?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:32"]
Paljonko se absilounas oikein maksaa?
[/quote]
S-kortilla tarjoushinta 12,90€ per lärvi ja lapsille on oma halvempi menu. Ei mun mielestä mikään kovin halpa paikka tuo absi, pala lohta, perunamuusia, vähän parsakaalia ja soosi maksoi sen verran että sillä saa annoksen jo muistakin ravintoloista, ja mäkkäriltä kaksi isoa ateriaa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:39"]
Ihan on pakko kysyä, että jos asutte paikassa jossa ravintoloita ei ole lähellä, miksi äijä ei laita itse safkaa himassa? Tuo ABC -mättö on sen verran karseaa, ettei sitä kenenkään äidin pitäisi syödä näin äitienpäivänä.
[/quote]
No kun se ei osaa tehdä kuin kaurapuuroa, ja minä en sitä suostu syömään. Ei kaikki ihmiset ole opetelleet kokkaamaan, sinkkuna mieheni söi eineksiä.
Muistaakseni viime isänpäivänäkin tuolla oli paahtopaistia ja lohta. Eikö ketjun keittiöpäälliköllä ole mielikuvitusta.
Menyyssä on paahtopaistia ja lohta, koska pääskysenpesät ja hsnhenmaksaballerot eivät mene kaupaksi. Eikä krnenkään tarvitse seisovasta pöydästä syödä, jos haluaa muuta. Muikut saa lähes samalla hinnalla.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:45"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:39"]
[/quote]
No kun se ei osaa tehdä kuin kaurapuuroa, ja minä en sitä suostu syömään. Ei kaikki ihmiset ole opetelleet kokkaamaan, sinkkuna mieheni söi eineksiä.
[/quote]
Ja sä olet tyytyväisenä yksissä miehen kanssa joka ei edelleenkään osallistu mitenkään ruokahuoltoon? Ja sitte vie sut ABC:lle? Ei paljoa näytä arvostavan.
Asiasta viidenteen, hanhenmaksa on käsittämättömän kuvottavaa ja epäeettistä. Maku on kuin upporasvassa käristetyissä härskeissä keltuaisissa.
Mieluummin hyvää ruokaa ravintolassa - vaikkapa ABC:llä, josta saa maukkaita annoksia. Ihmettelen halveksijoita ja nyrpistelijöitä. Ruoka on hyvin tehtyä ja ennen kaikkea tuoretta, koska menekki on suuri. Lautasella ei kiemurtele ikivanha lohi.
Olin eilen Meripaviljongissa syömässä erinomaisen aterian. Suosittelen Helsingissä tai lähistöllä asuville. :)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:39"]Ihan on pakko kysyä, että jos asutte paikassa jossa ravintoloita ei ole lähellä, miksi äijä ei laita itse safkaa himassa? Tuo ABC -mättö on sen verran karseaa, ettei sitä kenenkään äidin pitäisi syödä näin äitienpäivänä.
[/quote]
Asun nykyään kaupungissa, mutta kasvoin maalla. ABC-asemalle mennään varmaan samasta syystä kuin miksi minun lapsuudessani mentiin syömään äitienpäivälounaaksi karjalanpaistia seurakuntatalolle. Siellä näkee tuttuja, ja lapsetkin pääsevät tapaamaan kavereita. Tuokin on jo tapahtuma kouluajan ja harrastusten ulkopuolella, jos kaverit asuvat kymmenien kilometrien päässä (omassa kaveripiirissänikin näin oli). Lisäksi tähän tosiaan tulee se seikka, että maaseudulla läheskään kaikki nuoret miehetkään eivät vielä mitään "safkaa" tee. Perunat ja puurot keittävät, mutta nuo hienot kastikkeet vaikka sitten pussista tehtynä menevät taitotason yli.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 12:39"]:D
Nää ivailijat ei taida päästä edes sinne ABC:lle vaan laittavat itse nakkikeitot tulille.
Mitä hittoa se ketään haittaa jos toiset tykkää käydä äitienpäivänä ABC:lla?
Ps: itse en käy, meillä perinteisesti grillataan äitienpäivänä.
[/quote]
Lisään vielä, että normaalisti grillaamme ihan peruslenkkiä. Äitienpäivän kunniaksi ostin juustomakkaraa.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:43"]
... keskustelu puuttuu vielä täältä.
[/quote] Olet väärässä. Oli jo pitkä ketju.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:51"][quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:49"]
Miksi vain ABC? Joillakin kylillä on vain Shell, Neste, Teboil tai jopa St1, josta paikoin saa kyllä ruokaakin. Miksi ABC yksinään saa täällä mainosta?
[/quote]
Se termi 'ABC' on meemi, jolla viitataan pikaisesti kyhättyyn, epäterveelliseen ja mauttomaan huoltsikkaruokaan. Saa käydä syömässä millä tahansa huoltoasemalla.
[/quote]
Aika meemi olet itsekin, ellet peräti nyymi.
Tuo ABC:n lounas ei minusta kyllä ole mitenkään kovin edullinen. 2 aikuista ja 2 alle 8-vuotiasta lasta maksais noin 35 euroa. En ole käynyt kuin kerran abc:lla buffetissa. Ruoka kuulosti ihan hyvältä paperilla ja näyttikin ihan hyvältä, mutta kaikki oli jotenkin mautonta. Ei kyllä ole ole kuin tuo yksi kokemus, voi olla että äitienpäivälounas on ihan oikeastikin hyvä, mutta sen oman kokemuksen perusteella en ehkä olisi halukas maksamaan 35 euroa perheen aterioinnista. Mieluummin ostaisin sillä hyvät pihvit kaupassa ja tekisin kotona.
Käyköön kukin missä lystää ja omien varojensa mukaan.
Hyvää äitienpäivä, äidit!
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 11:45"]Menu läpi Suomen näyttää olevan: Paahtopaistia ja viherpippurikastiketta (VL,G) Lohta ja turskaa Hollandaise (VL,G) Yrttiperunoita (L,G) Perunamuusia (L,G) Jälkiruoka: kermakakkupala (L) Kerokaahan oliko hyvää. [/quote] Kuulostaa kyllä hyvältä! Kyllä minulle kelpaisi :)
[/quote]
Niin minullekin mieluummin, kuin täällä töissä pikaisesti syöty eväsleivät.
Ja ABC kiittää taas kerran ilmaisesta mainoksesta, ja pihat pullistelee autoja, ja ravintolat ruokailijoita, kyllä nyt myydään paahtopaistia ja lohta jumalattomat määrät, tuhansia ja tuhansia kiloja. Eikä nykyään kukaan pidä kahisevaa tuulipukua, en muista koska viimeksi olisi joku tuulipuvussa ollut missään. Nykyään on jotain soft self takkeja, vai mitä piruja ne on.