Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...

Vierailija
12.01.2022 |

Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.

En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.

Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.

Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?

Kommentit (303)

Vierailija
61/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta olen elänyt 20k-25k vuosituloilla ja en voisi olla silti onnellisempi. 

Koska sinut on aivopesty lampaan rooliin.

Et varmasti ole edes tavoitellut muuta. Niin tehokasta on aivopesu

Vierailija
62/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 4000-5000€/kk nettona tekemättä mitään olisi varmaan aika optimi onnellisuuden suhteen. Ei olisi vielä liian rikas kaveripiirin ym. taviksiin verrattuna, mutta rahaa riittäisi silti kaikkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa aitoa rakkautta ja ystäviä kuitenkaan. Rikas voi olla yksinäinen ja siksi onneton. 

Mutta vielä vaikeampi köyhän on löytää rakkautta ja ystäviä. Minusta rahalla saa kaikkea, rakkautta, ystäviä ja terveyttä. Ainakaan rikkaus ei vie mitään noista pois tai vähennä niitä. Voidaan toki aprikoida saako rahalla esimerkiksi aitoa rakkautta. Sillä saa ainakin riittävän aitoa ja kuten sanottu niin köyhyyden koittaessa se aitokin rakkaus usein loppuu.

Jos rikas on yksinäinen ja onneton, niin hän ei osaa elää eikä käyttää rahojaan. Köyhänä hän olisi vielä yksinäisempi ja onnettomampi.

Vierailija
64/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se ei sitä tuo. Kyllä onnen tuo harrastukset, kokemukset ja muut lähellä olevat tärkeät ihmiset. Toki jos aivan pa on eikä voi ikinä tehdä mitään niin kyllä raha helpottaa elämää.

Olen elänyt monia eri elämänvaiheita köyhänä ja hyvätuloisena.

Tällä hetkellä minulla on reilusti omaisuutta ja ylimääräistä rahaa sekä tilillä että osakesalkussa. Ei ne rahat minulle mitään onnea tuo vaan onni tulisi ihan jostain muusta. En ole onnellinen.

Useimman harrastukset ja kokemusten saaminen kyllä vaatii rahaa. Rahaton ei voi nähdä ystäviä muuta kuin maksuttomissa jutuissa, ei voi käydä lomilla, leffoissa, kylpylöissä, maksullisissa harrastuksissa, jne.

Rahaton käy kesälomalla kävelyllä lähimetsässä, katsoo leffan telkkarista, harrastuksena lenkkeily, lukeminen ja kutominen, jos on varaa ostaa lankoja.

Vierailija
65/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo onnea.

Itse olin nuorena köyhä -juu-u, uskokaa tai älkää!

Nyt no, monen mielestä rikas.

Kaikki on nyt helppoa. Jos joku asia hajoaa, ostan uuden. Kun perheestä joku sairastuu siihen saa heti erittäin hyvää hoitoa. Se rauhoittaa ja se tas tuo intoa kuntoilla ja se tuo hyvän yöunen ja se jos mikä on loistava juttu.

Harrastan mitä haluan. Ostin äskettäin kalliin urheiluauton ihan vaan koska huvitti ja nautin siitä ihan oikeasti.

Kun pimeys alkaa ottaa päähän voin lentää etelän lämpöön.

En nauttisi elämästäni näin jos olisin köyhä.

Vierailija
66/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän yllättäen ketju on täynnä köyhien copea

Vierailija
67/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?

Niitä ihmissuhteita saa kun on rahaa; On aikaa sosialisoida, ja rajattomat mahdollisuudet osallistua tapahtumiin, matkustaa sekä päästä piireihin.

Vertaa vaikka köyhään jolla on varaa ainoastaan siihen julkisten seutulippuun.

Ja aika sekä energia menee paskaduunissa käymiseen.

Luulenpa, että yllättyisit rikastuessasi. Mitä teet piireillä, joihin pääset rahalla? Kukaan ei olisi kiinnostunut juuri sinusta ihmisenä, eikä sellaisilla tuttavuuksilla tee yhtään mitään.

Paremmin löydät seuraa, kun sulla on kiinnostavat jutut. Raha ei ole kiinnostava puheenaihe.

Vierailija
68/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhäkin voi olla onnellinen. Onnellisuus on mielentila ja se ei katso rikkauksia. Rikkaudet antavat vain täydennystä elämään.

Vierailija
69/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahalla ei saa aitoa rakkautta ja ystäviä kuitenkaan. Rikas voi olla yksinäinen ja siksi onneton. 

Jos on rahaa, niin niitä ystäviä on paljon helpompi hankkia kuin köyhänä.

Rikkaalla on aikaa ja mahdollisuuksia

Siis mieti nyt realistisesti. Voitat lotossa 10 miljoonaa. Mistä lähdet etsimään ystäviä? Luuletko, että rikkaat ovat jotenkin enemmän seuran tarpeessa kuin köyhät?

Vierailija
70/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahalla saa edellytyksiä onnelle mutta ei onnea. On varmaa paljon masentuneita ihmisiä kellä on rahaa todella paljon. Niin kliseiseltä kun se kuulostaa niin rahalla ei saa onnea, koska aitoa rakkautta ei saa rahalla ja rakkaus tekee onnelliseksi.

Vierailija
71/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha tuo onnea. Ne jotka muuta väittävät eivät ole joutuneet kituuttamaan köyhyydessä.

Vierailija
72/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaalla olen kuullut sanonnan: "Liian kanssa pärjää aina."

Vierailija
73/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin onnellinen jos olisi edes ruokaan rahaa. Mutta kun ei ole.

Vierailija
74/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku 4000-5000€/kk nettona tekemättä mitään olisi varmaan aika optimi onnellisuuden suhteen. Ei olisi vielä liian rikas kaveripiirin ym. taviksiin verrattuna, mutta rahaa riittäisi silti kaikkeen.

Aika hyvin arvattu. Mun kuukausinetto tilille 4000 ja vaimolla 3000. Pärjätään kivasti, eikä kukaan kadehdi, kun kuitenkin ollaan sitä harmaata keskiluokkaa.

Vierailija
75/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta olen elänyt 20k-25k vuosituloilla ja en voisi olla silti onnellisempi. 

Ei, kun SINUT on aivopesty. Lampaana itket rahan perään ja unohdat kaiken tärkeän. Katsotaan sitten kuolinvuoteella, kumpi teistä valitsi oikein.

Vierailija
76/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin: Mitä teet sillä rahalla? Onko se tärkein asia sinulle?

Se ratkaisee enemmän kuin luulet.

Kysy Cheekiltä

Vierailija
77/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle huonohampaiselle köyhälle tarjotaan julkiselta puolelta vain sellaisia irrotettavia tekohampaita.

Jos minulla olisi rahaa, niin voisin laitattaa implantit yksityisellä...Eikä tarvitsisi miettiä että pitääkö tässä tappaa itsensä kun joudun ehkä olla alle 45vitosena hampaaton mummotekarisuu...

Mitäpä jos vain kiittäisit onneasi siitä, että elät Suomessa jossa sinulla on mahdollisuus niihin tekohampaisiin, ei tarvitse mädillä hampailla tai kokonaan ilman alkaa leipääsi liottelemaan kuten aika monessa muussa paikassa kävisi.

Omat vanhempani ainakin olivat tekarit suussa nelivitosina, ihan tyytyväisenä ne tuossa vieläkin ruisleipänsä syö.

Vierailija
78/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äänestätte SDP:tä, saatte satasen. Vappusatasen.

Antti Rinne.

Raha ei tuo onnea, ainakaan jos sitä ei edes anneta, vaikka luvataan.

Vierailija
79/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa tää onkin tämmönen ketju, että vaan tietyt vastaukset kelpaa.

Olen unelma-ammatissani sen matalasta palkasta huolimatta ja kouluja ja koulutuksia sen osalta käynyt, täydellinen mies minulle, ihana hyväkäytöksinen ja empaattinen lapsi, velaton talo isolla tontilla, hyvät suhteet sukulaisiin, ystäviä, sopivasti harrastuksia ja tarpeeksi materiaa.

Vierailija
80/303 |
12.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha tuo onnea.

Itse olin nuorena köyhä -juu-u, uskokaa tai älkää!

Nyt no, monen mielestä rikas.

Kaikki on nyt helppoa. Jos joku asia hajoaa, ostan uuden. Kun perheestä joku sairastuu siihen saa heti erittäin hyvää hoitoa. Se rauhoittaa ja se tas tuo intoa kuntoilla ja se tuo hyvän yöunen ja se jos mikä on loistava juttu.

Harrastan mitä haluan. Ostin äskettäin kalliin urheiluauton ihan vaan koska huvitti ja nautin siitä ihan oikeasti.

Kun pimeys alkaa ottaa päähän voin lentää etelän lämpöön.

En nauttisi elämästäni näin jos olisin köyhä.

No, köyhänä et tuhoaisi maapalloa. On hyvä, että porvarillinen unelma karkaa yhä useammalta…