Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?

Vegaani
13.01.2022 |

Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.

Kommentit (468)

Vierailija
181/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropa yksikin uhanalainen eläinlaji, jonka juuri minun syömisieni muuttaminen voisi pelastaa sukupuutolta?

Vierailija
182/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vegaani, koska pidän lihasta, kalasta ja kanasta. Käytän myös mielelläni maitotuotteita.

"En lopeta vaimoni hakkaamista, koska pidän siitä. Hakkaan myös ohikulkijoita."

"Aivoni ovat kuihtuneet liiasta kasvisravinnosta tai sitten olen joku parikymppinen, joka kuvittelee tietävänsä kaiken ja tekevänsä osuvia vertauksia."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa riittäisi myös nyt kaikille. Se, jos kaikki alkaisivat nyt ituhipeiksi ei toisi sentin senttiä lisärahaa niille, joilla ei nyt riitä raha sen ruuan ostamiseen. Se ei siis millään merkittävällä tavalla vähentäisi käytännössä nälänhätää se porkkananpureminen.

No ei tietenkään, koska maapallolle tulee valtavasti uusia ihmisiä. Meitä on aivan liikaa, ja se, että minä kärvistelisin puolukan ja lantin syönnillä ei vaikuttaisi mitään-lisää tulee uutta kuluttajaa joka sekunti.

Vierailija
184/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kasvissyöjä kymmenkunta vuotta, vaikka pärjäisin ilman kananmunia ihan hyvin, vegaaniset juustot ovat toistaiseksi kalliita vaihtoehtoja ja samoin syön päivittäin rahkaa.  Ehkä vielä jokin päivä

Vierailija
185/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaisin ollakin, mutta kasvisruoan tekeminen on aika työlästä.

Vierailija
186/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska on ihan oikeita ruokarajotteita enkä halua hankaloittaa syömistä enempää. Syön kyllä kasvispainotteisesti ja lihaa harvakseltaan, kalaa sitä enemmän. Pyrin ennemmin minimoimaan perheen ruokahävikin ja ostamaan vastuullista sekä lähellä tuotettua ruokaa. Vegaanikin voi olla monella tapaa eikä ne kaikki ole kovin eettisiä, esim kaurakorvikkeiden tuottaminen vie about saman määrän energiaa kun maito vastaavien sekä avokadot ja monet etelän tuontiveget/hedelmät ei oo kovin vastuullisia. Myöskään en tykkää yhtään näistä lihankorvikkeista mitä tungetaan joka paikkaan, öumphit ja muuut ja lihattomat makkarat. Yök. Jos oot vege niin miksi et syö kasviksilta maistuvaa ja näyttävää ruokaa?

Vierailija
187/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on niin työlästä.  Koska olen lapsesta asti tottunut sekaravintoon ja voin sen kanssa oikein hyvin.

Vierailija
189/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kalasta ja lihasta.

Vierailija
190/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on täynnä surkeita pellejä. Mäkin tykkään lihasta ja eläinperäisten asioiden mausta, mutta en silti koe oikeudekseni tehdä muille elollisille niin kuin te tehotuotettujen eläintuotteiden syöjät teette. Mä suren sitä, että ihmiset on tällaista paskaa, mutta enpä jaksa enää asiasta yllättyäkään.

Vierailija
191/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa allergioita ja muita terveysongelmia hankaloittamassa jo muutenkin ruokavaliota, joten en halua yhtään lisää itse valittuja rajoitteita vielä siihen päälle.

Vierailija
192/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta ituhippeily, sillä ei palloo pelasteta

Vierailija
193/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa yksikin uhanalainen eläinlaji, jonka juuri minun syömisieni muuttaminen voisi pelastaa sukupuutolta?

Kookosöljyn tuottamisen arvellaan vaikuttaneen useiden eliölajien sukupuuttoon esimerkiksi Seychelleillä ja Salomonsaarilla.

Vierailija
194/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaamme, että eläinten oikeudet on asia, joka ei vaan tule edistymään siten, että ihmiset vaan alkaisivat jotenkin itsenäisesti valaistua. Monet eivät välitä lainkaan, vaikka eläintä pidettäisiin koko elämänsä ahtaassa häkissä ja sitten teuraaksi ihan sama miten, kunhan halvalla.

Tämä on tehtävä, jota eläinten oikeuksista kiinnostuneiden tulee aktiivisesti ajaa.

En ole itse 100 % vegaani, mutta toivoisin, että olisi enemmän eettisesti hyväksyttävissä olevia vaihtoehtoja, tai oikeastaan vain niitä. Eli pitää jatkaa eläinten oikeuksien edistämistä.

Vierailija
196/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään lihasta, maidosta, kalasta, kananmunista.  Syön myös kasvisruokaa.

Kerropa kuinka monta kertaa olet elämässäsi lentänyt ulkomaille?

Minä kuusi kertaa ( meno-paluumatkoja siis yhteensä 3). Ikää 50-vuotta. En omista autoa.

50 vuotta ei tule viivan kera!

Vierailija
197/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaamme, että eläinten oikeudet on asia, joka ei vaan tule edistymään siten, että ihmiset vaan alkaisivat jotenkin itsenäisesti valaistua. Monet eivät välitä lainkaan, vaikka eläintä pidettäisiin koko elämänsä ahtaassa häkissä ja sitten teuraaksi ihan sama miten, kunhan halvalla.

Tämä on tehtävä, jota eläinten oikeuksista kiinnostuneiden tulee aktiivisesti ajaa.

En ole itse 100 % vegaani, mutta toivoisin, että olisi enemmän eettisesti hyväksyttävissä olevia vaihtoehtoja, tai oikeastaan vain niitä. Eli pitää jatkaa eläinten oikeuksien edistämistä.

Tämähän se, aloin itse jo 2000-luvun alussa reippaasti alaikäisenä vegaaniksi kun ymmärsin, mistä eläintuotannossa on kyse. Olen joutunut vuosien saatossa pettymään ihmisiin yhä uudelleen, sillä luulin että muutkin tuntisivat empatiaa eläimiä kohtaan. Harva tuntee. Olen itse asiassa koko elämäni joutunut ennemmin kuuntelemaan vittuilua muilta ihmisiltä, vaikka ainoa motiivini on olla aiheuttamatta turhaa kärsimystä..

Vierailija
199/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://erikaawakening.com/my-break-up-with-veganism-ex-vegan/

https://erikaawakening.com/vegan-philosophy-collapses-contradictions-hy…

Ei kukaan näitä sun vammaisia linkkejäsi avaa, mitäpä jos kertoisit mietteesi ihan omin sanoin? Vai onko niitä?

Vierailija
200/468 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska en ole lihansyöntiä vastaan, mielestäni ilihan syömisessä ei ole mitään väärää, syö ne eläimet luonnossakin toisiaan.

Ongelmana on vain tuotantoeläinten olot. On väärin pitää lehmiä parressa kiinni niin, ettei ole tilaa liikkua. Ja sioilla ei tartte lain mukaan olla edes pehmuketta, vaan makoilevat betonin päällä, joka aiheuttaa haavoja jne. Ja kaikki eläinten tehotuotanto on sairasta ja väärin.

Oishan se hyvä jos eläimet vois kirmata laitumilla vapaina ja muitenkin elää lajityypillistä elämää, ennen kuin joutuu teuraalle.

Harmi vain kun näin ei ole eikä tule olemaan, vaikka niin pitäisi olla.

Nuo asiat mua surettaa, ei niinkään itse se lihansyönti.

En kyllä kovin paljoa syö punaista lihaa. Kanaa ja kalaa lähinnä. Syön myös paljon kasviksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme