Jos sairastaminen muuttuu palkattomaksi, niin..
..älkää sitten valittako kun lastanne siellä päiväkodissa hoitaa työntekijä joka ei työkunnossa ole ja aikaansaa epidemiaa ja tartuttaa mahd tautinsa myös niihin teidän herranterttuihin.
Minä en palkatta sairasta kuin jotain Noroa tms missä ylä-ja alapäästä lentää tavaraa mutta silloinkin tulisin jo tautipäivänä 2 töihin (ja sehän tarttuu vielä silloin+olo olisi tosi heikko), puhumattakaan flunssista yms, töihin vain pärskimään, turistelemaan ja räkimään, pienessä lämmössäkin (max38), lääkettä vaan nassuun.
Ihan sama.
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:20"]Työnantajat vois pitää tilastoa ja kattoa, kuka oikeesti sairastaa paljon, ja työterveyteen tutkittavaksi, onko laiska vai olisiko syytä laittaa sairaseläkkeelle.
[/quote]
Hohhoijaa...työnantajahan se määrääkin kuka työkyvyttömyyseläkkeelle joutuu....oi tätä tyhmyyden määrää taas.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja [/quote] Älä nyt selitä. Kyllä 1600 eurosta kuussa jää helposti säästöön rahaa. Asumiskulut ei ole läheskään tuhatta euroa edes Helsingissä eikä edes vaikka laittaa ruokakulut päälle. Jos sinulla on lapsi niin se maksaa max pari sataa kuussa lisää. Joten vaikka eläisit tuhlailevasti niin tuo 500 euroa jäisi säästöön. Rupea katsomaan mihin sitä rahaasi laitat [/quote] Et vissiin asu Helsingissä. Me asumme, emme edes kantakaupungissa tai erityisen hyvällä alueella, ja maksamme kolmiosta (kaupungin vuokrakämppä) noin 850€/kk. Neliöt ovat hyvin usein 1000€/kk. Puhumattakaan yksityisistä, VVO:sta, SATO:sta.... Joilla vuokrat on huomattavasti kalliimmat. Tiedänpä tässä lähellä kaksion - toki uudempi talo - jossa vuokra on noin 900€ ja riippuen kerroksesta ja mukavuuksista jopa kalliimpi. Kaikille ei riitä niitä halvimpia muutaman satasen asuntoja koska asunnoista käydään kovaa kilpailua ja jonot on isot. -Ei ylempi-
[/quote]
No kyllä asun Helsingissä. Tiedän montakin jotka asuvat vuokra-asunnoissa. 60 neliöinen asunto 700 euroon. Eikä ole Helsingin kaupungin asunto.
Mutta eihän kukaan yksin asukkaan neliössä tai edes kolmiossa. Tai edes kaksiossa.
Alta 600 euron saa VVO:lta yksiöitä Hesasta
[/quote]
Näytäpä, missä vuokrataan 60 neliöisiä 700€ hintaan, muuten olet turha trollaaja.
Ja nuo yksiöt... siis Wau! Oikein 25 neliöinen yksiö hintaan 588€! Toinen on 24m2 VAIN 595€. Siinähän majailee mukavasti esimerkiksi kolmihenkinen perhe, eiks jeh?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:24"]Ei koske persuja. Ne elää tuilla. Seuraavaksi työajan pidennys. Sekään ei koske persuja. Jonku on kuitenki maksettava ne persujen tuet joten nyt saa suomen kansa painaa sairaanaki duunia.
Hyvin on persut järjestäny asiansa!
[/quote]
Niin, kyllä se on oikein, että kokoomusyrittäjät saavat voittona ilmaiseksi. Työntekijäthän ne työt tekee, voitot.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:33"]Minä pärskisin syöpäsairaiden parissa. [/quote] Menisit jonkun satasen takia tappamaan heikkoja? Hakeudu hoitoon. [/quote] Ei, en menisi töihin. Tämä on niin absurdi kuvio, ettei se vaan yksinkertaisesti tule toimimaan. Ei työnantaja voi ottaa sitä riskiä. Eli terveydenhuoltoalalla ei voida siirtyä palkattomiin saikkupäiviin, se nyt vaan on kylmä fakta.
[/quote]
a.) Ei palkkaa saikkupäivinä
b.) Sakot/potkut sairaana työkentelystä. Hoitoalalla myös mahdolliset syytteet kuolemantuottamuksesta.
Molempi parempi. Jos joku on niin urpo ettei itse osaa jäädä kotiin tuossa vaiheessa ja flunssakin pitäisi saada työnantajan maksettavaksi niin omapa on tyhmyytensä.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:33"]Minä pärskisin syöpäsairaiden parissa. [/quote] Menisit jonkun satasen takia tappamaan heikkoja? Hakeudu hoitoon. [/quote] Ei, en menisi töihin. Tämä on niin absurdi kuvio, ettei se vaan yksinkertaisesti tule toimimaan. Ei työnantaja voi ottaa sitä riskiä. Eli terveydenhuoltoalalla ei voida siirtyä palkattomiin saikkupäiviin, se nyt vaan on kylmä fakta.
[/quote]
b.) Sakot/potkut sairaana työkentelystä. Hoitoalalla myös mahdolliset syytteet kuolemantuottamuksesta.
Molempi parempi. Jos joku on niin urpo ettei itse osaa jäädä kotiin tuossa vaiheessa ja flunssakin pitäisi saada työnantajan maksettavaksi niin omapa on tyhmyytensä.
[/quote]
Eli sinä yrittäjänä velvoitat, että orja on palkattomana sairaana?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:20"]Työnantajat vois pitää tilastoa ja kattoa, kuka oikeesti sairastaa paljon, ja työterveyteen tutkittavaksi, onko laiska vai olisiko syytä laittaa sairaseläkkeelle. [/quote] Hohhoijaa...työnantajahan se määrääkin kuka työkyvyttömyyseläkkeelle joutuu....oi tätä tyhmyyden määrää taas.
[/quote]
Kuka niin sanoi? Justhan mä sanoin et lääkäriin tutkittavaks. Osuinko yhteen laiskaan, jonka takia meitä kaikkia rangaistaan?
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja [/quote] No tienaan vähän päälle 2 tonnia kuussa ja asun vuokralla Helsingin keskustassa. Silti vuoden aikana pystyy säästämään n. 10 000 € ilman ongelmia. Laskuja toki tulee, mutta ne eivät ole mitään pikavippien karhuja niinkuin joillain "mulla on näitä laskuja niin paljon"-tutuillani. [/quote] Yksin jos elelet ja pappa maksaa suurimman osan niin mikäs siinä. Muuten puhut paskaa.
[/quote]
Isältäni olen saanut lahjaksi postikortin viimeksi 6 vuotta sitten että ei se todellakaan mun laskuja maksele. Olen kyllä huomannut että jotkut ihmiset eivät hallitse rahankäyttöä ollenkaan ja eivät usko että tämänsuuruisesta palkastakin pystyisi säästämään...
[/quote]
Onhan sen helppoa jos asut yksinään ilman perhettä.
Jösses että osaa olla tyhmä ihminen, nyt on oikeasti pakko sanoa!
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätkö tampio, joillakin aloilla on niin saatanan surkeat palkat, ettei ole varaa jäädä kotiin palkattomalle edes päiväksi. Eli sitten mennään töihin kipeänä, kun ei ole varaa jäädä pois.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja [/quote] Älä nyt selitä. Kyllä 1600 eurosta kuussa jää helposti säästöön rahaa. Asumiskulut ei ole läheskään tuhatta euroa edes Helsingissä eikä edes vaikka laittaa ruokakulut päälle. Jos sinulla on lapsi niin se maksaa max pari sataa kuussa lisää. Joten vaikka eläisit tuhlailevasti niin tuo 500 euroa jäisi säästöön. Rupea katsomaan mihin sitä rahaasi laitat [/quote] Et vissiin asu Helsingissä. Me asumme, emme edes kantakaupungissa tai erityisen hyvällä alueella, ja maksamme kolmiosta (kaupungin vuokrakämppä) noin 850€/kk. Neliöt ovat hyvin usein 1000€/kk. Puhumattakaan yksityisistä, VVO:sta, SATO:sta.... Joilla vuokrat on huomattavasti kalliimmat. Tiedänpä tässä lähellä kaksion - toki uudempi talo - jossa vuokra on noin 900€ ja riippuen kerroksesta ja mukavuuksista jopa kalliimpi. Kaikille ei riitä niitä halvimpia muutaman satasen asuntoja koska asunnoista käydään kovaa kilpailua ja jonot on isot. -Ei ylempi-
[/quote]
No kyllä asun Helsingissä. Tiedän montakin jotka asuvat vuokra-asunnoissa. 60 neliöinen asunto 700 euroon. Eikä ole Helsingin kaupungin asunto.
Mutta eihän kukaan yksin asukkaan neliössä tai edes kolmiossa. Tai edes kaksiossa.
[/quote]
Näytäpä, missä vuokrataan 60 neliöisiä 700€ hintaan, muuten olet turha trollaaja.
Ja nuo yksiöt... siis Wau! Oikein 25 neliöinen yksiö hintaan 588€! Toinen on 24m2 VAIN 595€. Siinähän majailee mukavasti esimerkiksi kolmihenkinen perhe, eiks jeh?
[/quote]
Itse säästän juuri tuon 10 000 €/vuosi siksi että on varaa sitten tehdäkin niitä lapsia ja sitten ostaakin se asunto ettei tarvitse maksaa jättivuokria koko ikäänsä. T. Se alkuperäinen
Ps. mielestäni lapsista ei tulisi maksaa lapsilisiä yms. vaan päinvastoin tulisi ottaa käyttöön lapsentekovero, jonka tulot palautuisivat myöhemmin lapsiperheiden hyväksi. Se saisi varmasti monet ajattelemaan onko niitä varaa tehdä tässä elämäntilanteessa vai ei.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:33"]Minä pärskisin syöpäsairaiden parissa. [/quote] Menisit jonkun satasen takia tappamaan heikkoja? Hakeudu hoitoon. [/quote] Ei, en menisi töihin. Tämä on niin absurdi kuvio, ettei se vaan yksinkertaisesti tule toimimaan. Ei työnantaja voi ottaa sitä riskiä. Eli terveydenhuoltoalalla ei voida siirtyä palkattomiin saikkupäiviin, se nyt vaan on kylmä fakta. [/quote] a.) Ei palkkaa saikkupäivinä b.) Sakot/potkut sairaana työkentelystä. Hoitoalalla myös mahdolliset syytteet kuolemantuottamuksesta. Molempi parempi. Jos joku on niin urpo ettei itse osaa jäädä kotiin tuossa vaiheessa ja flunssakin pitäisi saada työnantajan maksettavaksi niin omapa on tyhmyytensä. [/quote] Eli sinä yrittäjänä velvoitat, että orja on palkattomana sairaana?
[/quote]
En ole yrittäjä, mutta tietenkin. Eihän se yrittäjän vika ole. Maksaisitko itse lapsenhoitajalle, joka ei tullutkaan hoitamaan lapsiasi kun oli flunssassa?
Se olisikin tosi kiva, että lentäjät, bussikuskit ja poliisit olisivat kipeenä töissä. Vähän kuumetta ja pyörtyilyä, äh, ei se mitään, muiden ihmisten henkihän se saattaa olla vaarassa.
Poliisilla joku erikoistilanne päällä perhettään tappavan isukin kanssa ja koko porukalla kauhea ripuli, kyllä silloin hommat hoidetaan tosi hyvin!
Valtionpäämies oksentaa valtiovierailulla, aijai miten hyvää tekee maiden välisille suhteille.
Entäs vanhusten kanssa työskentelevät? Eipä ainakaan tarvitsisi välittää eläkepommista, kun heikot sortuu ennen kuin niitä eläkkeitä on päästy kauheasti makselemaan.
Pelifirman tuotteen lanseeraus ja tiimiläisistä ei kukaan pysty puhumaan, kun kaikilta ääni lähtenyt?
Ruokiin yskivät kaupan työntekijät ja tarjoilijat, kokeista puhumattakaan.
Tulli tutkii mahdollista huumelastia, ei, se olikin duunarin räkää.
Miten olisi sydänkirurgi? Rekkakuski?
Miten isoja riskejä halutaan ottaa työnantajien piikkiin? Voidaanhan se laittaa heidän vastuulleen, että jos jotain tapahtuu sairaan työntekijän ollessa töissä, työnantaja korvaa kaikille osapuolille.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"]
[/quote]
[/quote]
Ymmärrätkö tampio, joillakin aloilla on niin saatanan surkeat palkat, ettei ole varaa jäädä kotiin palkattomalle edes päiväksi. Eli sitten mennään töihin kipeänä, kun ei ole varaa jäädä pois.
[/quote]
YMMÄRRÄTKÖ ETTÄ SUOMESSA MILLÄÄN ALALLA EI OLE SURKEITA PALKKOJA JONKA TAKIA SUOMI ON JO KILPAILUKYKYÄÄN MENETTÄNYT. TIEDÄTKÖ KETÄÄN JOKA SAISI VAIKKA 500 €/KK? TÄLLÄ SUMMALLAHAN OPISKELIJOIDENKIN PITÄÄ TULLA TOIMEEN.
Joo, mulla ei ole lapsia, mutta kun itse elää tosiaan alle 500 eurolla kuussa (+ mahd. opintolaina 300 €/kk), niin 1600 nettona tuntuu jo isolta rahalta.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Itse säästän juuri tuon 10 000 €/vuosi siksi että on varaa sitten tehdäkin niitä lapsia ja sitten ostaakin se asunto ettei tarvitse maksaa jättivuokria koko ikäänsä. T. Se alkuperäinen
Ps. mielestäni lapsista ei tulisi maksaa lapsilisiä yms. vaan päinvastoin tulisi ottaa käyttöön lapsentekovero, jonka tulot palautuisivat myöhemmin lapsiperheiden hyväksi. Se saisi varmasti monet ajattelemaan onko niitä varaa tehdä tässä elämäntilanteessa vai ei.
[/quote]
... ja sitten kun niihin lapsiin on "oikeasti varaa", on lapsentekoikä jo takana. Hoituu se suomalaisten häviäminen noinkin.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:36"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:59"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:53"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:33"]Minä pärskisin syöpäsairaiden parissa. [/quote] Menisit jonkun satasen takia tappamaan heikkoja? Hakeudu hoitoon. [/quote] Ei, en menisi töihin. Tämä on niin absurdi kuvio, ettei se vaan yksinkertaisesti tule toimimaan. Ei työnantaja voi ottaa sitä riskiä. Eli terveydenhuoltoalalla ei voida siirtyä palkattomiin saikkupäiviin, se nyt vaan on kylmä fakta. [/quote] a.) Ei palkkaa saikkupäivinä b.) Sakot/potkut sairaana työkentelystä. Hoitoalalla myös mahdolliset syytteet kuolemantuottamuksesta. Molempi parempi. Jos joku on niin urpo ettei itse osaa jäädä kotiin tuossa vaiheessa ja flunssakin pitäisi saada työnantajan maksettavaksi niin omapa on tyhmyytensä. [/quote] Eli sinä yrittäjänä velvoitat, että orja on palkattomana sairaana?
[/quote]
En ole yrittäjä, mutta tietenkin. Eihän se yrittäjän vika ole. Maksaisitko itse lapsenhoitajalle, joka ei tullutkaan hoitamaan lapsiasi kun oli flunssassa?
[/quote]
Miksi minä joudun työttömäksi jos yritys menee konkkaan? Ei se minun syytäni ole.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:20"] [quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 18:18"]Eikö kukaan kitisijä tässä ketjussa osaa säästää pahan päivän varalle? Kyllä 1600 €/kk pitää jo ainakin 500 € pystyä säästämään kuussa tai muuten on peiliinkatsomisen paikka. Uusi hallitus yrittää opettaa kansalle vastuuta, ei loisimista tai kädestä suuhun elämistä. [/quote] Sä vissin asut ilmaiseksi eikä sulla ole muitakaan laskuja [/quote] No tienaan vähän päälle 2 tonnia kuussa ja asun vuokralla Helsingin keskustassa. Silti vuoden aikana pystyy säästämään n. 10 000 € ilman ongelmia. Laskuja toki tulee, mutta ne eivät ole mitään pikavippien karhuja niinkuin joillain "mulla on näitä laskuja niin paljon"-tutuillani. [/quote] Yksin jos elelet ja pappa maksaa suurimman osan niin mikäs siinä. Muuten puhut paskaa.
[/quote]
Miksi papan pitäisi maksaa suurimman osan? Osaatko edes laksea? Jos ihmiselle jää 2000 euria kuussa käteen. Vuokra ei ole kuin 700 euroa. Voi päästä vähemmälläkin. Ruoka 200 euroa. Voi päästä vähemmälläkin. Paljonkin vähemmällä. Mutta leikitään että menee 300 euroa niin ei tule valituksia.
Puhelimeen menee vaikka 30 euroa parissa kuukaudessa. Nettiin menee 10-20 euroa kuukaudessa. Sähköön muutama kymppi kuukaudessa.
Vakuutukset jne, ovat jokaisen oma asia. Mutta ei niihin kovin paljoa loppujen lopuksi mene.
Joten mihinköhän ne rahat tuhlaat?
[/quote]
Ai vuokra ei ole kuin 700€, good for you. Täällä pk-seudulla et saa asuntoa tuohon hintaan, tai ehkä parin neliön kopin. Asiaa voit empiirisesti tutkia esimerkiksi vvo:on saton, vuokraoven jne. sivuilta. Jos löydät kaksion 700€ hintaan, niin linkkaapa tänne. Keskivertoisesti kaksioon menee se tonni.
Ruoka 200€, trollaatko? Se, että yksinäsi pärjäät sillä on pikkuisen eri asia kuin perhe.
Ja vakuutukset on tosiaan oma asia, mutta itsepähän sitten makselet niitä vesivahingon tai tulipalon aiheuttamia kuluja.
Jännä muuten, että et ole matkakustannuksia laskenut mukaan. Eli kuljet pummilla ilmeisesti/muuten loisit matkat?
[/quote]
Jos asut lapsen kanssa niin tarvitset sen kaksion. Yksiönhän saat sellaiseen vajaaseen 600 euroon. Kolmion saat vvo:lta 850 euroon hesasta. Halvemmallakin sieltä saa mutta sillä hinnalla kaverini siellä asuu.
300 eurolla saa hyvin ruoat kahdelle ihmisella varsinkin jos toinen on lapsi. Itseasiasiassa ERITTÄIN hyvin.
Matkakustannukset nyt ei ole juuri mitään. Sisäinen hinta on alle 50 euroa ja seutu alle 100 euroa. Jos on lapsi niin lisää se siihen päälle jos se on sen ikäinen että sen pitää liikkua.
Mutta et edelleenkään pääse lähellekkään sitä 1600 euroa käteen jäävää rahaa.
Mitäs sitten kun kukaan ei tuuraa sairastajaa? Kun minä sairastan yhtään mikään ei omassa työssä etene (ja kyllä, olen sähköpostin päässä, jos nyt ei pää ole irti). Siellä ne työt odottaa töihin paluuta ja yleensä joutuu tekemään pari pidempää päivää saikun jälkeen, että saa edes kriittiset jutut etenemään (ilman korvausta toki). Jos pitäisi vielä sairastaakin ilman korvausta, niin taitaisin vastata vaan asikkaille, että nyt ei pysty, olen kipeä, katotaan sitten joskus kun kerkiän...
Kyllä nyt on semmonen juttu että jos on sairastettava täysin saamatta mitään korvausta, niin sitten kenenkään kotonaolijan, vieläpä terveen, ei kuulu saada siitä kotonaolemisesta mitään. Ei hyvää päivää.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 19:16"]
[/quote]
Miksi papan pitäisi maksaa suurimman osan? Osaatko edes laksea? Jos ihmiselle jää 2000 euria kuussa käteen. Vuokra ei ole kuin 700 euroa. Voi päästä vähemmälläkin. Ruoka 200 euroa. Voi päästä vähemmälläkin. Paljonkin vähemmällä. Mutta leikitään että menee 300 euroa niin ei tule valituksia.
Puhelimeen menee vaikka 30 euroa parissa kuukaudessa. Nettiin menee 10-20 euroa kuukaudessa. Sähköön muutama kymppi kuukaudessa.
Vakuutukset jne, ovat jokaisen oma asia. Mutta ei niihin kovin paljoa loppujen lopuksi mene.
Joten mihinköhän ne rahat tuhlaat?
[/quote] ole täällä ennenkin lukenut noista 10-20 e neteistä ja kiinnostaa kovasti mistä sellaisen saa????? Kertokaa nyt köyhälle. En löytänyt mitöän alle 29e. Soitin useampaan paikkaan mutta tuo oli halvin jonka tälle alueelle saa ja on hidas!