morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata
Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.
Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.
Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.
Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.
Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.
Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.
Kommentit (467)
Edelleen ihmetyttää, miksi ap haluaa naisen, jolle olla pomo? Ei hirveen kiva parisuhteen pohja. Toisekseen, mikä entisen NL:n maa on slaavilainen, paljon Suomea lämpimämpi ja kristitty? Jotenkin toi ei nyt täsmää.
Tämä on selvästi häiriintyneen ihmisen oman pään tuotos koko tarina. Taitaa olla psykoottista kuvitelmaa....
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 06:31"]
No eilen tavattiin, oli näköjään virallinen naimisiinmenopäiväkin kuukaudesta mutten sitä mitenkään noteerannut kun nainen itse siitä oli virheenä aiemmin puhunut enkä kyllä edes muistanut. Oli laittanut kihlasormuksenkin sormeensa, jota nykyään harvemmin näytti pitävän.
Istuttiin ja juteltiin hetki ja hän halusi että kävellään. Sanoin sitten että kävelet sitten hitaammin, tai sitten yksinäsi. Hän näytti suorastaan hämmästyneeltä ja sanoi että oh, you boss! ja halus sit heti sanoa minnepäin lähdetään, "I'm the boss", no mentiin silti eka mun päättämään suuntaan. Halusin vähän katsoa että miten reagoi jos en anna hänen päättää ihan joka asiaa.
Asunnolleni tultuamme homma jatkui taas, aneli palveluksia sellaiseen tyyliin että selvästi halus katsoa teenkö kaiken mitä yrittää,ja koitti sanoa että hän on pomo! Eli selvästi vähän sen tyyppinen luonne että liian lepsu käytös kostautuu, mutta vaikutti siltä kaikinpuolin että meillä oli paljon mukavampi päivä taas ja tuli ihan hyvä fiilis naimisiinmenosta, mulla oli ehkäpä vähän naiivi kuvitelma siitä että kun kerran alussa hän kerto että mies saa päättää yms. asioita, että homma menisi automaattisesti mutta kyllä se täytyy näköjään näyttää hänelle.
Kotona ei nimittäin kuulemma häntä ole komennettu, koska eihän tyttöjä sovi komentaa, vain poikia. Ja juteltiinkin kotiin liittyvistä aiheista, ja molemmat ymmärtää että meidän pitää oppia asioita yhdessä ja tiedostamme että sitä kautta onnellisuutemme on omissa käsissämme molempien vastuulla.
että loppu hyvin kaikki hyvin, kyllä mä uskon että tästä kaikki hymyksi muuttuu, ehkei nyt ihan niin yksinkertaisen helposti kuin alussa pilvilinnoissamme oltiin,mutta onnistuupa hyvinkin!
[/quote]
Eli kaikki tässä ketjussa annetut vinkit on menneet kuin kankkulan kaivoon. Ei kannata enää neuvoa ap:tä, kun se on näemmä päättänyt että haluaa tulla huijatuksi keinolla millä hyvänsä. Harmi.
Niin, luottamuspula on isoin ongelma tässä. Juuri tuo että jos sanon vaikka ottavani pari kielioppituntia, ni alkaa sitten arvailla että en suostukaan muuttamaan täältä minnekään ja joutuu loppuelämän olemaan täällä, vaikka ihan selkeästi on katsottu että täällä hetken aikaa asuminen on paras vaihtoehto nyt ja sillä selvä. Ja huomaa aina niistä viesteistä joita lähettelee että niissä on joku agenda ja katsoo miten reagoin.
Tai jos sanon jonkun positiivisen kommentin kuinka mukavasti asiat toimii täällä kun jotain mukavaa tapahtuu, niin menee heti vaikeaksi ja arvaan kyllä että taas alkaa miettiä jotain epäilyksiä. Että on kokoajan sellainen arviointi meneillään! Ei se hänelle varmasti mukavalta tunnu itselleenkään!
taitaa vaan olla niin että on niin iso osa elämän haaveista sen pohjalle että miehen kautta ne voi saada ja toisaalta on sellainen että haluaa hallita asioita ja vielä lapsekas eikä ole elämästä kokemusta tarpeeksi, ja pelottaa sitten kun ei ole täysin varma että puhuuko tämä mies totta vai ei, meneekö elämä pilalle muutaman viikon päästä vaiko hyvin?
Ajattelin että seuraavan kerran kun tavataan niin istutan alas ja sanon kyllä niin suoraan kuin vain voi mitä ajattelen asioista, ja sanokoot sitten jos on parempia ideoita jostain hänellä ja sitten keskustelemme, mutta jos tämä menee tällaiseksi niin ei mun täällä tartte kyllä olla, maailma on täynnä mukavia ihmisiä jotka osaavat arvostaa elämää ja toisiaan.
Ei siinä sit mitään.
Vähään on ap tyytyväinen ja vielä maksaa siitä vielä mielellään isosti.
Miksi haluat parisuhteen, joka on valtataistelua?
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 09:02"]
Edelleen ihmetyttää, miksi ap haluaa naisen, jolle olla pomo? Ei hirveen kiva parisuhteen pohja. Toisekseen, mikä entisen NL:n maa on slaavilainen, paljon Suomea lämpimämpi ja kristitty? Jotenkin toi ei nyt täsmää.
[/quote]
Ap:n vaimomorsian poistui ketjun alkupäässä metroon, joten maa on Armenia, Azerbaidzan, Georgia, Ukraina, Uzbekistan ja Valko-Venäjä, joista pari kolme voi kuitenkin sulkea pois hyytävien talvien vuoksi.
Pikalukijana silmäilin koko ketjun ja huomasin, että ap vastailee välillä itselleen, kun ketjusta alkaa hyytyä vauhti (ja ainakin kerran joku muu on esiintynyt aapeenä). Hän ylittää uskottavuuden rajat muutaman kerran niin korkealta, että hän ei oikein voi olla muuta kuin poikkeuksellisen jaksava provoilija. Voisihan hän olla joku hidas ja lapsellinen vaimonetsijäkin ("kuinka viaton neitsyt osaakaan noin suudella"), mutta sellaisilla ei yleensä ole menestyvää firmaa tai edes firmaa, jonka kansainvälinen menestystuote on vasta kehitteillä. Paitsi mielikuvituksessa, hehheh.
Vedätä, ap, vielä sen verran, että vastaat monen esittämään kysymykseen: missä tapasitte toisenne?
No mutta eihän teillä selvästikään ole samanlainen arvomaailma. Ja miten sä nyt ap oikeesti näät ton, että eka ootte ollut palavasti rakastuneita ja nyt toivot, että nainen "oppii välittämään"? Kumpikin ei voi olla totta. Kannattaako tohon avioliittoon oikeesti ryhtyä vaan sen takia, että pelkäät yksinoloa?
Tietkö, minä aikanaan hukkasin muutaman vuoden elämästäni kihlauksen vuoksi. Koin, ettei sitä voi purkaa, kun on sanansa antanut. Sitten viimein asiat meni niin kauheiksi, että se oli vaan pakko purkaa. Ja tajusin myöhemmin, että kihlaushan on vasta lupaus tulevasta. Silloin voi vielä todeta, että joo, ei tää homma toimi. Erotaan tai otetaan ainakin aikalisä. Papin amenen jälkeen se sitten onkin ihan eri juttu. Silloin se lupaus on laitettu täytäntöön ja vielä korkeamman voiman silmien edessä annettu ja siunattu (ap ja morsio taisivat molemmat uskoa omilla tavoillaan Jumalaan ja kunnioittavat varmaan tuota kirkossa annettua lupausta).
Taas outo juttu, Hän oli hakemassa viisumia häämatkalle ja kerto mulle että eivät suostu tekemään puolison viisumia, vaikka rekisteröitöisiin meidän liitto suomen lakienkin mukaan. Ja sanoi että tällaista se on tässä maassa. Otin sit itse yhteyttä tän maan lähetystöön ja kertoivat että antoivat kaikki tiedot vaimolleni että tarvitsee vahvistaa suomen viranomaisille liitto ensin ja sitten saa ilmaisen pitkäaikaisen viisumin.
Ja vaimoni erikseen kertoi että oli kysynyt auttaako se jos vahvistetaan, ja olivat kieltäytyneet. Ja kyinka ei välttämättä saadakaan nyt viisumia häämatkalle. Kun lupasin selvittää asiaa Jan sanoi ettei tarvitsekaan että kyllä Hän sen saa.
Että onpa outoa, ja luottamus niin vähissä että tuntuu että valehteleeko mulle.. Ja miksi! Miksi ei halua että liitto laitetaan suomen rekistereihin
Pyydä samalla niitä häärahoja takaisin, jos kerran ne morsiamelle annoit. Voi kyllä olla että suku on tuhlannut ne jo.
Ap, samalla kun otat asiat esille tänään, ota esille myös avioehdon laatiminen ennen häitä. Kerro, että haluat nykyisen omaisuutesi rajattavan pois avio-omaisuudesta, vain avioliiton aikana hankittu omaisuus tulee yhteiseksi. Voit katsoa lähteekö neito itse lätkimään ja säästyt jättämisen vaivasta.
Kumpikin on onnistunut huijaamaan itse itseään. :D
Vaimo luulee, että on napannut rikkaan menolipun Eurooppaan, ja tahtoo pitää tuosta haaveestaan kiinni. Mies luulee saaneensa kivan, rakastavan vaimon, vaikka selkeästi se nainen ei ole mikään kovin hyväntahtoinen ja sen seurassa saa jatkuvasti varoa sanomisiaan ja tekemisiään. Ehkä se kirkkohäiden jälkeen paljastuu AP:llekin, ettei papin aamen ollut se taikasana, jolla vaimo muuttui sellaiseksi ihanaksi ja sävyisäksi.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:36"]
Ap, samalla kun otat asiat esille tänään, ota esille myös avioehdon laatiminen ennen häitä. Kerro, että haluat nykyisen omaisuutesi rajattavan pois avio-omaisuudesta, vain avioliiton aikana hankittu omaisuus tulee yhteiseksi. Voit katsoa lähteekö neito itse lätkimään ja säästyt jättämisen vaivasta.
[/quote]mitään avioehtoa, ap on sinne mennyt velkoja pakoon, aika pettymys morsiamelle että ap onkin tyhjätasku ja tuli elämään sinne missä on halpaa ja morsian perheineen elättämässä :(
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 14:41"]
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 13:36"]
[/quote]mitään avioehtoa, ap on sinne mennyt velkoja pakoon, aika pettymys morsiamelle että ap onkin tyhjätasku ja tuli elämään sinne missä on halpaa ja morsian perheineen elättämässä :(
[/quote]
No tämä on toki ihan hyvä vaihtoehtoinen keskustelu. Eli vääntää vielä rautalangasta, että on tullut halvemman elintason maahan pakoon Suomen verottajaa, joka on jo vienyt kaiken.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 18:34"]Taas outo juttu, Hän oli hakemassa viisumia häämatkalle ja kerto mulle että eivät suostu tekemään puolison viisumia, vaikka rekisteröitöisiin meidän liitto suomen lakienkin mukaan. Ja sanoi että tällaista se on tässä maassa. Otin sit itse yhteyttä tän maan lähetystöön ja kertoivat että antoivat kaikki tiedot vaimolleni että tarvitsee vahvistaa suomen viranomaisille liitto ensin ja sitten saa ilmaisen pitkäaikaisen viisumin.
Ja vaimoni erikseen kertoi että oli kysynyt auttaako se jos vahvistetaan, ja olivat kieltäytyneet. Ja kyinka ei välttämättä saadakaan nyt viisumia häämatkalle. Kun lupasin selvittää asiaa Jan sanoi ettei tarvitsekaan että kyllä Hän sen saa.
Että onpa outoa, ja luottamus niin vähissä että tuntuu että valehteleeko mulle.. Ja miksi! Miksi ei halua että liitto laitetaan suomen rekistereihin
[/quote]
No kun se ei halua häämatkalle sinne minne olette menossa. Jos kohteeksi muuttuisi Malediivit, olis viisumi taskussa NAPS. Tota se on sit tulevat vuodet tai niin kauan kunnes rahat loppu. Nice.
Kiinnostaisi oikeasti tietää miten miespuolinen, uskovainen, yli kolmekymppinen yrittäjä on ylipäänsä eksynyt tänne palstalle avautumaan yhtään mistään, millä Googlen hakusanalla hän tänne päätyi?
Ap saa multa satkun, jos voi todistaa morsion neitseeksi. Valehtelee ihan kaikesta ja kieroilee, joten uskon senkin olevan täyttä teatteria.
[quote author="Vierailija" time="14.05.2015 klo 20:10"]
Kiinnostaisi oikeasti tietää miten miespuolinen, uskovainen, yli kolmekymppinen yrittäjä on ylipäänsä eksynyt tänne palstalle avautumaan yhtään mistään, millä Googlen hakusanalla hän tänne päätyi?
[/quote]
Itseäni kiinnostaisi, miksi ei ole Suomesta yrittänyt vaimoa etsiä. Seurakunnissa on huomattavasti enemmän sinkkunaisia kuin -miehiä.
Voi ap, toki toivon että onnistuisi, mutta ei tuo nyt siltikään oikein mukavalta kuulosta.
Mutta kai se riippuu niin siitä mitä kukin suhteeltaan haluaa. Itse haluaisin tasaveroisen kumppanuussuhteen, eikä kummankaan tarvisi olla pomo eikä palvelija.