Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomessa on perheitä, joissa eletään kahta eri elintasoa

Vierailija
12.01.2022 |

Me Naisten juttu.

Mitä mieltä, että kummallakin omat rahat, vaikka tuloero on 4000€/kk.

Kommentit (1925)

Vierailija
481/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa, kun saatiin lapset ja mentiin naimisiin, muuttui myös rahat viimeistään yhteisiksi. Tienaan 6000e/kk, mies saa 2300 nuorten valmentamisesta. Meillä kummatkin tekee rakasta ja tärkeää työtä, se on tärkeintä. Yhdessä me ollan tää perhe, yhdessä vedetään tätä arkirekeä.

Vierailija
482/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on työnteolla vaurastunut, ja on pystynyt elättämään minut, eikä minun tarvitse toimeentulosta huolehtia.

Mutta siis, miksi haluat olla kuin vauva??

Vauva? Et nyt muuta keksinyt. Aikuinen ihminenhän minä olen, mutta minun ei tarvitse käydä työssä, koska mies hyvävaraisena tarjoaa mulle elannon.

Eli olet samassa asemassa kuin vauva.

Sekö tekee vauvaksi, kun ei tarvitse työssä käydä 😂?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäreilu tilanne, jos on yhteisiä lapsia, joita vaimo hoitaa. Nainen häviää sekä palkka- että eläketuloja hoitaessaan lapsia.

Viheliäinen ratkaisu.

Vierailija
484/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein.  Tämä voi tulla niille vähemmän tienaaville yllätyksenä mutta kyllä se korkeampi palkka tulee yleensä syystä ja kyllähän sitä nyt omat rahat saa itse pistää minne haluaa.   Paremman tasa-arvon puolesta.

Mutta kun mennaan naimisiin niin noin ei voi ajatella. Silloin puhalletaan samaan hiileen yhteisen hyvan vuoksi.

Vierailija
485/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloudellista väkivaltaahan tuo on.

Nainen on hyvä ja hommaa paremmat tulot. Ei ole miehen vika että nainen ei ole hommannut parempi palkkasia töitä.

Se ei ole minkäänlaista väkivaltaa jos mies ei nosta naisen elintasoa korkeammalle mihin omat varat riittää vaikka kuinka yritätte päästä miehen rahoihin käsiksi

No ite miehenä tienaan kääntäjänä noin 800e kk. Teen 12h työpäivää kotona.

Harvoin tulot menee yli tonnin. Kotityöt jää teemättä. Kerran kuukaudessa osallistun siivoamaan kämpän. 

Silloin tällöin vien lapset kouluun ja eskariin.

Vaimo tienaa neljä kertaa enemmän ja maksaa kaikki viulut. Mun karkkirahat on sellaista että ostelen lähinnä ruuat kotiin ja pyydän lisää rahaa kun rahat loppuu tililtä.

Kauppakassit kotiin kuljetettuna on kätevä juttu.

On kyllä valitettavaa että Suomessa ja kansainvälisesti on tosi matalia palkkoja. Kyllä se niin menee että perhe hajoaa, jos paremmin tienaava ei maksa koko lystiä.

Miksi et lähde opiskelemaan paremmin kannattavalle alalle, jos tämä ei edes vaikuttaisi juurikaan taloudelliseen panokseesi perheessä ja kumppanin tuki sen mahdollistaisi? Aikaakin jäisi perheelle nykyistä enemmän mahdollisesti. Tämä on vain arvio, mutta luulen vaimollasi olevan pian lähtöhousut jalassa, mitä olen elämää nähnyt. Voi tulla yllätyksenä, kuten lähes aina. Muutenhan asetelmassa ei ole vikaa, mutta jos osallistuminen on kaikilta osin melko vähäistä eikä tilanteen kohentaminen kiinnosta vaikka varmasti hlökohtaisesti mielekäs työ ottaa liikaa ja antaa liian vähän, ovat prioriteetit ehkä hieman muualla kuin perheessä ja puolison jaksamisessa, rahasta muutoin viis.

Minä taas mietin että miksi tehdä käännöstyötä ollenkaan, jos palkkataso on noin huono.

Paremmin hyödyt saa työttömänä. Voi ryhtyä työttömäksi koti-iskäksi, joka hoitaa lasten menot, ruuat ja siivouksen. Antaa naisen maksaa viulut kuten ennenkin. 

Paremmat hyödyt perheelle. Nythän mies on pois 12h päivässä tietokoneen äärellä ja rahallinen hyöty on mitätön.

Vierailija
486/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menestyvillä miehillä usein on vaimo, joka mahdollistaa miehen menestymisen

työelämässä.

Meillä on yhteiset rahat

Tämä. Meillä pyörii yliopiston tapahtumissa välillä näitä humanistilokkeja jotka kertovat minulle tulleensa iskemään sinne hyvätuloista miestä, oletuksena että olen itsekin samoissa puuhissa.

Sovinismi on naisiinkin koodattu niin syvälle etteivät tajua että saatan itsekin pärjätä niin vaikealla alalla.

Vierailija
487/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäs mennä inssihommiin, lääkäriksi ja juristiksi enemmän.

Apuhoitsu, siivooja ja sihteeri vaan ei tienaa kunnolla. Ei edes meikkikonsultti tai kynsiteknikkokaan.

Myös työtunteja naisten tulisi tehdä enemmän.

Alkuun vaikka se +20% lisää.

Eli jos on huono ura ja palkka, yleensä syyllinen on peilissä.

Tuota, Suomessa on jo nyt paljon naisia lääkärinä ja juristina. Haluaisitko muuten olla sairaalassa potilaana ja huoneessa, jota ei selvästikään ole siivottu pariin viikkoon? Silloin tällöin saattaa ovella vilahtaa sairaanhoitaja tai lähihoitaja, jolla on hirveä kiire. Jos hän tekee sinulle jonkin hoitotoimenpiteen, se tapahtuu nopeasti eikä ole aikaa sanoa mitään mukavaa potilaalle. Näin on, koska heitä on liian vähän.  Tällä viikolla näin uutisen, että hoitajakoulutukseen on nykyään vaikeampaa saada hakijoita. Nykynuoret nimittäin osaavat arvioida mihin työhön kannattaa tähdätä. Epämiellyttävä työ, kehno palkka ja ajatus, että vielä eläkeiässä joutuisi kärsimään "väärästä" valinnasta ja lisänä vielä mahdollisia pandemioita, joiden aikana voidaan pakottaa työhön jopa lomalla. Kuka hullu sellaisen työhön haluaa?

Vierailija
488/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on hyvä ja hommaa paremmat tulot. Ei ole miehen vika että nainen ei ole hommannut parempi palkkasia töitä.

Se ei ole minkäänlaista väkivaltaa jos mies ei nosta naisen elintasoa korkeammalle mihin omat varat riittää vaikka kuinka yritätte päästä miehen rahoihin käsiksi

Jos ollaan parina, niin ok, jos on lapsia, ni8n reaöly? Laita vttu putkesi poikki, äläkä ter lapsia. Tiesitkö, että laki velvoittaa elättämäänne omat lapset. Olet niitä.miehiä, että otat akan ja hyödyn = akka antaa pllua, diivoaa, kpkkaa tekee, kasvattaa ja kustantaa lapset, mutta sinä elät omaa elämääsi????

En puhunut lapsista tottakai lapsille maksetaan mutta minkä takia miehen pitäisi maksaa naiselle elintason kohotus? Kyllä sen ymmärrän että aina naiset haluaa päästä miehen tienaamiin rahoihin käsiksi ja se on väärin, ei niitä nainen ole tienannut.

Olis huomattavasti helpompi lukea tuota sinun kommenttia kun oikolukisit tekstisi ennen lähettämistä...

Ihmettelen ajatusta, että joku mies haluaa vaimon elävän näkyvästi alemmalla elintasolla kuin mies itse. Eivätkö miehen sukulaiset, työtoverit ja hyvät ystävät ihmettele asiaa? Luulisi, että he huomauttavat asiasta tälle miehelle. 

Miksi ihmettelisivät? Kun muistuttaa, että Laura on omasta halustaan osa-aikatöissä, jotta voi harrastaa, niin tietenkin kaikki ymmärtävät vaimon itse valinneen elämäntapansa. Enemmänhän ne kysyisivät, jos Laura ei kävisi töissä lainkaan ja silti tuhlailisi rahoja, joita ei ole itse tienannut.

Mutta kun todellisuudessa se Laura painaa täyttä työaikaa raskaassa työssä, tai jos on osa-aikainen niin tekee sen siksi että pystyy huolehtimaan lapset, kun mies ei mitenkään töiltään jouda. Vähemmistössä on ne suhteet, joissa toinen vetää vaan lonkkaa ja tuhlailee ja toinen painaa hulluna töitä (ja tienaa), hyvin pienessä vähemmistössä.

Vierailija
489/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi menin naimisiin rakkaudesta. Ei tarvitse kytätä omia ja toisen rahoja kummankaan tai katkerana muistella mitä ja kuinka kauan kukakin opiskeli. Kaikki on yhteistä, kaikessa puhalletaan yhteiseen hiileen ja ollaan avuksi. Koska rakastetaan aidosti!

Joillekin parisuhde on ilmeisesti enemmänkin bisnesdiili. Itse olisin mieluummin yksin kuin sellaisessa parisuhteessa.

Vierailija
490/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ollaan parina, niin ok, jos on lapsia, ni8n reaöly? Laita vttu putkesi poikki, äläkä ter lapsia. Tiesitkö, että laki velvoittaa elättämäänne omat lapset. Olet niitä.miehiä, että otat akan ja hyödyn = akka antaa pllua, diivoaa, kpkkaa tekee, kasvattaa ja kustantaa lapset, mutta sinä elät omaa elämääsi????

En puhunut lapsista tottakai lapsille maksetaan mutta minkä takia miehen pitäisi maksaa naiselle elintason kohotus? Kyllä sen ymmärrän että aina naiset haluaa päästä miehen tienaamiin rahoihin käsiksi ja se on väärin, ei niitä nainen ole tienannut.

Olis huomattavasti helpompi lukea tuota sinun kommenttia kun oikolukisit tekstisi ennen lähettämistä...

Ihmettelen ajatusta, että joku mies haluaa vaimon elävän näkyvästi alemmalla elintasolla kuin mies itse. Eivätkö miehen sukulaiset, työtoverit ja hyvät ystävät ihmettele asiaa? Luulisi, että he huomauttavat asiasta tälle miehelle. 

Miksi ihmettelisivät? Kun muistuttaa, että Laura on omasta halustaan osa-aikatöissä, jotta voi harrastaa, niin tietenkin kaikki ymmärtävät vaimon itse valinneen elämäntapansa. Enemmänhän ne kysyisivät, jos Laura ei kävisi töissä lainkaan ja silti tuhlailisi rahoja, joita ei ole itse tienannut.

Mutta kun todellisuudessa se Laura painaa täyttä työaikaa raskaassa työssä, tai jos on osa-aikainen niin tekee sen siksi että pystyy huolehtimaan lapset, kun mies ei mitenkään töiltään jouda. Vähemmistössä on ne suhteet, joissa toinen vetää vaan lonkkaa ja tuhlailee ja toinen painaa hulluna töitä (ja tienaa), hyvin pienessä vähemmistössä.

Miksi läpi koko ketjun naiset vetoavat lapsiin, joita tilastollisesti itse miehiä enemmän haluavat? Mikä on syy lapsien mankumiseen mieheltä...

Ihmisiä on liikaa Suomessakin.

Vierailija
491/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on työnteolla vaurastunut, ja on pystynyt elättämään minut, eikä minun tarvitse toimeentulosta huolehtia.

Tämä. Maailman jokaisessa maassa naisen saa helpoiten ostamalla. Olen huomannut että nämä tasa-arvon kannattajat ovat usein sinkkuja.

No naiset ihan maailmanlaajuisesti opiskelevat mieluiten kevyitä harrasteaineita eivätkä kovia tieteitä kovassa tulosvastuupaineessa. Lisäksi lapsia haluamaton nainen on erilainen kuin kaikki muut naiset.

Vierailija
492/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi läpi koko ketjun naiset vetoavat lapsiin, joita tilastollisesti itse miehiä enemmän haluavat? Mikä on syy lapsien mankumiseen mieheltä...

Ihmisiä on liikaa Suomessakin.

Turha niistä lapsista on naisia syyttää. Jos mies suostuu lapsia tekemään niin niistä pitää vaan huolehtia, myös taloudellisesti ja jos ei siihen taivu niin asia olisi syytä kertoa jo heti alkuunsa. Silloin lapsia haluava nainen voi lähteä etsimään sopivampaa kumppania. Tosin sitten taas olen kuullut monien hela-naisten valittavan että miehet alkaa haluta lapsia, eli kyllä se on aika monella miehelläkin ihan biologiassa... Tuntemissani perheissä miehet on ollut yhtä lailla mukana tai jopa se innokkaampi osapuoli.

Ja lisäksi tämä epätasa-arvon ja taloudellisen väkivallan ongelma on räikein lapsiperheissä, lapsettomilla pareilla (tai jos on ei-yhteisiä lapsia) voi olla ihan toimivia kevyempiä suhdemalleja joissa ei tarvitse elää "perheenä" vaan voi olla ne omat elämät ja elintasot jos se molemmille sopii.

Vierailija
493/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäreilu tilanne, jos on yhteisiä lapsia, joita vaimo hoitaa. Nainen häviää sekä palkka- että eläketuloja hoitaessaan lapsia.

Viheliäinen ratkaisu.

Tilastollisesti naiset useammin haluavat lapsia. Miksiköhän, jos siitä sitten kuitenkin itse uhriudutaan 🤔

Vierailija
499/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on oikein.  Tämä voi tulla niille vähemmän tienaaville yllätyksenä mutta kyllä se korkeampi palkka tulee yleensä syystä ja kyllähän sitä nyt omat rahat saa itse pistää minne haluaa.   Paremman tasa-arvon puolesta.

Mutta kun mennaan naimisiin niin noin ei voi ajatella. Silloin puhalletaan samaan hiileen yhteisen hyvan vuoksi.

En tunne yhtäkään naista omasta ikäluokasta, jota mies olisi alunperin kosinut. Nainen on aina vongannut. Miksi pidetään yllä myyttiä miesten kosinnasta. Parempi olisi hyväksyä tosiasiat.

Vierailija
500/1925 |
13.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Maailman jokaisessa maassa naisen saa helpoiten ostamalla. Olen huomannut että nämä tasa-arvon kannattajat ovat usein sinkkuja.

Voihan sitä monella tavalla yrittää alentaa, mutta ei uppoa. Minä ja mieheni olemme ehdottomasti tasa-arvon kannalla. Tasa-arvoa on se, että voi valita elämäntapansa.