morsian sanoi: ei tunnu enää kivalta tavata
Tavattiin syksyllä, maaliskuussa virallinen vihkiminen, ja kuukauden päästä kirkkohäät. Ulkomaalainen morsian. Muutin hänen maahansa viikko sitten.
Ei oltu nähty tuon virallisen vihkimisen jälkeen pariin kk ja oli vähän vieraantunut olo. Seuraavina päivinä hän käyttäytyi etäisesti, meni hiljaiseksi usein eikä ottanut kovinkaan läheistä tunnelmaa vaan tuli mulle tosi etäinen olo. Oltiin hänen perheensä kanssa ja kaikki muut ystävällisempiä mulle.
Nyt vuokrasoppari tehtiin yhteisestä kodista ja käytiin ostamassa tavaroita kotiin. Hän ei halua asua eikä olla "lähellä" ennen kirkkohäitä vaan on vanhemmillaan.
Tänään sit tuli puhetta ehkäisystä. Hän kokematon ja sanoi ettei halua lasta 2 vuoteen eikä hormonit oo vaihtoehto. Oon ymmärtänyy että kondomi ei oo ihanteellinen ehkäisy avioliitossa ja tehokin rajallinen käyttö virhe mahdollisuuksien takia ja olin lukenut ovulaation tunnistus menetelmistä ja mainitsin siitä. Hän sanoi järkyttyneenä ettemmekö voi aina käyttää kondomia ja totesin että eihän se ole mikään pomminvarma eikä niin mukava monen naisenkaan mielestä ja maksaa kin, ja sitten hän järkyttyi. Koitin jutella ja tuoda esiin että oon vaan koittanu paljon lukea ja etsiä ja halusin jutella asiasta mutta hän ei puhunut enää. Sanoi lopulta että parempi ettei ikinä harrasteta seksiä. Ja istuttiin hiljaa. Ja kysyin mikä on, ja sanoi että oot varmaan oikeassa, oot hyvä mies mutta hän ei oo samaa mieltä. Ja oli virhe niin nopeasti mennä virallisesti naimisiin. Että on jo 2 kk miettinyt sitä. Että meil näköjään eri mielipiteet kuten nyt nähtiin. Ja piti lähteä kotiin sit. Saatoin ja ei halunnut kävellä lähellä eikä puhua koko matkalla, ettei sano jotain minkä muistaisin. Lähtiessä totes vaan että puhuu myöhemmin mun kanssa ja lähti taakseen katsomatta metroon.
Aika rankan tuntusta. Hän sano että ei tunneta tarpeeks hyvin, ajattelin et kommunikaatio auttaa mut vaikee kommunikoida kun jos sanoo jotain joka häntä ei miellytä niin yhtäkkiä sen sijaan et keskustelisi, alkaa ottaa etäisyyttä että taitaa olla virhe mennä naimisiin kun ollaan eri mieltä jostain alkuun eikä asioita voi ees kehittää yhteisymmärrykseen. Aiemmin erehdyin kertomaan jostain ideasta jonka sain ja silloinkin asia selvitettiin niin että kerto parin viikon päästä miettineensä asiaa ja ettei mun kannata odottaa häntä koko elämää , oli siis jättämässä mua sen sijaan et oltais juteltu.
Nyt oon uudes maassa, parhaani koittanu häntä ja tulevaa perhettä varten tehdä ja myynyt kaiken Omaisuuden suomessa ja täällä ilman oleskelulupaa, tyttö sanoi et vasta kirkkohäiden jälkeen suostuu mulle sitä anomaan. ja en tiedä taaskaan että mitä seuraavaksi tapahtuu. Äsken just oltiin yhdes kotiostoksilla ja väärä keskustelu aihe ja nyt taas kaikki vaakalaudalla.
Kommentit (467)
Enpä kyllä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Jos on noin hyväuskoinen, niin ansaitseekin melkein tulla itäblokin ihmeen huijaamaksi, niin kuin tässä nyt vaikuttaa käyneen (oli totta tai ei).
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:13"]
Kaikki selvisi. Mä pilasin kaiken. Hän on hyvä tyttö. Mulla on nimittäin historiassani rankkoja kokemuksia, joka vaikuttaa joihinkin asioihin, ja olin ajatellut että parempi etten niistä selosta ettei tartte kantaa menneitä murheita uuteen elämään. Mutta tää aiheutti sen että hän ei voinut ymmärtää tiettyjä asioita ja sitten ajattelevaisena persoonana oli hämmentynyt ja huolissaan kun ei kaikkea ymmärtänyt ja välimatkaakin on. Ja kun muutaman kuukauden stressaa että onko kaikki nyt kunnossa niin se tappaa tunteet ja sai hänet käyttäytymään huonosti josta hän taas kärsi valtavasti että kohtelua mua niin vaikka olin niin hyvä hänelle ja kierre paheni. Ja mä ajattelin että jutellaan sitten ku vihdoin oon täällä mutta hölmöä oli. Tajusin jo. Sanoi ettei ois haitannut jos öisin kertonut aikanaan mut nyt mennyt niin kauaheaksi huolet ettei enää tiedä miten tästä eteenpäin. Eli tässä sen näkee, peilistä löytää vastauksen. Sain tilaisuuden ja käytin sen kykyjeni mukaan ja sain tuloksen. Tosiasia siis on se, että tyttö ja hänen perheensä aivan ihania, se asia minkä jätin kertomatta ei oo mitään pahaa jota oisin tehnyt, vain mulle itselleni raskas kokemus josta en osannut puhua ensialkuun ja kun pian alettiin mennä naimisiin, jäi kertomiset ja tuli seuraukset ja ollut yhtä hullun myllyä. Että molemmat nyt ymmärretään toisiamme, kaikki selvisi mutta tilanne meni tällaiseksi turhan takia ja seurauksia ei saa tekemättömäksi.
[/quote]
Siis kerroit, että ei sinulla ollutkaan kannattavaa firmaa vaan pelivelkoja/elatusmaksuja/vankilatuomioita. Nainen huomasi, että hän on nyt lypsänyt kaikki rahat, joita on saatavilla. Ja mikä ihana tekosyy "oi oi minä rakastan sinua niin, mutta emme voi milloinkaan olla pari, koska sinä et kertonut tuosta aikaisemmin".
Mitä yrität sanoa? Että morsiamen aloitteesta ei tule häitä? Ja tämä seuraavana päivänä sen jälkeen, kun 'veli' on ollut kanssasi selvittelemässä bisneksiä?
Oot kyllä elämässäsi eksynyt niin monta kertaa väärään seuraan, että yritä ensi kerralla ihan eri strategialla, ettei mene täysin pään seinäänhakkaamiseksi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 12:22"]
Onpas pitkään kestänyt provo.
[/quote]
On tai ei, mutta kovin innokkaasti siitä käydään huomauttelemassa. Luuletko, ettei kukaan muu ole vielä huomannut?
En oo käynyt kun en tiedä uutta osoitetta enkä halua stalkata. Mut tosiaan eka sano ettei valuu naimisiin ja oli virhe ja häät ei huvita eikä kiinnosta eikä rakasta. Sit oli parin päivän päästä kiva päivä ja tuntu lämpöseltä suorastaan, ja eilen sit tulikin tekstiviesti että Hani, edelliset rahat meni jo tarttis lisää, ja siis yli 1500. Ja ku sanoin että pitäis tulla juttelee asioista ni tuli mut suuttu kun kyselin asioista ja lähti vihaisena ja sai päähänsä etten halua maksaa häistä eikä ollu missään yhteyksissä. Mä taas olin hädissään. Halusin vaan ymmärtää asioita että jos häät kohta ja en tiedä edes mitä tarkoitus olla vaikka sulhanen..ni koki että mä kyseenalaisti häntä ja väheksyin tarpeitaan. En saanut koko yönä nukutua ja tänäänkään ei hänestä mitään kuulunut. Kirjoitin yöstä alkaen kirjettä ja lopulta nyt lähetin. Jossa kerroin mitä olin tarkoittanut ja tarpeestani itsekin tietää asioita, enhän edes tiedä missä hän asuu. Ja kerroin ymmärtänäni hänen stressinsä ja asiat ja kuinka pahalta tuntunut toi turha riita, ja vaikka mitä, ja hän siihen vastasi että, mitä voin sanoa, olisin tarvinnut rahat eilen siksi kysyin, 1500 euroa ei riitä. En voi pakottaa asua antamaan lisää rahaa enkä halua pakottaa.
Ihmettelin siitä että kuka on puhunut pakottamisesta, etten tykkää että ilmaisee asian noin kun en oo sellaista ikinä sanonut että ois ongelma ja varautunut oon siihen. Että paljonko tarvitaan ja koska. Ja lupasi tänään selvittää. Että siinä oli sit tilanneraportti. Tuntuu että hänellä hermot niin kireällä että vähän hankalaa kommunikoida kun ei ehditä tavatakaan, se eilinenkin kauheus jäi sellaseksi kun aika loppu kesken ja piti lähteä kotiin siinä vaiheessa ku väärinkäsityksiä vielä käytiin läpi eikä ikinä ehditty jutella näistä uusista tarpeista ja hän sit kai koki sen niin että välttelen vastuuta vaikka päinvastoin, halusin juuri ymmärtää kaikki asiat että tuntiin oloni normaaliksi ja mieheksi joka tietää missä mennään eikä vain sano jees jees.
Oikeasti, herää nyt jo! Äläkä tunge sille lisää rahaa enää.
1. Jätä se sika.
2. Jos et jätä, älä anna rahaa. Sano, että tulet mukaan ja maksat paikan päällä -> luultavasti olisi pitänyt rahat ihan vaan itse tai ainakin ison osan niistä.
3. Katsele tätä ajankuluksi
Ei tunnu enää kivalta lukea tätä ketjua, kun ap ei millään tajua.
Voihan viturat.. HEI JÄPPÄNEN, TUU JO KOTIIN SIELTÄ!
Hei ap, mitä kuuluu? Joko kävit katsomassa hänen kotiaan?
Nyt on munkin jo pakko osallistua. Jos oot todellinen henkilö todellisessa tilanteessa, eikä tämä ole mitään lämpimikseen satuilua, niin lopeta se rahan jakaminen nyt ihan heti. Tiedätkö edes mihin ne sun antamat rahat on menneet?
Ja koita sisäistää, että yksikään lapsesta asti postimyyntivaimon uraa suunnitellut nainen ei ole viaton ja naiivi. Kuten itse olet todennut, tämä nainen on nimenomaan suunnitellut juuri sitä. Kerrot, kuinka hän on suoraan myöntänyt lapsesta asti haaveilleensa menevänsä naimisiin ulkomaalaisen kanssa ja muuttavansa ulkomaille. Siinä haaveessa ei puhu rakkaus, vaan puhdas raha.
Tuollaisia haaveita lapsuudesta asti elättänyt ihminen tajuaa aivan taatusti, että virallinen vihkiminen on se, joka jotain merkitsee, ei suinkaan ne kirkkohäät. Hän tietää aivan varmasti olevansa todellisuudessa jo naimisissa sinun kanssasi. Silti hän ei kerro sinulle edes osoitettaan. Yritä nyt jo ymmärtää, että ihminen, jolla on puhtaita jauhoja pussissaan, ei missään tapauksessa toimi noin. Tässä on nyt kyseessä niin puhdas vedätys kuin vain voi olla.
Tasa-arvoista parisuhdetta sanot haaveilevasi, ja silti elät "suhteessa", jossa sinä yksipuolisesti yrität ymmärtää, antaa tilaa, tukea toista, rohkaista jne. Toinen keskittyy vaatimaan ja epäröimään. Ei ole olemassa taikasauvaa, joka heilahtaa kun kirkkohäät koittavat. Tilanne ei tule muuttumaan, vaikka ne häät toteutuisivatkin. Ja voin melkeinpä taata, että mitään häitä ei ole edes tulossa. Antamasi rahat ovat menneet johonkin aivan muuhun kuin häävalmisteluihin. "Morsiamesi" on todennut sinut liian köyhäksi lopulliseksi valinnakseen, mutta käyttää nyt tilanteen hyväkseen lypsämällä sinusta kaiken mitä ikinä irti saa ennen "kirkkohäitä". Häiden kynnyksellä hän peruuttaa kokoo jutun. Mitä muuta hän edes voisikaan, koska mitään valmistelujakaan ei ole tehty. Antamasi rahat ovat menneet johonkin ihan muuhun kuin häävalmisteluihin.
Pyydäpä huviksesi häneltä kuitit tähän mennessä häävalmisteluihin käytetyistä rahoista.
Ap vaikuttaa heikkolahjaiselta tai muuten vaan todella yksinkertaiselta tyypiltä, joka ei tajua kyseisen naisen haluavan ulkomaalaisen miehen nimenomaan päästäkseen pois kotimaastaan ja saadakseen hetkeksi elättäjän itselleen.
Oikeasti, mistä näitä mieheiä löytyy? kuvittelevat että se itäeurooppalainen postimyyntimorsian tai thaikkuvaimo rakastuu palavasti lihavaan, yksinkertaiseen junttiin kunhan vaan tarjoaa katon pään päälle. Sitten tulee yllätyksenä kun muija häipyy saatuaan työpaikan ja oleskeluluvan. Ei enää peräkammarinpoika kiinnostanutkaan.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:55"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:50"]
no kyllä oon tehnyt sen hyvin selväksi miten hirmuisen paljon kalliimpaa kaikki on suomessa, ja kuinka siellä ois aika paljon pelkistetympää elämäntyyliä ja kuinka hänen ilman kielitaitoa voi olla vaikea saada siivoushommia kummempaa pitkiin aikoihin.
[/quote]
Vähän vaikuttaa siltä ettei mennyt viesti perille.
[/quote]
Tuskin hän a) menee siivoushommiin b)mihinkään muihinkaan hommiin. Kyllä se on varmasti hänelle ap sinä, joka töissä käyt. Hän tekee ehkä keittoa. Jos olet ollut kiltisti.
Vakavasti puhuen. Ei tuo kyllä ap hyvältä kuulosta.
Mietin vaan. Ehkä naisellasi on lapsi jossain...? Hänhän on jo vanhempi, ei ihan tyttönen enää. Rahasi menevät lapsen elatukseen. Voipi olla että aiempi mies on ollut tosi sika ja lapsi jäänyt ilman apuja. Jokin onneton stoori taustalla. Nyt tarvitsee sinun rahasi sitten. Ei uskalla luottaa ja kertoa sinulle kaikkea, vielä.
Ehkäisyasiaan: hän voi asennuttaa kuparikierukan. Se ei ole hormonaalinen. Täysin turvallinen ja vuosikymmniä käytössä ollut. Varmakin. Ei kondomiongelmaa enää. Ja niitä asennetaan kyllä myös ei-synnyttäneille naisille. Joille hormoniehköisy ei sovi.
tällaista nyt alkuun.
tsemppiä!
Hei Ap, mitä kuuluu nykyään?
Joko häät on pidetty ja onko elämä vaimon kanssa alkanut sujua paremmin?
Onko täss ketjussa missään kerrottu, mikä maa on kyseessä tai missä päin maailmaa edes? Kun tuntuu niin kovasti tärkeä olevan ukolle se oleskelulupa. Ja mitä ap jätti aikanaan kertomatta? Anteeksi, yritin lukea ketjua alusta lähtien, mutta tää ap on niin pitjkä ja polveileva tilittäjä, kiertelee ja kaartelee jne, että vaikea pysyä mukana.
[quote author="Vierailija" time="13.05.2015 klo 08:34"]...Ja se että molemmat talonsa ovat isänsä rakentamia ja tämä mihin muuttivat on vielä kesken, eivätkä halua ennenkuin on vähän valmiimpaa sisällä kutsua mua sinne. Että ehkä sekin on nyt ihan selitettävissä vielä, että aiemmin oli liian aikaista ja nyt haluavat vähän rempata että antaa paremman kuvan...[/quote]
Kannattaisi ehkä tarkistaa, pitääkö sinulle dokumenttien lähettämistä varten annettu osoite paikkansa, onko sellaista ylipäänsä olemassakaan ja kuka siellä mahdollisesti asuu. Marssit kylmästi annettuun osoitteeseen ja jos siellä ovatkin oikeasti ne oikeat appi ja anoppi, reiluna vävynä tarjoudut tietysti apelle raksa-avuksi jotta appivanhemmat säästävät pitkän pennin (sinun jo tietämättäsi heille maksamia rahoja) ja tulee nopeammin valmistakin.