Onko täällä muka joku, joka aidosti väittää että raha ei tuo onnea? Mielestäni tuo on vain huijaus jotta köyhät tyytyvät osaansa ja raatavat...
Jos minä saisin 5 miljoonaa euroa tililleni, en varmasti valittaisi enää mistään.
En voi ymmärtää miksi sanotaan ettei raha tuo onnea; Rahalla voi ostaa paremman terveydenkin.
Mielestäni rahan merkityksen vähättely on vain omistavan luokan propagandaa, jotta saadaan köyhät pyörittämässä yhteiskunnan rattaita.
En voi ymmärtää miksi joku rikas olisi onneton.
Vai onko täällä muka joku, joka väittää ettei raha tuo onnea?
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää miksi joku fyysisesti suht terve ja rikas henkilö tekisi itsemurhan.
En vain käsitä
Minäkään en ymmärrä.
Tässä siis ei oteta huomioon esim. huonotuurista Michael Schumaheria.
Mutta hänhän siis ei ole fyysisesti terve
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut köyhä ja olen ollut en rikas mutta varakas, ja todellakin olen määrättömästi onnellisempi nyt kun minulla on rahaa! Voin maksaa kaikki laskut heti kun ne tulevat; mistään ei ole ikinä puute, pääsen yksityislääkärille heti kun tulee vähänkin joku vaiva, ja yksi erittäin tärkeä juttu on että voin auttaa ihmisiä joilla asiat ovat huonommin. Kun olin köyhä elämä oli ainaista stressiä, huolta ja murhetta.
Autoa ei ole, ei kesämökkiä, venettä, ei mitään luksusvaatteita tai laukkuja, joten sellaiseen en tuhlaa. Kodin sisustuskin oin sekalaista tavaraa 20 vuoden ajalta, kun se ei kumpaakaan meistä juurikaan kiinnosta - tärkeintä on että itse viihdymme.
Lisäksi olen vielä huomannut että mikään ongelma jonka voi ratkaista pelkästään rahalla, ei oikeasti edes ole ongelma.
Raha ei tuo onnea, jos sitä ei osaa käyttää. Jos sitä taas osaa käyttää, varsinaiseen onneen riittää pienempikin summa rahaa.
Luin juuri kirjan nimeltä Prinsessan pako. Tämä prinsessa olisi vaihtanut käytössään olevat valtavat rahansa vapauteen ja jopa köyhyyteen. Isän miljardit eivät ole heistä kenellekään onnea tuoneet eikä valtakaan. Onnettomia ihmisiä kullatuissa palatseissa.
Vierailija kirjoitti:
Uskonnot on keksitty lohduttamaan alisteisessa asemassa olevia köyhiä. Hieno keksintö vallasväeltä! Mielestäni upein koko ihmiskunnan historiassa!
Uskonnot on vanhempi keksintö kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?
Niitä ihmissuhteita saa kun on rahaa; On aikaa sosialisoida, ja rajattomat mahdollisuudet osallistua tapahtumiin, matkustaa sekä päästä piireihin.
Vertaa vaikka köyhään jolla on varaa ainoastaan siihen julkisten seutulippuun.
Ja aika sekä energia menee paskaduunissa käymiseen.
Siis tarkoitat varmaan töiden delegointia ja siten lisää aikaa. Kaikki eivät ole kiinnostuneita sosiaalisuudesta, siis sanoisin että kun menestyy->kutsutaan tapahtumiin ja rahaa tulee sivutuotteena.
Itse olen vielä köyhä, joten LUULEN että näin menee
Raha ei tuo onnea.
Rahalla voi toki hankkia asioita, joilla onnellisuutta voi lisätä.
Jos rahaa ei ole välttämättömiin menoihin, on selvää, että kun ansaitseekin enemmän, jolloin raha riittää arjen menoihin ja extraan, onnellisuus lisääntyy. Kun on rahaa ns. pahan päivän varallekin, onnellisen elämän mahdollisuus on todellinen, jos ihminen on yleisesti onnellinen.
Jos ihminen on todella vauras, tulee hetki, jolloin rahamäärän lisääntyminen ei lisää onnea vaan velvollisuuksia, uhkia ja turvattomuutta.
Onnellinen ihminen on onnellinen, oli taloudellinen tilanne mikä hyvänsä.
Onneton ihminen on onneton, oli taloudellinen tilanne mikä tahansa.
Eikä triljoonallakaan pystyisi lentämään elinaikanaan lähimpään tähteen, eikä edes pidentämään elinaikaansa kovin paljoa. Vatuttaisi ehkä olla hemmetin rikas, mutta silti edelleen tavallinen kuolevainen.
Noinhan sitä voisi luulla että raha tuo onnen. Mutta ei se niin mene. Valitettavasti.
Kyllä raha antaa elämässä enemmän mahdollisuuksia, sillä kaikki maksaa enemmän tai vähemmän. Mahdollisuuksien kirjo lisännee onnellisuutta jossain määrin. Kaikki ei ole niin samaa paskaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri kirjan nimeltä Prinsessan pako. Tämä prinsessa olisi vaihtanut käytössään olevat valtavat rahansa vapauteen ja jopa köyhyyteen. Isän miljardit eivät ole heistä kenellekään onnea tuoneet eikä valtakaan. Onnettomia ihmisiä kullatuissa palatseissa.
Propagandaa jotta köyhä pysyisi alistetussa asemassaan
Rahalla ei saa aitoa rakkautta ja ystäviä kuitenkaan. Rikas voi olla yksinäinen ja siksi onneton.
Vierailija kirjoitti:
Onnellisin vaihe elämässäni oli persaukisena opiskelijana.
Saattoi johtua ihan nuoruuden olosuhteista itsessään se onnellisuus. Koitapa elää muutama vuosi samalla summalla vaikka viiskymppisenä...
Ja rahahan keksittiin Lyydiassa, nykyisen Turkin alueella, 680-650 eaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siitä tutkimuksiakin että raha tuo onnea - mutta vain tiettyyn pisteeseen asti. Kun perustarpeet on täytetty eikä rahasta tarvitse enää murehtia niin ihmisen onnellisuus ei lisäänny vaikka rahaa ja luksusta tulisi lisää. On tärkeää että elämässä on muutakin. Mitä tekee rahalla jos ei ole esim lainkaan merkityksellisiä ihmissuhteita?
Niitä ihmissuhteita saa kun on rahaa; On aikaa sosialisoida, ja rajattomat mahdollisuudet osallistua tapahtumiin, matkustaa sekä päästä piireihin.
Vertaa vaikka köyhään jolla on varaa ainoastaan siihen julkisten seutulippuun.
Ja aika sekä energia menee paskaduunissa käymiseen.
Seuraa rahalla saa aina, mutta merkityksellisiä, aitoja ja syviä ihmissuhteita ei voi ostaa. Monet kokevat ihmissuhteet monimutkaisemmiksi kun rahaa on paljon; ei voi tietää ovatko ihmiset aidosti kiinnostuneita persoonastasi vai pelkistä taloudellisista resursseistasi. Esim minecraftin kehittäjä on valittanut ettei ole eläessään ollut yhtä onneton ja yksinäinen kuin tultuaan miljonääriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä on tehty ihan tieteellistä tutkimustakin. Voi googlata, jos kiinnostaa, mutta näin muistista, kun vuositulot ylittää 70 000$ niin rahan tuoma onni loppuu. Tuohon summaan varmaan vaikuttaa missä elää ja kuinka paljon on velkaa.
Mutta ajatuksena oli, kun voit elää ja ostaa vaikka uuden telkkarin, kun siltä tuntuu, niin rahalla ei oikein enää merkitystä. Jos taas rahaa ei ole ostaa ruokaa tai asumiseen, niin raha on tärkein onnen tuoja.Ihan höpöhöpö-tutkimus. 70k vuodessa ei ole vielä oikeasti paljon mitään.
Saattaisin uskoa tutkimusta, jos tuo summa olisi vaikka 700k.
Nyt se vaikuttaa vain siltä, että ei haluta ihmisten kurkottelevan liian korkealle.
Oikea tulos. Rikkaalle on yhdentekevää omistaako 4 vai 6 miljoonaa. Muutenhan ne hyppisivät riemusta kellon ympäri.
Yhtä hyvin rikas voi olla seurallinen ja onnellinen.
Mutta uskontojen ja joidenkin poliittisten liikkeiden aivopesun seurauksena sitä ei voi aikä saa sanoa ääneen, vaikka tosiaan kaikki sen rahan ja mammonan perässä ovat... Ehkä yhdistävin tekijä meissä ihmisissä, kaikissa meissä...
Minulle huonohampaiselle köyhälle tarjotaan julkiselta puolelta vain sellaisia irrotettavia tekohampaita.
Jos minulla olisi rahaa, niin voisin laitattaa implantit yksityisellä...Eikä tarvitsisi miettiä että pitääkö tässä tappaa itsensä kun joudun ehkä olla alle 45vitosena hampaaton mummotekarisuu...
Näin sanotaan, koska moni on yhtä hölmö kuin Ap. Et siis keksi mitään syytä, miksi rikas tekisi itsemurhan? Oletko tosissasi?
Hassua epäillä jotain propagandaa, kun valtaosa länsimaiden ihmisistä nimeomaan ajattelee rahan tuovan onnen. Ei Ap:nkaan ongelma ole rahattomuus vaan hengettömyys.
En ole koskaan nähnyt onnelliselta vaikuttavaa rikasta, päinvastoin vaikuttavat aina jotenkin tuskastuneilta tai surullisilta.
Tietysti sitä voi olla jätti-iloinen jos voittaa lotossa 5 miljoonaa, mutta ei se ilo kauaa kestä. Samat elämän murheet ja surut ne on edessä kuitenkin, vaikka asuisi missä ja omistaisi mitä tavaraa.