Kertokaa toimivia laihdutusvinkkejä 100 kg painavalle, ikuiselle laihdutajalle.
Miten pysyy ruodussa eikä jatkuvasti sorru?
Elämäntapamuutosta yrittänyt monesti, eli sen vinkin saa unohtaa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa laihduttamasta. Ala syödä oikeaa ruokaa, riittävästi, joka päivä. Älä käytä mitään kevyttuotteita. Syö aina nälän tullen kunnon ruokaa, ei makeisia tai naksuraksuja. Älä käytä keinomakeutusaineita äläkä juo kevytlimuja, äläkä sokerisiakaan.
Katso, että liikut niin, että liikuntakyky säilyy läpi elämän. Ei tarvitse olla ihmeellisyyksiä.
Älä seuraa mitään laihdutussisältöjä missään mediassa.
Mä syön juuri näin. Ihan perusruokaa, makaronilaatikkoa, juurespatoja, linssikeittoa, hedelmiä ja kasviksia. Syön vain nälkääni, aika pienen lautasellisen verrattuna siihen mitä söin kun olin terve ja hoikka. Syöpähoitojen ja -lääkkeen myötä(vaikuttavat hormoneihin) tuli hetkessä 30 kg. Minulla ei ole mielitekoja karkkiin tai naksuihin. Silloin tällöin otan pullan mutta en usein.
Opiskelen liikunta-alalle. Paino 100 kiloa eikä inahdakaan. Kovin tiukkaa dieettiä en jaksa sillä liikuntaharjoitukseni kuluttavat jopa 1300 kaloria ja sitten muutaman viikon päästä nälkä on kasvanut niin suureksi että syön liikaa ja tiputetut kilot tulevat takaisin.
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihan pyllystä..itselläni nyt viikko takana kevennystä ja syön hyvin eikä nälkäkään ole pää-asiassa, mutta itselläni on se että kunnon ruoka ei meinaa maistua🙈Haluaisin syödä vaan juustoja ja tapaksia, suolasia piiraita, noutoruokaa laidasta laitaan..tuntuu että tuo perusruoka tekee olonkin ankeeksi eli tunnepuolesta tämä on kiinni. Nyt vkl olen luvannut itselleni, että saan hakea jonkun noutoruuan kun oon niin hienosti sinnitelly ja päässä pyörii vaan, että mitä hyvää mä tilaan. Osaan jo ammattini puolesta tietää mitä minun pitää syödä ja miten paljon eli siitä ei ole kiinni tämä olo. Mutta en ala periksi, ehkä olo henkisesti helpottaa ajan kanssa ja kun näkee, että paino kääntyy laskuun. Olen myös korjannut väsymystä sokerilla paljon, mutta nyt olen yrittänyt nukkua enenmän.
Joo, se muutos ei olekaan helppo!
Itse sama vika, olen tottunut syömään kaikkea muuta kuin perusruokaa. Kun tulee nälkä tai tunnen tarvitsevani energiaa, on aina ensin mielessä, että nappaan vaikka pari keksiä. Tai oikeastaan mulla ei koskaan ennen tullut nälkä kun napostelin ja laidunsin.
Nyt olen ihan pakottanut itseni syömään kaikkea kunnollista. En pidä itseäni nälässä, mutta en siirrä nälkää herkuilla. Saan syödä, mutta jotain kunnollista ja tässä en pyri täydellisyyteen.
Jätin myös alkoholin kokonaan.
Ryhdyin iltaisin tekemään youtuben joogavideoiden mukana. Se ei ole raskasta tai ikävää, saa olla kotona ja se antaa hyvää mieltä.
Katsotaan, mihin tämä johtaa. Pieneen kevennykseen nyt parissa kuussa vaikka jouluna meni myös vähän herkkuja, ja vyötärönmitassa laskua.
Onnistunut kirjoitti:
Lataa joku appi joka näyttää kalorit, siihen laitat kaiken mitä syöt rehellisesti. Ja olet nälissäsi aluksi, kyllä. Mutta opit syömään täyttäviä vähäkalorisia ruokia. Näin itse laihduin. Ja syö säännöllisesti esim 3 tunnin välein. Juo paljon vettä.
Ja sille joka sanoi että 2000 kaloria voi syödä niin ei. Ei voi. Itsellä 85kg/170cm aloittaessa 1800 kaloria ei laihduttanut. 1600 kaloria niin alkoi lähtemään.
Kerro esimerkki tällaisesta kevyestä ruoasta jolla pysyy nälkä. Itselleni tällainen on hernekeitto, tosi pitkään pysyy nälkä poissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto+pätkäpaasto laihduttamiseen. Pätkäpaasto ylläpitämiseen.
Erittäin hyvä tapa tuhota aineenvaihdunta.
Mihin tämä väite perustuu? Tätähän on tutkittu paljon viime vuosina, ja viitteet ovat ihan päinvastaiset. Jo yksittäinen paasto saa aikaan hyviä muutoksia aineenvaihdunnassa, ja säännöllisesti paastottuna nämä lisääntyvät merkittävästi.
Se ei ole väite, se on fakta. Tutkittu juttu. Paasto ei ole edelleenkään hyväksi keholle. Sinä saat minun puolesta paastota ja ketoilla koko loppuelämäsi. Minä en tuollaiseen kehon tärvelemiseen lähde mukaan.
No ei kai sinun tarvitse lähteä, ketä kiinnostaa. Luulin, että tässä kysyttiin vinkkejä, mitkä on toiminut itsellä. Yhä edelleen kiinnostaa, mihin perustat tuon väitteesi aineenvaihdunnan hidastumisesta? Ja luuletko, että kaloreita vähentämällä se ei hidastu?
Sinua näytti kiinnostavan. Onko Google tuttu? Osaatko käyttää sitä?
En ole huoltajasi. Luulisi aikuisen osaavan ihan itse etsiä tietoa. Mutta jos aletaan tätä sinun leikkiä leikkimään, niin mihin perustat paaston hyödyt? Linkkiä kehiin, laiskuri!
Vierailija kirjoitti:
Onnistunut kirjoitti:
Lataa joku appi joka näyttää kalorit, siihen laitat kaiken mitä syöt rehellisesti. Ja olet nälissäsi aluksi, kyllä. Mutta opit syömään täyttäviä vähäkalorisia ruokia. Näin itse laihduin. Ja syö säännöllisesti esim 3 tunnin välein. Juo paljon vettä.
Ja sille joka sanoi että 2000 kaloria voi syödä niin ei. Ei voi. Itsellä 85kg/170cm aloittaessa 1800 kaloria ei laihduttanut. 1600 kaloria niin alkoi lähtemään.Kerro esimerkki tällaisesta kevyestä ruoasta jolla pysyy nälkä. Itselleni tällainen on hernekeitto, tosi pitkään pysyy nälkä poissa.
Broilerinfile ja valmista kasvissekoitusta samalle pannulle, kun file alkaa olla kypsä. Yrttimausteita, pippuria ja jotain pähkinäsekoitusta ruokalusikallinen koko komeuden päälle ja ehkä raejuustoa.
Vierailija kirjoitti:
Kromitabletit auttaa makeanhimossa. Rupea 4x viikossa tekemään Youtuben avulla bed workout jumppia.
Tsemppiä! Muista myös juoda usein.
Ooh kiitos! Just tällaista olen kaivannut!. Minun on tosi vaikea päästä kipujen vuoksi joogamatolle! Vielä kun löytäisi vatsalihasliikkeitä joita ei tarvitse selällään tehdä(niskakipu).
Lisätään aiempaan viestiini onnistumiseni syistä. Muutoksen pysyvyyttä uskoakseni autta, etten lopettanut painokontrollia. Käyn edelleen viikottain vaa'alla ja voin reagoida heti, jos näkyy ikäviä merkkejä. Kun lauantai on minun vaakapäivä, niin toki täytyy kyetä tiedostamaan poikkeamat. Taannoin joulupäivä ja uudenvuodenpäivä osuivat vaakapäiväksi. Vähemmän yllättäen paino hyppäsi ylös ja tuli taas alas viikko uudenvuoden jälkeen. Saavutettuani tavoitepainon olisi ollut helppo unohtaa kaikki opittu ja syödä kuten ennenkin. No, se entinen syöminenhän ne minun kilot toi, joten miksei sama toimisi uudestaan?
Kaikki ruoka minkä kotiin ostaa tulee syötyä. Siinä avaimet laihdutukseen.
Kyllä se tuo VHH on helpoin, paras ja yksi terveellisimmistäkin tavoista, Huom. VHH, ei keto.
Sen kanssa saa syödä erittäin hyvää, ravinteikasta ruokaa joka pitää nälkää, ei tarvitse kitua minimikaloreilla. Ravintorikas, riittävästi rasvaa sisältävä ruoka pitää nälkää pitkään ja auttaa pudottamaan painoa :)
Itsellä VHH (hiilarit alle 50g/vrk) pudottanut alkuvuodesta -4kg ja mieheltä -6kg ja kaloreita on saanut syödä ihan huoletta, nälkä ei ole ollut ja olo mahtava. Kaloreita päivässä olen syönyt n.2000-2500. Tämä tosin ei ole mikään kuuri, vaan elämäntapa, siksi en ole täysin ehdoton, sallin itselleni pizzan silloin tällöin eikä karkkikaan ole täysin kielletty, tosin sitä ei tee mieli, kun ruoka on ravitsevaa ja täyttävää :)
Vierailija kirjoitti:
Lisätään aiempaan viestiini onnistumiseni syistä. Muutoksen pysyvyyttä uskoakseni autta, etten lopettanut painokontrollia. Käyn edelleen viikottain vaa'alla ja voin reagoida heti, jos näkyy ikäviä merkkejä. Kun lauantai on minun vaakapäivä, niin toki täytyy kyetä tiedostamaan poikkeamat. Taannoin joulupäivä ja uudenvuodenpäivä osuivat vaakapäiväksi. Vähemmän yllättäen paino hyppäsi ylös ja tuli taas alas viikko uudenvuoden jälkeen. Saavutettuani tavoitepainon olisi ollut helppo unohtaa kaikki opittu ja syödä kuten ennenkin. No, se entinen syöminenhän ne minun kilot toi, joten miksei sama toimisi uudestaan?
Minä, toinen elämäntapamuuttaja, punnitsen myös viikoittain tasan samaan aikaan eli heti aamusta alasti ja ilman että olen syönyt mitään. Ja kirjoitan ylös ja seuraan viikoittain. Jollei suunta ole oikea (muutoksen ei tarvi olla iso), niin analysoin syyt. Jouluna esim oli helppo keksiä syyt: suolaista ruokaa, herkkujakin tuli syötyä ja viinilasilliset
Ennen en punninnut itseäni lainkaan, kun en halunnut tietää totuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä väite perustuu? Tätähän on tutkittu paljon viime vuosina, ja viitteet ovat ihan päinvastaiset. Jo yksittäinen paasto saa aikaan hyviä muutoksia aineenvaihdunnassa, ja säännöllisesti paastottuna nämä lisääntyvät merkittävästi.
Se ei ole väite, se on fakta. Tutkittu juttu. Paasto ei ole edelleenkään hyväksi keholle. Sinä saat minun puolesta paastota ja ketoilla koko loppuelämäsi. Minä en tuollaiseen kehon tärvelemiseen lähde mukaan.
No ei kai sinun tarvitse lähteä, ketä kiinnostaa. Luulin, että tässä kysyttiin vinkkejä, mitkä on toiminut itsellä. Yhä edelleen kiinnostaa, mihin perustat tuon väitteesi aineenvaihdunnan hidastumisesta? Ja luuletko, että kaloreita vähentämällä se ei hidastu?
En ole huoltajasi. Luulisi aikuisen osaavan ihan itse etsiä tietoa. Mutta jos aletaan tätä sinun leikkiä leikkimään, niin mihin perustat paaston hyödyt? Linkkiä kehiin, laiskuri!
Tässä muutama paaston vaikutuksista aineenvaihduntaan:
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1550413118302535
https://www.annualreviews.org/doi/full/10.1146/annurev-nutr-071816-0646…;
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMra1905136
https://www.hs.fi/tiede/art-2000006355986.html
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000002739955.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttaminen.
Laita ruokavaliosi kuntoon, syö säännöllisesti sopivia annoksia, juo vettä, säännöllisesti, ei litratolkulla.
Lopeta herkkujen mässytys, korvaa hedelmällä.
Liiku säännöllisesti, 45 min lenkki on hyvä.
Nuku riittävät yöunet.Tässähän se onkin.
Mutta kun ap ei halua elämäntapojaan muuttaa, neuvo on turha.
Ei kai voi muuta kuin jatkaa odottamista että hyvä haltijatar tulee kolmine toivomuksineen ja pääset toivomaan sitä unelmavartaloa. Toivo myös sitten että saat motivaation ylläpitää sitä!
Tällainen ylimielinen ja alentava kommentointi on täysin turhaa. Oletko nyt tyytyväinen itseesi, kun pääsit pätemään? Häpeä, jos edes osaat.
Laihdutusohjeissa on se huono puoli, että ne ovat niin yleisluontoisia. Kaikki tietävät noin suunnilleen, kuinka laihtua, mutta tiedon siirtäminen käytännön tekoihin on eri juttu. Netti on pullollaan ohjeita, joista pitäisi itse pystyä laskemaan määrät ja laadut.
Annan sinulle ap toimivan vinkin, jolla pääset tuloksiin: googlaa "8 viikkoa". Sieltä saat yksityiskohtaiset ja todellakin toimivat ohjeet. Se maksaa hiukan, mutta voin omasta kokemuksesta kertoa, että ne ovat joka euron arvoiset. Kaikki määrät on annettu, joten sinun ei tarvitse itse soveltaa ja laskea mitään, ellet halua.
Tuolla on myös koko ajan saatavilla niin asiantuntija-, kuin vertaistukeakin, jos tulee kysyttävää. Myös liikkumiseen, lihashuoltoon, nukkumiseen ja henkiseen hyvinvointiin on kiinnitetty suurta huomiota, mutta mitään ei tehdä väkisin ja hampaat irvessä. Kyse on kokonaisvaltaisesta elämäntapamuutoksesta.
Kaiken ilkeilyn ja haukkumisen voi huoletta jättää taakseen, kun epäilijöitä aina riittää, ja niitä, jotka hokevat, että liiku läski, syö vähemmän kuin kulutat, niin laihdut. Onkin ollut normaalipainoon päästyäni suuri nautinto kuunnella, kun entiset selän takana supattelijat nyt voivottelevat, kuinka en nyt voisi tätäkään syödä, kun se lihottaa. Minä voin huoletta tehdä niin, jos haluan, kun seuraavana päivänä jatkan taas normaalisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tuo kenen kanssa kinaat, mutta tässäpä sinulle pari linkkiä tutkimuksiin paaston hyödyistä:
Kyllä se on niin että kunnon naiminen pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja kilot kurissa. Loppuhuipennuksena saat vielä ilmaiset proteiinipirtelöt nielaistua.
Jos on itkuinen olo ja et tiedä syytä. Kannattaa mennä terapiaan. Ensin mieli kuntoon. Laihtuminen on helppoa kun syö tosi vähän ja harrastaa sopivasti liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että kunnon naiminen pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja kilot kurissa. Loppuhuipennuksena saat vielä ilmaiset proteiinipirtelöt nielaistua.
Katso vaan omaa möhömahaasi, no sehän on sen syytä, että et ole tätä reseptiäsi koskaan päässyt toteuttamaan etkä pääse.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa laihduttamasta. Ala syödä oikeaa ruokaa, riittävästi, joka päivä. Älä käytä mitään kevyttuotteita. Syö aina nälän tullen kunnon ruokaa, ei makeisia tai naksuraksuja. Älä käytä keinomakeutusaineita äläkä juo kevytlimuja, äläkä sokerisiakaan.
Katso, että liikut niin, että liikuntakyky säilyy läpi elämän. Ei tarvitse olla ihmeellisyyksiä.
Älä seuraa mitään laihdutussisältöjä missään mediassa.
Vältä tosiaan keinomakeutusaineita kuten aspartamiinia, mutta käytä sokerin sijaan steviaa. Stevia on on luonnonmukainen stevia-kasvista tehty tuote ja lähes kaloriton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kromitabletit auttaa makeanhimossa. Rupea 4x viikossa tekemään Youtuben avulla bed workout jumppia.
Tsemppiä! Muista myös juoda usein.Ooh kiitos! Just tällaista olen kaivannut!. Minun on tosi vaikea päästä kipujen vuoksi joogamatolle! Vielä kun löytäisi vatsalihasliikkeitä joita ei tarvitse selällään tehdä(niskakipu).
Jooga nimenomaan auttaa niskakipuihin ja muihinkin kipuihin.
https://www.iltalehti.fi/laihdutus/a/201809132201195268
Olen itse kokenut tämän hyväksi ja helpoksi tavaksi laihduttaa. Hiilarit vähenee sopivaan määrään ja tärkeitä ravintoaineita tulee oikeassa suhteessa. Tavallaan syömistä ei tarvitse liikaa ajatella kun systeemi huolehtii oikeasta määrästä (ei tule sitä että aliarvioisi annoskoot ja söisi siksi liikaa laihtumiseen), kun aluksi vähän näkee vaivaa opettelee systeemiä ja katsoo mikä kuuluu mihinkin, se alkaa tulla selkärangasta. Helpointa tuo on toki kun syö puhtaita perusraaka-aineita, einesten kanssa hankalampaa arvioida.
FB-ryhmä löytyy myös josta saa apua ja vinkkejä.
Ja sille joka sanoi että 2000 kaloria voi syödä niin ei. Ei voi. Itsellä 85kg/170cm aloittaessa 1800 kaloria ei laihduttanut. 1600 kaloria niin alkoi lähtemään.