Köyhä yh ja varakas/pihi miesystävä
Huh, miten voikin tympiä ja v....aa. Miksi mulle löytyi tällainen miesystävä :( siis olen kahden lapsen yksinhuoltaja ja tällä hetkellä työtön. Rahaa tosi vähän mihinkään ylimääräiseen. Nähdään silloin tällöin tämän miesystäväni kanssa ja yleensä aina minun kotona. Kun hän tulee käymään luonani, niin on täällä yleensä muutaman päivän ja "siipeilee" sen ajan minun kustannuksella. Ei juuri koskaan tuo tullessaan ruokaa ja jos tuo, niin itselleen jotain leikkeleitä tai keksejä, joita piilottelee kaappiini, etteivät lapseni niitä söisi. Pienet reissut tehdään aina minun autolla, ei koskaan osallistu polttoainekuluihin eikä retki eväiden ostoon. Muutaman kerran suutuspäissäni maininnut hänen "siipeilystään" ei mitään vaikutusta, tapojaan ei ole muuttanut. Hänellä ihan erinlainen taloudellinen tilanne kuin minulla joka joudun tällä hetkellä elämään kädestä suuhun. No tällä hetkellä olen rajoittanut tapaamisiamme, tulen pahalle tuulelle kun hän kerta toisensa jälkeen "tyhjin käsin" luokseni tulee. Kyllä taitaa tähän hänen piheyteen tämä suhde kohta tökätä :(
Kommentit (88)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:47"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:45"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:19"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:00"]
Olen pari kertaa "räjähtänyt" ja antanut tulla ihan suoraan mitä ajattelen hänen siipeilystä. No hän kuuntelee ja lupaa muuttua. Syyksi sanoo ettei ole materiaalinen ihminen, on tottunut elämään aina niukasti. Ihailee kuitenkin kauniisti sisustettua kotiani ja hyvin täällä viihtyisi. Ei hän pysty muuttamaan!
[/quote]
Onko tässä käynyt niin, että miehelle riittäisi huomattavasti askeettisempikin ekämä kuin sinulle ja lapsillesi? Mainitsit jossain leikkeleet, jotka hän tuo mukanaan joskus. Entä, jos hänelle riitätisikin vain voileipä ruuaksi, mutta koska teet oikean ruuan itsellesi ja lapsillesi, kilttinä ihmisenä laitat myös hänelle? Tai kun menette jonnekin autollasi, niin lähteminen ylipäätään on ollut sinun/lastesi toive eikä miehen?
[/quote]
Nyt jotain rajaa semmoisen miehen puolusteluun, joka piilottelee ruokaa tullessaan työttömän yh:n lukse vierailulle. Oma askeettisuus ei estä jakamasta sitä, minkä on ostanut, varsinkaan jos on varaa siihen. Ei tuo mies nyt miltään askeetilta vaikuta. Saita ukko, siinä kaikki.
[/quote]
En minä miestä puolustele vaan koitan ymmärtää, mistä tilanne johtuu. Koska jos tilanne on tuo, että miehelle riittäisi paljon vähempikin kuin ap:lle, niin mies ei takuulla ole oikea valinta ap:lle. Jotta suhde toimisi, pitäisi olla tällaisissa asioissa edes kutakuinkin samanlainen ajatusmaailma ja toiveet.
[/quote]
Oikeasti uskot noin? Jäätelön ostaminen vain itselle mutta ei muille on merkki askeettisuudesta? ei pihiydestä, älä nyt viitsi...
[/quote]
Tuohon otin kantaa jo kommentissani nro 62.
[/quote]
Missä?
Vierailija 7.5. klo 22:5362/74
Mitä mies on sanonut, kun olet ottanut puheeksi sen, ettei sinulla ole varaa ruokkia häntä vaan hänen pitäisi maksaa omat ruokansa itse?
Ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti piheyden. Minäkin olin aiemmin aina se, joka varakkaampana maksoin kaiken. Niin seurustelusuhteessa kuin ystävienikin kanssa. Pikkuhiljaa tilanne alkoi ärsyttämään. Kun lakkasin maksamasta, valitettavan moni "ystäväni" lakkasi olemasta ystäväni. Mun kanssani olikin oltu vain siksi, että maksoin viulut. Nykyisin en enää maksa muiden osuutta, mutta en kuitenkaan edellytä muidenkaan maksavan minun osuuttabi.
[/quote]
Tuossa. Ymmärrän siis hyvin sellaista, joka haluaa maksaa vain omat kulunsa, mutta ei muiden. Esimerkiksi sen jäätelön.
[/quote]
No huh...
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 22:56"]
Kuule, vähän omanarvontuntoa. Anna sen miehen tehdä työtä saadakseen sut. Sitten alkaa arvostaa sinua hyvänä saaliina. Älä anna halvalla, mitään !
N 50 v
[/quote]
Taitaa olla myöhäistä tuohon tämän miehen kanssa. Miksi pitäisi ryhtyä "hankalaksi" jonkun muun miehen kanssa, jos on lunteeltaan kiltti ja hyväsydäminen? Miksi pitäisi pelailla parisuhteessa ja laittaa jompikumpi maksamaan?
Miksei voi etsiä samanlaista kilttiä ja hyväsydämistä miestä ja elää tasaveroisina, toisiaan auttaen? Ei parisuhteen pitäisi olla mikään taistelukenttä jossa jompikumpi voittaa , vaan tiimityötä jossa kaikki voittaa, eikö vaan?
M44
[/quote]
En tarkoita mitään pelejä pelattavan, ja tarkoitan halvalla helppoa, ei niinkään rahaa. Kun teet töitä jonkun asian eteen, arvostat sitä paljon enemmän, kuin ilmaiseksi saamaasi. Ei tuossa suhteessa ole tasa-arvoa, mieshän elelee osin naisen kustannuksella. Jos vaikka luontoa ajatellaan ei siellä yksikään uros saa naaraita tuolla tyylillä. Myös ihmisnaaras haluaa tulla valloitetuksi (nainen ei huvin vuoksi leiki saavuttamatonta), olkoonkin suhde siitä eteenpäin kuvailemasi. Näyttäköön mies siis kykynsä ja arvotuksensa, vähän pitää koetella mitä on valmis panostamaan ja onko tosissaan, vai vain helppoa pesää vailla... Nainenkin arvostaa miestä sitten enemmän, kun uskoo tämän olevan kykenevä esim. hoitamaan osuutensa perheen eteen. Tämä on luonnonlaki, vaikka ihminen kuvittelee olevansa näistä vaistoista riippumaton.
[/quote]
Tasa-arvo ja kuvailemasi perinteiset roolit eivät mahdu samaan pakettiin, haluaisit siis luopua tasa-arvosta? Vai rusinat pullasta, että mies jahtaa ja tekee työt, jonka jälkeen ollaan tasa-arvoisia?
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:04"]
Olen pari kertaa "räjähtänyt" ja antanut tulla ihan suoraan mitä ajattelen hänen siipeilystä. No hän kuuntelee ja lupaa muuttua. Syyksi sanoo ettei ole materiaalinen ihminen, on tottunut elämään aina niukasti. Ihailee kuitenkin kauniisti sisustettua kotiani ja hyvin täällä viihtyisi. Ei hän pysty muuttamaan!
[/quote]
Onko tässä käynyt niin, että miehelle riittäisi huomattavasti askeettisempikin ekämä kuin sinulle ja lapsillesi? Mainitsit jossain leikkeleet, jotka hän tuo mukanaan joskus. Entä, jos hänelle riitätisikin vain voileipä ruuaksi, mutta koska teet oikean ruuan itsellesi ja lapsillesi, kilttinä ihmisenä laitat myös hänelle? Tai kun menette jonnekin autollasi, niin lähteminen ylipäätään on ollut sinun/lastesi toive eikä miehen?
[/quote]
Nyt jotain rajaa semmoisen miehen puolusteluun, joka piilottelee ruokaa tullessaan työttömän yh:n lukse vierailulle. Oma askeettisuus ei estä jakamasta sitä, minkä on ostanut, varsinkaan jos on varaa siihen. Ei tuo mies nyt miltään askeetilta vaikuta. Saita ukko, siinä kaikki.
[/quote]
En minä miestä puolustele vaan koitan ymmärtää, mistä tilanne johtuu. Koska jos tilanne on tuo, että miehelle riittäisi paljon vähempikin kuin ap:lle, niin mies ei takuulla ole oikea valinta ap:lle. Jotta suhde toimisi, pitäisi olla tällaisissa asioissa edes kutakuinkin samanlainen ajatusmaailma ja toiveet.
[/quote]
Oikeasti uskot noin? Jäätelön ostaminen vain itselle mutta ei muille on merkki askeettisuudesta? ei pihiydestä, älä nyt viitsi...
[/quote]
[/quote]
Missä?
Mitä mies on sanonut, kun olet ottanut puheeksi sen, ettei sinulla ole varaa ruokkia häntä vaan hänen pitäisi maksaa omat ruokansa itse?
Ymmärrän tiettyyn pisteeseen asti piheyden. Minäkin olin aiemmin aina se, joka varakkaampana maksoin kaiken. Niin seurustelusuhteessa kuin ystävienikin kanssa. Pikkuhiljaa tilanne alkoi ärsyttämään. Kun lakkasin maksamasta, valitettavan moni "ystäväni" lakkasi olemasta ystäväni. Mun kanssani olikin oltu vain siksi, että maksoin viulut. Nykyisin en enää maksa muiden osuutta, mutta en kuitenkaan edellytä muidenkaan maksavan minun osuuttabi.
[/quote]
Tuossa. Ymmärrän siis hyvin sellaista, joka haluaa maksaa vain omat kulunsa, mutta ei muiden. Esimerkiksi sen jäätelön.
[/quote]
No huh...
[/quote]
Huh vaan itsellesi. Tunnen useammankin, joita on alkanut kyllästyttää oletus, että varakkaampi maksaa aina. Ja ovat lakanneet maksamasta.
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.05.2015 klo 00:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Missä?
[/quote]
[/quote]
No huh...
[/quote]
Huh vaan itsellesi. Tunnen useammankin, joita on alkanut kyllästyttää oletus, että varakkaampi maksaa aina. Ja ovat lakanneet maksamasta.
[/quote]
No jos se kaveruus on jäätelön hinnasta kiinni, niin halvalla menee...
Hyvä antaa vähästäänkin, paha ei anna paljostaankaan.
[quote author="Vierailija" time="09.05.2015 klo 04:21"]
Jos on itse hyvätuloinen, ei ehkä todellakaan tajua, kuinka tiukkaa voi olla. Mulla on monesti ennen tilipäivää se 20 e rahaa,jolla saan itselleni kotiin ruokaa, mutta en voi lähteä ex-tempore edes kaljalle ja leffaan Hävettää myötää.
[/quote]
Se ei selitä sitä, että piilottelee ruokatavaroita, tai ostaa vain itselleen. Miksi monella on tarve selitellä miehen tekemisiä parhaiten päin, en ymmärrä?
mies
Jospa vaikka jättäisit miehen, sen jälkeen menisit töihin ja sitten etsisit samasta sosiaaliluokasta/elintasosta itsellesi uuden kumppanin.
Kuulostaa tosi huonolta. Ilmeisesti miehessä on jotain hyvääkin, kun kuitenkin jatkat tapailua. Mutta näin sivullisesta tilanne tuntuu aikamoiselta painajaiselta. Aikuinen mies jemmaa keksejä naisystävänsä kaappeihin, etteivät lapset saisi!!! Hänenhän pitäisi päinvastoin tuoda kassikaupalla syötävää teille! Ja jos hän nyt käyttäytyy noin, niin ei kai se siitä paremmaksikaan muutu.
On olemassa tosi ihania miehiä, joille tuollainen käyttäytyminen ei tulisi mieleenkään. Varmasti sinullekin jossakin olisi sellainen tarjolla.
No eihän sen ole mikään velvollisuus ruokkia yms ketään, mutta ei ole sullakaan sitä. Kiellä sitä ottamasts sulta mitään ruokia yms, ja sano suoraan että jos meette sun autolla niin hän maksaa puolet bensoista yms :D muuta en ainakaan keksi
Hänellä ei ole velvollisuus ruokkia minua eikä lapsiani, en sitä odota! Itse vaan en koskaan ilkeäisi toimia noin, jos roolit olisivat toisinpäin, niin pussillisen ruokaa veisin käydessäni. Olen itse hyväsydäminen ja antelias, aina otan muut huomioon. Tunnen niin myötähäpeää hänen piheydestään, että paha mieli tulee :/ Miettikää, ollaan reissussa porukalla minun autolla. Pysähdytään kauppaan jäätelön ostoon. No mitä tekee tämä mies, juoksee kiireesti kauppaan ostamaan vain itselleen jäätelön. Minä perässä tulen ja ostan itselleni ja lapsilleni jäätelöt. Ei minun auto "pyhällä hengellä" kulje. Kummasti mieltä olisi ilahduttanut edes ne jäätelöt kaikille, mutta ei. Ja näitä vastaavia esimerkkejä on vaikka kuinka paljon. AP
Pistä kiertoon. Ehkä se löytää sitten toisen samanlaisen.
Te olette liian erilaisia, sori mut näin. Miehissä on aina jotain vikaa, käytä muttä älä ota omaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:32"]Älä anna pillua sille!
[/quote]
Joo anna vaan kakkosta.
Jätä. Ja tee se siten, että teet sille urpolle selväksi, että sulla ei ole VARAA seurustella sen kanssa. Säästöt käytetty.
Joko se pihtailija on tullut luoksesi siipeilemään? Tarjoa sille vain vettä, ja muuta saa jos suostuu osuutensa maksamaan.
Mun analyysi: mies ei näe teidän suhdetta oikeana, kahdenvälisenä suhteena eikä sua tasavertaisena ihmisenä, mies ei näe sun elämää ja todellisuutta. Se käy sulla hoidossa aina muutaman päivän kerrallaan ja muuna aikana mies ei tod. näk. ajattele sua ollenkaan. Ehkä se jopa ajattelee, että sun pitäisi olla kiitollinen että hän käyttää sinuun aikaansa, vaikka olet työtön yh.
Herää todellisuuteen, näe oma arvosi ja ravista itsesi irti noin tyhmästä "suhteesta". Tuskin sä mieheltä mitään älyllis-henkisiä elämyksiäkään saat, jotka perustelisi suhteen jatkamisen. Eikä teidän välillä tunnu olevan rakkaudesta kyse.
Onnea uuteen, parempaan elämään ja työnhakuun!
Jos on itse hyvätuloinen, ei ehkä todellakaan tajua, kuinka tiukkaa voi olla. Mulla on monesti ennen tilipäivää se 20 e rahaa,jolla saan itselleni kotiin ruokaa, mutta en voi lähteä ex-tempore edes kaljalle ja leffaan Hävettää myötää.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 23:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:29"
[/quote]
Jos roolit olisivat toisinpäin niin se ei edes olisi sun miesystävä. Nainen ei ottaisi huonotuloista yh miestä, KOSKAAN.
[/quote]
Ei vai? Itse olen deittaillut jo vuosia perheetöntä miestä, joka nyt on työtön. Itse olen hyvätuloinen, mutta miesystävä pitää tarkan huolen, että yhteisissä menoissa hän maksaa puolet - ei halua siipeillä. Toisinaan olen sentään saanut maksaa hänelle jonkin pääsylipun, kun olen halunnut hänet seurakseni, ja liput ovat olleet kalliihkot. Jos miehellä olisi lapsia, varmasti silti tapailisin häntä, sillä hän on fiksu, ystävällinen ja kiinnostunut samoista asioista kuin minäkin.
AP:n ei pitäisi suostua elättämään miesystäväänsä. Kannattaisi keskustella ongelmasta joskus muutenkin kuin silloin, kun raivostuu. Mies ottaisi ehkä enemmän tosissaan rauhalliseen sävyyn käydyn keskustelun. Laske vaikka suunnilleen, paljonko rahaa sinulta menee miehen osuuteen ruoasta ja bensasta vuodessa ja näytä hänelle lukema: kuulostaa että menee ainakin yhden lomamatkan hinta vuodessa. Jos häneltä eivät silmät avaudu, kannattaa lopettaa. Tarvitset rahasi itsellesi ja lapsillesi.