Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan loppu lapsiin liittyvään metatyöhön

Vierailija
14.01.2022 |

Kolmen lapsen äitinä Wilmaviestejä pukkaa vähintään se 30 kpl viikossa, päikkyyn hoitoaikojen jokapäiväinen suunnittelu ja lomien laitto. Valokuvauksiin pitää ilmoittautua netissä JA täyttää suostumuslomake. Lasten kuskaaminen hammastarkastuksiin erikseen ( ennen hoitui koulussa/ päiväkodissa) , koululaisen jokapäiväinen lukuläksyn kuittaus... jne. Lista on loputon.

Tätä kaikkea roskatyötä ei ennen ollut.

Kommentit (440)

Vierailija
301/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Internet ja typerät nettikaavakkeet ovat vain lisänneet ihmisen työmäärää, eivät helpottaneet elämää kuten aina hehkutetaan. Jo pelkästään nettipankissa asiointi on ihan paskaa.

Muistatko miten laskut maksettiin ennen verkkopankkia?

Muistan. Lasku tuli pankkisiirtona kotiin, minä kirjoitin siihen tilinumeromme, allekirjoitin, laitoin pankin kuoreen ja koiralenkillä pankin postilaatikkoon.

Helppoa ja vaivatonta.

Ohis

Mitäpä lottoot, mitä moinen palvelu maksaisi nykyään? Tuskin riittäisi 10€ lasku.

Silloin se oli ilmaista. Helppoa, nopeaa ja ilmaista.

Minä muistan kun äiti naputteli laskuja pankin eteisessä automaattiin ja me lapset härvättiin jotain siinä jaloissa. En todellakaan kaipaa sitä aikaa takaisin, verkkopankki on 100x helpompi. Ja pankin postilaatikko, jos semmoinen palvelu olisi, olisi varmaan 10km päässä missä pankkikin....

Vierailija
302/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin 80-luvulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laiska. Monilla äideillä on paljon enemmän kuin tuo.

Juurikin sillain, aikaisemmin puettiin ja pestiin, siivottiin, laitettiin ruokaa ja luettiin iltasatu. Nykynuoriso tekee kaiken digitalistisesti sosialistisessa mediassa.

Nykyäänkin puetaan, pestään, siivotaan jne...

Lisäksi täytetään lippulappusia, kyselyitä, suunnitellaan, tarkstetaan, kuitataan yms. Kaikkea turhaa. Ketä näitä tarvitsee?

Aina on täytetty lappuja, tarkistettu, suunniteltu ja kuitattu.

Mun vanhemmat vertaili allekirjoituksiaan ja tuumasivat, että isän käsialaa on helpompi matkia. Niin me lapset opeteltiin isän nimmari ja allekirjoitettiin kaikki itse. Että sillai.

Tämä oli siis sarkasmia. Noin oikeasti tapahtui ja se oli minusta näin jälkeenpäin ajateltuna kamalaa. Vanhempia ei kiinnostanut pätkääkään. Vanhempainilloissa kävi äiti, isä ei ikinä. Sanoi vaan että te olette fiksuja, mitä ne siellä osaa muuta kertoa.

Nykyään vanhemmat ei voi ottaa yhtään rennommin, kun heti lasu-kortti heiluu. Kun mietin tuota omaa lapsuutta, niin ei me käyty missään hiihtämässä ekaluokkalaisina. Eikä luistelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohduttaudu sillä, ettei sulla kertomasi perusteella ole kaikkea sitä työtä, jota erityislapsen äiti joutuu tekemään kaiken tuon lisäksi.

Vierailija
304/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päälle kolmekymppinen ja melkein naurattaa ajatella, miten helpolla omat vanhemmat ovat päässeet. Silloin lapset vaan dumpattiin hoitoon ja käytiin hakemassa. Thats it. Nykyään taas tulee wilmassa joka päivä viestiä että pitää muistaa tuoda sitä, tehdä tätä, jne. Tuo pulkka, liukuri, pyörä, kypärä, lintuaiheinen lelu, naamiaispuku, luistimet, herkkuja, muista täyttää se ja tämä lomake, ilmoittaudu siihen ja tähän, tuo rahaa herkkuihin, tuo kirjastokortti, tee sitä, tee tätä, täyttäkää tämä paperi yhdessä, tyhjentäkää naulakko, kerran viikossa tuo eväät… list goes on and on. 1-2 lapsen perheessä ei vielä niin paha, mutta ei tuota touhua ole suurperheelle tarkoitettu.

Tiedostaakohan nämä päiväkodit ja koulut itse, että he ovat osittain syyllisiä siihen että syntyvyys laskee Suomessa?

Vierailija
305/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö hoidat? Mites lapsen isä? Meillä mies hoitaa Wilman ja viestinnän koulun kanssa. Minä vastaan läksyasioista. Mies hoitaa kaikki kuskailut kun mulla ei ole ajokorttia, minä puolestaan huolehdin lapsen ruokailut. Minä hänkin vaatteet lapselle, mies hoitaa pyykkihuollon. Kun vastuut jakaa niin ei tunnu niin raskaalta.

Sulla on YKSI lapsi. Nämä on aina niin liikuttavia nämä neuvojat.

Samalla tavalla hoituisi useampikin lapsi. Valitettavasti emme ole onnistuneet saamaan tätä yhtä enempää. Tätä.ketjua lukiessa tuntuu, että monelle on se useampi liikaa. Harmi kun nallekarkit eivät mene tasan.

Vierailija
306/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinkö hoidat? Mites lapsen isä? Meillä mies hoitaa Wilman ja viestinnän koulun kanssa. Minä vastaan läksyasioista. Mies hoitaa kaikki kuskailut kun mulla ei ole ajokorttia, minä puolestaan huolehdin lapsen ruokailut. Minä hänkin vaatteet lapselle, mies hoitaa pyykkihuollon. Kun vastuut jakaa niin ei tunnu niin raskaalta.

Sulla on YKSI lapsi. Nämä on aina niin liikuttavia nämä neuvojat.

Samalla tavalla hoituisi useampikin lapsi. Valitettavasti emme ole onnistuneet saamaan tätä yhtä enempää. Tätä.ketjua lukiessa tuntuu, että monelle on se useampi liikaa. Harmi kun nallekarkit eivät mene tasan.

Muita vitsejä?

Vierailija
307/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululainen (10v-) täyttää itse kuvauslappunsa, muistaa luistelupäivät ajoissa ja muut omat menonsa. Niillä on kännykät, opeta käyttämään kalenteria ja reppua pakatessa tsekkaat että huominen on hanskassa, yläkoululaiselta et enää edes tsekkaa ellei tarvitse kyytiä sinne hammaslääkäriin.

Sun täytyy vaan itsellesi laittaa syyskuulle kalenterimuistutus että varmistat luistinten ja suksien oikean koon.

Sekö oikeasti riittää että lykkää 10vlle kalenterin ja kynän käteen ja sanoo että pärjäile ja käy vähän asioita läpi:'D? Vaatiihan se aikuisen ottaman vastuun ja perään katsomista edelleen? Missä näitä supervanhempia oikein kasvaa? Aina tulee uusia asioita jotka käydä läpi lapsen kanssa ja vanhojen kertausta, ei se ihan toimi noin että "käydään asiat läpi kerran yhdessä ja sitten kaikki sujuu jatkossakin", niin, kaikki ei aina toimi varsinkaan lasten kanssa niin! Aikuiset ovat nimenomaan sitä varten.

Mun lapsi on nyt 14, luokkakaverit ei osaa edes säätiedotusta katsoa siitä käteen liimatusta luuristaan. Saati pukeutua sen juuri lukemansa tiedon mukaan.

Koulu ja kouluasiat on helpoin tie opetella näitä, ekaluokalla riittää että on kumi ja kynä mukana, kolmasluokkalaisen voi jo velvoittaa itse muistamaan sisäliikkaa vai luistelua. Ihan normaali lapsi, mitään ihmeitä meistä ei ole kukaan. Mutta lähetteln kyllä kalenterimuistutuksia lapselle milloin hänen nettisopimuksensa päättyy ja hän laittaa minulle mm. niitä oikomishoitoja joihin tarvitsee varata se 3 tuntia työaikaa kuljetuksiin. Just tällä viikolla oli osannut sanoa oikojalle ettei seuraavaa aikaa 6 viikon päähän kun koulusta on hiihtoloma. Tuli sitten kotiin mukanaan aika 5 viikon päähän.

Ei ihne ettei ne mitään osaa jos niille ei asioita ooeta.

Vierailija
308/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kuskaaminen hammaslääkäriin? 2000-l alussa kyllä itse pyöräilin alle 10-vuotiaana itse hammaslääkäriin, joka sijaitsi kaupungin toisella laidalla. Vai onko lääkäri jossain toisessa kaupungissa tai lapsi tyyliin 5? Ottaako lasten toinen huoltaja osaa tuohon karuselliin? Jos ei, niin käske ottamaan.

Niin, eikös ap juuri sanonut että ei tätä kaikkea ennen tarvinnut vanhempien tehdä? Vaikka 20v sitten olisi ollut ok lapsen mennä itse, nykyään ei ole. Kun minä olin koulussa 90-luvun lopussa niin meidät vietiin sieltä taksilla hammastarkastukseen (matka n. 30km), mutta en kuvittele että enää nykyään olisi niin hyvää palvelua

Kyllä minä muistan, että isä vei hammastarkastukseen. Ei meillä koskaan mitään massakuljetuksia ollut. Samaa ikäluokkaa olen kanssasi. Kasarin puolivälissä syntynyt.

Minä olen syntynyt - 86 ja meillä oli massakuljetukset myös. Samalta luokalta aina muutama lapsi ja vuotta vanhempia sama määrä. Siellä istuttiin ja ensin pestiin hoitajan opastamana peilin edessä hampaat, joskus sai harjankin, yleensä oma piti olla mukana. Sitten odotettiin, että jokainen oli käynyt vuorollaan ja koululle takaisin. 3 km matkaa suuntaansa. Siitä syömään tämän porukan kanssa.

Nykyään ihan eri meininki. Aikoja tipahtelee oikomishoitoon lapsille ihan ihme aikoihin, tyyliin 10.20. Tosi vaikea aika järjestää työssäkäyvälle, kummallekaan, vanhemmalle. Ja opettajalle kun laitat viestiä asiasta, niin voi voi sitten jää ilman ruokaa. Omat eväät mukaan sitten vaan. Ja todellakin odotetaan 10-v. mukaan vanhempi, siinä kysellään jos vaikka mitä perheen syömistottumuksista samalla. Jos yrität soittaa ja vaihtaa aikaa, niin seuraava on 2 kk päästä keskiviikkona klo 9.40, onko se nyt sitten parempi...

On erilaista nykyään, on. Toistaiseksi saatu järjestymään kuitenkin.

309/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, Kaffepulla, olen vilpittömän kiinnostunut eräästä asiasta:

Mitä sinä tästä keskustelusta saat?

Yritän takoa järkeä ihmisten päähän.

Suomessa on maailman parhaat ilmaiset lapsiperheiden palvelut, ja silti vanhemmat vain valittavat. Me veronmaksajat maksetaan tämä kaikki teille. Mulle kävisi kyllä jenkkien malli, jokainen maksaa itse tai sitten menee kadulle kakaroineen.

Pari sukupolvea sitten ei ollut mitään hammashoitoa kuin rikkaille. Muut sai sitten tekarit jos niihinkään oli varaa. Loput kulki hampaattomana. Lapsia kuoli ihan tavallisiin sairauksiin. Mun isovanhempien sisaruksista moni kuoli. Esim. kurkkumätä tappoi paljon lapsia. Vielä 79-luvulla oli ihan normaalia, että sisälle ei tullut juoksevaa vettä ja vessassa käytiin pihan perällä.

Oikeasti miettikää mistä valitatte. Siitä, kun lapset pitäisi viedä sinne ilmaiseen kunnalliseen hammashoitoon? Siitä, kun pitäisi netissä joku ilmoitus kuitata? Ja tämä on teistä ihan hirveän rankkaa?

Minusta ne on ihan normaaleja arjessa hoidettavia asioita, joista jokainen ns. normiälyllä varustettu aikuinen selviää kyllä.

Häpeäisitte.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
310/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes jaksa joka päivä lujea wilmaviestejä. Nykysi pitää kaikkibite hoitaa vielä koululaisen rokotus täytyy kun ei ollut koulussa sillon kun pistivät siellä niitä. Poikki kiitos tästä alotteesta

Meillä ei ole toiselle lapselle otettu koko wilmaa edes käyttöön... Unohtui ottaa ja tunnukset vanheni...🤷‍♂️

Kiinnostelee, mistä sitten tiedöt milloin pitää kouluun viedä luistimet, ilmoittautua ip-kerhoon seuraavaksi lukukaudeksi tai varata aika vaka-keskusteluun?

Kai ne samat asiat kerrotaan niille lapsillekin? Lapsi kertoo ne vanhemmille, mutta osaahan se lapsikin itse ottaa luistimet mukaan kouluun, jos on normaalilla muistilla varustettu. Nykyään on tosin niitä nepsy-lapsia suurin osa ilmeisesti.

Lapsi ei voi ilmoittautua iltikseen tai vaka-keskusteluun ja kuka sille on koulusta sunnuntai-iltama kertomassa että aamulla on luistelua?

No mitenköhän onnistui entisaikaan? Ilmoitettiin perjantaina, että maanantaina on luistelua, jos jää on kunnossa. Ei ole ihan niin vaikeaa. Huonoa johtamista on kertoa asioista sunnuntaina. Opettaja opetelkoon hoitamaan asiat ajallaan aikataulussa tai turha vaatia lapsilta ennakoimista.

Silloin lapset otti maanantaina luistimet mukaan ja opettaja ei heti tunnin alussa tiedoittanut reaaliaikaisella tuntimerkinnällä että lapsella on nyt väärät kamat liikuntatunnilla. Hyvä ettei vaadi vanhempaa lähtemään aikakoneella töistä ja tuomaan oikeat varusteet ennen tunnin loppua.

Mä otin wilmasta ilmoitukset pois. Parhaimmillaan tais olla 4 tuntimerkintää ja pari viestiä päivässä. Mun pitäis kuitenkin töissä keskittyä siihen työhön eikä wilmaan. Siinä sivussa sitten kattelen kalenteria että kehtaanko sanoa pomolle että kokouskutsu ei sovi taaskaan kun lapsella hammaslääkäri, vai soitanko lapselle uutta aikaa ja kuuntelen saarnaa miten oikomishoitoon pitää sitoutua. Ja lapsen isä sentään huolehtii 2/3 kesken työpäivää tapahtuvista aktiviteeteistä. Onneksi tuli valittua duunari puolisoksi.

311/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemmin varustanut kehitysapua kun olen ajatellut, että rahareikiä löytyy täältä kotosuomestakin.

Nyt kyllä pohdin, oisko sittenkin parempi antaa ne rahat Afrikkaan.

Tämä vetelä kansa vain valittaa ja vaatii, vaikka kaikki on kannettu eteen.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
312/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen päälle kolmekymppinen ja melkein naurattaa ajatella, miten helpolla omat vanhemmat ovat päässeet. Silloin lapset vaan dumpattiin hoitoon ja käytiin hakemassa. Thats it. Nykyään taas tulee wilmassa joka päivä viestiä että pitää muistaa tuoda sitä, tehdä tätä, jne. Tuo pulkka, liukuri, pyörä, kypärä, lintuaiheinen lelu, naamiaispuku, luistimet, herkkuja, muista täyttää se ja tämä lomake, ilmoittaudu siihen ja tähän, tuo rahaa herkkuihin, tuo kirjastokortti, tee sitä, tee tätä, täyttäkää tämä paperi yhdessä, tyhjentäkää naulakko, kerran viikossa tuo eväät… list goes on and on. 1-2 lapsen perheessä ei vielä niin paha, mutta ei tuota touhua ole suurperheelle tarkoitettu.

Tämä! Jäätävä hälytysvalmius koko ajan kuormittaa. Tänään tuli tarhasta lappu, johon pyydetään päivittäiset hoitoajat. Näissä ei ole mitään muutosta tapahtunut viiteen vuoteen, joka päivä klo 7-16. Silti pitää täyttää päiväkohtainen lappu, jota perustellaan resurssien kohdentamisella. Tainnut Oulussa unohtua subjektiivinen päivähoito-oikeus jälleen.

Vierailija
313/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koululainen (10v-) täyttää itse kuvauslappunsa, muistaa luistelupäivät ajoissa ja muut omat menonsa. Niillä on kännykät, opeta käyttämään kalenteria ja reppua pakatessa tsekkaat että huominen on hanskassa, yläkoululaiselta et enää edes tsekkaa ellei tarvitse kyytiä sinne hammaslääkäriin.

Sun täytyy vaan itsellesi laittaa syyskuulle kalenterimuistutus että varmistat luistinten ja suksien oikean koon.

Sekö oikeasti riittää että lykkää 10vlle kalenterin ja kynän käteen ja sanoo että pärjäile ja käy vähän asioita läpi:'D? Vaatiihan se aikuisen ottaman vastuun ja perään katsomista edelleen? Missä näitä supervanhempia oikein kasvaa? Aina tulee uusia asioita jotka käydä läpi lapsen kanssa ja vanhojen kertausta, ei se ihan toimi noin että "käydään asiat läpi kerran yhdessä ja sitten kaikki sujuu jatkossakin", niin, kaikki ei aina toimi varsinkaan lasten kanssa niin! Aikuiset ovat nimenomaan sitä varten.

Mun lapsi on nyt 14, luokkakaverit ei osaa edes säätiedotusta katsoa siitä käteen liimatusta luuristaan. Saati pukeutua sen juuri lukemansa tiedon mukaan.

Koulu ja kouluasiat on helpoin tie opetella näitä, ekaluokalla riittää että on kumi ja kynä mukana, kolmasluokkalaisen voi jo velvoittaa itse muistamaan sisäliikkaa vai luistelua. Ihan normaali lapsi, mitään ihmeitä meistä ei ole kukaan. Mutta lähetteln kyllä kalenterimuistutuksia lapselle milloin hänen nettisopimuksensa päättyy ja hän laittaa minulle mm. niitä oikomishoitoja joihin tarvitsee varata se 3 tuntia työaikaa kuljetuksiin. Just tällä viikolla oli osannut sanoa oikojalle ettei seuraavaa aikaa 6 viikon päähän kun koulusta on hiihtoloma. Tuli sitten kotiin mukanaan aika 5 viikon päähän.

Itse olen viiskymppinen mies, enkä lue säätiedotuksia muulloin, kuin syksyisin, kun mietin, koska pitäisi vaihtaa talvirenkaat ja keväisin vastaavasti kesärenkaiden vaihdon kannalta.

Kaikkina muina aikoina mulle tulee ulkona vallitseva sää täytenä yllätyksenä. Silti olen aina selvinnyt töihin ja sieltä jopa takaisinkin. Elämä olisi tylsää, jos joka asiaan pitäis valmistautua tiukkapipoisesti.

314/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä70-luvun alussa ei ollut mitään subjektiivista päivähoito-oikeutta. Olen syntynyt -71 ja olin kotona 3kk ja sen jälkeen yksityinen hoitaja jonka vanhemmat itse maksoivat. Joku likka.

Miettikää vähän te jotka valitatte ilmaisesta päivähoidosta! Ette tajua, miten helpolla pääsette.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
315/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen viiskymppinen mies, enkä lue säätiedotuksia muulloin, kuin syksyisin, kun mietin, koska pitäisi vaihtaa talvirenkaat ja keväisin vastaavasti kesärenkaiden vaihdon kannalta.

Kaikkina muina aikoina mulle tulee ulkona vallitseva sää täytenä yllätyksenä. Silti olen aina selvinnyt töihin ja sieltä jopa takaisinkin. Elämä olisi tylsää, jos joka asiaan pitäis valmistautua tiukkapipoisesti.

No sä et kövele kilometriä pysäkille, odota myöhässä olevaa bussiasi, eikä pomosi pakota sua vartiksi ulos aina 45min työnteon jälkeen, etkä joudu miettimään vaatetusta joka sopii sekä sisäliikuntaan/rauhalliseen kävelylenkkiin vesisatessa/jalkapallopeliin kuralammikossa pomosi mielihalun mukaan. Ja sitten bussilla kotiin, paitsi jos pomo viivyttää lähtöäsi 5min ja odotat ensin tunnin bussipysäkillä kun myöhästhit edellisestä dösästä.

Vierailija
316/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tuo termi. Voiko joku selittää, missä menee metatyön ja työn raja? Missä kohti työ muuttu metätyöksi?

Metatyö on sitä pakollista työhön rinnastettavaa toimintaa, mistä ei makseta palkkaa.

Ei - kotityöt on tuo

Metatyön raja on häilyvä, mutta yksinkertasimmillaan imurointi on kotityö - miehen pyytäminen imuroimaan on metatyö. Metatyötä on siis kaikki näkymätön suunnittelu.

Ei tarvi pyytää ketään imuroimaan, kun painaa puhelimen paista imuroi nappulaa ja kone hoitaa asian.

Ei muutenkaan kuulu metatyöhön pyytää miestä imuroimaan! Mies ei ole apulainen.

Se metatyö on sitten ajastaa Imuri, muistaa tyhjentää säilö tai pyytää miestä tekemään se, kun sinä olet jo tiskannut ja pessyt pyykit. Tai kuka teidän perheessä järjestää sen, että nämä kaikki tulee tehtyä, eikä siivouspäivänä koko perhe ole pesemässä pyykkiä ja imurin tyhjennys jää tekemättä.

Vierailija
317/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen aloitusta. Mullakin on kolme lasta, heidän päiväkoti aikaan hoitoajat ilmoitettiin syksyllä ja jos olennaisia = maksuihin liittyviä muutoksia tapahtui. Hammaslääkäri on kerran vuodessa, yhden oikomishoidon takia toki useammin, mutta ei joka viikko tai kuukausikaan. Valokuvaus kerran vuodessa. Wilma viestejä alakoulussa tulee 1-3/viikko. Nekin tyyliä viikkotiedoite, huomenna luistellaan ja joku yleistiedote. Vanhin kun pelasi kilpatasolla jalkapalloa, niin turnaus/peli viestejä tuli jonkun verran, mutta nekin infopainotteisia, suurimman osan tiesi ilman viestiäkin.

Olen myös itse opettaja, enkä todellakaan lähetä 10 Wilma viestiä viikossa/perhe, viikkotiedoite (meillä pakko laittaa) menee kaikille, sekä vastauksia vanhempien viesteihin, läksyjä poissaolijoille, pari kertaa syyslukukaudella laittanut lapsen toimintaan liittyvän viestin vanhemmille

Vierailija
318/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lapsilta ei vaadita mitään vastuuntuntoa nykyisin? Ala-asteella jo olen hoitanut itse läksyni, pakannut reppuni ja harrastusvälineet sekä roudannut ne itse koululle kävellen. Miksi vanhemmat tekevät kaiken lasten puolesta? Ei ihme jos väsyttää.

Vierailija
319/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsilta ei vaadita mitään vastuuntuntoa nykyisin? Ala-asteella jo olen hoitanut itse läksyni, pakannut reppuni ja harrastusvälineet sekä roudannut ne itse koululle kävellen. Miksi vanhemmat tekevät kaiken lasten puolesta? Ei ihme jos väsyttää.

Koulu osallistaa. Ei tuo vanhempien valinta ole.

Vierailija
320/440 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hankit kolme lasta?