Jos ette ole vegaaneja, niin miksi?
Voisitte pelastaa ilmaston ja eläimiä, sekä ruokaa riittäis kaikille jos sitä ei syötettäis eläimille kaikkea.
Kommentit (691)
Vierailija kirjoitti:
En aio koskaan ryhtyä käyttämään prosessoituja lihankorvikkeita, joita tuodaan kaukomailta ja tuotetaan siellä. Käytän lähellä tuotettuja oikeita kasviksina kyllä mielellään, ja vapaan laiduntavan lehmän maitoa.
Nyhtökaura ja härkis on kotimaisia pitkälle prosessoituja korvikkeita. Tofu on vanha aasialainen tuote.
Siksi koska olen SAALISTAJA, ravintoketjun huippu ja jäänviileä "mutsinnussija". Olen niin viileä, että jos kaataa kurkkuuni kiehuvaa vettä kusen jääpaloja.
En ole metsäästäjä-keräilijä vaan saalistaja-metsästäjä!
Olen saalistanut lukuisia vaarallisia lajeja kuten: afrikanmursua, laatokannorppaa, talitinttia, naapurin Igoria ja puskaraiskaajaa, lisukkeet saalistin lähialueen perunapelloista.
Kaikkia muita söin paitsi puskaraiskaajia, heistä tein trofeet seinälle, trofeet koostuivat pääkallosta ja pätkästä selkärankaa...sain idean elokuvasta.
Lyhyesti sanottuna: ultimaattisena petona en heinää syö.
Syötkö vain lähiruokaa vai myös maapallon toiselta puolen lennätettyä sapuskaa?
Koska kasvien lähes yksinomainen puolustusmekanismi on yrittää myrkyttää ne jotka heihin kajoavat. :D
Joskus maistoin niitä ns. vegaanituotteita. Kyllä oli pahaa!!
Syön kuten ihmisen eli sekasyöjän pitääkin. Koliinit ja B-vitamiinit tulevat ravinnostani.
Ja mitähän ihmeen aineita ne ns. vegaanituotteet sisältävätkään? Oikeita lisäainepaukkuja.
Haluaisin olla vegaani ja olen siirtymässä kasvisruokavalioon, mutta toistaiseksi työsuhteessani ollessani minulle on tarjolla vain sekaruokavalio työpaikan keittiöltä. Itse laitan pelkästään kasvisruokaa kotona, eli viikonloppuisin kun huolehdin ruuanlaitosta. En tarvitse lihaa, vaikka se hyvää onkin. Suurempi asia on eläinten hyvinvointi, kuin minun hetkellinen ruokanautintoni. Jos liha olisi eettisesti ja ekologisesti hyvin tuotettua, voisin syödä sitä vähän. Olen myös yhden sukulaiseni hoitanut suolistosyöpäpotilaana hautaan ja todennut, että jos on edes pieni epäilys siitä, että punainen liha on todellakin syöpäriski, niin sitä riskiä ei kannata ottaa. Ei nimittäin ole mikään helppo loppu tällaisella potilaalla.
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska olen SAALISTAJA, ravintoketjun huippu ja jäänviileä "mutsinnussija". Olen niin viileä, että jos kaataa kurkkuuni kiehuvaa vettä kusen jääpaloja.
En ole metsäästäjä-keräilijä vaan saalistaja-metsästäjä!
Olen saalistanut lukuisia vaarallisia lajeja kuten: afrikanmursua, laatokannorppaa, talitinttia, naapurin Igoria ja puskaraiskaajaa, lisukkeet saalistin lähialueen perunapelloista.
Kaikkia muita söin paitsi puskaraiskaajia, heistä tein trofeet seinälle, trofeet koostuivat pääkallosta ja pätkästä selkärankaa...sain idean elokuvasta.
Lyhyesti sanottuna: ultimaattisena petona en heinää syö.
Ultimaattisena petona sinut voisi siis laittaa taistelemaan karhun kanssa ilman aseita.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin olla vegaani ja olen siirtymässä kasvisruokavalioon, mutta toistaiseksi työsuhteessani ollessani minulle on tarjolla vain sekaruokavalio työpaikan keittiöltä. Itse laitan pelkästään kasvisruokaa kotona, eli viikonloppuisin kun huolehdin ruuanlaitosta. En tarvitse lihaa, vaikka se hyvää onkin. Suurempi asia on eläinten hyvinvointi, kuin minun hetkellinen ruokanautintoni. Jos liha olisi eettisesti ja ekologisesti hyvin tuotettua, voisin syödä sitä vähän. Olen myös yhden sukulaiseni hoitanut suolistosyöpäpotilaana hautaan ja todennut, että jos on edes pieni epäilys siitä, että punainen liha on todellakin syöpäriski, niin sitä riskiä ei kannata ottaa. Ei nimittäin ole mikään helppo loppu tällaisella potilaalla.
Oletko kysynyt voisivatko lisätä vegaanisen vaihtoehdon? : ) pitäisihän kaikkien saada ruokavalioonsa sopiva ruoka, ihan selviö esim. gluteenittomien kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Jopa kaukaa lennätettyjen kasvisten ilmastojälki on pienempi kuin lihan.
koska rakastan parmesania ja muita juustoja, ja vihaan vegaaneja
Suurin osa ihmisistä syö sitä mitä vanhemmat roudasi naaman eteen aikoinaan.
Jos et anna lapselle karkkia, niin lapsi inhoaa karkin makua aikuisena. Sama lihassa.
Ei vegaaniudella mitään pelasteta. Ei edes omaa terveyttä. Juuri yksi vegaani tässä kuoli syöpään.
Mutta itse en ole vegaani sen takia, koska en löydä herkullisia ruokia edes sellaisesta ruokavaliosta, joka on kasvisvoittoinen. Kun on ikänsä ollut sekasyöjä, niin ei se niin mene, että sitä vain alkaisi ykskaks pelkkiä kasviksia mussuttamaan ja yhtä hyvältä ruoka muka maistuisi. Vaatisi aika tavalla perehtymistä siihen, miten ateriat pitää koostaa ja esivalmistaa, ettei tule puutoksia ja että se olisi myös maukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kaukaa lennätettyjen kasvisten ilmastojälki on pienempi kuin lihan.
Vaikka olisikin, niin kannattaisi seurata myös asiantuntijoitten lausuntoja, joiden mukaan se on tulevaisuudessa varma asia, ettei sieltä ulkomaillta pystytä tuomaan ruokaa loputtomiin. Maailma on kriisialtis paikka ja asiantuntijoiden mukaan on välttämätöntä ruveta keksimään ulkomailta tuotavan ruoan sijaan kotimaisia vaihtoehtoja. Myös kasvisruoan kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei vegaaniudella mitään pelasteta. Ei edes omaa terveyttä. Juuri yksi vegaani tässä kuoli syöpään.
Mutta itse en ole vegaani sen takia, koska en löydä herkullisia ruokia edes sellaisesta ruokavaliosta, joka on kasvisvoittoinen. Kun on ikänsä ollut sekasyöjä, niin ei se niin mene, että sitä vain alkaisi ykskaks pelkkiä kasviksia mussuttamaan ja yhtä hyvältä ruoka muka maistuisi. Vaatisi aika tavalla perehtymistä siihen, miten ateriat pitää koostaa ja esivalmistaa, ettei tule puutoksia ja että se olisi myös maukasta.
Kyllä sillä aika monia eläimiä pelastetaan : )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät ala kasvissyöjiksi. Kannattaisi herätä todellisuuteen, koska sellaista ei nyt vaan tapahdu, vaikka kuinka tuputtaisi vegaaniutta.
Ja luonnonvaraisia elämiä on ihan pakko metsästää, koska populaatiot eivät ole tasapainossa niin, että eläimet toisiaan syömällä pitäisivät kannat kurissa. Kannat siis ryöpsähtäisivät ilman metsästystä. Ja jos ei metsästettyjä eläimiä saisi syödä, niin mitä niille ruhoille sitten pitäisi tehdä, polttaa vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ihmiset eivät ala kasvissyöjiksi. Kannattaisi herätä todellisuuteen, koska sellaista ei nyt vaan tapahdu, vaikka kuinka tuputtaisi vegaaniutta.
Ja luonnonvaraisia elämiä on ihan p
Tapetut eläimet pitää tietenkin syödä, muutenkin metsästäminen on mielestäni eettisempää kuin tehotuotetun lihan ostaminen.
Oma terveys on minulle tärkeää.
Pääsyy on tottumus sekaruokavalioon ja perheen ruokakulttuuriin, joka rakentui eläinperäisiin ruoka-aineisiin. Kasvisten ja uusien vaihtoehtojen määrä on lisääntynyt omassa ruokavaliossa koko ajan. Vegaaniksi alkaminen olisi erittäin iso muutos. Varmaan pitäisi tulla ulkoa päin tekijä, mikä ohjaisi kohti vegaaniutta ja se olisi ns helppo valinta.