Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa toimivia laihdutusvinkkejä 100 kg painavalle, ikuiselle laihdutajalle.

Vierailija
14.01.2022 |

Miten pysyy ruodussa eikä jatkuvasti sorru?
Elämäntapamuutosta yrittänyt monesti, eli sen vinkin saa unohtaa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli oma keino (111kg->61 kg)

Aloin syömään lautasmallin mukaan.

En vältellyt herkkuja mutta söin tosi vähän, tyyliin pieni suklaapatukka kerran viikossa tai muu vastaava.

Lisäsin arkiaktiivisuutta.

Myöhemmin mukaan tuli liikunta. Kävely joka muuttui hölkäksi pikkuhiljaa ja kuntosali.

Aikaa meni 1v 4 kk.

Ei minulla ollut tämän ihmeempää diettiä. Saan edelleekin syödä mitä vaan kunhan koostan lautasen noin.

Tästä on aikaa jo 15 vuotta enkä ole lihonut takaisin. Liikuntaa harrastan nykyään satunnaisesti.

Vierailija
82/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

rarehanu kirjoitti:

Liiku                      L                Ä                S                K                 I                      liiku.

Jos ei muuta kommentoitavaa sinulla ole, niin painu v#tuun. Ruokavaliosta ja syödyn ruuan määristä muutos lähtee. Sen jälkeen tulee kaikki muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

menetetty tapaus

Tulee vähän väkisin mieleen joo jos jostain vauva-palstalta pitää ruveta kyselemään.

Tämäkin on sellainen asia jossa on niin tuhansia neuvoja suuntaan ja toiseen ja ovat usein keskenään ristiriidassa. Ja jokainen niistä varmaan vielä kaiken lisäksi nykyisin leimataan syömishäiriöiseksi käytökseksi.

Omasta itsestä se elämänmuutos pitää sitten kuitenkin loppujen lopuksi lähteä.

Niin, kun joku odottaa, että me kerrotaan mistä sellaisen hups vain -ihmepillerin voisi ostaa.

Ei tuo kovinkaan suurta älykkyyttä vaadi, että alkaa pienentää annoksiaan, täyttää lautastaan kasviksilla enmmän ja poistaa siitä liiallista ruuan määrää. Sokeriherkut ja viinerit pois. Limut ja sipsit myös.

Sopivasti liikuntaa, oma kyvyn ja halun mukaan. Ihan varmasti paino putoaa, mutta kun sekin pitäisi tapahtua yhdessä illassa. Ei jatkoon, läskinsä on ikuista.

Vierailija
84/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic todella vie nälän pois ja sen avulla itsehillintä on helppoa. Haittana on, että se on kallis (annoksesta riippuen 120-240€/kk). Sen avulla pääsee kuitenkin hyvin alkuun ja ymmärtää jättää ostamatta roskaruuan, makeiset ja alkoholin. Välipalat eivät tule enää mieleen. Paino putoaa oikeastaan itsestään. Alussa putosi 3-4 kg/kk, nyt ehkä kilo/kk. Olen käyttänyt Ozempicia 9 kk ja paino on pudonnut 16 kg. Tavoite on 2 kilon päässä. Neuvon malttamaan eli etenemään hitaasti pienin muutoksin. Ne ovat tehokkaita ja tuovat pysyvämmän avun.

Paljonko sun annos

Pahoittelen, että tulen väliin, mutta kerron omalta osaltani. Ozempic 4 vkoa 0,25 mg, 4 vkoa 0,5 mg ja siitä eteenpäin 1 mg. Hinta on joka vahvuudelle ollut 124€. Tuo 1 mg on tietääkseni suurin annosvahvuus mitä Suomessa käytetään lihavuuden hoitoon. Lääkärin reseptin tarvitsee. Ei saa Kela-korvausta, eikä kerrytä maksukattoa, jos käytön syynä on pelkkä lihavuus. Jos on 2.tyypin diabetes ja esim. Metformin ei yksinään riitä, saa Kela-korvauksen ja hinnaksi tulee n. 40€/kk. Minä maksan tuon täyden hinnan. 6 kk ja -27 kg.

Vierailija
85/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vain pieniltä lautasilta. Juo paljon vettä. Keksi jotain semmoista tekemistä, että unohdat syödä.  Liikunta ei hirveästi laihduta, tulee vaan enemmän nälkä. 

Vierailija
86/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on niin että kunnon naiminen pitää aineenvaihdunnan käynnissä ja kilot kurissa. Loppuhuipennuksena saat vielä ilmaiset proteiinipirtelöt nielaistua.

Tämä on hyvä neuvo! Pienet letun levitykset useammin kikulin päällä ja eessun taassun liikettä, niin kyllä siinä vyötärö kapenee.

Vierailija
87/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aiemmin sitä mieltä, että kaikenlainen laihduttaminen on turhaa. Niin vain koronan aikana alkoi sokeriset mässyt ja sipsiosasto kiinnostaa ja tulokset näkyy nyt siinä, että minulle mahtuu enää vain parit housut vaatekaapista päälle mukavasti.

Olen varmaan muiden silmissä edelleen ns. normaalipainoinen, mutta kesästä lähtien olen voinut erittäin huonosti. Väsymystä, selkäkipua, päänsärkyä, vatsakipua. Syön muuten monipuolisesti ja olen aktiivinen, mutta elintapoihin kuin huomaamatta livahtaneet kaloriset mässyt ovat nostaneet painoa ja muuttaneet kehonkoostumusta rasvaisemmaksi. Pituus 163 cm, vyötärö 74 cm. En käy vaa’alla.

Aloitin ensimmäistä kertaa tavoitteellisen ruokavalion. Valitsin ketogeenisen dieetin, jotta saan hiilarihimon karistettua. Koostan nyt annokset monipuolisesti kasviksista, kalasta, kanasta, kananmunista. Suurin muutos on aamupalan energiamäärän lisääminen, söin aikaisemmin pienen kaurapuuroannoksen, nyt kasviksia ja kananmunaa. Toinen mullistava muutos on välipalakielto. Ennen iltapäivällä meni banaani silloin, toinen tällöin, vähän taatelia ja kappas kun alkupalat oli maisteltu, niin sitten kuin varkain myös esim. puoli levyä suklaata tai paketti keksejä. Vatsani porisi kuin kiljupottu kaikesta siitä sokerimäärästä.

En tiedä, miten tämä etenee. En tietenkään aio noudattaa tätä elämäntyyliä koko loppu elämää, vaan tavoitteena on tasapaino, jossa voi vapaasti syödä myös sokeria. Haluan kuitenkin nyt muistuttaa itselleni säännölliset ruoka-ajat ja antaa ruuansulatukselle lepoa. Tekeekö mieli pizzaa ja porkkanakakkua? Kyllä. Onko ikävä sitä vatsan kuplintaa ja kaasuttelua. Ei todella ole.

Painolla ei ole niin väliä, mutta voinnilla on.

Vierailija
88/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ozempic todella vie nälän pois ja sen avulla itsehillintä on helppoa. Haittana on, että se on kallis (annoksesta riippuen 120-240€/kk). Sen avulla pääsee kuitenkin hyvin alkuun ja ymmärtää jättää ostamatta roskaruuan, makeiset ja alkoholin. Välipalat eivät tule enää mieleen. Paino putoaa oikeastaan itsestään. Alussa putosi 3-4 kg/kk, nyt ehkä kilo/kk. Olen käyttänyt Ozempicia 9 kk ja paino on pudonnut 16 kg. Tavoite on 2 kilon päässä. Neuvon malttamaan eli etenemään hitaasti pienin muutoksin. Ne ovat tehokkaita ja tuovat pysyvämmän avun.

Paljonko sun annos

Pahoittelen, että tulen väliin, mutta kerron omalta osaltani. Ozempic 4 vkoa 0,25 mg, 4 vkoa 0,5 mg ja siitä eteenpäin 1 mg. Hinta on joka vahvuudelle ollut 124€. Tuo 1 mg on tietääkseni suurin annosvahvuus mitä Suomessa käytetään lihavuuden hoitoon. Lääkärin reseptin tarvitsee. Ei saa Kela-korvausta, eikä kerrytä maksukattoa, jos käytön syynä on pelkkä lihavuus. Jos on 2.tyypin diabetes ja esim. Metformin ei yksinään riitä, saa Kela-korvauksen ja hinnaksi tulee n. 40€/kk. Minä maksan tuon täyden hinnan. 6 kk ja -27 kg.

Itse olen tällä hetkellä 0,5 mg ja lääkäris arvioi, että sillä mennään, mutta en kyllä huomaa vaikutusta eikä paino ole pudonnut juurikaan. Koko ajan nälkä,

Vierailija
89/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun annos

Itse olen tällä hetkellä 0,5 mg ja lääkäris arvioi, että sillä mennään, mutta en kyllä huomaa vaikutusta eikä paino ole pudonnut juurikaan. Koko ajan nälkä,

Minä olen ymmärtänyt, että tarkoitus on aloittaa pienemmillä annoksilla ja nosto 1 mg asti, jota käytetään ainakin vuosi, yleensä kyllä pidempään. Minulla vaikutus alkoi jo 0,25mg vahvuudella. 1/3:lla auttaa tosi hyvin, 1/3:lla hyvin ja 1/3 ei hyödy. Minulla kävi tuuri ja auttaa tosi hyvin. 3 kk:n kohdalla pitäisi arvioida, onko lääkkeestä hyötyä. Alkuvaiheessa tuli täyteen ihan pienistäkin ruokamääristä ja kylläisyys kesti pitkään. Pitkään käytettynä vaikutus tuntuu vähenevän, mutta edelleen n. 1 kg/viikko on painonlasku. Puolessa vuodessa on muodostunut jo säännöllinen ruokarytmi ja ruoan laatu ja määrä on terveellistynyt.

Vierailija
90/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihduttamasta.

Asennoidu niin, että et vaan kanna kotiin herkkuja, eineksiä etkä lohturuokaa. Sun kohdalla ei toimi kuurit eikä taida olla selkärankaa, joten sun ainoa keino on elää kuin olisit allerginen kaikelle.

Tiputin itse 40 kiloa ja olen nyt 8 vuotta jälkeenpäin pysynyt linjassani, etten ota sitä yhtä kohteliaisuuspullaa tai osta kotiin mitään "vierasvaraa". Salaatit syön kastikkeetta ja juomat vaihdoin light - ja sokerijuomista veteen.

Kyllä, makuelämykset kaventuivat, mutta ei voi mitään, jos kuri kestää tasan kuurin verran.

Ai niin ja yksi hyvä vinkki on täyttää lautanen niin, että puolet on kasviksia ja pottua/riisiä on oman nyrkkisi kokoinen annos.

Ja kyllä, loppuelämäsi tulee olemaan tällaista, jos haluat laihtua ja pitää kilot pois. Unohda kehopositiivisten "pitää saada nauttia joskus", koska se ei ole sulla toiminut aikaisemminkaan.

Eli pitää elää loppuelämä ankeasti, eikä saa nauttia elämästä?

Tuntuu, että elämä muutenkin 99% inhottavaa, ja vielä pitäis maukkaasta syömisestä luopua :(

En ymmärrä miten jotku pystyy elämään niin. Esim fitnesskisaajat ja laihat maratoonarit

Ap

Kyllä.

Jos et pysty pysymään kohtuudessa ja pitää saada nauttia elämästä, et koskaan tule laihtumaan. Elämästä voi nauttia muutenkin kuin mättämällä naamansa täyteen ruokaa. Jotkut ovat jo ehdottaneetkin terapiaa, liityn minäkin samaan joukkoon. Et voi ikuisuuksia keksiä mutku-perusteita ja voivotella laihtumattomuuttasi.

Vierailija
91/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta laihduttamasta.

Asennoidu niin, että et vaan kanna kotiin herkkuja, eineksiä etkä lohturuokaa. Sun kohdalla ei toimi kuurit eikä taida olla selkärankaa, joten sun ainoa keino on elää kuin olisit allerginen kaikelle.

Tiputin itse 40 kiloa ja olen nyt 8 vuotta jälkeenpäin pysynyt linjassani, etten ota sitä yhtä kohteliaisuuspullaa tai osta kotiin mitään "vierasvaraa". Salaatit syön kastikkeetta ja juomat vaihdoin light - ja sokerijuomista veteen.

Kyllä, makuelämykset kaventuivat, mutta ei voi mitään, jos kuri kestää tasan kuurin verran.

Ai niin ja yksi hyvä vinkki on täyttää lautanen niin, että puolet on kasviksia ja pottua/riisiä on oman nyrkkisi kokoinen annos.

Ja kyllä, loppuelämäsi tulee olemaan tällaista, jos haluat laihtua ja pitää kilot pois. Unohda kehopositiivisten "pitää saada nauttia joskus", koska se ei ole sulla toiminut aikaisemminkaan.

Eli pitää elää loppuelämä ankeasti, eikä saa nauttia elämästä?

Tuntuu, että elämä muutenkin 99% inhottavaa, ja vielä pitäis maukkaasta syömisestä luopua :(

En ymmärrä miten jotku pystyy elämään niin. Esim fitnesskisaajat ja laihat maratoonarit

Ap

Kyllä.

Jos et pysty pysymään kohtuudessa ja pitää saada nauttia elämästä, et koskaan tule laihtumaan. Elämästä voi nauttia muutenkin kuin mättämällä naamansa täyteen ruokaa. Jotkut ovat jo ehdottaneetkin terapiaa, liityn minäkin samaan joukkoon. Et voi ikuisuuksia keksiä mutku-perusteita ja voivotella laihtumattomuuttasi.

Ap:lle on ehdotettu terapiaa syömishäiriöön jo kymmeniä kertoja tällä palstalla. Tämä ei vaan ymmärrä että tuollainen suhde ruokaan ei ole normaali. Terveellinenkin ruoka on maukasta, jos iloa ei saa mistään muusta kuin sipseistä ja rasvamätöstä niin kyseessä on syömishäiriö. Ei-syömishäiriöisillä ei liiku kaikki ajatukset ruuan ympärillä, eikä sen suklaalevyn tai pullapussin jättäminen kauppaan tee tiukkaa. Itseasiassa koko suklaalevyn ostaminen ei käy ehkä edes mielessäkään. Jos käy niin se ajatus korvautuu nopeasti sillä että siihen kuluisi vain turhaa rahaa ja vastahan sitä tuli mätettyä herkkuja työpaikan taukohuoneessa.

Vierailija
92/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä auttoi seuraavat n. 35kg laihdutukseen

- aluksi ruokien punnitus & kaloriseuranta että hahmotti oikean ruokamäärän

- Mahdollisimman puhdasta ruokaa, kasviksia, marjoja, pähkinöitä, täysviljaa, proteiinia esim lihasta tai kikherneistä ym

- etsin hyvänolontunnetta muusta kuin syömisestä, esim liikunta, harrastukset, seksi

- syöminen on tapa siirtää nälkää -> ei tarvi syödä itseään ihan pinkeäksi, vain sen verran että pärjäilee seuraavaan ruokaan muutaman tunnin päähän

- säännöllinen syöminen varsinkin aamut/aamupäivät, jos skippaa nämä niin kostautuu illalla kauhealla nälällä ja ahmimisella

- mistään ei tarvitse kokonaan kieltäytyä. Jos vaikka on kylässä niin voi syödä pullan, kunhan pysyy kohtuus ja tekee enemmän hyviä valintoja kuin huonoja

Vierailija
93/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on kyllä hyvä tapa saada kevennettyä niin kuin täällä on jo monesti todettu. Sellainen villi sessio vaikka kahdesti päivässä polttaa kaloreita ja läskiä aika hyvin. Vielä jos sen verran jaksat että eläydyt ja liikut ettei puolison tarvitse tehdä kaikkia hommia, niin aina parempi.

Vierailija
94/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sun annos

Minä olen ymmärtänyt, että tarkoitus on aloittaa pienemmillä annoksilla ja nosto 1 mg asti, jota käytetään ainakin vuosi, yleensä kyllä pidempään. Minulla vaikutus alkoi jo 0,25mg vahvuudella. 1/3:lla auttaa tosi hyvin, 1/3:lla hyvin ja 1/3 ei hyödy. Minulla kävi tuuri ja auttaa tosi hyvin. 3 kk:n kohdalla pitäisi arvioida, onko lääkkeestä hyötyä. Alkuvaiheessa tuli täyteen ihan pienistäkin ruokamääristä ja kylläisyys kesti pitkään. Pitkään käytettynä vaikutus tuntuu vähenevän, mutta edelleen n. 1 kg/viikko on painonlasku. Puolessa vuodessa on muodostunut jo säännöllinen ruokarytmi ja ruoan laatu ja määrä on terveellistynyt.

Ajattelin että jatkan vielä kolmannen kuukauden jos saan sen 1 mg annoksen ja jollei se ala selkeästi auttamaan, niim se loppuu.

Vierailija
95/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti onnistut laihuttamisessta :) Minulla ei mitään vinkkejä, mutta arvostusta löytyy.

Vierailija
96/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin tällä kertaa siihen tulokseen, että olen jo sen ikäinen että olisi hyvä saada tämä painoasia vihdoinkin järjestykseen. Ja koska asiaan liittyy paljon sellaisia mekanismeja joista itse en ole tietoinen, katsoin parhaaksi varata ajan painonhallintaklinikalle. Ajatuksena oli lääkeavusteinen laihdutus ja siihen 6kk elämäntapamuutosvalmennus vai mikä lie. Kolsultaatioajan varattuani tajusin, etten ehkä tarvitse sitä lääkettä, koska minulla on ADHD-lääkitys, joka heikentää näläntunnetta.

Mutta varasin joka tapauksessa varuiksi ajan sille lääkärillekin, sen sain vasta maaliskuulle. Ravitsemusterapeutille on aika ensi viikolla. Minua on auttanut jo ihan tuo, että olen nyt buukannut itseni asiantuntijoiden pakeille. Kun on tiedossa, että ruokaremontti on tuloillaan, niin se on auttanut jo aika paljon saamaan syömistä järkevämmälle tolalle.

Laihduttamisessa ei ole mitään magiaa, mutta pitäisi paremmin tietää mitä siinä tapahtuu, kun on laihtunut ja jonkin aikaa ollut siinä solakammassa painossa. Että mikä juttu siinä on, että voi hyvin mennä vuosi ilman ongelmaa, mutta sitten se lähtee jotenkin hiljalleen lipsumaan, kunnes ollaan kunnon syöksykierteessä. Ja viimeksi en laihduttanut edes nopeasti. 25 kilon pudotukseen meni vuosi, eikä se tuntunut edes laihduttamiselta kun oli niin hidasta. Vaikein oli saada pää pidettyä kasassa, tuntui kuin olisi katsonut maalin kuivumista. 

Olen tätä ADHD-juttuakin vasta opettelemassa ja minulle on vasta selvinnyt, että tämänkin oireita voi lievittää tietynlaisella ruokavaliolla. Niin senkin puolesta olen nyt tyytyväinen, että olen menossa ravitsemusterapeutin ohjaukseen. Uskon että hänen kanssaan saadaan yhteistyössä setvittyä, mitä ja miten juuri minun olisi hyvä syödä, että saan elämäntapamuutoksesta pysyvän enkä mene raiteiltani, jos ruokavalioon tulee välillä poikkeus vaikkapa juhlatilaisuuden vuoksi.

En pidä ajatuksesta, että jotkut tietyt herkut olisivat pannassa koko loppuelämäni ajan. Joten haluan oppia syömään pääsääntöisesti fiksusti ja terveellisesti. Mutta haluan myös oppia, miten voin poiketa siitä ruokavaliosta ja palata siihen sujuvasti takaisin.

Vierailija
97/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti sorru? Onko makeat ongelma vai ylensyönti, eli liian suuret annoskoot? Näiden suhteen on kyllä tehtävä se elämäntapamuutos, jos näin on. Muuten ei paino putoa, vaikka mitä konstia yrität.

Mä sain liki 50 kiloa pois. kun pienensin ja vähensin kaikesta. Suklaatakin mussutin, mutta vain sen yhden konvehdin, en koko rasiaa. Illalla kävelyä puoli tuntia ja joka päivä jotain hyötyliikuntaa tai mitä sitten harrastaa, vaikka tanssia kotonaan. Tekemistä pitää olla, jotta saa ajatukset pois ruuan jatkuvasta miettimisestä.

Tähän haluan sanoa painavan sanani!

On ihan tosi tärkeää, että ne herkut on sallittuja. Mutta sitäkin tärkeämpää on se, että ne herkut on taivaallisen hyviä! En usko ollenkaan sellaiseen, että joku suklaaleivos korvataan porkkanalla. Uskon enempi siihen, että kun herkuttelet, niin panosta laatuun! Mahdollisimman hyvää ja ei haittaa mitään, jos on kallista, koska se korkea hinta auttaa myös pitämään määrän pienenä. Kaupassa kun etsii herkkuja, niin pitää tähystää niitä pienempiä pakkauksia, jotka on tarkoitettu ehkä enempi lahjaksi. Juuri sellaisia, mitä ei oikein itselle raaskisi ostaa, mutta kaverille voisi ostaa vaikka nimpparilahjaksi tai viemisenä, kun menee kylään.

Herkun pitää olla hyvää, mutta sitä syödään vähän. Mieluummin yksi macaron kuin viisi kaurakeksiä. Mieluummin yksi hyvä käsintehty konvehti kuin joku tusinasuklaapatukka karkkihyllystä. Nirso pitää olla ja kaikenlaiset mättömässyt on ihan nou nou! 

Vierailija
98/99 |
14.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriset herkut kuten karkit, leivonnaiset ja jogurtit on nopeita syötäviä, mutta pian niiden syömisen jälkeen tulee kahta kauheampi nälkä. Kun karsii sokerin kokonaan, alkaa tavallinen ruoka maistua paremmin ja jatkuva nälkä vähenee.

Vierailija
99/99 |
15.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi on kyllä hyvä tapa saada kevennettyä niin kuin täällä on jo monesti todettu. Sellainen villi sessio vaikka kahdesti päivässä polttaa kaloreita ja läskiä aika hyvin. Vielä jos sen verran jaksat että eläydyt ja liikut ettei puolison tarvitse tehdä kaikkia hommia, niin aina parempi.

Kunnon naiskentelut vaikka takkoopäin tekköö höpöniä ja pulleampikin lyyli hoikistuupi siinä ihan silmissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän