Sote-alan työntekijä: jos palkanmaksusi keskeytetään helmikuusta, et saa työttömyysetuutta.
Toimin sote-alalla, ja tämä tieto annettiin meille työntekijöille tänään. Jos työnantajasi ei löydä sinulle korvaavaa työtä ja palkanmaksusi keskeytetään, et tule saamaan työttömyysetuutta, sillä keskeytyksen katsotaan johtuvan työntekijästä. Näin ollen, toivottavasti sinulla on elättäjä loppuvuodeksi.
Tämä niinkutsuttu "hyvinvointiyhteiskuntamme" on läpeensä mätä. Nyt viimeistään voi puhua täysin kontrollipiikistä, sillä jos et tuota ota, sinulta viedään oikeus työhösi sekä myös yhteiskunnan taloudellinen tuki. Et saa mitään. MITÄÄN.
Olen aivan puulla päähän lyöty.
Kommentit (246)
Mä vaihdoin jo päiväkotiin töihin, oli ollut mielessä vaihto pois kotihoidosta ja nyt vihdoin sen tein. Harmittaa kyllä entisten kollegojen puolesta, taas puuttuu sieltä yksi työntekijä. t. lh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen on kuitenkin oikeus jos iso hätä tulee ja säästöt menee.
uskoisin monen keksivän mieluummin muita keinoja. esim pirtunpoltto tai prostituutio. mielikuvitus on rajana.
Pontikan keittäminen ja kiljun valmistaminen alkaa olla kadonnutta kansanperinnettä. Nykyään trokataan viinaa Liettuasta ja Latviasta, kun Virokin on jo liian kallis. Työttömällä on aikaa reissata ja kustakat viinakärryjä edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain kun nyttenkin painetaan hommia alimiehityksellä, eikä sijaisia saa mistään, että mites sitten kun kahdeksasta vakituisesta hoitajasta puuttuu kaksi?
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja ne 6 hoitajaa tekee pidempää työpäivää eikä lomia tai vapaapäiviä tarvitse antaa. Problem solved.
t. hallitusMä saikutan sitte mulle ne vapaapäivät. Mua ei pakoteta mihinkään.
Mä kans, mulla on vielä tämän vuoden sairausloma pitämättä, meillä on mahdollisesti yo-juhlat keväällä, siinä voisi olla hyvä pitää vähän sairaslomaa, esim. viikko niin saisi siivottua ja laitettua paikat kuntoon juhlia varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain kun nyttenkin painetaan hommia alimiehityksellä, eikä sijaisia saa mistään, että mites sitten kun kahdeksasta vakituisesta hoitajasta puuttuu kaksi?
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja ne 6 hoitajaa tekee pidempää työpäivää eikä lomia tai vapaapäiviä tarvitse antaa. Problem solved.
t. hallitusJa nämä kuusi hoitajaa uupuu hetkessä, ketä sitten tilalle? Tilanne on paha ja raskas jo vaikka kaikki vakituiset töissä.
Vähennnetään potilaita eli hoidetaan vain akuutit tapaukset. Kaikki ei-kiireellinen toiminta pistetään seis.
Terveydenhoidossa on jo viimeiset 30 vuotta hoidettu vain pakollisia toimia minimihenkilöstöllä.
Ei pidä paikkaansa. Mulle laitettiin tekonivel toiseen polveen 2018 ja toiseen 2019. Hengissä olisin edelleen, vaikka ei olisi laitettukaan. Tiedän mmonia muitakin tekonivelleikkauksissa olleita, jotka olisivat elossa ilman leikkaustakin. Tässä siis yksi esimerkki hoidosta, joka ei ole pakollinen.
Sattumalta tiedän miten hankala noihin tekonivelleikkauksiinkin on päästä. Kyllä siinä on liikkuminen jo tosi huonoa ennen kuin pääsee jonoon. Ei todellakaan ole sekään mitään mukavuushoitoa, vaan ihan pakon edessä niihinkin vasta pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten toimeentulotukea jos ei muuta saa.
Toimeentulotukea et saa jos sinulla on auto, asunto tai pankkitalletuksia
Aika jännä, että minä saan toimeentulotukea vaikka minulla on oma asunto ja oma auto :O
Saan vielä asuntotukeakin :O
Vierailija kirjoitti:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/5caf3bca-1dfc-407c-aac4-3f8f16191…
KL: Suomessa on mahdollista lyhentää asuntolainaa Kelan maksamilla asumistuilla
Kelan mukaan 17 112 omistusasunnossa asuvaa ruokakuntaa sai asumistukea 2020.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedostin tämän heti. Onneksi on säästöjä, joten karenssi ei ole ongelma. Irtisanoudun heti jos työnantaja uhkaa lopettaa palkanmaksun. Jos siihen mennään, niin takaisin en mene vaikka polvillaan kerjäisivät! Ja jollekin valmiuslaille nauran räkäsesti. Sen kun vaikka kantavat työpaikalleni mutta sormeakaan en nosta!
Ei ketään väkisin kanneta, mutta sakot rapsahtaa.
Kiristys on kiristys. Kiristykseen ei tarvi suostua.
Ota se rokote, niin ei tarvitse ulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
t. hallitusJa nämä kuusi hoitajaa uupuu hetkessä, ketä sitten tilalle? Tilanne on paha ja raskas jo vaikka kaikki vakituiset töissä.
Otetaan sodasta mallia ja annetaan hoitajille pervitiinit kouraan. Kyllä sitten jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun joudutaan ottamaan valmiuslaki taas käyttöön (nythän hallitus jo valmistelee asiaa) ja määräämään kotona olevat hoitajat takaisin hoitotyöhön? Vai eikö valmiuslaissa oelva velvoite koske kuin rokotettuja?
Minulta jää kolmospiikki ottamatta ja todistus kahdesta aiemmasta katoaa jonnekin jos valmiuslaki tulee käyttöön. Enkä tietenkään ole tavoitettavissa.
Ketäänhän ei sen uuden lain myötä saa irtisanoa vaan heidät lomautetaan ja lomautettuna saat kylläkin päivärahaa. Jos jossain joku on muuta väittänyt niin liittoon yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Entäs sitten, kun joudutaan ottamaan valmiuslaki taas käyttöön (nythän hallitus jo valmistelee asiaa) ja määräämään kotona olevat hoitajat takaisin hoitotyöhön? Vai eikö valmiuslaissa oelva velvoite koske kuin rokotettuja?
miten jos olet esim. hoitovapaalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähennnetään potilaita eli hoidetaan vain akuutit tapaukset. Kaikki ei-kiireellinen toiminta pistetään seis.
Terveydenhoidossa on jo viimeiset 30 vuotta hoidettu vain pakollisia toimia minimihenkilöstöllä.
Ei pidä paikkaansa. Mulle laitettiin tekonivel toiseen polveen 2018 ja toiseen 2019. Hengissä olisin edelleen, vaikka ei olisi laitettukaan. Tiedän mmonia muitakin tekonivelleikkauksissa olleita, jotka olisivat elossa ilman leikkaustakin. Tässä siis yksi esimerkki hoidosta, joka ei ole pakollinen.
Sattumalta tiedän miten hankala noihin tekonivelleikkauksiinkin on päästä. Kyllä siinä on liikkuminen jo tosi huonoa ennen kuin pääsee jonoon. Ei todellakaan ole sekään mitään mukavuushoitoa, vaan ihan pakon edessä niihinkin vasta pääsee.
No mä tiedän tuon oikein hyvin. Mutta valmiuslain ollessa voimassa ei-kiireellistä hoitoa on kaikki sellainen, jossa potilas ei tule sairaalaan päivystyksen kautta. Eli ei ole hengenhätä.
Mun kommenttini voivat kuullostaa ilkeiltä ja ikäviltä, mutta ilkeitä ne ei ole. Ikäviä kylläkin. Ja ikävää on se, että meillä on tällainen valmiuslaki, joka mahdollistaa tuon kaiken. Olen aiemmalta ammatiltani sairaanhoitaja ja Luojan kiitos ollut jo niin pitkään poissa hoitoalalta, että paskanakki tuskin napsahtaa enää mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukeen on kuitenkin oikeus jos iso hätä tulee ja säästöt menee.
uskoisin monen keksivän mieluummin muita keinoja. esim pirtunpoltto tai prostituutio. mielikuvitus on rajana.
Pontikan keittäminen ja kiljun valmistaminen alkaa olla kadonnutta kansanperinnettä. Nykyään trokataan viinaa Liettuasta ja Latviasta, kun Virokin on jo liian kallis. Työttömällä on aikaa reissata ja kustakat viinakärryjä edestakaisin.
Niinpä. Kotipolttoisesta olisivat hifistelijät valmiita maksamaan. Ilman passia ei edes pääsisi Balttiaan. Korpikuusen kyyneleet.
Eikä keskeytetä. Ihan normisti töihin ja palkka juoksee.
T: kolme koronarokotusta saanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten jos olet esim. hoitovapaalla
Hoitovapaalla oleva voidaan velvoittaa keskeyttämään vapaansa ja palaamaan töihin.
Sveitsissä on tehty laki jossa rokottamattomat maksavat hoitokulut. Jotain rajaa pitää maksajillakin olla. Miksi te sitten hakeudutte hoitoon jos ette noudata suosituksia että laki pitää muuttaa. Porvarit haluavat lopettaa kommunismin eli liitot ja sitten irtisanomisaika on yhtä pitkä kuin kävely vaatekaapille kun lakia siitä ei ole. Loppuu siinä 90% muustakin kuten minimipalkkalakia ei ole joten kuuraat vaikka lattioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedostin tämän heti. Onneksi on säästöjä, joten karenssi ei ole ongelma. Irtisanoudun heti jos työnantaja uhkaa lopettaa palkanmaksun. Jos siihen mennään, niin takaisin en mene vaikka polvillaan kerjäisivät! Ja jollekin valmiuslaille nauran räkäsesti. Sen kun vaikka kantavat työpaikalleni mutta sormeakaan en nosta!
Ei ketään väkisin kanneta, mutta sakot rapsahtaa.
Kiristys on kiristys. Kiristykseen ei tarvi suostua.
Ei se ole kiristys vaan laki. Jos rikkoo lakia, sillä on seurauksensa.