Ihminen joka olet tosi tarkka sisustuksesta ja asunnon siisteydestä
Mitä mietit jos menet vieraaksi esim huono kuntoiseen vuokra-asuntoon jossa kaikki on vähän rempallaan( esim vanha asunto, kulunutta). Ja sisustus ei ole hieno vaan ristiriitainen. Mitä mietit, ajatteletko että ihan kauheaa, miten tuo pystyy asua täällä vai eikö vain kiinnosta?
Kommentit (30)
Siisteys ja kulahtaneisuus on kaksi eri asiaa. Kulahtanut asunto voi olla superpuhdas ja siisti, ei haittaa. Mutta jos on likaista niin se haittaa kyllä.
En ymmärrä miksei silti ole yrittänyt tehdä siitä niin hyvän kuin voi. Likaisuus, sotkuisuus ja epäjärjestys on ehdoton nounou.
Jos kysymys on toisen ihmisen kodista en todellakaan sitä rupea mollaamaan kun kerran kylässä olen.
Se kuluu ihan normaaleihin käytöstapoihin.
Enhän mä siellä kaverin luona asu. "Talo elää tavallaan, vieraat käypi ajallaan".
Kun vierailee toisen ihmisen asunnossa, on tärkeää kunnioittaa heidän yksityisyyttään ja kotinsa ilmettä. Vaikka asunto olisi huonokuntoinen ja sisustus ristiriitainen, on tärkeää muistaa, että jokaisella ihmisellä on oma tyyli ja makunsa, ja jokaisella kodilla on oma tarinansa.
Sen sijaan, että tuomitsisi toisen ihmisen kodin, on parempi keskittyä siihen, että osoittaa kunnioitusta ja ymmärrystä. Voit arvostaa heidän vieraanvaraisuuttaan ja yrittää löytää yhteisiä asioita, joista voitte puhua ja nauttia yhdessä. On myös hyvä pitää mielessä, että monet ihmiset asuvat vähemmän hienostuneissa tai huonokuntoisissa kodeissa, eikä heidän elämänlaatunsa tai persoonallisuutensa ole välttämättä millään tavalla heikompi kuin niiden, jotka asuvat paremmissa olosuhteissa.
Jos on sotkuista ja epäsiistiä, pidän mölyt mahassani ja käyttäydyn asiallisesti, mutta en mielelläni mene ainakaan yökylään toista kertaa.
Olen homssu ja koti usein mullinmallin ja pölyä / likaakin on toisinaan. Kuitenkin järkkään ja siivoan aina, kun tiedän odottaa jotakuta kylään. Mielestäni se on perushuomaavaisuutta. Samaa odotan siltä, jonka luokse menen kutsuttuna kylään. Sisustusta en paljon mieti, mutta mielelläni kehun kivoja juttuja muiden asunnoissa. Negatiivisia ajatuksiani en tietysti kerro, vaikka mielessäni kauhistelisinkin.
Olen tarkka sisustuksesta, siisteydestä ja järjestyksestä. Silti huonekalumme ovat "kulahtaneita" ja eriparia. Silti tarkkaan harkittuja. Ostamme huonekalut 90 % käytettyinä tai antiikkina.
Itse kysymykseen: Ei haittaa muiden sotkut tai "sisustamattomuus" kyläillessä.
Vierailija kirjoitti:
Siisteys ja kulahtaneisuus on kaksi eri asiaa. Kulahtanut asunto voi olla superpuhdas ja siisti, ei haittaa. Mutta jos on likaista niin se haittaa kyllä.
Tämä! Oma asunto on kulahtanut, mutta todella siisti ja perusnätisti sisustettu. Viimeksi, kun ystäväni kävi kylässä, niin huokaisi kuinka ihanan siistiä minun luonani aina on.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sotkuista ja epäsiistiä, pidän mölyt mahassani ja käyttäydyn asiallisesti, mutta en mielelläni mene ainakaan yökylään toista kertaa.
Sama. Usein ihmettelen miksi ihmiset ovat niin rakastuneita johonkin tarpeettomaan tavaraan, että mieluummin kahlaavat sotkun keskellä kuin elävät siistissä kodissa.
Anoppilassa on epäsiistiä mutta pahinta on saastainen kylppäri ja likainen sauna.
Ja aina lähettävät saunaan. Istun siellä pukkarissa puoli tuntia kengät jalassa (ettei sukat tartu kiinni lattiaan), kastelen hiuksia ja valehtelen saunoneeni.
Vessassa vuoraam sen istuimen paperilla ja pudätän hengitystä.
Oletteko katsonut sitä uutta siivouskilpailuohjelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Usein ihmettelen miksi ihmiset ovat niin rakastuneita johonkin tarpeettomaan tavaraan, että mieluummin kahlaavat sotkun keskellä kuin elävät siistissä kodissa.
Ja pakottavat vielä lapsensakin elämään kaaoksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät näe ja koe, kuten sinä. Sekaisuus on usein luovien ihmisten piirre. Se sekaisuus ei haittaa heitä millään tavalla. Jokaisella esineellä ja asialla voi olla oma tarinansa tai vain miellyttää silmää tai tuoda muistoja jostain tai mitä vain. Ja kenen takia kaikki pitäisi järjestää ja konmarittaa, jos asujaa itseään ei haittaa vaatekasa tuolilla ja tavarat viljeltynä sinne tänne? Liika järjestys voi jopa ahdistaa. Itse en ees osaa olla rennosti supersiistissä järjestelmällisessä kodissa. Tuntuu kuin pitäis itsenikin olla tönkkönä jakkupuvussa. Jos kämppä ei ole rento, en ole itsekään rento.
Ei se sisustus minua kiinnosta mutta jos on likaiset lattiat ja keittiössä vanhoja tiskaamattomia astioita ja muutenkin keittiö epäsiisti niin aika äkkiä lähden pois. Itselläni on tärkeää että keittiöstä tiskataan heti kaikki astiat ruokailun jälkeen eikä jätetä niitä sinne lojumaan likaisena. Imuroin myös pari kertaa viikossa itse.
Kammottava epäsiisteys häiritsee varmaan suurinta osaa. Se, että on jotain tavaroita pitkin poikin ja astioita tiskipöydällä ei haittaa. Saatika jonkun sisustus, jokainen elää tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät näe ja koe, kuten sinä. Sekaisuus on usein luovien ihmisten piirre. Se sekaisuus ei haittaa heitä millään tavalla. Jokaisella esineellä ja asialla voi olla oma tarinansa tai vain miellyttää silmää tai tuoda muistoja jostain tai mitä vain. Ja kenen takia kaikki pitäisi järjestää ja konmarittaa, jos asujaa itseään ei haittaa vaatekasa tuolilla ja tavarat viljeltynä sinne tänne? Liika järjestys voi jopa ahdistaa. Itse en ees osaa olla rennosti supersiistissä järjestelmällisessä kodissa. Tuntuu kuin pitäis itsenikin olla tönkkönä jakkupuvussa. Jos kämppä ei ole rento, en ole itsekään rento.
Ihanaa itsepetosta. Aina voi selitellä laiskuutta ja elämänhallinnan ongelmia luovuudella ja rentoudella.
Ei mitään väliä, kun ei ole oma asunto kyseessä. Tulin vaan sinun luoksesi kylään.
Ei kiinnosta kenenkään asunto. Menen sen ihmisen vuoksi kylään. Jokaisen koti on mikä on.