Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...
Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.
En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.
Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.
Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?
Niitä ihmissuhteita saa kun on rahaa; On aikaa sosialisoida, ja rajattomat mahdollisuudet osallistua tapahtumiin, matkustaa sekä päästä piireihin.
Vertaa vaikka köyhään jolla on varaa ainoastaan siihen julkisten seutulippuun.
Ja aika sekä energia menee paskaduunissa käymiseen.Myös miehen mahdollisuudet parisuhteelle avautuvat kun on rahaa?
Nainen valitsee _aina_ sen miljonäärin joka elää osignoilla, kuin lähiössä elävän varastotyömiehen.
Ei ainakaan Suomessa. Omien kokemusteni mukaan naama ja pituus ennustavat naisten suosiota kaikista parhaiten. Pitkä ja komeanaamainen vain peruskoulun käynyt vuokralähiössä asuva tehdastyöläinen on selvästi enemmän naisten mieleen kuin ruma ja lyhyt, mutta yliopiston käynyt osinkotuloilla elelevä rikkaan perheen lapsi.
ohis
Vierailija kirjoitti:
Rahalla ei saa aitoa rakkautta ja ystäviä kuitenkaan. Rikas voi olla yksinäinen ja siksi onneton.
Jos on rahaa, niin niitä ystäviä on paljon helpompi hankkia kuin köyhänä.
Rikkaalla on aikaa ja mahdollisuuksia
Raha tuo mielenrauhaa, kun ei tarvitse jokaista penniä laskea. Mutta ei se vie pois murheita, joilla ei ole tekemistä rahan kanssa.
Mutta kun se ei sitä tuo. Kyllä onnen tuo harrastukset, kokemukset ja muut lähellä olevat tärkeät ihmiset. Toki jos aivan pa on eikä voi ikinä tehdä mitään niin kyllä raha helpottaa elämää.
Olen elänyt monia eri elämänvaiheita köyhänä ja hyvätuloisena.
Tällä hetkellä minulla on reilusti omaisuutta ja ylimääräistä rahaa sekä tilillä että osakesalkussa. Ei ne rahat minulle mitään onnea tuo vaan onni tulisi ihan jostain muusta. En ole onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan nähnyt onnelliselta vaikuttavaa rikasta, päinvastoin vaikuttavat aina jotenkin tuskastuneilta tai surullisilta.
Tietysti sitä voi olla jätti-iloinen jos voittaa lotossa 5 miljoonaa, mutta ei se ilo kauaa kestä. Samat elämän murheet ja surut ne on edessä kuitenkin, vaikka asuisi missä ja omistaisi mitä tavaraa.
Suomessa jos kerrot rikastuneesi lottovoiton takia, saatat pian huomata ystäviesi muuttuneen "ystäviksi". Kateus on niin suurta, että siksi kai lottovoittajatkin usein jatkavat paskaduunissa käymistään eivätkä hiisku rahoistaan kenellekään. Saattavat jopa hävetä äkkirikastumistaan, koska "kel onni on, se onnen kätkeköön".
Ketjun aloittaja on ilmeisesti joku pikavippi-tuhlari jolle ei riittäisi mitkään rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi joku fyysisesti suht terve ja rikas henkilö tekisi itsemurhan.
En vain käsitä
Minäkään en ymmärrä.
Tässä siis ei oteta huomioon esim. huonotuurista Michael Schumaheria.
Mutta hänhän siis ei ole fyysisesti terve
Niin. Pieni kolaus päähän ja edes sitä ei saa rahalla korjattua.
raha sinällään ei mitään onnea tuo, mutta mahdollistaa sen onnen, monellakin tapaa.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi joku fyysisesti suht terve ja rikas henkilö tekisi itsemurhan.
En vain käsitä
Ei ole terve, jos tekee itsarin. Masennus on syy moisiin tapauksiin ja masennus ei pakolla näy edes ulospäin.
Rahalla saadaan elämään varmaa pohjaa, mutta raha ei ratkaise kaikkia ongelmia. Liika rikkauskin voi viedä elämältä ilon.
Elon Musk on maailman rikkain mies, omaisuus vuoden lopussa HS:n mukaan 274 miljardia dollaria. Häneltä voi kysyä sen onnellisuuden perään... Osaa taatusti omasta puolestaan vastata...
30 vuotta olen elänyt 20k-25k vuosituloilla ja en voisi olla silti onnellisempi.
Pesän perustaja on suuren komean äitioravan jälkeläinen. Niitä syntyi yhteensä kolme(3) tavallista komeampaa ja näyttävämpää oravajälkeläistä tuuheaturkkiselle ja-häntäiselle leveäperäoravalle. Oravien komeus kulkee geeneissä.
Rahalla saan maksullisia. Olen onneni huipulla sen aktin hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnellisin vaihe elämässäni oli persaukisena opiskelijana.
Saattoi johtua ihan nuoruuden olosuhteista itsessään se onnellisuus. Koitapa elää muutama vuosi samalla summalla vaikka viiskymppisenä...
Nimenomaan! Eihän tässä ollut kyse siitä, että rahalla ei olisi mitään väliä vaan, että onko raha kaikkein merkityksellisin tekijä. Nuorena oli ystäviä, elämää ja rientoja sekä tunne, että kuului useampaan yhteisöön. Tämä oli arvokkaampaa kuin varallisuus, joka on vuosien varrella monikymmenkertaistunut.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se ei sitä tuo. Kyllä onnen tuo harrastukset, kokemukset ja muut lähellä olevat tärkeät ihmiset. Toki jos aivan pa on eikä voi ikinä tehdä mitään niin kyllä raha helpottaa elämää.
Olen elänyt monia eri elämänvaiheita köyhänä ja hyvätuloisena.
Tällä hetkellä minulla on reilusti omaisuutta ja ylimääräistä rahaa sekä tilillä että osakesalkussa. Ei ne rahat minulle mitään onnea tuo vaan onni tulisi ihan jostain muusta. En ole onnellinen.
Sinulla ei vain ole tarpeeksi rahaa.
Jos sitä olisi 10 milliä, niin voisit vaikka matkustaa joka kuukausi uuteen maahan ja asua siellä
Myös oraville. Geenit määräävät oravan ulkonäön.
Tuo se tietynlaista onnea ja tiettyyn rajaan saakka.
Rahan puute tekee onnettomaksi
Kun rahaa on tarpeeksi sillä ei ole mitään merkitystä, onnellisuus tulee muista jutuista.
"Kel onni on, se onnen kätkeköön"
Tulihan se sieltä!
Meillä asuu oravaperhe aitassa....