Kuinka päästä yli kiintymyksestä opettajaan?
Koulu päättyy muutaman viikon päästä ja sydäntä vihlaisee ajatellakin, että pian täytyy hyvästellä tämä tärkeä ihminen. Välitän kyseisestä henkilöstä niin paljon, että on tullut itkettyä jo monet itkut pelkästä ajatuksesta, ettemme enää näe. Ymmärrän, että olen hänelle oppilas muiden joukossa, enkä odota mitään.
Kuinka tästä selviää?
Kommentit (183)
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:20"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:04"]
Mitä hyödyt kertomisesta? Jotkin asiat kannattaa pitää omana tietonaan.
[/quote]
En ymmärrä tällaisia kommentteja ollenkaan. Etkö itse haluaisi saada kiitosta tekemästäsi hyvästä työstä tai kuulla, jos olisit saanut positiivisen muutoksen aikaan jonkun elämässä?
Ap:lle sanoisin, että ilman muuta kerrot opettajallesi, miten paljon olet arvostanut hänen tekemäänsä työtä ja kuinka paljon hän on sinulle merkinnyt!
[/quote]
En oikeastaan minäkään ymmärrä, kun noihin ei näytä saavan edes kunnollisia perusteluja. Miksi minun täytyisi pitää tämä omana tietonani, kun voin mahdollisesti saada open hyvälle mielelle? Tuskin hän saa liikaa kehuja työstään. Eivätkä tällaiset yleensä unohdu saman tien, vaan ne saattavat tulla mieleen joskus huonompinakin hetkinä ja antaa voimia jaksamiseen. Näin ainakin minulla - joskus on tuntunut, että muutama sana on pelastanut minut.
Minusta kauniit sanat, joita oikeasti tarkoittaa, ovat yksi arvokkaimpia asioita mitä toiselle voi antaa. Kiitos taas rohkaisusta! :)
Ap
Perusteluni on se, että nyt välinne ovat hyvät ja voit muistella häntä lämmöllä, mutta mikäli menet sanomaan jtn överitunteellista paskaa, hän voi säikähtää ja perääntyä, mikä johtaa välienne viilenemiseen.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:41"]
Perusteluni on se, että nyt välinne ovat hyvät ja voit muistella häntä lämmöllä, mutta mikäli menet sanomaan jtn överitunteellista paskaa, hän voi säikähtää ja perääntyä, mikä johtaa välienne viilenemiseen.
[/quote]
Uskon tuntevani henkilön siinä määrin, että hän ei kiitoksesta säikähdä.
Ap
Ei voi tapahtua mitään peruuttamatonta, kerro vaan.
[/quote]
:D kysymys on ap:n kohdalla nyt kuitenkin ihan vain kiitoksen antamisesta eikä mistään serenadin laulamisesta tai kosinnasta, huoh
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:37"]
[/quote]
:D kysymys on ap:n kohdalla nyt kuitenkin ihan vain kiitoksen antamisesta eikä mistään serenadin laulamisesta tai kosinnasta, huoh
[/quote]
Ai kauhea kun alkoi naurattaa nämä serenadit ja kosinnat. :D
Ap
Kuullostat joltain aspergerilta...
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:52"]
[/quote]
Vai niin. No eipä minulla moista oireyhtymää ole, mutta muuta ''vikaa'' löytyy varmasti, jos se sinua lohduttaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 20:52"]
[/quote]
Vai niin. No eipä minulla moista oireyhtymää ole, mutta muuta ''vikaa'' löytyy varmasti, jos se sinua lohduttaa.
Ap
[/quote]
Ap ei kannata välittää näistä negatiivisista kommenteista, kuulostat fiksulta nuorelta, ko. kommentoijat eivät niinkään
Yksi opettaja täälläkin. Ja kyllä todellakin toivon, että jos joku oppilas tuntee noin, niin hän kertoo minulle. Sillä kuten moni muukin on sanonut, niin on joitakin oppilaita, jotka ovat opettajallekin erityisen tärkeitä. Ja voi hyvinkin olla, että sinusta on tullut opettajallekin tärkeä, jolloin opettaja varmasti ilahtuu. Opettaja vaan joutuu virkansa puolesta suhtautumaan sinuun kuten muihinkin. Mutta jos sinä teet aloitteen, niin parempi niin päin.
Minä tapasin hiljattain oppilaani yli kymmenen vuoden takaa. Olin aina välillä miettinyt mitä hänelle kuuluu. Hän oli parin tuhannen oppilaan joukosta juuri se yksi, jonka toivoin tapaavani. Ja kun hän oli siinä, niin halasimme pitkään, juttelimme kuulumisia ja pysyimme lähekkäin. Se oli uskomaton hetki, koska en ollut tiennyt tapaammeko ikinä. Oli kuin olisin löytänyt kadonneen lampaan, vaikka kyse olikin jo nyt aikuisesta miehestä.
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:41"]Perusteluni on se, että nyt välinne ovat hyvät ja voit muistella häntä lämmöllä, mutta mikäli menet sanomaan jtn överitunteellista paskaa, hän voi säikähtää ja perääntyä, mikä johtaa välienne viilenemiseen.
[/quote]
Ei opettaja säikähdä oppilastaan. Miksi säikähtäisi?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:20"]
Yksi opettaja täälläkin. Ja kyllä todellakin toivon, että jos joku oppilas tuntee noin, niin hän kertoo minulle. Sillä kuten moni muukin on sanonut, niin on joitakin oppilaita, jotka ovat opettajallekin erityisen tärkeitä. Ja voi hyvinkin olla, että sinusta on tullut opettajallekin tärkeä, jolloin opettaja varmasti ilahtuu. Opettaja vaan joutuu virkansa puolesta suhtautumaan sinuun kuten muihinkin. Mutta jos sinä teet aloitteen, niin parempi niin päin. Minä tapasin hiljattain oppilaani yli kymmenen vuoden takaa. Olin aina välillä miettinyt mitä hänelle kuuluu. Hän oli parin tuhannen oppilaan joukosta juuri se yksi, jonka toivoin tapaavani. Ja kun hän oli siinä, niin halasimme pitkään, juttelimme kuulumisia ja pysyimme lähekkäin. Se oli uskomaton hetki, koska en ollut tiennyt tapaammeko ikinä. Oli kuin olisin löytänyt kadonneen lampaan, vaikka kyse olikin jo nyt aikuisesta miehestä.
[/quote]
Ihana, alkoi ihan itkettää! Vaikka olenkin jo päättänyt, että kerron hänelle, niin tällaiset viestit vain vahvistavat tunnettani siitä, että kertominen on hyvä juttu. Kiitos.
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:41"]Perusteluni on se, että nyt välinne ovat hyvät ja voit muistella häntä lämmöllä, mutta mikäli menet sanomaan jtn överitunteellista paskaa, hän voi säikähtää ja perääntyä, mikä johtaa välienne viilenemiseen. [/quote] Ei opettaja säikähdä oppilastaan. Miksi säikähtäisi?
[/quote]
Luulee että on ihastunut tms?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 23:57"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 21:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:41"]Perusteluni on se, että nyt välinne ovat hyvät ja voit muistella häntä lämmöllä, mutta mikäli menet sanomaan jtn överitunteellista paskaa, hän voi säikähtää ja perääntyä, mikä johtaa välienne viilenemiseen. [/quote] Ei opettaja säikähdä oppilastaan. Miksi säikähtäisi?
[/quote]
Luulee että on ihastunut tms?
[/quote]
eikä luule
Olisi kiva sitten kuulla miten ap:n käy! :)
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 16:23"]
Oon 11v ja vaihan luokkaa yheltä kivalta opettajalta silläselle kauheelle opelle. Itken joka päivä vaikka kouluu on vielä mutta stressaa se ku ei se toinen ope ymmärrä et mulla on masennus.....
[/quote]
Saatko apua masennukseesi?
[quote author="Vierailija" time="10.05.2015 klo 19:04"]
Mitä hyödyt kertomisesta? Jotkin asiat kannattaa pitää omana tietonaan.
[/quote]
En ymmärrä tällaisia kommentteja ollenkaan. Etkö itse haluaisi saada kiitosta tekemästäsi hyvästä työstä tai kuulla, jos olisit saanut positiivisen muutoksen aikaan jonkun elämässä?
Ap:lle sanoisin, että ilman muuta kerrot opettajallesi, miten paljon olet arvostanut hänen tekemäänsä työtä ja kuinka paljon hän on sinulle merkinnyt!