Kertokaa toimivia laihdutusvinkkejä 100 kg painavalle, ikuiselle laihdutajalle.
Miten pysyy ruodussa eikä jatkuvasti sorru?
Elämäntapamuutosta yrittänyt monesti, eli sen vinkin saa unohtaa.
Kommentit (99)
Itselleni on sopinut ketogeenisen ruokavalion ja pätkädieetin (8/16) yhdistelmä. Kilot oikein sulavat ympäriltäni, vaikka luulin sen olevan mahdotonta. Ihaninta on omistaa litteä vatsa 15 vuoden pullean vatsan jälkeen.
Lakkaa laihduttamasta. Ala syödä oikeaa ruokaa, riittävästi, joka päivä. Älä käytä mitään kevyttuotteita. Syö aina nälän tullen kunnon ruokaa, ei makeisia tai naksuraksuja. Älä käytä keinomakeutusaineita äläkä juo kevytlimuja, äläkä sokerisiakaan.
Katso, että liikut niin, että liikuntakyky säilyy läpi elämän. Ei tarvitse olla ihmeellisyyksiä.
Älä seuraa mitään laihdutussisältöjä missään mediassa.
Et siis tahdo tehdä muutosta, mutta laihtua kyllä. Miten ihmeessä se voisi ikinä onnistua? Jos elät samalla tavalla kuin nyt, pysyt samanpainoisena. Ainoastaan muutos elämäntavoissa voi laihduttaa.
Jatkuvasti sorru? Onko makeat ongelma vai ylensyönti, eli liian suuret annoskoot? Näiden suhteen on kyllä tehtävä se elämäntapamuutos, jos näin on. Muuten ei paino putoa, vaikka mitä konstia yrität.
Mä sain liki 50 kiloa pois. kun pienensin ja vähensin kaikesta. Suklaatakin mussutin, mutta vain sen yhden konvehdin, en koko rasiaa. Illalla kävelyä puoli tuntia ja joka päivä jotain hyötyliikuntaa tai mitä sitten harrastaa, vaikka tanssia kotonaan. Tekemistä pitää olla, jotta saa ajatukset pois ruuan jatkuvasta miettimisestä.
Minusta ensimmäinen on se että alkaa oikeasti laskea kalorinsa. Siitä se sitten selviää, että misä ylimääräiset tulee ja voi alkaa pikkuhiljaa muokkaamaan ruokavalitota. Jos on ollut 20 vuotta aikaa tulla läskiksi, niin ei sen laitumisenkaan tarvi tapahtua kolmessa kuukaudessa. Uusia tapoja ei opita hetkessä, se on vuosien prosessi.
Itselläni toimi suunnitelmallisuus. Aiemmin olin muutaman kerran päättänyt keventää. Tässä ajatuksessa oli sekä suunnitelma että tavoite kokonaisuudessaan. Pari päivää saatoin sivuuttaa jonkin herkun, mutta sitten unohdin koko jutun. Toissa vuonna asetin selkeän tavoitteen ja mietin suunnitelman miten pääsen tavoitteeseeni.
Ostin vaa'an ja viikottain seurasin painoni kehitystä. Kuun puolivälin punnituksesta tuli sen kuukauden virallinen lukema, minkä kirjasin exceliin. Tämä tasoitti viikottaista ailahtelua, kun joku viikko paino oli muuttunut poikkeavan paljon. Kuukausittaisten lukemien kesken säilyi paremmin tasainen laskeva suunta.
Liikunnan osalta minulla oli selvä linja miten 2-3 viikon välein tuon uusia elementtejä liikumiseeni lähtiessäni nollatasosta. Aloitin kävelyllä ja sitten mukaan tuli salitreeni, tuli kuvioon uiminen ja lopulta karate. Vaikka olisin jo päivän treenin tehnyt, niin saatoin lähteä ylimääräiselle iltakävelylle fiiliksen mukaan.
Syömisissä karsin herkut ja alkoholin ensin kokonaan. Parin kuukauden jälkeen toimistolla otin torstaipannaria, mutta annoskoko oli aiemman 2-3 palan sijaan pienin pala mikä oli tarjolla. Kukkurallinen hilloa vaihtui teelusikalliseen. Jäätelöä otin aiemman 2-4 desin sijaan puoli desiä. Huomasin, että herkuissa ensimmäiset kaksi suupalallista olivat ne maukkaimmat ja toivat suurimman nautinnon. Loppu oli aika turhaa.
Muuten syömisissä sekoittelin eri juttuja. Alussa pidin kolme kertaa mehupaastoa viikonlopun. Jonkin aikaa noudatin pätkäpaastoa 8/16 linjalla. Työpaikkaruokalassa jätin pastan, riisin ja perunan kokonaan pois paitsi kun pääruoka oli kastikkeena sekoitettu jo pastaan. Silloin huolehdin annoskoon olevan mieluummin liian pieni kuin liian suuri.
Lopulta alitin tavoitteeni reilusti etuajassa. Alitin jopa salaisen tavoitteeni, mitä en ollut kuvitellut mahdolliseksi. Viime kädessä paino putosi muutaman kilon alle tuon salaisenkin tavoitteen, mitä en ollut edes ajatellut. Nyt reilu 1,5 vuotta myöhemmin painoni on pysynyt saavuteuissa luvuissa, kun huomioin kehonkoostumismittauksen tulokset. Rasva on jatkanut vähenemistä ja liikunta on tuonut lihasmassaa. Kokonaispainoni on sen myötä pari kiloa noussut, mutta kokonaisrasvan edelleen tippuessa painonnousu on ok.
Keto+pätkäpaasto laihduttamiseen. Pätkäpaasto ylläpitämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni toimi suunnitelmallisuus. Aiemmin olin muutaman kerran päättänyt keventää. Tässä ajatuksessa oli sekä suunnitelma että tavoite kokonaisuudessaan. Pari päivää saatoin sivuuttaa jonkin herkun, mutta sitten unohdin koko jutun. Toissa vuonna asetin selkeän tavoitteen ja mietin suunnitelman miten pääsen tavoitteeseeni.
Ostin vaa'an ja viikottain seurasin painoni kehitystä. Kuun puolivälin punnituksesta tuli sen kuukauden virallinen lukema, minkä kirjasin exceliin. Tämä tasoitti viikottaista ailahtelua, kun joku viikko paino oli muuttunut poikkeavan paljon. Kuukausittaisten lukemien kesken säilyi paremmin tasainen laskeva suunta.
Liikunnan osalta minulla oli selvä linja miten 2-3 viikon välein tuon uusia elementtejä liikumiseeni lähtiessäni nollatasosta. Aloitin kävelyllä ja sitten mukaan tuli salitreeni, tuli kuvioon uiminen ja lopulta karate. Vaikka olisin jo päivän treenin tehnyt, niin saatoin lähteä ylimääräiselle iltakävelylle fiiliksen mukaan.
Syömisissä karsin herkut ja alkoholin ensin kokonaan. Parin kuukauden jälkeen toimistolla otin torstaipannaria, mutta annoskoko oli aiemman 2-3 palan sijaan pienin pala mikä oli tarjolla. Kukkurallinen hilloa vaihtui teelusikalliseen. Jäätelöä otin aiemman 2-4 desin sijaan puoli desiä. Huomasin, että herkuissa ensimmäiset kaksi suupalallista olivat ne maukkaimmat ja toivat suurimman nautinnon. Loppu oli aika turhaa.
Muuten syömisissä sekoittelin eri juttuja. Alussa pidin kolme kertaa mehupaastoa viikonlopun. Jonkin aikaa noudatin pätkäpaastoa 8/16 linjalla. Työpaikkaruokalassa jätin pastan, riisin ja perunan kokonaan pois paitsi kun pääruoka oli kastikkeena sekoitettu jo pastaan. Silloin huolehdin annoskoon olevan mieluummin liian pieni kuin liian suuri.
Lopulta alitin tavoitteeni reilusti etuajassa. Alitin jopa salaisen tavoitteeni, mitä en ollut kuvitellut mahdolliseksi. Viime kädessä paino putosi muutaman kilon alle tuon salaisenkin tavoitteen, mitä en ollut edes ajatellut. Nyt reilu 1,5 vuotta myöhemmin painoni on pysynyt saavuteuissa luvuissa, kun huomioin kehonkoostumismittauksen tulokset. Rasva on jatkanut vähenemistä ja liikunta on tuonut lihasmassaa. Kokonaispainoni on sen myötä pari kiloa noussut, mutta kokonaisrasvan edelleen tippuessa painonnousu on ok.
Upea saavutus, onnittelut!
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on sopinut ketogeenisen ruokavalion ja pätkädieetin (8/16) yhdistelmä. Kilot oikein sulavat ympäriltäni, vaikka luulin sen olevan mahdotonta. Ihaninta on omistaa litteä vatsa 15 vuoden pullean vatsan jälkeen.
Toivottavasti tämä auttaisi. Kuudetta vuotta 100kg mitarissa, inhottaa. Ap
Lopeta laihduttaminen.
Laita ruokavaliosi kuntoon, syö säännöllisesti sopivia annoksia, juo vettä, säännöllisesti, ei litratolkulla.
Lopeta herkkujen mässytys, korvaa hedelmällä.
Liiku säännöllisesti, 45 min lenkki on hyvä.
Nuku riittävät yöunet.
Vierailija kirjoitti:
Keto+pätkäpaasto laihduttamiseen. Pätkäpaasto ylläpitämiseen.
Erittäin hyvä tapa tuhota aineenvaihdunta.
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko noudattaa tätä höpöhöpöä koko loppuelämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasitko noudattaa tätä höpöhöpöä koko loppuelämäsi?
Toinen on saanut laihdutettua ketogeenisellä ja pätkäpaastolla ja sinä sanot sitä höpöhöpöksi :DDDDD Et liene kovin viisas. Tietenkin noita voi noudattaa loppuelämän. Katsos kun sitä kutsutaan elämäntapamuutokseksi. Olisihan se varsin typerää palata vanhoihin samoihin tapoihin, joilla aikoinaan lihoi pullukaksi.
On tämä ihan pyllystä..itselläni nyt viikko takana kevennystä ja syön hyvin eikä nälkäkään ole pää-asiassa, mutta itselläni on se että kunnon ruoka ei meinaa maistua🙈Haluaisin syödä vaan juustoja ja tapaksia, suolasia piiraita, noutoruokaa laidasta laitaan..tuntuu että tuo perusruoka tekee olonkin ankeeksi eli tunnepuolesta tämä on kiinni. Nyt vkl olen luvannut itselleni, että saan hakea jonkun noutoruuan kun oon niin hienosti sinnitelly ja päässä pyörii vaan, että mitä hyvää mä tilaan. Osaan jo ammattini puolesta tietää mitä minun pitää syödä ja miten paljon eli siitä ei ole kiinni tämä olo. Mutta en ala periksi, ehkä olo henkisesti helpottaa ajan kanssa ja kun näkee, että paino kääntyy laskuun. Olen myös korjannut väsymystä sokerilla paljon, mutta nyt olen yrittänyt nukkua enenmän.
Tulet maalle maataloustöihin kesäksi.
Saxenda! Hae resepti vaikka on kallis. Häviää roskaruoan himo ja laihduttaminen on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaa laihduttamasta. Ala syödä oikeaa ruokaa, riittävästi, joka päivä. Älä käytä mitään kevyttuotteita. Syö aina nälän tullen kunnon ruokaa, ei makeisia tai naksuraksuja. Älä käytä keinomakeutusaineita äläkä juo kevytlimuja, äläkä sokerisiakaan.
Katso, että liikut niin, että liikuntakyky säilyy läpi elämän. Ei tarvitse olla ihmeellisyyksiä.
Älä seuraa mitään laihdutussisältöjä missään mediassa.
Laihdutaminen lihotta. Katso hakukoneltasi sairalan ruoka ajat. Noudata niitä. sinä on myös viikon vai 2 ruoka mitä sairalassa ihmiset päivässä syö.Noudata sitä.30 kg ylipaino nainen laihtui sillä ohjella kellon ajoilla 3 vuodessa. toinen 5 vuotta meni ja ylipaino 40 kg lähti.Noudatavat yhä kelon aikoja ravinon kanssa.Sunitelevat menot sen mukaan tai eväs poksi mukaan.Eivät ole lihoneet takaisin.Hyöty likunta tulut heidän elämä.Jos sinulla ei kantia yksin syödä, Menen terveyskeskus pyydä päästä laihdutus ryhmä ENA.Terveyskeskus läkäriltä, Mutta ruoka on ihmisen poltto- ainen ja syömällä kellon aikojen mukaan laihdut.Amiainen.lounas. välipala,ilalinen,ilta pala,välissä et lappa mitään herkuja suuhusi.
Heippa ap, suora ja symppis aloitus :) Ollaan vähän eri tilanteessa kun mulla on syömishäiriö, mutta nyt tuli itsellekin olo että tarttis tehdä jotain. Mulle ravitsemusterapeutti neuvoi jo kauan sitten että pyrkisin syömään kolmen tunnin välein, esim. klo 9, 12, 15, 18 ja 21. Voi syödä kaksi lämmintä ruokaa tai yhden, kumpi tuntuu itsestä paremmalta. Ajatus oli että noudattaa lapsentahtista ruokailua koska lapset usein syövät luonnostaan juuri näin. Ja tärkeää olisi että ei söisi sitä vatsaa ihan äärimmilleen täyteen koska sitten seuraava ruoka tai välipala jää helposti syömättä ja kierre jatkuu. Ja jos ei maistu, niin ihan desi jugurttia tai mehua tai muutama pähkinä ruoka-aikaan ja sitten seuraavalla kerralla jotain muuta. Tämä tuli vähän kertauksena itselleni, mutta voisiko auttaa sinua? Tsempataan yhdessä!
Syö tarpeeksi. Proteiinia, hiilihydraatteja, paljon kasviksia ja myöskin rasvaa! Rasva polttaa rasvaa!
Ite olen superdiettillä ja opin kokoajan!