Mitkä juoksuvaatteet 10km & puolimaratonille
Millaisia juoksuvaatteita suositte 10km tai puolimaratonilla?! Olen lähdössä juoksemaan HCR ja toivottavasti kelit ovat silloin jo lämpöiset. Juoksutrikoot ovat varmaan todellakin parhaimmat pitkät tai sitten kelistä riippuen 3/4 pituiset caprimalliset ja hyvä tekninen t-paita joka on esim. Niken DriFit materiaalia. Millaset alushousut olisivat parhaimmat juoksuut, ettei tulisi hankaamia nivusiin hipster, stringit vai boxer malliset? Kertokaa omia kokemuksia vaatetuksesta. T: Juoksijanainen Miia74
Kommentit (45)
Kannattaa kokeilla pitkillä lenkeillä etukäteen, mitkä vaatteet toimivat. Jos olet menossa puolimaratonille, juokset varmaan ennen sitä ainakin pari vähintään 15 km:n lenkkiä. Jos vaatteet toimivat hyvin niillä, toimivat ne puolimaratonillakin. Minulla on Sloggyn maxi- tai tai-alushousut, urheilurintaliivit, ja Adidaksen tekninen juoksupaita. Jos on vähintään 15 astetta, käytän lyhyitä trikoita, muuten pitkiä. En ole huomannut eroa tunnettujen merkkien juoksutrikoissa. Minullakin lyhyet ja pitkät ovat eri valmistajan.
Arvasin :D STRINGIT, STRINGIT, STRINGIT!!!!! :D
Ootko ap paljon harrastanut juoksua ja kuinka pitkiä lenkkejä yleensä vedät?
Minkälaisia juoksuvaatteita juoksijanainen Miia 74 yleensä käytät?
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:31"]
[/quote]
ap on harrastanut juoksua n.10 vuotta ja yleensä juoksen 3-4 krt viikossa n.10-15 km lenkkejä :)
Samat vaatteet ja tossut kuin yleensäkin lenkillä käydessäsi. Ei uusia vaatteita.
Mutta sitähän aloittaja Pasi 54v ei tietenkään tarkoittanut.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:31"]
[/quote]
ap on harrastanut juoksua n.10 vuotta ja yleensä juoksen 3-4 krt viikossa n.10-15 km lenkkejä :)
[/quote]
Tuolla liikumismäärällä tiedät tasan tarkkaan itsekin mitkä vaatteet ja jalkineet sinulle sopivat.
Ja miksiköhän minäkin tähän vaivauduin vastaamaan.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:38"]
Minkälaisia juoksuvaatteita juoksijanainen Miia 74 yleensä käytät?
[/quote]
Juoksijanainen Miia74 käyttää Niken tai Adidaksen juoksutrikoita pitkiä tai 3/4 pituisia kelistä riippuen. Juoksukenkinä Asics W GT-2000 3 FI jotka todella hyvät jalkaan protaatiotuetut GEL iskunvaimennus kannassa. Nike merkkinen Dri-Fit tekninen juoksupaita ja Niken urheilurintsikat. Alushousuina Björn Borg, Under Armour, Frank Dandy ja Soc merkkisiä teknisiä alushousuja yleensä hipster mallisia, mutta kesäkuumalla vaihdan ne string malleihin, et alapää ei niin kauheesti kostu. Alushousujen rajojen näkymisellä ei ole minun mielestä mitään vaivaa.. Juoksusukkina yleensä Niken Dri-Fit sukat jossa L ja R sukat erikseen vasempaan ja oikeeseen jalkaan erikseen..... Näillä Juoksijanainen Miia74 juoksentelee.....ja ikää on 41v, minkä voi havaita Miia74 merkistä :)
Niken 3/4 pituiset caprijuoksutrikoot, Asiscin juoksukengät, Niken Dri-Fit tekninen t-paita, Björn Borg Stringit, Niken urheilurintsikat, Under Armour hiuspanta. Näillä tämä nainen juoksee :) Suosittelen merkkejä.
Niken boxerit on hyvät. Tukevat vähän mahaa ja estävät pahimmman löllymisen.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:41"]
Niken boxerit on hyvät. Tukevat vähän mahaa ja estävät pahimmman löllymisen.
[/quote]
Juu, Niken Boxerit on hyvät ja tukevat alkkarit ja aivan samat vaikka alkkarien rajat näkyy :)
Juoksen puolimaratonin juoksutrikoissa kesällä caprimalliset (3/4) ja keväällä ja syksyllä pitkät trikoot. Tekninen juoksupaita ja en pidä alushousuja lainkaan trikoiden alla. Eivät hankaa ja ilman hyvä juosta :)
Mua ainakin kiihottaisi jos tulisi juoksulenkillä Tampereen Kaupissa tommonen Stringjuoksutrikoo peppu vastaan, kyllä siinä juoksu maistuisi :D
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 22:44"]
Mua ainakin kiihottaisi jos tulisi juoksulenkillä Tampereen Kaupissa tommonen Stringjuoksutrikoo peppu vastaan, kyllä siinä juoksu maistuisi :D
[/quote]
Olen 24-vuotias nainen ja käyn usein Kaupissa lenkillä. Päällä tietysti juoksutrikoot ja alla stringit! Ovat ihan märät aina lenkin jälkeen kun hiki valuu peppuvakoani pitkin.
Vähän voisit antaa tuntomerkkejä: Blondi, brunette vai tummatukkanen?! Pitkät vai lyhyet hiukset?! Minkä merkkiset juoksutrikoot ja muut juoksuvaatteet?! Käytkö UKK kuntokolmosta vai kilpa 5km juoksemassa?! T: juoksijaJanne
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:12"]
Vähän voisit antaa tuntomerkkejä: Blondi, brunette vai tummatukkanen?! Pitkät vai lyhyet hiukset?! Minkä merkkiset juoksutrikoot ja muut juoksuvaatteet?! Käytkö UKK kuntokolmosta vai kilpa 5km juoksemassa?! T: juoksijaJanne
[/quote]
Juoksen sitä Kangasalan suuntaan menevää pitkää suoraa. Olen pitkätukkainen blondi ja juoksuvaatteet Nikeä, kengät Asics.
....Eli Niihamaan päin juoksentelet?!Mikäs sun pituus on, et tunnistan sun muiden blondi juoksukaunottarien joukosta :) ?! Millaset pepun muodot sulla on, pieni ja pyöreä peppu vai iso ja leveä?! :D Pitää moikata jos tullaan vastaan lenkillä :)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:09"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:02"]
Voi hyvä luoja. Välillä mä mietin, että mitä viboja voi saada stringi-sanan lukemisesta?!? Mutta minäpä kerron pukeutumisesta. Mulla on alushousut. Ihan tavalliset. EI STRINGEJÄ!!!! Urheilurintsikat. Kelin mukaan joko pitkät tai capritrikoot. Sukat. Lenkkarit. Lyhythihainen tai pitkähihainen juoksupaita. Silleen pukeudun. Onko yllättävä?
[/quote]
Mitä merkkiä käytät trikoista? Minkä merkkiset alushousut(hipsterit/tai) ja urheilurintsikat? Onko Nike vai Asics lekkitossusi merkki?! ap
[/quote]
Mulla on Lidlin juoksuvaatteita. Alushousut ei oo minkään merkkisiä. Kaupasta ostan, milloin mistäkin. Lenkkarit on Asicsen, mutta tajuaa varmaan pervo-Perttikin, että lenkkarit valitaan omien jalkojen mukaan, ei jonkun randomin av-mamman.