Mitenhän AHDH ja introvertti työkavereina pärjäävät?
Kommentit (22)
Miksi adhd hörhö saa kulkea vapaasti kun on terveille ihmisille haitaksi?
myös introvertti voi olla adhd ja adhd introvertti..joku oma ääntään rakastava ekstrovertti on kyllä jokaisen introvertin painajainen :D
Olen ADHD ja introvertti. ADHD ilmenee minulla lähinnä niin, että tarvitsen työn, jossa ei tarvitse istua koko aikaa toimistossa.
Työkaveri on adhd sekä introvertti. Hyvin se pärjää. Selaa puhelintaan tauoilla.
Tässä on ilmeisesti oletuksena, että ADHD hästää ja höpöttää koko ajan. Itselläni ADHD ja osaan kyllä käyttäytyä enkä kuormita muita. Tauoilla olen mieluiten yksin hiljaa.
Adhd voi olla myös autisti/aspergertyyppinen ns sosiaalinen erakko eli ajoittain puheripuleita saava ja toisinaan vetäytyvä.
Ei ADHD ole mitenkään automaattisesti sellainen jatkuvasti puheripuleita saava hölöttäjä. Oleellisinta diagnoosikriteereissä on kai motorinen levottomuus.
Minulla on ADHD ja olen introvertti, MBTI-testien mukaan ISTP.
No en tiedä, koska introvertti en ole, mutta työkaveri jatkuvasti jauhaa omasta ADHD:staan. Siis aivan päivittäin. Tyyppi on siis läpeensä vain sählä. On sillä varmaan tuo tarkkaavaisuuden häiriökin, mutta sen piikkiin laitetaan kaikki paskasti tekeminen. Kun hänelle huomattaa jonkun unohtamisesta tai siitä että on oikonut vähän mutkia suoraksi, niin vastaus on "adhd:ta puskee kato pintaan" ja sellainen vittumainen virne siihen sitten päälle. En tiedä onko tuo kovinkin yleistä, että kun tuo 'vapaudu vankilasta' -kortin saa lääkäriltä, niin jatkossa kaikki häsläämiset, unohtamiset ja virheet menee sitten sen piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ADHD ole mitenkään automaattisesti sellainen jatkuvasti puheripuleita saava hölöttäjä. Oleellisinta diagnoosikriteereissä on kai motorinen levottomuus.
Kaikilla ei ole sitäkään. On olemassa myös tarkkaamattomuuteen painottuva muoto (ADD).
Vierailija kirjoitti:
myös introvertti voi olla adhd ja adhd introvertti..joku oma ääntään rakastava ekstrovertti on kyllä jokaisen introvertin painajainen :D
Minusta taas on kiva työskennellä höpöttäjän kanssa. Ei olla huopatpssutehtaassa, muttei tarvitse itse niin keskustella.
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, koska introvertti en ole, mutta työkaveri jatkuvasti jauhaa omasta ADHD:staan. Siis aivan päivittäin. Tyyppi on siis läpeensä vain sählä. On sillä varmaan tuo tarkkaavaisuuden häiriökin, mutta sen piikkiin laitetaan kaikki paskasti tekeminen. Kun hänelle huomattaa jonkun unohtamisesta tai siitä että on oikonut vähän mutkia suoraksi, niin vastaus on "adhd:ta puskee kato pintaan" ja sellainen vittumainen virne siihen sitten päälle. En tiedä onko tuo kovinkin yleistä, että kun tuo 'vapaudu vankilasta' -kortin saa lääkäriltä, niin jatkossa kaikki häsläämiset, unohtamiset ja virheet menee sitten sen piikkiin.
Millä alalla olette? ADHD:lle ei välttämättä ole ns. toimistotyö kaikkein ihanteellisinta hommaa. Monelle voi sopia paremmin ns. liikkuva ja toiminnallinen työ.
Miksi yksikään vastaus ei käsittele Ap:n kysymää AHDH:ta?
Mulla on ADHD ja olen introvertti, mitenköhän pärjään itseni kanssa? 😂😂😂😂😂 Kiitos päivän nauruista!
Eli kaikki ADHD:t eivät ole höpöttäjiä. Kukaan ei ikinä uskoisi, että minulla on se.
Mä olen myös ADHD ihminen ja introvertti. Sisäinen levottomuus ei sulje pois introverttiyttä.
Ap, tässä tietoa AHDH:sta:
Minä olen meistä se ADHD ja työparini introvertti, ollaan oltu vuosia ihan lyömätön pari! Mun kaikki vähäinen oravan keskittyminen menee töistä selviytymiseen, enkä kestäisi jatkuvaa höpöttelyä siinä ohessa. Se taas antaa samalla hänelle tarvitsemansa hiljaisuuden ja työrauhan. Muutenkin töissä, minä olen se joka ideoi ja aloittaa, hän on se joka vie hommat loppuun! Ja tuolle yhdelle kommentoijalle, se ei ole mikään vapaudu kortti työkaverillasi kenelle valitatte pikkutarkkuuden ja järjestyksen puutteesta, se on se ADHD kuten hän sanookin, minä roiskin ihan samalla tavalla, vahvuudet on muualla ja nillittäjien kanssa työskentely ei onnistuisikaan!
Olen itse introvertti ja ainakin itsellä adhd työkaveri on tuonut paljon iloa ja herättänyt jonkinlaista leikkimielisyyttä minussa, mutta ruokatauoilla olen sitten ihan omassa maailmassani enkä halua muuta kuin latailla "akkuja"
onko se adhd