Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla ei ole yhtään kummilasta

Vierailija
02.06.2026 |

Onko se outoa? Kuulun kyllä kirkkoon ja olen jo reippaasti keski-ikäinen.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kadulta hakemassa joku hatkalapsi, vie kotiisi, tarjoa viinaa ja kerro Jumalan sanasta, jotta saat kummilapsen. Tai hatkalapselta.

Vierailija
2/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan, onneksi. En todellakaan olisi halunnut kummilapsia ja jos joku olisi pyytänyt kummiksi, olisin kieltäytynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan kiinnosta onko muilla kummilapsia vai ei. Missä asiayhteydessä tämä edes tulisi puheenaiheeksi?

Vierailija
4/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan. Mulla on yksi sisko ja hänellä yksi lapsi ja en tullut valituksi hänen lapsensa kummiksi.

Vierailija
5/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se outoa ole. Ei kaikilla ole tullut tilaisuutta päästä kummiksi, ei esim. minullakaan. Haluaisin kyllä.

Vierailija
6/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleeni, kun tuttu rouva sai kahdeksannen kummilapsen. Ja itselläni ei ole yhtään kummilasta. 

Vierailija
7/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella ihmiset valitsee / pyytää kummit? Ois kiva päästä kiinni heidän ajatuksenjuoksustaan. Tuntuu, että monille kummius on pelkkä riesa ja vanhemmatkin arvostelee myöhemmin valitsemiaan kummeja. 

Vierailija
8/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kolme. Yksi asuu ulkomailla, toinen on veljeni ja hänen ex vaimonsa eron jälkeen vieraannutettu meistä. kolmatta näen, kun hänen vanhempansa tarvitsevat rahaa tai lapsenvahtia. Sama olisi olla ilman kummilapsia. 

Vierailija
9/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella ihmiset valitsee / pyytää kummit? Ois kiva päästä kiinni heidän ajatuksenjuoksustaan. Tuntuu, että monille kummius on pelkkä riesa ja vanhemmatkin arvostelee myöhemmin valitsemiaan kummeja. 

Katsovat, keneltä on mahdollista saada parhaat lahjat.

Vierailija
10/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ehkä kaksi tai kolme. Välit vanhempiin laimenevat ajan saatossa, osin noiden lahjatoiveiden, osin elämäntilanteen vuoksi, joten emme juuri pidä yhteyttä.

Vierailija
11/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 7 kummilasta, olen kiitollinen heistä jokaisesta.  Kummilapset ovat tuoneet elämään  paljon iloa ja  sisältöä.  Olemme saaneet läheltä seurata heidän varttumista aikuisiksi ja olla heidän elämässään mukana.  Toki olemme heille antaneet lahjoja, mutta en koe, että olisimme olleet lahja-automaatteja.  Hyvät välit kaikkiin kummilapsiin ja heidän vanhempiinsa.  Kolme  kummilapsista on sisarustemme lapsia, neljä on ystävieni lapsia.

Vierailija
12/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy kadulta hakemassa joku hatkalapsi, vie kotiisi, tarjoa viinaa ja kerro Jumalan sanasta, jotta saat kummilapsen. Tai hatkalapselta.

Sä oot sairas mieleltäsi. ei ap

Vierailija
13/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mullakaan. Kuulun kirkkoon mutta kummius ei tunnu omalta jutulta. Nykyvanhemmat ovat niin vaativia, haluavat säännöllistä muistamista ja hienoja lahjoja. Ja lisäksi lapsi voi olla hankala, levoton, meluisa tms.

Vierailija
14/14 |
02.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kummin tehtävä olisi tarjota kristillistä kasvatusta, voisin suostua kummiksi. Nythän se ei todellakaan ole niin, joten olen kohteliaasti kieltäytynyt kummiudesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän