Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olen niin kyllästynyt siihen miltä naisten vaatteet näyttää

Vierailija
08.05.2015 |

Kaupoissa on vaan tyhmiä värejä, tyhmiä malleja, t-paidoissa on lällyjä kuvia ja tekstejä tyyliin "chic" ja "Paris New York Tokyo" ja kaikkialla myydään samanlaista. Pitää varmaan alkaa ostaa miesten vaatteita.

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.

Miehet saa sentään pukeutua samoin kuin lapsena, koot vaan isompia.

Naisien pitää pukeutua ihoa nuoleviin ja kiristäviin alus- ja päällysvaatteisiin, lähtien ihan rintsikoista farkkuihin, jotka suurinpiirtein menee persvakoon ja takkeihin, joissa ei pysty kumartumaan sitomaan kengännauhoja, kun ovat niin kittanat.

Inhoan vaatteita ja merkkejä, joissa lukee paikannimi. Miksi pitää lukea New York tai London? Varsinkin, jos ei ole siellä koskaan käynyt. Samanlaisia ihmiskeskittymiä ne on kuin vaikka Pihtiputaa tai Mikkeli. Kahta viimeisintä vain ei ole brändätty johonkin muotiin koristeeksi.

Ja merkkien suhteen: joku Chanel ja perässä lukee Paris tms. Ei mua vittu kiinnosta mistä se muka tulee, kun kumminkaan mikään osa siitä kyseisestä merkistä ei enää ole siitä kaupungista. Raaka-aineet eivät tule Pariisista tai Lontoosta, ei niitä tehdä siellä eikä edes suunnitella. Kauppa saattaa olla, mutta onhan niitä kauppoja netissäkin.

Printtipaidat on myös yöks, en halua että mussa lukee joku Brooklyn tai jonkun yhdysvaltalaisen collegen tunnukset. En ole sitä koulua käynyt, en tiedä millainen se on, miksi käyttäisin niiden tunnuksia.

Erityisesti närkästyttää, että lanseerataan just jotain Che Guevaraa, anarkia, peace-merkkiä ja vesitetään sitä kautta ihmisten elämiä ja aikaansaannoksia joksikin ohimeneväksi trendiksi. Varsinkin kun niitä myydään jossain Halpis-kaupassa, jossa riistetään kaikki muita tuotannon osapuolia paitsi omistajia. Sitten ollaan niin peace&love, paitsi että ompelijat kuolee työnsä ääreen, mut hei kukas niistä välittää, jos rätti myy maailmalla sen kuukauden verran ja loput meneekin sitten kaatopaikalle, kun seuraavassa kuussa on uusi kokoelma tulossa.

Vierailija
2/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höps, netti on pullollaan vaatekauppoja ja mahdollisuuksia. Nuo luettelemasi vaikuttavat ehkä teinivaatteilta. Aika vaihtaa aikuisempaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä liity tähän, mutta H&M Dividedin eli nuorisopuolen vaatteita olen ihmetellyt. Kovin pikkiriikkisiä ovat heidän tarjoamat vaatekappaleet ja kyllähän teini-ikäisten vartalo sen kestääkin, mutta minulla tekee pahaa nähdä alaikäisiä näin vähissä vaatteissa: 

http://www.hm.com/fi/product/88946?article=88946-F
http://www.hm.com/fi/product/26972?article=26972-M
http://www.hm.com/fi/product/84631?article=84631-B
http://www.hm.com/fi/product/89316?article=89316-A

T: 25-v. kalkkis

Vierailija
4/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen etsinyt kohtuuhintaista juhlavaatetta (mekkoa, hametta, toppia mitävaan) ja kaikissa liikkeissä on tosiaan samaa kamaa. Vila, Vero Moda, Only, Lindex, Cubus, BikBok, Gina Tricot, Selected nyt ainakin tuli katsastettua. Pelkkää läpikuultavaa pastellihempeilyä, mustaa tai valkoista pitsiä, hippi- ja inkkarityyppistä Woodstock-meininkiä. Ei mitään järkevähintaista rytkyä 37-vuotiaalle naiselle, joka ei kuitenkaan halua vielä taipua kukkamekkoihin tyyliin Gerry Weberiin ja Betty Barclayhin. Tykkään tyyliltään pohjoismaisista vähän laadukkaammista merkeistä kuten Tiger of Sweden ja Filippa K, mutta niillä oli pelkkää mustaa ja valkoista, joista kumpikaan ei oikein istu häihin. Ja muutenkin ne ovat enemmän semmoisia toimistovaatteita. Etsintä jatkukoon.

Vierailija
5/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:53"]

Sama täällä.

Miehet saa sentään pukeutua samoin kuin lapsena, koot vaan isompia.

Naisien pitää pukeutua ihoa nuoleviin ja kiristäviin alus- ja päällysvaatteisiin, lähtien ihan rintsikoista farkkuihin, jotka suurinpiirtein menee persvakoon ja takkeihin, joissa ei pysty kumartumaan sitomaan kengännauhoja, kun ovat niin kittanat.

Inhoan vaatteita ja merkkejä, joissa lukee paikannimi. Miksi pitää lukea New York tai London? Varsinkin, jos ei ole siellä koskaan käynyt. Samanlaisia ihmiskeskittymiä ne on kuin vaikka Pihtiputaa tai Mikkeli. Kahta viimeisintä vain ei ole brändätty johonkin muotiin koristeeksi.

Ja merkkien suhteen: joku Chanel ja perässä lukee Paris tms. Ei mua vittu kiinnosta mistä se muka tulee, kun kumminkaan mikään osa siitä kyseisestä merkistä ei enää ole siitä kaupungista. Raaka-aineet eivät tule Pariisista tai Lontoosta, ei niitä tehdä siellä eikä edes suunnitella. Kauppa saattaa olla, mutta onhan niitä kauppoja netissäkin.

Printtipaidat on myös yöks, en halua että mussa lukee joku Brooklyn tai jonkun yhdysvaltalaisen collegen tunnukset. En ole sitä koulua käynyt, en tiedä millainen se on, miksi käyttäisin niiden tunnuksia.

Erityisesti närkästyttää, että lanseerataan just jotain Che Guevaraa, anarkia, peace-merkkiä ja vesitetään sitä kautta ihmisten elämiä ja aikaansaannoksia joksikin ohimeneväksi trendiksi. Varsinkin kun niitä myydään jossain Halpis-kaupassa, jossa riistetään kaikki muita tuotannon osapuolia paitsi omistajia. Sitten ollaan niin peace&love, paitsi että ompelijat kuolee työnsä ääreen, mut hei kukas niistä välittää, jos rätti myy maailmalla sen kuukauden verran ja loput meneekin sitten kaatopaikalle, kun seuraavassa kuussa on uusi kokoelma tulossa.

[/quote]

Ihan kuin omia ajatuksia. 

Naisten vaatteet on just tollasia nuolevia ja lyhyitä, liian pienen oloisia ja valikoimista on ihan mahdoton löytää esim kesävaatteita joissa ei olisi valtavat kaula-aukot. En halua esitellä tissivakoa.

Sitten on just nää chic, peace, che guevara, new york, college-tunnus-paidat ja milloin mikäkin muodissa oleva juttu jota löytyy sitten kaikkialta. 

Ja aina on polyesteria. Ihan aina. AINA.

[/quote]

Kittana tissihuorulipaita, jossa lukee "Äkäslompso" tai "Lappajärvi" glitterillä? Kuka semmoisen voisi kauppaan jättää?

Vierailija
6/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 20:41"]Menkää kirppareille, mä olen tehnyt viimeisen viikon aikana loistavia ostoksia
[/quote]
Niin meenkin :)

Vierailija
7/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on PihtiPUDAS, senkin pöllöt!

Vierailija
8/71 |
08.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SE ON VITTU PIHDIPUDAS. Ei "putaa". Saatana.

Vierailija
9/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 21:09"]

Mä olen etsinyt kohtuuhintaista juhlavaatetta (mekkoa, hametta, toppia mitävaan) ja kaikissa liikkeissä on tosiaan samaa kamaa. Vila, Vero Moda, Only, Lindex, Cubus, BikBok, Gina Tricot, Selected nyt ainakin tuli katsastettua. Pelkkää läpikuultavaa pastellihempeilyä, mustaa tai valkoista pitsiä, hippi- ja inkkarityyppistä Woodstock-meininkiä. Ei mitään järkevähintaista rytkyä 37-vuotiaalle naiselle, joka ei kuitenkaan halua vielä taipua kukkamekkoihin tyyliin Gerry Weberiin ja Betty Barclayhin. Tykkään tyyliltään pohjoismaisista vähän laadukkaammista merkeistä kuten Tiger of Sweden ja Filippa K, mutta niillä oli pelkkää mustaa ja valkoista, joista kumpikaan ei oikein istu häihin. Ja muutenkin ne ovat enemmän semmoisia toimistovaatteita. Etsintä jatkukoon.

[/quote]

InWear?

Vierailija
10/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:37"]

No nimenomaanhan juuri niissä high street -kaupoissa (H&M, Zara, Only, Vero Moda, BikBok, Cubus jne.) noita printtipaitoja ja muita ap:n mainitsemia lumppuja tällä hetkellä myydään! Viittasit viestissäsi kalliiseen hintaan eli ilmeisesti ajattelit, että high street -kaupat tarkoittavat jotain ihan muuta kuin halpoja kertakäyttörättejä. High street -kaupoissa ei myydä high fashionia.

[/quote]

Olenko mä ihan kuutamolla, kun olen luullut, että high street tarkoittaa nimenomaan jotain muuta kuin sitä halvinta kuraa? Siis että se olisi siellä halvimman kuran ja designin välimaastossa. Olen mieltänyt esim. Espritin ja Benettonin high streetiksi.
[/quote]
Joo siis high street tarkoittaa juuri sitä henkkamaukkaa&bikbokkia.
Toki halvin kurahan on minun mielestä halpa-hallia ja tokmannia, eli siinä mielessä high street ei tarkoita halvinta kuraa :)

Vierailija
11/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää kans kun paidat on niin kamalan lyhyitä. Lyhyellä persjalkaisella nuo näyttää nimittäin aika kamalalta. :D Eikä aina huvittaisi käyttää toppia tai toppia lyhyen paidan alla.

Vierailija
12/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran otan miehenä kantaa naisten pukeutumiseen, että tänä päivänä (kun internetin ansiosta täysin alastomia naisia voi nähdä ihan sekunnissa jos vaan huvittaa) niin tuskinpa kovinkaan moni mies innostuu paljaista sääristä, eli te naiset jotka käytätte kesäisin todella lyhyitä hameita;  saatte toki pukeutua niin jos se tuntuu teistä mukavalta, mutta ette te varsinaisesti mitään silmäniloa paljailla säärillä enää kenellekään tarjoa, ei kukaan siitä seisokkia ainakaan saa.

Itse jään joskus hetkeksi tuijottamaan naista jos hänellä on todella lyhyt hame, mutta en minä häntä sen takia katso että hänen paljaat säärensä kiihottaisivat, vaan ihmettelen lähinnä että katso nyt tuotakin naista joka noin paljon haluaa paljastaa.  -M28-

Vierailija
13/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 17:29"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:55"]

Höps, netti on pullollaan vaatekauppoja ja mahdollisuuksia. Nuo luettelemasi vaikuttavat ehkä teinivaatteilta. Aika vaihtaa aikuisempaan?

[/quote]

Tosiaan, sitten on se aikuisempi tätityyli. Ehkä mieluummin ostan miesten osastolta.

[/quote]

Siirryin miesten osastolle jo vuosia sitten...

Tosin jos joku tekisi Pihtiputaa-, Pudasjärvi-, tai vaikka Otaniemi-paidan niin voisin ostaakin! Miksi vitussa tosiaan me promotaan jotain muiden maiden kaupunkeja?!?
[/quote]

Mietin jo ekan viestin kohdalla samaa. Siinäpä liikeidea.

Vierailija
14/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää paitojen läpinäkyvyys! Kun koittaa etsiä kesäksi paitoja, kaikki ovat niin ohutta materiaalia, että siitä kuultaa läpi. Ja todellakaan en ole pukemassa mitään alustoppeja helteellä. Onko näiden vaatteiden pointti, että laihat naiset laittavat alle pelkät rintsikat ja kroppa sitten seksysti kuultaa paidan läpi? Mistä löytää hyviä, ei liian paljastavia kesävaatteita? Laadukkaita, ei tätimäisiä?

Vierailija
15/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 16:55"]

[/quote]

Tää on ehkä noloin vastaus. "aika vaihtaa aikuisempaan?"

Vierailija
16/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestille 55:

No ei sen pukeutumisen kai olekaan tarkoitus ketään kiihottaa, vaan näyttää viehättävältä ja kauniilta ja kivalta. Mälsää tuollainen että kaikesta pitäisi saada seisokki pystyyn tai se on turhaa.

Vierailija
17/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:08"]Sen verran otan miehenä kantaa naisten pukeutumiseen, että tänä päivänä (kun internetin ansiosta täysin alastomia naisia voi nähdä ihan sekunnissa jos vaan huvittaa) niin tuskinpa kovinkaan moni mies innostuu paljaista sääristä, eli te naiset jotka käytätte kesäisin todella lyhyitä hameita;  saatte toki pukeutua niin jos se tuntuu teistä mukavalta, mutta ette te varsinaisesti mitään silmäniloa paljailla säärillä enää kenellekään tarjoa, ei kukaan siitä seisokkia ainakaan saa.

Itse jään joskus hetkeksi tuijottamaan naista jos hänellä on todella lyhyt hame, mutta en minä häntä sen takia katso että hänen paljaat säärensä kiihottaisivat, vaan ihmettelen lähinnä että katso nyt tuotakin naista joka noin paljon haluaa paljastaa.  -M28-
[/quote] Ei! Älkää kuunnelko tuota mielipidettä, naiset, minä ainakin miehenä palvon teidän upeita sääriänne, kesä on aivan mahtavaa aikaa kun kaiken ikäiset ja kokoiset naiset paljastavat kauniit jalkansa. Ja sekin siinä tosiaan on niin upeaa, kun hyvät sääret pysyvät ihmisellä melkein koko elämän, ne eivät ala valua ja rypistyä, siksi myös vanhempien naisten ehdottomasti kannattaa tuoda seksikkäitä jalkojanne esille.

Ehdottomasti.

Vierailija
18/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:08"]Sen verran otan miehenä kantaa naisten pukeutumiseen, että tänä päivänä (kun internetin ansiosta täysin alastomia naisia voi nähdä ihan sekunnissa jos vaan huvittaa) niin tuskinpa kovinkaan moni mies innostuu paljaista sääristä, eli te naiset jotka käytätte kesäisin todella lyhyitä hameita;  saatte toki pukeutua niin jos se tuntuu teistä mukavalta, mutta ette te varsinaisesti mitään silmäniloa paljailla säärillä enää kenellekään tarjoa, ei kukaan siitä seisokkia ainakaan saa.

[/quote] Seisoikkeja vartenhan me naiset niitä sääret paljastavia mekkoja puemmekin. Äly hoi!

Vierailija
19/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 18:37"] No nimenomaanhan juuri niissä high street -kaupoissa (H&M, Zara, Only, Vero Moda, BikBok, Cubus jne.) noita printtipaitoja ja muita ap:n mainitsemia lumppuja tällä hetkellä myydään! Viittasit viestissäsi kalliiseen hintaan eli ilmeisesti ajattelit, että high street -kaupat tarkoittavat jotain ihan muuta kuin halpoja kertakäyttörättejä. High street -kaupoissa ei myydä high fashionia. [/quote] Olenko mä ihan kuutamolla, kun olen luullut, että high street tarkoittaa nimenomaan jotain muuta kuin sitä halvinta kuraa? Siis että se olisi siellä halvimman kuran ja designin välimaastossa. Olen mieltänyt esim. Espritin ja Benettonin high streetiksi. [/quote] Joo siis high street tarkoittaa juuri sitä henkkamaukkaa&bikbokkia. Toki halvin kurahan on minun mielestä halpa-hallia ja tokmannia, eli siinä mielessä high street ei tarkoita halvinta kuraa :)

[/quote]
Tästä en ole aivan samaa mieltä. Esimerkiksi Tokmannilla on käsittääkseni vaatteita laidasta laitaan, eikö siellä myydä jotain suomalaisiakin merkkejä kuten Nansoa? Kyseisenlaiset kaupat ostavat vaatteensa alihankkijoilta, jotka taas voivat teettää rytkyt samoissa tehtaissa kuin ns. glamoröösimmat merkit. Noi geneeriset ruotsalaiskaupat kuten H&M eivät ole eettisesti eivätkä laadullisesti yhtään sen parempia, vaikka trendien kierto, suurilta muotitaloilta kopiointi, näkyykin enemmän mallistoissa.

Vaatteiden alkuperää on joskus hankalaa selvittää ja brändäys/mielikuvamainonta jyrää. Nykypäivänä on mahdollista tilata Kiinasta "merkittömiä" halpavaatteita ja myydä niitä hurjalla katteella, jos vain onnistuu saamaan kaupalleen hyvän imagon.

Vierailija
20/71 |
09.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, nyt veitte kyllä jalat suusta! Just pari päivää sitten valittelimme samaa erään suuren tavaratalon myyjän kanssa. Siis kuinka onnetoman mallisia ja laatuisia vaatteita naisille on.

Kiitos, muuten se jumpsuit-koonti oli hauska! Olen huomannut saman: tavarataloissa kun on joka merkillä omat osastot, siellä on joka osastolla just sama vaate. Kesällä on aina ne mustat carpit ihan joka merkillä.

Olen itse rintava ja esim. takkien löytäminen on aika mahdotonta, kun nykyään ei saa rintoja mahtumaan mihinkään. Vaatteissa ei ole enää leikkausta. Joko vaate on suora putki laiheliinille tai sitten iso teltta pluskokoiselle.

Ja laatu on todella heikkoa! Polyesteri vaatteissa, PU kengänpohjissa.

Ja ne "vaatekappaleet"? Mitä ne oikein ovat? Nykyään jos menee kauppaan ja pyytä myyjältä pitkähihaista vaatetta, ne kiikuttaa sulle jonkun jossa hihat ulottuvat vaivon kyynärtaipeen yli sentillä. Talvellakin myydään hihattomia paitoja. Yhdessä kaupassa ehdotettiin että ostaisin kyynärpäihin asti pitkät käsineet.

Ja mitä ovat ne sifonkipuseot, joista näkyy läpi? Eli ostat sellaisen, niin joudut ostamaan toisen puseron sinne alle.

Ja ne vaatteiden mitoitukset? Puserot ja takit loppuvat mikä minnekin. Housujen lantio-osa on liian matala. Mitkään vaatteet eivät istu yhdessä. Tai ainakaan näytä sopivan mittasuhteisiin.

Tuota Zaran kehumista en ymmärrä, aivan järkyttäviä ruikulamalleja, jotka on jostain anorektikkojen laitoksesta tuotu kameran eteen, sitten niille puetaan joku yläosa, joka on kuin hihaton poncho, tai vauvan kuolalappu josta napa vilkkuu ja ylikireät pillifarkut, joiden lahkeet ovat liian lyhyet tai sitten pitkät housut jotka ovat väljät kuin vanhat purjeet ja viistävät pitkin katua. Pöh.

http://www.zara.com/fi/en/woman/trousers/view-all/powerstretch-biker-trousers-c719022p2675549.html

http://www.zara.com/fi/en/woman/trousers/view-all/trousers-with-zips-and-pockets-c719022p2529106.html

Ja mikä tää on? Ihan kuin lapsi oli leikkinyt lakanalla...

http://www.esprit.fi/new/women/mekot-hameet/pehme%C3%A4-jerseymekko-solmurypytyksin-035EO1E010_336

Ja tää? Kelle tää on tarkoitettu? Lyhytkasvuiselle, jolla on normaalia lyhyemmät käsivarret ja neliönmallinen rinnaton ruho?

http://tigerofsweden.com/fi/new-arrivals/kazia-jacket-S58827002.html?dwvar_S58827002_color=23S&cgid=e2dc0c5b1305feab05aef2bb22b39e6fadc5b485#!start=1

"Apinanpaidan" uusin versio --- tyylikäs, sopii kirkkohäihin (tai sitten ei):

https://bikbok.com/fi/7168353_F210

I rest my case :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi