Kertokaa toimivia laihdutusvinkkejä 100 kg painavalle, ikuiselle laihdutajalle.
Miten pysyy ruodussa eikä jatkuvasti sorru?
Elämäntapamuutosta yrittänyt monesti, eli sen vinkin saa unohtaa.
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni on sopinut ketogeenisen ruokavalion ja pätkädieetin (8/16) yhdistelmä. Kilot oikein sulavat ympäriltäni, vaikka luulin sen olevan mahdotonta. Ihaninta on omistaa litteä vatsa 15 vuoden pullean vatsan jälkeen.
Meinasitko noudattaa tätä höpöhöpöä koko loppuelämäsi?
Toinen on saanut laihdutettua ketogeenisellä ja pätkäpaastolla ja sinä sanot sitä höpöhöpöksi :DDDDD Et liene kovin viisas. Tietenkin noita voi noudattaa loppuelämän. Katsos kun sitä kutsutaan elämäntapamuutokseksi. Olisihan se varsin typerää palata vanhoihin samoihin tapoihin, joilla aikoinaan lihoi pullukaksi.
Lienen paljon viisaampi kuin sinä. Toivon myös monen muun olevan sen verran viisas, ettei sorru näihin höpöhöpöjuttuihin. Ketoilut ja paastot tuhoaa elimistöä ja aineenvaihduntaa. Että siinä sulle sitä viisautta.
Lopeta laihduttamasta.
Asennoidu niin, että et vaan kanna kotiin herkkuja, eineksiä etkä lohturuokaa. Sun kohdalla ei toimi kuurit eikä taida olla selkärankaa, joten sun ainoa keino on elää kuin olisit allerginen kaikelle.
Tiputin itse 40 kiloa ja olen nyt 8 vuotta jälkeenpäin pysynyt linjassani, etten ota sitä yhtä kohteliaisuuspullaa tai osta kotiin mitään "vierasvaraa". Salaatit syön kastikkeetta ja juomat vaihdoin light - ja sokerijuomista veteen.
Kyllä, makuelämykset kaventuivat, mutta ei voi mitään, jos kuri kestää tasan kuurin verran.
Ai niin ja yksi hyvä vinkki on täyttää lautanen niin, että puolet on kasviksia ja pottua/riisiä on oman nyrkkisi kokoinen annos.
Ja kyllä, loppuelämäsi tulee olemaan tällaista, jos haluat laihtua ja pitää kilot pois. Unohda kehopositiivisten "pitää saada nauttia joskus", koska se ei ole sulla toiminut aikaisemminkaan.
Kalorirajoitukset ne aineenvaihdunnan tuhoaa. Olet varmaan painonvartijoiden palkkalistoilla ja haluat pitää ihmiset ikuisessa laihdutuskierteessä. Paasto ja erityisesti pätkäpaasto tehostavat rasvanpolttoa. Olen laihduttanut 16/8 puolesta vuodessa 30 kg ja minulla ei ole ollut kertaakaan kylmä. Kalorirajoituksella tulee aina kylmä aineenvaihdunnan hidastuessa.
Itsekuria vaan, jokainen lihava kyllä tietää jo keinot. Eli syödään vähemmän.
Kromitabletit auttaa makeanhimossa. Rupea 4x viikossa tekemään Youtuben avulla bed workout jumppia.
Tsemppiä! Muista myös juoda usein.
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihan pyllystä..itselläni nyt viikko takana kevennystä ja syön hyvin eikä nälkäkään ole pää-asiassa, mutta itselläni on se että kunnon ruoka ei meinaa maistua🙈Haluaisin syödä vaan juustoja ja tapaksia, suolasia piiraita, noutoruokaa laidasta laitaan..tuntuu että tuo perusruoka tekee olonkin ankeeksi eli tunnepuolesta tämä on kiinni. Nyt vkl olen luvannut itselleni, että saan hakea jonkun noutoruuan kun oon niin hienosti sinnitelly ja päässä pyörii vaan, että mitä hyvää mä tilaan. Osaan jo ammattini puolesta tietää mitä minun pitää syödä ja miten paljon eli siitä ei ole kiinni tämä olo. Mutta en ala periksi, ehkä olo henkisesti helpottaa ajan kanssa ja kun näkee, että paino kääntyy laskuun. Olen myös korjannut väsymystä sokerilla paljon, mutta nyt olen yrittänyt nukkua enenmän.
Sä olet totuttanut itsesi noihin noutoruokiin, jotka on ihan järkyttäviä kaloripommeja. Mullakin oli ennen noin, mutta sain opeteltua pois tuosta tavasta. Avain onnistumiseen on se, että hakee hyvänolon tunteen muualta kuin syömisestä. Ruoka on vain energiaa. Joskus voi toki nautiskella jonkin ruokaelämyksen, mutta vain erityistilanteissa, ei joka päivä. Mä olen tosin oppinut tekemään niin herkullisia lounassalaatteja, että niidenkin syöminen on nautinto! Mutta toisella aterialla syön usein jotain "ankeampaa" kuten höyrytettyjä kasviksia ja munakkaan. Sitten lähden ulos reippailemaan ja sieltä se nautinto tulee. Tai kickboxingiin. Tai musiikkiharrastukseni pariin. Tsemiä!
Ei se elämäntapamuutos mikään vinkki ole. Voi pyhä yksinkertaisuus. Terveellinen syöminen johon pitäisi tähdätä on ainoa tapa ja se vaatii muutoksen mikäli syö täysin väärin.
Minusta olennaista olisi tiedostaa miksi dietti epäonnistuu. Eli repsahdatko syömään kun olet surullinen/stressaantunut vai palkitsetko itsesi ruualla esim siivouksen päälle tai lohdutatko itseäsi ruualla? Jne
Milloin aloit lihoa? Tapahtuiko silloin jotain erityistä? Erosit, läheinen kuoli, poikaystävä petti jne?
Eli jos ymmärrät missätilanteissa ja miksi repsahdat syömään roskaa ja liikaa niin sitten on helpompi löytää tapa millä estät sen. Jos tyypillisesti repsahdat iltaisin herkkuihin kun kova nälkä niin pitäisikö sinun syödä päivän aikana enemmän oikeaa ravitsevaa ruokaa? Jos taas repsahdat aina kun tarvit lohdutusta niin löytäisitkö lohduttautumiseen jonkun muun tavan vaikka meditaation?
Mitä syöt liikaa? Limpsaa, suklaata normi ruokaa jne? Jos kyse herkuista niin voitko huolehtia että kotonasi ei ole herkkuja. Silloinen paljon isompi kynnys lähteä hakemaan kaupasta jotain herkkua ja mieliteko menee helpommin ohi kun sinulla ei ole heti jotain herkku mitä samantien tunkee suuhun kun alkaa tehdä herkkuja mieli.
Huomioi mitä syömällä voit hyvin. Jollekkin toimii vähähiilhydraattinen mutta esim minulle se ei toimi lainkaan. Minulle toimii paremmin annoskoon pienentäminen.
Ja ensimmäisenä koeta saada elämääsi hyvä rytmi. Erityisesti hyvä nukkuminen auttaa laihduttamisessa. Samoin säännöllinen hyvä syönti ja yleinen aktiivisuus. Itsellä aktiivisuus lisääntyy jos syön rautaa. Jaksan tehdä asioita paljon enemmän. Siksi syön aina muutaman päivän välein rautatabletin. Kysyin tksta mahdollisuutta mitata ferritiini taso mutta ei kuulemma tarpeen kun hemoglobiini kuitenkin 125. No syön sitten pikkasen rautalisää koska se saa minut voimaan paremmin.
Tsemppiä ap. Toivottavasti löydät tavan jolla voit jatkossa hyvin!
Nuku tarpeeksi. Älä osta yhtään herkkuja (siis kakkuja, suklaata, leivoksia) varastoon.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttaminen.
Laita ruokavaliosi kuntoon, syö säännöllisesti sopivia annoksia, juo vettä, säännöllisesti, ei litratolkulla.
Lopeta herkkujen mässytys, korvaa hedelmällä.
Liiku säännöllisesti, 45 min lenkki on hyvä.
Nuku riittävät yöunet.
Tässähän se onkin.
Mutta kun ap ei halua elämäntapojaan muuttaa, neuvo on turha.
Ei kai voi muuta kuin jatkaa odottamista että hyvä haltijatar tulee kolmine toivomuksineen ja pääset toivomaan sitä unelmavartaloa. Toivo myös sitten että saat motivaation ylläpitää sitä!
Normaalipainoinen voi syödä 2000 kcal jos liikkuu 30-60 min päivässä kevyttä kävelyä tms. Eli pystyt laihtumaan jos nyt muutat syömäsi määrän siihen, mitä voit syödä loppuelämäsi. Laihduttaminen, kuurit, tms kikkailut ei ole toiminut, eivätkä tule toimimaan jatkossakaan. Mitään 1200 kcal fitness farm diettiä et pysty ylläpitämään, ja se sekoittaa vielä enemmän aineenvaihdunnan.
Aineenvaihdunta ja nälän säätely alkaa toimimaan kun syö saman verran joka päivä tasaisesti 5 aterialla. Valitse jotain mistä pidät, ja mitä ilman et voi olla. Valmista kerralla ateriat usealle päivälle, itse teen 4-5 vrk annokset rasioihin.
Olin 110 kg- nyt 72 kg , enkä tuntenut olevani dietillä ensimmäisen parin kuukauden jälkeen. Nyt normaalipainossa jo kauan. Eikä ole sellainen nälkä koskaan että ahmisin tai herkkuja tekisi mieli, ja silloin harvoin kun niitä syö, keho kertoo olevansa täynnä todella pitkään.
Vierailija kirjoitti:
On tämä ihan pyllystä..itselläni nyt viikko takana kevennystä ja syön hyvin eikä nälkäkään ole pää-asiassa, mutta itselläni on se että kunnon ruoka ei meinaa maistua🙈Haluaisin syödä vaan juustoja ja tapaksia, suolasia piiraita, noutoruokaa laidasta laitaan..tuntuu että tuo perusruoka tekee olonkin ankeeksi eli tunnepuolesta tämä on kiinni. Nyt vkl olen luvannut itselleni, että saan hakea jonkun noutoruuan kun oon niin hienosti sinnitelly ja päässä pyörii vaan, että mitä hyvää mä tilaan. Osaan jo ammattini puolesta tietää mitä minun pitää syödä ja miten paljon eli siitä ei ole kiinni tämä olo. Mutta en ala periksi, ehkä olo henkisesti helpottaa ajan kanssa ja kun näkee, että paino kääntyy laskuun. Olen myös korjannut väsymystä sokerilla paljon, mutta nyt olen yrittänyt nukkua enenmän.
Mikä vika suolaisessa piiraassa on? Mä syön usein lounaaksi palan sellaista vihersalaatin kanssa. Juustoakin napsin ainakain kerran viikossa, vaikka sosekeiton kaverina. Paina tippuu pikkuhiljaa. Ei ole myöskään mitään alyttömiä himoja, koska tiedän että kaikki on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Huomaatko, että herkuttelu on sinulle myös palkitsemiskeino? Olen itsekin palkinnut itseäni tai antanut itselleni tekosyyn, milloin minkäkin vuoksi, että nyt olen ansainnut jotain hyvää. Nyt jokaviikkoisen punnituksen myötä saan onnistumisen iloa, eikä enää ole tarvetta palkita suklaalla. Laskeva painokäyrä tuottaa itsessään hyvää mieltä ja tsemppaa eteenpäin. Minulla meni muutama viikko, kun piti melkein istua käsien päällä, että selviän Tv:n katselusta ilman mässytystä. Xylitoli-pastillin imeskely auttoi alkuvaiheen yli. Sinulla on paheena noutoruoka minulla kaikki makea. Totaalikieltäytyjäksi ei toki tarvitse ryhtyä, mutta yritä vaikka kuukausi ilman. En minäkään ole lopettanut kokonaan herkkujen syömistä, mutta nyt niissä on tolkkua. Kerran tai kaksi kertaa viikossa jotain pientä, esim. pala suklaata. Puoli vuotta Ozempic apuna ja -27 kg. Nyt on säännöllinen ruokarytmi, 4-5 ateriaa päivässä. En ketoile, en pätkäpaastoile. Ruokamäärät ovat pienentyneet, syön monipuolisesti, leivän ja rasvan määrä on vähentynyt. Syön nyt 2 viipaletta leipää päivässä. Ennen elin lähinnä leivällä, rasvalla ja sokerilla. Tämä menee nyt jo ihan itsestään,ilman kärvistelyä. En lähtenyt dieetille, vaan muuttamaan pysyvästi ruokailutottumuksia. Jo pelkästään aamiaisen syönti oli alkuun tosi vaikeaa, kun ei ole aamuisin yhtään nälkä. Eihän niissä syömistottumuksissa ollut mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta laihduttamasta.
Asennoidu niin, että et vaan kanna kotiin herkkuja, eineksiä etkä lohturuokaa. Sun kohdalla ei toimi kuurit eikä taida olla selkärankaa, joten sun ainoa keino on elää kuin olisit allerginen kaikelle.Tiputin itse 40 kiloa ja olen nyt 8 vuotta jälkeenpäin pysynyt linjassani, etten ota sitä yhtä kohteliaisuuspullaa tai osta kotiin mitään "vierasvaraa". Salaatit syön kastikkeetta ja juomat vaihdoin light - ja sokerijuomista veteen.
Kyllä, makuelämykset kaventuivat, mutta ei voi mitään, jos kuri kestää tasan kuurin verran.
Ai niin ja yksi hyvä vinkki on täyttää lautanen niin, että puolet on kasviksia ja pottua/riisiä on oman nyrkkisi kokoinen annos.
Ja kyllä, loppuelämäsi tulee olemaan tällaista, jos haluat laihtua ja pitää kilot pois. Unohda kehopositiivisten "pitää saada nauttia joskus", koska se ei ole sulla toiminut aikaisemminkaan.
Eli pitää elää loppuelämä ankeasti, eikä saa nauttia elämästä?
Tuntuu, että elämä muutenkin 99% inhottavaa, ja vielä pitäis maukkaasta syömisestä luopua :(
En ymmärrä miten jotku pystyy elämään niin. Esim fitnesskisaajat ja laihat maratoonarit
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minusta olennaista olisi tiedostaa miksi dietti epäonnistuu. Eli repsahdatko syömään kun olet surullinen/stressaantunut vai palkitsetko itsesi ruualla esim siivouksen päälle tai lohdutatko itseäsi ruualla? Jne
Milloin aloit lihoa? Tapahtuiko silloin jotain erityistä? Erosit, läheinen kuoli, poikaystävä petti jne?
Eli jos ymmärrät missätilanteissa ja miksi repsahdat syömään roskaa ja liikaa niin sitten on helpompi löytää tapa millä estät sen. Jos tyypillisesti repsahdat iltaisin herkkuihin kun kova nälkä niin pitäisikö sinun syödä päivän aikana enemmän oikeaa ravitsevaa ruokaa? Jos taas repsahdat aina kun tarvit lohdutusta niin löytäisitkö lohduttautumiseen jonkun muun tavan vaikka meditaation?
Mitä syöt liikaa? Limpsaa, suklaata normi ruokaa jne? Jos kyse herkuista niin voitko huolehtia että kotonasi ei ole herkkuja. Silloinen paljon isompi kynnys lähteä hakemaan kaupasta jotain herkkua ja mieliteko menee helpommin ohi kun sinulla ei ole heti jotain herkku mitä samantien tunkee suuhun kun alkaa tehdä herkkuja mieli.
Huomioi mitä syömällä voit hyvin. Jollekkin toimii vähähiilhydraattinen mutta esim minulle se ei toimi lainkaan. Minulle toimii paremmin annoskoon pienentäminen.
Ja ensimmäisenä koeta saada elämääsi hyvä rytmi. Erityisesti hyvä nukkuminen auttaa laihduttamisessa. Samoin säännöllinen hyvä syönti ja yleinen aktiivisuus. Itsellä aktiivisuus lisääntyy jos syön rautaa. Jaksan tehdä asioita paljon enemmän. Siksi syön aina muutaman päivän välein rautatabletin. Kysyin tksta mahdollisuutta mitata ferritiini taso mutta ei kuulemma tarpeen kun hemoglobiini kuitenkin 125. No syön sitten pikkasen rautalisää koska se saa minut voimaan paremmin.
Tsemppiä ap. Toivottavasti löydät tavan jolla voit jatkossa hyvin!
Aloin lihomaan, kun täytin 30v
Jotenkin masennuin iästä, tuntui että ei ole enää ihmisarvoa vanhana naisena ja elämä ohi. Niin aloin syömään, enkä välittänyt vaikka piti ostaa isompia ja isompia vaatteita. Koska mitä väliä "vanhana"
Nyt kyllä huvittaa oma asenne, (masennus se varmaan oli)
muutama vuosi, niin täytän 40v enkä pidä sitä ikää vanhana.
Ja nyt ei pelota rypyt, vaan lähestyvä kuolema.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto+pätkäpaasto laihduttamiseen. Pätkäpaasto ylläpitämiseen.
Erittäin hyvä tapa tuhota aineenvaihdunta.
Mihin tämä väite perustuu? Tätähän on tutkittu paljon viime vuosina, ja viitteet ovat ihan päinvastaiset. Jo yksittäinen paasto saa aikaan hyviä muutoksia aineenvaihdunnassa, ja säännöllisesti paastottuna nämä lisääntyvät merkittävästi.
Se ei ole väite, se on fakta. Tutkittu juttu. Paasto ei ole edelleenkään hyväksi keholle. Sinä saat minun puolesta paastota ja ketoilla koko loppuelämäsi. Minä en tuollaiseen kehon tärvelemiseen lähde mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keto+pätkäpaasto laihduttamiseen. Pätkäpaasto ylläpitämiseen.
Erittäin hyvä tapa tuhota aineenvaihdunta.
Mihin tämä väite perustuu? Tätähän on tutkittu paljon viime vuosina, ja viitteet ovat ihan päinvastaiset. Jo yksittäinen paasto saa aikaan hyviä muutoksia aineenvaihdunnassa, ja säännöllisesti paastottuna nämä lisääntyvät merkittävästi.
Se ei ole väite, se on fakta. Tutkittu juttu. Paasto ei ole edelleenkään hyväksi keholle. Sinä saat minun puolesta paastota ja ketoilla koko loppuelämäsi. Minä en tuollaiseen kehon tärvelemiseen lähde mukaan.
No ei kai sinun tarvitse lähteä, ketä kiinnostaa. Luulin, että tässä kysyttiin vinkkejä, mitkä on toiminut itsellä. Yhä edelleen kiinnostaa, mihin perustat tuon väitteesi aineenvaihdunnan hidastumisesta? Ja luuletko, että kaloreita vähentämällä se ei hidastu?
Saxenda.
Siihen loppui 22 vuotta kestänyt jojo-laihdutus.
Niin siis pitäisi antaa vinkkejä sellaiselle joka ei itse viitsi edes harjoitella pitkäjänteisyyttä? Etsi taikalamppu.
LAIHDUTUS RYHMÄN NIMI ENE! Niukkaravinto. laihdut. mahalaukun piennenys julkinen sektorin hinnoin ja lopulta sama kun irtonahan poisto. Mutta moni lihonut tuolla takaisin koska palavat entiseen,mikä ajoi syömishäiriöön ja ylipaino. Hiilihappo juomat suurentaa muuten vatsalaukkua. Joten vaihda kaikki veteen mitä juot.