Sote-alan työntekijä: jos palkanmaksusi keskeytetään helmikuusta, et saa työttömyysetuutta.
Toimin sote-alalla, ja tämä tieto annettiin meille työntekijöille tänään. Jos työnantajasi ei löydä sinulle korvaavaa työtä ja palkanmaksusi keskeytetään, et tule saamaan työttömyysetuutta, sillä keskeytyksen katsotaan johtuvan työntekijästä. Näin ollen, toivottavasti sinulla on elättäjä loppuvuodeksi.
Tämä niinkutsuttu "hyvinvointiyhteiskuntamme" on läpeensä mätä. Nyt viimeistään voi puhua täysin kontrollipiikistä, sillä jos et tuota ota, sinulta viedään oikeus työhösi sekä myös yhteiskunnan taloudellinen tuki. Et saa mitään. MITÄÄN.
Olen aivan puulla päähän lyöty.
Kommentit (246)
Valmiuslaki tulee voimaan vain koska se on työnantajien etu. Hoitohenkilökuntaa on rajallisesti ja valmiuslain myötä heillä voidaan teetättää töitä kuten työnantaja haluaa ilman että työntekijä voi kieltäytyä. Samalla työnantajan ei tarvitse maksaa yhtä paljon ylityökorvauksia saati hälyrahoja kuin tällä hetkellä. Vain todella elämäänsä kyllästynyt nuori hakeutuu tulevaisuudessa alalle tai vanhempikaan alanvaihtaja. Mikä muu vaihtoehto työttömyydestä alkaen on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketäänhän ei sen uuden lain myötä saa irtisanoa vaan heidät lomautetaan ja lomautettuna saat kylläkin päivärahaa. Jos jossain joku on muuta väittänyt niin liittoon yhteys.
Ei pidä paikkaansa. Irtisanoa ei saa, mutta palkanmaksuvelvoitetta ei ole. Tuossa tilanteessa ei ole oikeutta myöskään työttömyysturvaan. Kts.eduskunnan sivut.
Kysyin asiaa heti liitolta, kun julistus tuli ja sieltä luvattiin, että on tulossa rajut lakkotoimenpiteet jos näin tulee käymään. Siksi olen varma asiasta. Itselläni on jo 3 rokotetta.
Ai jaa, mitä kysyit? Sitä lomautusasiaako? Mitä ihmettä tehyt ja superit rupevat lainsäätäjiä vastaan lakkoilemaan? Se lakko kohdistuisi lainsäätäjiin, ei työnantajaan!
Siksi toisekseen, montakohan tyyppiä siellä nyt on niin rokotevastainen tai kuinka moni työnantaja ei pysty osoittamaan muuta työtä, vaikka vaihtamaan kahta ihmistä keskenään työtehtävästä toiseen, jos talossa on sellaista työtä johon sitä rokotepakkoa ei vaadita. Mitä. Odottaisit nyt edes rauhassa mitä tulee käymään!
Lakkoilua lainsäätäjiä vastaan! Kas kun ei 1900-luvun alun suurlakkotyyliin ja kunnon mellakat poliiseja vastaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketäänhän ei sen uuden lain myötä saa irtisanoa vaan heidät lomautetaan ja lomautettuna saat kylläkin päivärahaa. Jos jossain joku on muuta väittänyt niin liittoon yhteys.
Ei pidä paikkaansa. Irtisanoa ei saa, mutta palkanmaksuvelvoitetta ei ole. Tuossa tilanteessa ei ole oikeutta myöskään työttömyysturvaan. Kts.eduskunnan sivut.
Kysyin asiaa heti liitolta, kun julistus tuli ja sieltä luvattiin, että on tulossa rajut lakkotoimenpiteet jos näin tulee käymään. Siksi olen varma asiasta. Itselläni on jo 3 rokotetta.
Muistatteko superin ja tehyn rajut lakkotoimenpiteet viimeksi. Väki meni töihin lakkonauha kädessä 😂😂
Sen pelleilyn jälkeen erosin liitosta ja liityin yksityiseen työttömyyskassaan
Huutonaurua jos tosiaan pitää paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Valmiuslaki tulee voimaan vain koska se on työnantajien etu. Hoitohenkilökuntaa on rajallisesti ja valmiuslain myötä heillä voidaan teetättää töitä kuten työnantaja haluaa ilman että työntekijä voi kieltäytyä. Samalla työnantajan ei tarvitse maksaa yhtä paljon ylityökorvauksia saati hälyrahoja kuin tällä hetkellä. Vain todella elämäänsä kyllästynyt nuori hakeutuu tulevaisuudessa alalle tai vanhempikaan alanvaihtaja. Mikä muu vaihtoehto työttömyydestä alkaen on parempi.
Et sitten miellä työtäsi yhteiskunnan toimintaa turvaavaksi työksi, johon yhteiskunta voi asettaa määräyksiä silloin kun asia sitä vaatii.
Hyvä yhteisen hyvän edistäjä, sitäkö sinä olet! Hyvinvointia kansalle!
Vierailija kirjoitti:
Olisin päättäjänä valmis perumaan sote-henkilöstön rokotuspäätöksen. Ajatelkaa nyt vähän. Kohta on näppärät ja laboratoriotaitoiset vastassa.
Tuo porukkahan voi pystyä mihin vaan. Varsinkin, jos niitä väkisin rokotetaan tai kiristetään.
Olen oikeasti huolissani.
Tunnen pari armeijan käynyttä sisko hento valkoista. en tiedä heidän rokotusstatustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedostin tämän heti. Onneksi on säästöjä, joten karenssi ei ole ongelma. Irtisanoudun heti jos työnantaja uhkaa lopettaa palkanmaksun. Jos siihen mennään, niin takaisin en mene vaikka polvillaan kerjäisivät! Ja jollekin valmiuslaille nauran räkäsesti. Sen kun vaikka kantavat työpaikalleni mutta sormeakaan en nosta!
Ei ketään väkisin kanneta, mutta sakot rapsahtaa.
Kiristys on kiristys. Kiristykseen ei tarvi suostua.
Ei varsinkaan, jos olisit valmis tekemään työsi ilman piikityksiä.
Tämän voi rinnastaa siihen, että olisit valmis tekemään työsi humalassa. Ei sua silloinkaan irtisanottaisi -ainakaan heti - , mutta ei maksettaisi palkkaakaan.
Ja joo, olen samaa mieltä, että aika perseestähän tämä on.
Tuohan oli hyvä idea. Parit sidukat heti aamusta. Eivät antaisi tehdä työtä.
Minulla on 3 rokotetta otettuna. Osastolla on 12 hoitajaa kierrossa ja näistä 12 hoitajasta 6 ei ole ottanut rokotetta ja heille tuli jo ilmoitus, että siirtyvät toisiin tehtäviin 1.2 alkaen.
Kysyttiin sitten 6 muuta hoitajaa, että onko tilalle tulossa uusia hoitajia niin samalla meille sanottiin, että meidän jäljellä olevien pitää joustaa siihen saakka kunnes nämä 6:den tilalle on saatu uudet hoitajat.
Minä ilmoitin siinä vaiheessa, että irtisanoudun.
Sain uuden paikan miehen firmasta (täysin toinen ala) ja vaihdan alaa nyt sitten. Työvelvollisuus lakkaa ensiviikolla, kun pidän jäljellä olevat lomat ja lähden menemään.
Tarkoituksellista soten alasajoa, koska aluehallinto=yksityistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 3 rokotetta otettuna. Osastolla on 12 hoitajaa kierrossa ja näistä 12 hoitajasta 6 ei ole ottanut rokotetta ja heille tuli jo ilmoitus, että siirtyvät toisiin tehtäviin 1.2 alkaen.
Kysyttiin sitten 6 muuta hoitajaa, että onko tilalle tulossa uusia hoitajia niin samalla meille sanottiin, että meidän jäljellä olevien pitää joustaa siihen saakka kunnes nämä 6:den tilalle on saatu uudet hoitajat.
Sain uuden paikan miehen firmasta (täysin toinen ala) ja vaihdan alaa nyt sitten. Työvelvollisuus lakkaa ensiviikolla, kun pidän jäljellä olevat lomat ja lähden menemään.
Eikä mikään poikkeuslaki minua saa palaamaan töihin. Meen vaikka ennemmin vankilaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt valmiuslaki napsahtaa jo ennen rokotuspakkoa päälle niin eihän mihinkään lakkotoimenpiteisiin ole edes mahdollisuutta. Lisäksi hoitajien lakot on jo niin nähty tähänkin asti. Pelkkä vitsi koska teillä ei oikeutta lakkoilla normaalistikaan kuten muilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedostin tämän heti. Onneksi on säästöjä, joten karenssi ei ole ongelma. Irtisanoudun heti jos työnantaja uhkaa lopettaa palkanmaksun. Jos siihen mennään, niin takaisin en mene vaikka polvillaan kerjäisivät! Ja jollekin valmiuslaille nauran räkäsesti. Sen kun vaikka kantavat työpaikalleni mutta sormeakaan en nosta!
Ei ketään väkisin kanneta, mutta sakot rapsahtaa.
Kiristys on kiristys. Kiristykseen ei tarvi suostua.
Ei varsinkaan, jos olisit valmis tekemään työsi ilman piikityksiä.
Tämän voi rinnastaa siihen, että olisit valmis tekemään työsi humalassa. Ei sua silloinkaan irtisanottaisi -ainakaan heti - , mutta ei maksettaisi palkkaakaan.
Ja joo, olen samaa mieltä, että aika perseestähän tämä on.
Tuohan oli hyvä idea. Parit sidukat heti aamusta. Eivät antaisi tehdä työtä.
Nuo pitäisi juoda mahdollisimman lähellä töihinmenoa.
Jos oikeasti olisi hätätilanne, eikä vain agendana rokottaa, niin kaikki tekisivät mukisematta osansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt valmiuslaki napsahtaa jo ennen rokotuspakkoa päälle niin eihän mihinkään lakkotoimenpiteisiin ole edes mahdollisuutta. Lisäksi hoitajien lakot on jo niin nähty tähänkin asti. Pelkkä vitsi koska teillä ei oikeutta lakkoilla normaalistikaan kuten muilla.
Jos hallitus ois toteuttanut silloin 2000 luvun alussa sen pakkolakijutun niin miten luulette, että saatte yhtään aikuista ihmistä jotka ovat päättäneet lähteä alalta mitenkään töihin pakotettuna?
Voihan ne hakea sinne sairaalalle seisomaan mutta mitäs siitä on apua? Ei ois pitänny hoitajien antaa periksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten miellä työtäsi yhteiskunnan toimintaa turvaavaksi työksi, johon yhteiskunta voi asettaa määräyksiä silloin kun asia sitä vaatii.
Hyvä yhteisen hyvän edistäjä, sitäkö sinä olet! Hyvinvointia kansalle!
Niin en luojan kiitos ole hoitoalalla mutta läheiseni oli kesään asti. Hänkin sai tarpeekseen.
Asumistukea voi hakea myös omistusasuntoon, ja jopa lainan korot huomioidaan.
Toimeentulotulea saa, jos ei ole säästöjä tai omaisuutta. Auto voi olla, mutta sen arvo sai olla korkeintaan tonni tai pari, en muista tarkkaan. Kelan sivuilta löytynee.
Jos joudutte työkkärin asiakkaiksi, ammattisuoja on 3kk eli sinä aikana ei tarvitse hakea muiden kuin oman alan töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain kun nyttenkin painetaan hommia alimiehityksellä, eikä sijaisia saa mistään, että mites sitten kun kahdeksasta vakituisesta hoitajasta puuttuu kaksi?
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja ne 6 hoitajaa tekee pidempää työpäivää eikä lomia tai vapaapäiviä tarvitse antaa. Problem solved.
t. hallitus
Samalla vois laajentaa sitä entisten kansanedustajien niukkaa "työttömyysturvaa" nykyisiin vielä töissä oleviinkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain uuden paikan miehen firmasta (täysin toinen ala) ja vaihdan alaa nyt sitten. Työvelvollisuus lakkaa ensiviikolla, kun pidän jäljellä olevat lomat ja lähden menemään.Eikä mikään poikkeuslaki minua saa palaamaan töihin. Meen vaikka ennemmin vankilaan
Luovut oikeuksista ja asia hoidettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain uuden paikan miehen firmasta (täysin toinen ala) ja vaihdan alaa nyt sitten. Työvelvollisuus lakkaa ensiviikolla, kun pidän jäljellä olevat lomat ja lähden menemään.Eikä mikään poikkeuslaki minua saa palaamaan töihin. Meen vaikka ennemmin vankilaan
Luovut oikeuksista ja asia hoidettu.
Ai hoitajan oikeuksista?
Ookko vähän pihalla 😂😂😂
Sota syttyy.
Luovun sotilasarvostani.
Ei tarvi mennä sotaan.
Muistatteko superin ja tehyn rajut lakkotoimenpiteet viimeksi. Väki meni töihin lakkonauha kädessä 😂😂
Sen pelleilyn jälkeen erosin liitosta ja liityin yksityiseen työttömyyskassaan