Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sairastaminen muuttuu palkattomaksi, niin..

Vierailija
09.05.2015 |

..älkää sitten valittako kun lastanne siellä päiväkodissa hoitaa työntekijä joka ei työkunnossa ole ja aikaansaa epidemiaa ja tartuttaa mahd tautinsa myös niihin teidän herranterttuihin.

Minä en palkatta sairasta kuin jotain Noroa tms missä ylä-ja alapäästä lentää tavaraa mutta silloinkin tulisin jo tautipäivänä 2 töihin (ja sehän tarttuu vielä silloin+olo olisi tosi heikko), puhumattakaan flunssista yms, töihin vain pärskimään, turistelemaan ja räkimään, pienessä lämmössäkin (max38), lääkettä vaan nassuun.

Ihan sama.

Kommentit (136)

Vierailija
121/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:14"]

Kuinka monta kertaa vuodessa aikuisella on vatsatauti tai kuolemanflunssa? Minä en ole moneen vuoteen ollut kunnolla kipeä. Moni jää heti pienen nuhan tai yskän takia pois töistä sillä tekosyyllä, ettei vain tartuttaisi muita. Niitä pöpöjä on maailma pullollaan, eikä terve joka viruksesta tai bakteerista sairastu. En kannata sairaspäivien muuttamista palkattomiksi, mutta työmoraalin pitäisi monella vähän parantua. 

[/quote]

Niin no ne lenssut nyt eivät ole maailman ainoita sairauksia.

Sillä paljon saikuttavalla työkaverillasi voi olla esimerkiksi ärtynyt suoli tai crohn, jonka takia joutuu jäämään pois vatsan mennessä spontaanisti täydelle vesiripulille kovine kipuineen. Yleensä hoitotasapaino löytyy jossain vaiheessa, mutta hetki menee että sopiva ruokavalio löytyy.

Vierailija
122/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:02"] Pakkohan se on sitten sairaana töihin mennä. Jos palkasta jää käteen 1600 euroa niin ei siinä paljon voi ajatella sairastuuko hoidettavat. Muuta ku nappeja naamariin kaksin käsin. Virheitä varmasti tulee hoidossa enemmän myös. Sh [/quote] Kummasti ne työttömätkin pärjäävät vähemmällä. [/quote] Työnteon tarkoitus lienee tienata kuitenkin enemmän kuun työttömät

[/quote]

Näinpä, silloinhan ihminen ei teekään töitä, kun sairastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:21"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:23"]

Ei se kyllä ainakaan työnantajan syy ole jos työntekijä sairastaa. Ylipäätään en tiedä miksi niin monet työntekikät sairastaa. Kukaan tuntemani yrittäjä ei sairasta ja tiedän myös tunnollisia työntekijöitö jotka ei ole eläissään olleet töistä pois ja jäävät eläkkeelle lähivuosina. Miksi tietyt ihmiset aina sairastaa?

[/quote]

Heikompi vastustuskyky tai yksinkertaisesti paskempi tuuri.

En minäkään sitä etukäteen päättänyt, kun polveni meni eräs ilta sijoiltaan ja luu piti väkisin vääntää takaisin paikoilleen. Kuukausi tuli saikkua jo siitä. Sitten paranemisessa ilmeni ongelmia ja toinen kuukausi tuli siitä sitten. Homma meni niin vaikeaksi, että käytännössä opettelin kävelemisen uudelleen ja töihin palatessa linkkasin edelleen niin vaikeasti, että työkavereiden eka kysymys oli että olenko ihan oikeasti muka jo työkykyinen.

Että sori vaan, tämähän oli ihan vaan motivaatiosaikkua ja hienon illuusion loin vetämällä luunikin täysin väärään asentoon :))

[/quote]

Ei kuitenkaan tarvitse tahallaan väärin ymmärtää. Ei minun mielestäni työnantaja ole velvollinen maksamaan siitä, jos työntekijä loukkaa itsensä vapaa-ajallaan. Työaikana on sitten eri juttu. Mutta totta on, että täytyyhän työntekijän silti jostain rahaa saada, etenkin jos sairasloma on pitkä ja käy vielä noin tympeästi kuin sinulla.

[/quote]

Niin että sinusta minun olisi pitänyt olla tulottomana koko tuon ajan ja kuolla nälkään? Siitä olisit saanut jotain orgastista mielihyvää?

Vierailija
124/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:23"]

Ei se kyllä ainakaan työnantajan syy ole jos työntekijä sairastaa. Ylipäätään en tiedä miksi niin monet työntekikät sairastaa. Kukaan tuntemani yrittäjä ei sairasta ja tiedän myös tunnollisia työntekijöitö jotka ei ole eläissään olleet töistä pois ja jäävät eläkkeelle lähivuosina. Miksi tietyt ihmiset aina sairastaa?

[/quote]

En minäkään sitä etukäteen päättänyt, kun polveni meni eräs ilta sijoiltaan ja luu piti väkisin vääntää takaisin paikoilleen. Kuukausi tuli saikkua jo siitä. Sitten paranemisessa ilmeni ongelmia ja toinen kuukausi tuli siitä sitten. Homma meni niin vaikeaksi, että käytännössä opettelin kävelemisen uudelleen ja töihin palatessa linkkasin edelleen niin vaikeasti, että työkavereiden eka kysymys oli että olenko ihan oikeasti muka jo työkykyinen.

Että sori vaan, tämähän oli ihan vaan motivaatiosaikkua ja hienon illuusion loin vetämällä luunikin täysin väärään asentoon :))

[/quote]

Ei kuitenkaan tarvitse tahallaan väärin ymmärtää. Ei minun mielestäni työnantaja ole velvollinen maksamaan siitä, jos työntekijä loukkaa itsensä vapaa-ajallaan. Työaikana on sitten eri juttu. Mutta totta on, että täytyyhän työntekijän silti jostain rahaa saada, etenkin jos sairasloma on pitkä ja käy vielä noin tympeästi kuin sinulla.

[/quote]

Niin että sinusta minun olisi pitänyt olla tulottomana koko tuon ajan ja kuolla nälkään? Siitä olisit saanut jotain orgastista mielihyvää?

[/quote]

Vierailija
125/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:14"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 17:02"] Pakkohan se on sitten sairaana töihin mennä. Jos palkasta jää käteen 1600 euroa niin ei siinä paljon voi ajatella sairastuuko hoidettavat. Muuta ku nappeja naamariin kaksin käsin. Virheitä varmasti tulee hoidossa enemmän myös. Sh [/quote] Kummasti ne työttömätkin pärjäävät vähemmällä. [/quote] Työnteon tarkoitus lienee tienata kuitenkin enemmän kuun työttömät

[/quote]

Näinpä, silloinhan ihminen ei teekään töitä, kun sairastaa.
[/quote]

No se pitää leikata sitten työttömiltäkin. Eihän nekään sairaalaa töitä etsi. Muuta ku kunnon natsimeininki päälle. Joka päivä ilmottautuminen työkkärissä.

Vierailija
126/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:35"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:30"]Ihmettelen aina kun monilla sairastelukynnys tosi matalalla. Tyyliin flunssan takia jäädään kotiin. Itse menen töihin jos pääsen menemään. Jos olo niin heikko että pyörtyy kun meinaa nousta sängystä tai jos vaan ei pääse nousemaan niin silloin on syy jäädä kotiin, ei muutwn. Tuo on mun mielipide. Tai sitten tosiaan jää palkkatta makoilemaan jos nuha häiritsee.
[/quote]

Olet siis niitä, jotka tulevat tartuttamaan työkaverit! Ja ylpeilet sillä!!
[/quote]

Tämä. Ja itse olen kyllä tunnollinen työntekijä mutta ikävä kyllä aika heikko vastustuskyky, en nyt jatkuvasti sairastele mutta esim useimmat kausittain kiertävät taudit saan (en kaikkia). Ja en ole ylipainoinen eikä mitään perussairauksia, en nyt finesstyyliin tarkka ruokavaliostakaan mutta ihan perus kaksikymppinen nainen. En jää nyt pelkän nuhan takia pois mutta on ihan käsittämätöntä miten huonoon kuntoon menen ihan perus flunssastakin, kuumetta ei tarvitse olla edes merkittävästi kun olen aivan sängynpohja-kamaa. Nyt olen lasten kanssa kotona (tehty vuoden välein ja kohta palaan töihin) ja silloin ei ikävä kyllä sairaslomia pidetä, kiitän luojaa aina kun miehellä sattuu olemaan vapaapäivä kun sairastun. Mieheni taas on sellainen että ei edes huomaa pikkuflunssaa, vähän nenä vuotaa ja normaalia heikompi olo - samasta flunssasta josta itse olin sängyn pohjalla muutaman päivän. Sellaista se elämä on, niin me ihmiset ollaan erilaisia. Ei se välttämättä ole "sairastelukynnys" joka on matalalla, ehkä tämä enemmän liittyy siihen vastustuskykyyn. Myös lapsemme (kaksi) ovat täysin erilaisia tässä. Toinen painelee menemään ja leikkii normaalisti jopa vatsataudissa, sairauden huomaa lähinnä lämmöstä ja vuotavasta nenästä. Toinen taas nukkuu paljon ja on väsyneempi, hereilläoloajan roikuskelee sylissä.

Vierailija
127/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Lihavoipa kuule vielä tuo "Ei minun mielestäni työnantaja ole velvollinen maksamaan siitä, jos työntekijä loukkaa itsensä vapaa-ajallaan." niin varmaan ehkä itsekin alat tajuamaan lauseesi ristiriitaisuuden.

Eli työnantajan ei pitäisi korvata, vaan kenen? Sinun? 

Vierailija
128/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja

[/quote]

No tienaan vähän päälle 2 tonnia kuussa ja asun vuokralla Helsingin keskustassa. Silti vuoden aikana pystyy säästämään n. 10 000 € ilman ongelmia. Laskuja toki tulee, mutta ne eivät ole mitään pikavippien karhuja niinkuin joillain "mulla on näitä laskuja niin paljon"-tutuillani.

Vierailija
129/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pärskisin syöpäsairaiden parissa.

Vierailija
130/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:14"]

Kuinka monta kertaa vuodessa aikuisella on vatsatauti tai kuolemanflunssa? Minä en ole moneen vuoteen ollut kunnolla kipeä. Moni jää heti pienen nuhan tai yskän takia pois töistä sillä tekosyyllä, ettei vain tartuttaisi muita. Niitä pöpöjä on maailma pullollaan, eikä terve joka viruksesta tai bakteerista sairastu. En kannata sairaspäivien muuttamista palkattomiksi, mutta työmoraalin pitäisi monella vähän parantua. 

[/quote]

Niin no ne lenssut nyt eivät ole maailman ainoita sairauksia.

Sillä paljon saikuttavalla työkaverillasi voi olla esimerkiksi ärtynyt suoli tai crohn, jonka takia joutuu jäämään pois vatsan mennessä spontaanisti täydelle vesiripulille kovine kipuineen. Yleensä hoitotasapaino löytyy jossain vaiheessa, mutta hetki menee että sopiva ruokavalio löytyy.

[/quote]

Ja tämä on työnantajan vika millä tavalla..?

Vierailija
131/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja

[/quote]

No tienaan vähän päälle 2 tonnia kuussa ja asun vuokralla Helsingin keskustassa. Silti vuoden aikana pystyy säästämään n. 10 000 € ilman ongelmia. Laskuja toki tulee, mutta ne eivät ole mitään pikavippien karhuja niinkuin joillain "mulla on näitä laskuja niin paljon"-tutuillani.
[/quote]
No siinä onkin jo useampi huntti enemmän.

Vierailija
132/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:23"]Ei se kyllä ainakaan työnantajan syy ole jos työntekijä sairastaa. Ylipäätään en tiedä miksi niin monet työntekikät sairastaa. Kukaan tuntemani yrittäjä ei sairasta ja tiedän myös tunnollisia työntekijöitö jotka ei ole eläissään olleet töistä pois ja jäävät eläkkeelle lähivuosina. Miksi tietyt ihmiset aina sairastaa?
[/quote]

Ei ole ei. Minä en ole ollut saikulla tänä vuonna olenkaan ja viime vuonna kaksi päivää.

Mutta jos palkattomaksi menee, niin tulen kyllä tartuttamaan epidemioiden aikan ne loputkin työntekijäsi.

Pyöritä sitten yksin firmaasi marttyyrinä, alati terveenä.

Vierailija
133/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se siten liittyy, että ei voi normaaliin tapaan lääkitä itseään vaan joutuu varomaan kuumeen nousua ilman troppeja. Ja toisekseen, en kyllä ole ennen raskauttakaan välittänyt olla kipeänä ja ainakaan vuoksi, että jotkut todella sairaat ihmiset eivät kykene parantamaan itseään rauhassa paria päivää. Väittäisin, että kansantaloudellisesti olisi järkevää, jos flunssaiset ihmiset olisivat pahimman tartunta-ajan vällyjen alla ja sen jälkeen tulisivat ilman jälkitautejaan töihin, sen sijaan että ehtivät ensin pärskiä basillejaan kymmenien muiden ihmisten päälle; tuloksena monenmonta tehotonta työpäivää. Mutta flunssalääkefirmat kiittävät.

Vierailija
134/136 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 16:21"]Ja mä yskisin vastasyntyneiden teholla :(
[/quote]

Tätä kannatan, erityisesti kannattaa hoitaa tällöin yrittäjien lapsia.

Vierailija
135/136 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 23:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:55"]

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja [/quote] Älä nyt selitä.  Kyllä 1600 eurosta kuussa jää helposti säästöön rahaa. Asumiskulut ei ole läheskään tuhatta euroa edes Helsingissä eikä edes vaikka laittaa ruokakulut päälle. Jos sinulla on lapsi niin se maksaa max pari sataa kuussa lisää. Joten vaikka eläisit tuhlailevasti niin tuo 500 euroa jäisi säästöön. Rupea katsomaan mihin sitä rahaasi laitat [/quote] Et vissiin asu Helsingissä. Me asumme, emme edes kantakaupungissa tai erityisen hyvällä alueella, ja maksamme kolmiosta (kaupungin vuokrakämppä) noin 850€/kk. Neliöt ovat hyvin usein 1000€/kk. Puhumattakaan yksityisistä, VVO:sta, SATO:sta.... Joilla vuokrat on huomattavasti kalliimmat. Tiedänpä tässä lähellä kaksion - toki uudempi talo - jossa vuokra on noin 900€ ja riippuen kerroksesta ja mukavuuksista jopa kalliimpi. Kaikille ei riitä niitä halvimpia muutaman satasen asuntoja koska asunnoista käydään kovaa kilpailua ja jonot on isot. -Ei ylempi-

[/quote]

No kyllä asun Helsingissä. Tiedän montakin jotka asuvat vuokra-asunnoissa. 60 neliöinen asunto 700 euroon. Eikä ole Helsingin kaupungin asunto. 

Mutta eihän kukaan yksin asukkaan neliössä tai edes kolmiossa. Tai edes kaksiossa. 

Alta 600 euron saa VVO:lta yksiöitä Hesasta

[/quote]

Näytäpä, missä vuokrataan 60 neliöisiä 700€ hintaan, muuten olet turha trollaaja. 

Ja nuo yksiöt... siis Wau! Oikein 25 neliöinen yksiö hintaan 588€! Toinen on 24m2 VAIN 595€. Siinähän majailee mukavasti esimerkiksi kolmihenkinen perhe, eiks jeh?

[/quote]

Itse säästän juuri tuon 10 000 €/vuosi siksi että on varaa sitten tehdäkin niitä lapsia ja sitten ostaakin se asunto ettei tarvitse maksaa jättivuokria koko ikäänsä. T. Se alkuperäinen

Ps. mielestäni lapsista ei tulisi maksaa lapsilisiä yms. vaan päinvastoin tulisi ottaa käyttöön lapsentekovero, jonka tulot palautuisivat myöhemmin lapsiperheiden hyväksi. Se saisi varmasti monet ajattelemaan onko niitä varaa tehdä tässä elämäntilanteessa vai ei.

[/quote]

... ja sitten kun niihin lapsiin on "oikeasti varaa", on lapsentekoikä jo takana. Hoituu se suomalaisten häviäminen noinkin.

[/quote]

Nainenkin voi tehdä lapsia 40 vuotiaana. 

[/quote]

Ja sitten jännätään näkyykö niskapoimuja.

Vierailija
136/136 |
10.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina terkkarikin vielä kun siittä saa rahan, en varmaan mee töihin.