Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata

Vierailija
09.05.2015 |

Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.

Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.

Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.

Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.

Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.

Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.

Kommentit (467)

Vierailija
101/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:15"]

Kävitkö ap koulua Suomessa? Vai kotikoulua, tms? Et ollut koskaan kuullut ihan yleissivistykseen pohjautuen, että tällaista miehenetsintää on, jossa rakkaus on ehkä viimeinen motiivi?

[/quote]

En tiedä, mitä koulua sinä olet käynyt, mutta ei meidän koulussa tällaisia asioita opetettu. Eikä opinnoissa myöskään.

[/quote]

Yleensä riittää 9 vuotta (tai 12) muunkin kuin oman lähipiirin keskellä, jotta tällaiset asiat kuulee kun vaan pitää ihan vaan korvat auki. 

[/quote]

Kyllä. Lukion olen käynyt ja ällän paperit sain. Koulussa en näistä asioista ole kuullut, mutta muuten elämässäni kylläkin. Onneksi lähipiirissä näitä tapauksia ei kuitenkaan ole. Ainoa sukuun tullut virolainen morsian vaikuttaa tosi asialliselta tapaukselta ja oli Suomessa jo valmiiksi. 

Vierailija
102/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:43"]

Ugh kyllä epätoivoiset miehet on helposti vietävissä. Jos jokin asia vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, se on sitä. Lähde nyt juosten pois tuon harakan luota.

[/quote]

Joku täällä av:llä oli löytänyt miehen, joka oli tuntunut liian hyvältä ollakseen totta ja oli ollut sit totta. Aika tylyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh, tuleeko joillekin yllätyksenä, että kaikki avioliitot ei perustu rakkaudelle? :D

Vierailija
104/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:50"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:15"]

Kävitkö ap koulua Suomessa? Vai kotikoulua, tms? Et ollut koskaan kuullut ihan yleissivistykseen pohjautuen, että tällaista miehenetsintää on, jossa rakkaus on ehkä viimeinen motiivi?

[/quote]

En tiedä, mitä koulua sinä olet käynyt, mutta ei meidän koulussa tällaisia asioita opetettu. Eikä opinnoissa myöskään.

[/quote]

Yleensä riittää 9 vuotta (tai 12) muunkin kuin oman lähipiirin keskellä, jotta tällaiset asiat kuulee kun vaan pitää ihan vaan korvat auki. 

[/quote]

Kyllä. Lukion olen käynyt ja ällän paperit sain. Koulussa en näistä asioista ole kuullut, mutta muuten elämässäni kylläkin. Onneksi lähipiirissä näitä tapauksia ei kuitenkaan ole. Ainoa sukuun tullut virolainen morsian vaikuttaa tosi asialliselta tapaukselta ja oli Suomessa jo valmiiksi. 

[/quote]

No tarjoudu aloittajalle. Voit valaista asiaa. Kyllä mä olin koulusta päästyäni (12 vuotta myös tosin) kuullut elintasokuilun lieveilmiöistä, en nyt muista puhuttiinko kavereiden kanssa vai tuliko oppitunnilla. 

Vierailija
105/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:54"]

Siis häh, tuleeko joillekin yllätyksenä, että kaikki avioliitot ei perustu rakkaudelle? :D

[/quote]

Tuli. Ap olettaa naisen odottavan nyt vain miehen hellää kosketusta. 

Vierailija
106/467 |
11.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.05.2015 klo 14:54"]

[/quote]

Tuli. Ap olettaa naisen odottavan nyt vain miehen hellää kosketusta. 

[/quote]

Luultavasti sitä on joku mies jo kosketellutkin, mutta esittää vienoa sulhaselleen. 

Vierailija
107/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 02:48"]

No huijauksiin en lähde kun luottanusta tässä koitetaan rakentaa eikä tuhota.Hän ei ikinä edes kysynyt työstä mitään ja ajattelin ettei oo gold digger mutta sit selvisi et oli heti alus bongannut Skypen profiilista mun fiman sivut ja nyt ku tapasin veljen ni sekin tiesi kaiken tuotteestani eli siellä kyllä tutkittu vaikkei mulle puhuta mitään että mun työt ois kiinnostanut ennen naimisiin menoa..oikein ihmettelin ettei tyttö sanaakaan kysynyt

[/quote]

No, tavallaan en ihmettele vaikka olisivat tutkineet taustojasi. Olishan se aika typerää jos eivät olis tutkineet vaan uskoisivat kaiken mitä sinä kerrot. Olet heille täysin tuntematon kosija. Itsekin aikanaan googlasin nettitreffin nimen ja sitä kautta mm. työpaikan nettisivut. En siksi, että saisin selville tämän varallisuuden vaan lähinnä siksi että onko miehen jutut olleet totta. Netistä löytää yllättävän paljon tietoa ihmisistä ja sitä kautta voi saada vähän osviittaa henkilön luotettavuudesta.

Mutta sinun tapauksessasi, nainen ja ehkä myös perhe on tosiaan tainneet kuvitella naisen muuttavan Suomeen ja elämän siellä olevan varakasta ja mukavaa. Totuus on alkanut valjeta eivätkä he oikein tiedä uskoako sinun vielä vaurastuvan vai lopettaako suhde tähän ja etsiä uusi varakkaampi mies. Suunnitelmat menivät uusiksi eikä niitä ole vielä päivitetty.

Vierailija
108/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 10:19"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:02"]

Edelleen ihmetyttää, miksi ap haluaa naisen, jolle olla pomo? Ei hirveen kiva parisuhteen pohja. Toisekseen, mikä entisen NL:n maa on slaavilainen, paljon Suomea lämpimämpi ja kristitty? Jotenkin toi ei nyt täsmää.

[/quote]

Ap:n vaimomorsian poistui ketjun alkupäässä metroon, joten maa on Armenia, Azerbaidzan, Georgia, Ukraina, Uzbekistan ja Valko-Venäjä, joista pari kolme voi kuitenkin sulkea pois hyytävien talvien vuoksi.

Pikalukijana silmäilin koko ketjun ja huomasin, että ap vastailee välillä itselleen, kun ketjusta alkaa hyytyä vauhti (ja ainakin kerran joku muu on esiintynyt aapeenä). Hän ylittää uskottavuuden rajat muutaman kerran niin korkealta, että hän ei oikein voi olla muuta kuin poikkeuksellisen jaksava provoilija. Voisihan hän olla joku hidas ja lapsellinen vaimonetsijäkin ("kuinka viaton neitsyt osaakaan noin suudella"), mutta sellaisilla ei yleensä ole menestyvää firmaa tai edes firmaa, jonka kansainvälinen menestystuote on vasta kehitteillä. Paitsi mielikuvituksessa, hehheh.

Vedätä, ap, vielä sen verran, että vastaat monen esittämään kysymykseen: missä tapasitte toisenne?

[/quote]

Valko-Venäjän ja Ukrainan sulkisin pois ilmaston takia. Tai jo okei, Krimillä vois olla ihan leppeät kelit, mut kuka hullu sinne noin niinku muuten muuttais? Azerbaidzhan ja Uzbekistan ovat pääosin islamilaisia, eikä niiden väestö ole slaavilaista. Jäljelle jäävät siis Georgia ja Armenia, joiden väestö ei myöskään ole slaavilaista. Ei mulla muuta.

Vierailija
109/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No netissä tavattiin, hän oli sivustolla jossa naiset etsii ulkomaista miestä. Sanoi ettei ensin ollut kiinnostunut vastaamaan kun olin Suomesta eikä sieltä suunnalta ollut etsinyt tai saanut viestejä mutta jostain syystä vastasi silti. 

Vierailija
110/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun nyt oikeasti jos toinen sanoo ettei osaa arvostaa että tavattiin ja naimisiinmeno ei tunnu oikein miltään vaikka pitäisi olla innoissaan, ja mun vaan kehottaa tuomaan paljon rahaa perheeseen niin ei mua taideta kyllä rakastaa ensinkään, että lähinnä toivon sitä että se rakkaus kehittyy sitten avioliiton aikana.

Vierailija
111/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 12:45"]

ja kun nyt oikeasti jos toinen sanoo ettei osaa arvostaa että tavattiin ja naimisiinmeno ei tunnu oikein miltään vaikka pitäisi olla innoissaan, ja mun vaan kehottaa tuomaan paljon rahaa perheeseen niin ei mua taideta kyllä rakastaa ensinkään, että lähinnä toivon sitä että se rakkaus kehittyy sitten avioliiton aikana.

[/quote]

Kyllä se varmaan kehittyy, samaa tahtia varallisuuden kanssa. 

Vierailija
112/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 16:22"]

niin, no siitä on ollut puhe hän on tehnyt selväksi että täällä asuttais 1-2 vuotta ja muutettais sitten suomeen tai toiseen maahan, ja lapsia en hänen kanssaan saa ennenku vien pois täältä. 

toivon että ainakin oppii välittämään, luulisi että jokainen ihminen haluis olla onnellinen ja parisuhteen onnellisuus on aika helposti merkittävä tekijä ja se taas on aika vaikea saavuttaa jollei osaa osoittaa aitoa rakkautta ja välittämistä toista kohtaan.

Ja on tässä sekin että mä olen sanani antanut, jo kauan sitten kun kosin, lupasin että en sanojani syö tai hylkää ikinä. Niin hänkin sanoi mutta kumminkin sellainen vaihe oli ja vieläkin puhuu virheestä ja siitä kuinka tulee huolia hänelle. Että ehkäpä se isoin ongelma jonka itse näen on se että en tiedä opinko luottamaan koska häneen taas niin että uskaltaisin rakastaa, se nimittäin aika epäaidon tuntuista jos kokee että toinen on ns. matkalaukku valmiina jatkuvasti.

Mutta miksi menimme naimisiin? Koska kosin häntä, koska halusin perustaa perheen, saada kumppanin jolla olisi samanlainen arvomaailma, jotta en olisi aina yksin, itselläni kun ei ole perhettä jota tavata, ei vanhempien luokse pyhinä menoa tai mitään, kaipasin kovasti jotain muuta kuin vain vuodesta toiseen yksinäni eloa.

ilman naimisiinmenoa ei voi kovinkaan pitkään asua kumpikaan toisensa maassa, ja oli tehtävä valinta, joko luottaa että tunne on oikea ja ottaa iso askel tai sitten jättää sikseen, se että kerran kuukaudessa saatoin tehdä viikonloppumatkan ja meillä on jokunen hetki jota odotimme kuukauden niin ei kuitenkaan toisesta paljon olisi opettanut, oli sitä sitten kestänyt muutaman kuukauden tai 10, ja rahatilanne ei sallisi molemmista maista asunnon pitämistä ja asumista joten ajattelin että virallisen naimisiinmenon jälkeen voisin tulla tänne ja tutustumme samalla. Mutta hän sanoi että jos ei mennä kirkossa naimisiin niin pian, niin turha sitten virallistakaan naimisiinmenoa on tehdä etukäteen, että jos syksyllä vasta ois kirkkohäät ni samal sit se virallinen. Niin se ois taas meinannut sitä että ei voisi kuitenkaan tutustua niin puhuin asiat niin että pidetään silti nyt sit nopeassa tahdissa kaikki.

[/quote]

Nyt minua jo vähän säälittää.

Et ole ainoa länsimainen mies, joka on luullut löytävänsä kehitysmaiden treffipalstoilta rakastavan naisen loppuiäkseen. Haksahtavat ne jotkut naisetkin afrikkalaisten miesten puheisiin. Toiveajattelu sumentaa mielen ja kaikki omituisuudet selitetään parhain päin, vaikka oma järkikin jo yrittäisi sanoa vastaan.

Pyydä vaimosi Suomeen asumaan puoleksi vuodeksi. Siinä ajassa hän näkee, mitä sinulla on tarjottavana. Jos tarjonta kelpaa, pidätte ne kirkkohäät ja naida naksuttelette menemään ja elätte elämänne sopuisasti yhdessä. Jos tarjonta ei kelpaa, vaimo palatkoon neitseenä omaan maahansa toteuttamaan omia suuunnitelmiaan.

Toisaalta taas olet jo saanut parisataa kommenttia, jossa sinulle yritetään valaista asiaa, mutta sinä vain selität mustaa valkoiseksi. Mitäpä tässä siis yrittämäänkään enempää.

Vierailija
113/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa naida jonkun, joka on valmis siihen ei rakkauden, vaan mammonan tähden, on ihan ensisijaista valita henkilö, jolle oma varallisuus on varmasti yltäkylläisellä tasolla. Muuten voipi tulla hankalaa. Ja hankalaa voi tulla toki muistakin syistä.

Vierailija
114/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

229:ei se vaimo voi noin vaan tulla suomeen puoleks vuodeks, tarvis oleskeluluvan, eli käytännössä mennä naimisiin ensin

Vierailija
115/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:27"]

Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia

[/quote]

Mitä vittua nyt taas, Hessu?

Vierailija
116/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:18"]

229:ei se vaimo voi noin vaan tulla suomeen puoleks vuodeks, tarvis oleskeluluvan, eli käytännössä mennä naimisiin ensin

[/quote]

Tehän olette jo naimisissa, vain ne kirkkohäät puuttuvat, niinhän se oli? Taisin ymmärtää väärin. No, pääsisikö hän lomalle Suomeen pitemmäksi aikaa vai tarvitaanko siihen erityisjärjestelyitä?

Kävin joskus uteliaisuuksissani katselemassa näitä ongelmia eräällä toisella keskustelupalstalla. Häiriköitähän siellä on, mutta on toisaalta myös paljon ihmisiä, jotka kyselevät ja vastailevat ihan asiallisesti. Ja ainakin vertaistukea löytynee:

http://keskustelu.suomi24.fi/suhteet/monikulttuuriset-suhteet

Nro 229

Vierailija
117/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä hän sanoi jo kauan sitten että rakastaa mua ja ei voi kuvitella elämää ilman mua ja haaveilee siitä että pian voidaan olla yhdessä kokoajan.

Vierailija
118/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 13:40"]

No kyllä hän sanoi jo kauan sitten että rakastaa mua ja ei voi kuvitella elämää ilman mua ja haaveilee siitä että pian voidaan olla yhdessä kokoajan.

[/quote]

Niin siis joo. Rakkaushan on yleensä kiintymystä, joka kasvaa ja kehittyy vasta ihastumisen jälkeen jne. Kyllä mullekin on mies noin sanonut jo tokana iltana, mutten ottanut sitä mitenkään sellaisena statementina, jolle oikeasti voisi antaa painoarvoa. Pikemmin vaan todistaa siitä, että tuuli liikuttelee huulia. 

Vierailija
119/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kysymys ap, koska et selvästikään vaimoasi kunnolla tunne, miksi menitte naimisiin? Toisekseen tämä ehkäisyasia.

Kirjoitit " hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaakin, ja sitten hän järkyttyi."  Ensinnäkin pillerit tai muu hormonaalinen ehkäisy maksaa myös( minulla esim. 3kk pillereitä maksaa n. 39e), eikä sekään ole satavarma . Toisekseen se ei sovi kaikille.

On ihan pakko kysyä minkä ikäisiä olette ja mistä maasta vaimosi on?

Vierailija
120/467 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää että tältä palstalta tullaan aina kyseleen apua, mutta sitten kun moni ihminen vastaa kuten asiat on, niin sitä apua ei halutakaan. Kaunistellaan vaan asioita ja mutkun mutkun. Jos ne faktat on liian kipeitä myöntää itelle, niin sittenhän sitä apua ei tarvi! Jaa vaan rahas ihmiselle joka ei muusta, ainakaan susta välitäkään. Suurin osa sulle on kertonut tarinas perusteella miten asiat on, mutta koska oot noin hirveen lapsellinen kynnysmatti niin voit sitte miettiä kuolinvuoteella teidän "rakkauden täyteistä" suhdetta. Kaikkee hyvää sun rahoille ja sun tulevalle vaimolle! Sulle sitä on kai turha toivottaa, kun tietoisesti ja omasta halusta haluat elämäs kusta:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän