Eräs reppana oli valittanut pomollemme, että kiusaan häntä
Kyseessä ujo reppana nainen. Omasta mielestäni olen vain koittanut saada häntä enemmän mukaan keskusteluihin jne. Esim kun ollaan istuttu kahvipöydässä tauolla jutustelemassa, olen pyytänyt tätä naista kertomaan jotain omia tarinoita tai vitsejä liittyen keskusteluaiheeseen. Yleensä alkaa posket punottamaan ja menee vähän vaikeaksi tämä nainen ja mutisee vastaukseksi hissukseen jotain tyyliin "ei mulla tule nyt oikein mitään mieleen".
Tarkoituksenani ei todellakaan ole ollut kiusata tätä, vaan vähän "pönkittää" hänen sosiaalisia taitoja. On kyllä kertakaikkiaan naurettavaa, että tuo nainen on ottanut apuni kiusaamisena. Tunnen oloni jopa hieman loukatuksi. Ilman minua tämä nainen olisi varmaan vieläkin eristäytyneempi töissä kuin mitä hän nyt on..
Kommentit (152)
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:15"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:11"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:09"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"] En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille. AP [/quote] Sä et auttanut vaan nolasit. Jotkut ei vaan halua puhua. introverttius on aivan ok. [/quote] Tiiäättekö että introverttius ja lapsellisuus on kaksi eri asiaa? Jos ap:n käytös harmittaa niin sanoo siitä ap;lle joko siinä pöydässä tai kahden kesken. Niin Aikuiset toimivat. [/quote] Ai, aikuisetko toimivat näin kuin ap, ettei mene sanomaan, että kiitos kun sanoit, en ollut tarkoittanut loukata? Aikuinen toimisi niin. [/quote] No eihän tuollaiselle ihmiselle voi noinkaan mennä sanomaan! Se ei kuitenkaam vastaa mitään mutta lähdettyäsi juoksee taas itkien pomolle kun paha täti puhui mulle taas. Me ihmiset ollaan erilaisis. Jotkut ei välttämättä oikeasti ymmärrä että joku on tosi ujp. Mmutta se ujokin on aikuinen ja aikuiset selvittää tällaoset asiat normaalisti tekemättä niistä isoja. Jos ei suuta saa oikeasti ollenkaan auki niin olisi heti alkuun kirjoittanut vaikka sähköpostia ennen kuin asiasta tuli näin suuri. [/quote] Voisitko oikolukea tekstisi, vaikka olisitkin kiihdyksissä syystä tai toisesta? [/quote] En. Ymmärrät varmasti kirjoitustani vailkei jokainen kirjain osu pienellä näppäimistöllä oikein. Tämä on muuten hauska piirre tällä palstalla. Kun ei osata vastata mitään järkevää aletaan mitätöimään muita oikeinkirjoityksen tai retoriikan perusteella.
[/quote]
Vaikea ottaa vakavasti, kun melkein jokaisessa lauseessa on virhe.
siis "haukkumakirje". Olis siinä ollut mitä tahansa olisit lukenut asian kuin piru raamattua.
73
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"]
En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille.
AP
[/quote]
No, älä pyydä. Mutta vastaapa tähän:
"Ajattelitko sä ap kun hän ei oikein halunnut tulla keskusteluihin kanssanne, että "etpä mahda minulle mitään, mä vedän sut kuitenkin?"
Ajattelit hänen niskoittelevan ja olevan ylimielisyyttään hiljainen?"
TAI: ajattelitko hänen tunteitaan?
Ymmärrätkö, että tuollaisella käytöksellä sait aikaan sen, että koska häntä häiritsi käytöksesi, ei hänkään ajatellut SINUN tunteitasi, kuten et sinäkään hänen (tai olisi kiva kuulla, mitä oikein ajattelit).
[/quote]
Tottakai ajattelin hänen tunteitaan. Sanoinhan, että halusin auttaa naista? Ajattelin, että joku päivä hän olisi keksinyt jonkun hauskan vitsin tai saanut muut nauramaan huvittavalla tarinalla, joka olisi nostanut hänen sosiaalisia pisteitä.
AP
[/quote]
Vastaat itsekin aika valikoivasti. Koska oon kysynyt jo pari kertaa, että puolustitko itseäsi pomolle, että työkaverisi pisteet kaipasivat nostamista?
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:17"]
Kertoo paljon ap:sta jo toi reppanaksi nimittely. Että voi aikuiset ihmiset olla vittumaisia.
[/quote]
No nimenomaan. Vaikka olis kuinka reppanaa puhua asiasta pomolle niin jos aloittajan suhtautuminen olis tervettä niin ei olis tarvetta tuollaiseen haukkumiseen. Luultavasti tytöllä on jotain estoja, ujous on jonkin verran normaalia pahempaa mutta sille on syynsä, ei ole omaa valintaa, omaa syytä. Jos suhtautumisessa EI oikeasti olis ongelmaa niin vois olla pahoillaan siitä että on pahoittanu toisen mielen eikä tuollainen kaunainen reppana haukkuja.
Tämän ketjun luettuani aion tehdä pomolle tai muulle ylemmälle taholle valituksen kiusaamisesta joka kera kun joku introvertti ei vastaa tervehdykseeni.
Enkä todellakaan aio sitä emnen edes yrittää keskustella asiasta kyseisen ihmisen kanssa.
WOW! Jokaisella kommentillaan AP kaivaa vaan syvempaa kuoppaa itselleen. Tan on pakko olla provo.. ei tuollaisia ihmisia voi olla olemassa.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:21"]
Tämän ketjun luettuani aion tehdä pomolle tai muulle ylemmälle taholle valituksen kiusaamisesta joka kera kun joku introvertti ei vastaa tervehdykseeni. Enkä todellakaan aio sitä emnen edes yrittää keskustella asiasta kyseisen ihmisen kanssa.
[/quote]
Ihan vapaasti vaan. :) Et tosin taida tietää introverttiudesta muutenkaan mitään, kyllä introvertit tervehtii.
Ap, sä olet just se syy miksi mä pelkään astua työelämään muutaman vuoden kuluttua. Inhottaa ajatus kahvipöydässä istumisesta sunkaltaisten kanssa...
t. opiskelija
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]
Olen ap:n puolella. Hän yrittää auttaa, ja häntä yritetään leimata kiusaajaksi. Ihmettelen ap:n saamaa palautetta. Täällä on ilmeisen paljon ns. introvertteja. Sen huomaa tällaisissa keskusteluissa. Hyvä, että jossain uskallatte avautua!
[/quote]
No miksi introvertin pitäisi puhua julkisesti? Osataan mekin puhua, silloin kuin itse haluamme. Joku paska läppä ei vaan kiinnosta kahvipöydässä töissä, jonkun närppiminen sen sijaan on helvetin noloa.
[/quote]
Ei tietysti pidä puhua julkisesti, kenenkään. Se on oma valinta, ja seurauksista vastaat itse. Seurauksilla tarkoitan, että joku voi pitää sinua reppanana, tyhmänä, ahdistuneena, häiriintyneenä, epäsopivana tekemään työtäsi, pahanilmanlintuna... Ei se ole oikein, mutta sellaisia ihmiset ovat.
.
Hyvien sosiaalisten suhteiden eteen täytyy joskus ponnistella. Minusta on itsekästä ajatella, että "puhun kun itse haluan". Minä haluan olla hyvissä väleissä ihmisiin, joiden kanssa vietän melkein kolmasosan ajastani.
Ap on itse reppana, oikein helvetin typerä ja itsekäs. Toivottavasti en koskaan kohtaa tuollaista kusipäätä.
Tuohan on ujolle ihmiselle aivan kaamea tilanne, kun huomio kiinnittyy vain häneen. Ei nyt oikein ole auttaminen onnistunut. Fiksua olisi pyytää työkaverilta anteeksi.
Eikö jokaisella ole oikeus olla oma itsensä niin työpaikalla kuin muutoinkin? Ujoilla ja herkilläkin on tunteet, ja sitä paitsi he ovat usein mitä mainoimpia työntekijöitä!
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"] Olen ap:n puolella. Hän yrittää auttaa, ja häntä yritetään leimata kiusaajaksi. Ihmettelen ap:n saamaa palautetta. Täällä on ilmeisen paljon ns. introvertteja. Sen huomaa tällaisissa keskusteluissa. Hyvä, että jossain uskallatte avautua! [/quote] No miksi introvertin pitäisi puhua julkisesti? Osataan mekin puhua, silloin kuin itse haluamme. Joku paska läppä ei vaan kiinnosta kahvipöydässä töissä, jonkun närppiminen sen sijaan on helvetin noloa. [/quote] Ei tietysti pidä puhua julkisesti, kenenkään. Se on oma valinta, ja seurauksista vastaat itse. Seurauksilla tarkoitan, että joku voi pitää sinua reppanana, tyhmänä, ahdistuneena, häiriintyneenä, epäsopivana tekemään työtäsi, pahanilmanlintuna... Ei se ole oikein, mutta sellaisia ihmiset ovat. . Hyvien sosiaalisten suhteiden eteen täytyy joskus ponnistella. Minusta on itsekästä ajatella, että "puhun kun itse haluan". Minä haluan olla hyvissä väleissä ihmisiin, joiden kanssa vietän melkein kolmasosan ajastani.
[/quote]
No saa pitää minä tykkää, mutta ketään ei pidä lähteä pakottamaan heittämään mitään vitsiä tilanteessa jossa sitä ei halua tehdä.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:35"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]
Olen ap:n puolella. Hän yrittää auttaa, ja häntä yritetään leimata kiusaajaksi. Ihmettelen ap:n saamaa palautetta. Täällä on ilmeisen paljon ns. introvertteja. Sen huomaa tällaisissa keskusteluissa. Hyvä, että jossain uskallatte avautua!
[/quote]
No miksi introvertin pitäisi puhua julkisesti? Osataan mekin puhua, silloin kuin itse haluamme. Joku paska läppä ei vaan kiinnosta kahvipöydässä töissä, jonkun närppiminen sen sijaan on helvetin noloa.
[/quote]
Nimenomaan, puhumme silloin kuin haluamme ja kun meillä on asiaa. Äärimmäisen noloa ja nöyryyttävää on pakottaa toinen puhumaan. Tuohan on ihan toisen nolaamista.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:21"]
Tämän ketjun luettuani aion tehdä pomolle tai muulle ylemmälle taholle valituksen kiusaamisesta joka kera kun joku introvertti ei vastaa tervehdykseeni. Enkä todellakaan aio sitä emnen edes yrittää keskustella asiasta kyseisen ihmisen kanssa.
[/quote]
Tee vaan jos kehtaat. Sanon, etten sillä kerralla varmaan huomannut sua, mutta olen pahoillani siitä, että pahoitin mielesi :)
No näitä vahingossa kiusaamisia tapahtuu, kun ei ymmärretä muita ihmisiä. Eihän tuossa mitään kun saat kertoa oman kantasi kuitenkin pomollesi. Nainen luultavasti koki teon tarpeelliseksi, jotta saisi olla rauhassa. Ujoille tuollainen voi olla yllättävän häiritsevää ja stressaavaa. Kyllä kannattaisi pyytää anteeksi, että et ymmärtänyt hänen kokevan asiat noin ja selität asian. Senjälkeen se on sitten hänen häpeänsä jos ei osaa pyytää sinulta anteeksi ylilyöntiä.
Turha kuitenkaan ottaa mitään kosto asennetta. Tuon jälkeen ihmiset ovat luultavasti melko varovaisia hänen kanssaan muutenkin. Luultavasti pomokin ymmärtää tilanteen, eikä siitä sen kummempia seuraa, kunhan homma jää tuohon. Sulla on vaan ronski ote elämään, eikä siinä mitään vikaa ole. Joskus ihmisten kanssa näitä sattuu. Älä ota tuota liian vakavasti.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:21"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:17"]
Kertoo paljon ap:sta jo toi reppanaksi nimittely. Että voi aikuiset ihmiset olla vittumaisia.
[/quote]
No nimenomaan. Vaikka olis kuinka reppanaa puhua asiasta pomolle niin jos aloittajan suhtautuminen olis tervettä niin ei olis tarvetta tuollaiseen haukkumiseen. Luultavasti tytöllä on jotain estoja, ujous on jonkin verran normaalia pahempaa mutta sille on syynsä, ei ole omaa valintaa, omaa syytä. Jos suhtautumisessa EI oikeasti olis ongelmaa niin vois olla pahoillaan siitä että on pahoittanu toisen mielen eikä tuollainen kaunainen reppana haukkuja.
[/quote]
Älä tytöttele aikuista naista vaikka hän olisikin ujo. Se kuulostaa melkein yhtä alentavalta kuin kutsuminen reppanaksi. Vähän kuin olisi lapsi tai muuten vajaavaltainen koska on ujo ja hiljainen.
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:26"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:35"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"] Olen ap:n puolella. Hän yrittää auttaa, ja häntä yritetään leimata kiusaajaksi. Ihmettelen ap:n saamaa palautetta. Täällä on ilmeisen paljon ns. introvertteja. Sen huomaa tällaisissa keskusteluissa. Hyvä, että jossain uskallatte avautua! [/quote] No miksi introvertin pitäisi puhua julkisesti? Osataan mekin puhua, silloin kuin itse haluamme. Joku paska läppä ei vaan kiinnosta kahvipöydässä töissä, jonkun närppiminen sen sijaan on helvetin noloa. [/quote] Ei tietysti pidä puhua julkisesti, kenenkään. Se on oma valinta, ja seurauksista vastaat itse. Seurauksilla tarkoitan, että joku voi pitää sinua reppanana, tyhmänä, ahdistuneena, häiriintyneenä, epäsopivana tekemään työtäsi, pahanilmanlintuna... Ei se ole oikein, mutta sellaisia ihmiset ovat. . Hyvien sosiaalisten suhteiden eteen täytyy joskus ponnistella. Minusta on itsekästä ajatella, että "puhun kun itse haluan". Minä haluan olla hyvissä väleissä ihmisiin, joiden kanssa vietän melkein kolmasosan ajastani.
[/quote]
Pidä vaan, kunhan käyttäydyt, etkä kaiva esille pakkopuhumista toisista. Saat kuule ajatella päässäsi iiihan mitä haluat <3
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:57"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:30"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"] En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille. AP [/quote] Sä et auttanut vaan nolasit. Jotkut ei vaan halua puhua. introverttius on aivan ok. [/quote] Tiiäättekö että introverttius ja lapsellisuus on kaksi eri asiaa? Jos ap:n käytös harmittaa niin sanoo siitä ap;lle joko siinä pöydässä tai kahden kesken. Niin Aikuiset toimivat. [/quote] Ai, aikuisetko toimivat näin kuin ap, ettei mene sanomaan, että kiitos kun sanoit, en ollut tarkoittanut loukata? Aikuinen toimisi niin. [/quote] No eihän tuollaiselle ihmiselle voi noinkaan mennä sanomaan! Se ei kuitenkaam vastaa mitään mutta lähdettyäsi juoksee taas itkien pomolle kun paha täti puhui mulle taas. Me ihmiset ollaan erilaisis. Jotkut ei välttämättä oikeasti ymmärrä että joku on tosi ujp. Mmutta se ujokin on aikuinen ja aikuiset selvittää tällaoset asiat normaalisti tekemättä niistä isoja. Jos ei suuta saa oikeasti ollenkaan auki niin olisi heti alkuun kirjoittanut vaikka sähköpostia ennen kuin asiasta tuli näin suuri.
[/quote]
Mutta olistko sä uskonut, kun sullehan ois tullu haukkumakirje vain siltä reppanalta? Jos sä alkutilanteessa et hyväksynyt häntä, niin miten sä olisit sit yhtäkkiä hyväksynytkin hänet ja ottanut jopa asian nöyränä vastaan ja muuttunut?