Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs reppana oli valittanut pomollemme, että kiusaan häntä

Vierailija
07.05.2015 |

Kyseessä ujo reppana nainen. Omasta mielestäni olen vain koittanut saada häntä enemmän mukaan keskusteluihin jne. Esim kun ollaan istuttu kahvipöydässä tauolla jutustelemassa, olen pyytänyt tätä naista kertomaan jotain omia tarinoita tai vitsejä liittyen keskusteluaiheeseen. Yleensä alkaa posket punottamaan ja menee vähän vaikeaksi tämä nainen ja mutisee vastaukseksi hissukseen jotain tyyliin "ei mulla tule nyt oikein mitään mieleen".

Tarkoituksenani ei todellakaan ole ollut kiusata tätä, vaan vähän "pönkittää" hänen sosiaalisia taitoja. On kyllä kertakaikkiaan naurettavaa, että tuo nainen on ottanut apuni kiusaamisena. Tunnen oloni jopa hieman loukatuksi. Ilman minua tämä nainen olisi varmaan vieläkin eristäytyneempi töissä kuin mitä hän nyt on..

Kommentit (152)

Vierailija
141/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:29"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:21"] Meidän työpaikalla juorutaan niin paljon, että mä en niille kielikelloille kerro MITÄÄN vapaaehtoisesti. Ne sen sijaan avautuvat lasten vatsataudista ja ukkonsa tekemisistä ad nauseam. Kiviäkin kiinnostaa!  [/quote]   Olen aina ihmetellyt tätä naisporukoiden tapaa haukkua ja aliarvioida miehiään kilpaa kahvipöydissä. Luulisi, että itselleen rakasta ihmistä ei tekisi mieli haukkua muille. Itse arvostan miestäni (,joka on samalla paras ystäväni) niin paljon, että tuntuisi kurjalta myydä parisuhteessa vallitseva kunnioitus jonkin omituisen sosiaalisen koodiston vuoksi.  [/quote] Tota en tosiaankaan ymmärrä. Puhun aina kauniisti miehelleni, ja jos on jotain valittamista, sanon siitä HÄNELLE enkä kerro kahvipöydässä. En tykkäis jos mies haukkuisi minua kavereilleen baarissa tai futistreeneissä.  [/quote] Hetkinen? Eikö tämän ketjun logiikan mukaisesti sinun kuuluisi haukkua mies hänen äidilleen tms?

[/quote]

Huomasitko että korjasin sen kommentin, tuossa ylempänä?
[/quote] ??!

Vierailija
142/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"]

En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille. 

AP

[/quote]

No voi voi.. sitä saa mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"] En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille.    AP [/quote]   Mä olen kyllä tässä ihan samaa mieltä. Miksi vilkkailla ihmisillä pitäisi aina olla parasta mahdollista pelisilmää ujojen ja hiljaisten asioille, mutta näillä ei muiden? JOo, ap.lla ei ollut pelisilmää ujon tilanteelle, mutta jos ujo olisi toiminut fiksusti, hän olisi laittanut ap:lle ystävällishenkisen sähköpostin, jossa sanonut tavalla tai toisella, ettei halua keskustella noissa tilanteissa, vaikka mielellään mukana onkin. Eli ihan yhtä typerää mun mielestä on tuollainen ensimmäisenä pomolle vinkumaan meneminen. Ei varmasti hänen tilannettaan ainakaan helpota. [/quote] Aamen

[/quote]

Ei ap:n tilannetta ole tarkoituskaan helpottaa, sitä paitsi 80 prosenttiä työpaikan porukasta inhoaa häntä, mutta ei uskalla sitä ääneen sanoa.

Vierailija
144/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:45"]Todella ikävää käytöstä. Minulla on syrjäänvetäytyvänä introverttinä ikäviä muistoja kouluajoilta, kun kaikkien piti olla rempseitä ja mennä mukaan peleihin ja leikkeihin. Jos sull lysti on, niin kädet yhteen lyö! Ihan hirveää.  En edelleenkään tykkää työpaikan kissanristiäisissä niistä ryhmäyttävistä leikeistä, enkä pidä siitä, että minut otetaan väkisin huomion keskipisteeksi. Työssäni esiinnyn ja olen ihmisten kanssa tekemisissä koko ajan, mutta se on työminä, rooli. En minä itse. Niinpä monet näyttelijätkin (kuten Johnny Depp) ovat siviilissä ujoja.  Ei toisia saa väkisin vetää mukaan keskusteluun ja vaatia heitä olemaan muuta kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Rauhassa! Omila ehdoillaan.  En kestä ap:n kaltaisia työpaikan päällepäsmäreitä, joitten pitää koko ajan olla suuna päänä huseeraamassa.  [/quote] Miten jaksat työssä, jossa joudut esiintymään? Eikö se ole henkisesti hirvittävän raskasta? Jos on, miksi hakeuduit tuohon työhön? . Ihan ystävällisesti kyselen, meillä oli työssä hämmentävä tapaus taannoin. Työhön, jossa käytännössä vaaditaan esiintymistaitoa ja ulospäinsuuntautuneisuutta, hakeutui hyvin estynyt, ujo ja hiljainen nainen. Yritykset rohkaista ja tukea häntä kilpistyivät, kuten ap:lla, kiusaamissyytöksiin. Työterveyshuolto tuli mukaan kuvioihin. Pitkän ja sotkuisan prosessin päätteeksi, nätisti sanottuna, hän ei ole enää meillä töissä. . Tämän kokemuksen jälkeen, miten sinä pystyt, jos koko ajan tekee pahaa? [/quote] Ei tee yhtään pahaa. Luitko mitä kirjoitin työminästä? Se on pelkkä rooli. Minun on erittäin helppo esiintyä siinä roolissa (niin kuin näyttelijän). Mutta ns. siviiliminä on introvertti eikä minua kiinnosta kahvipöydän kotkotukset.  Olen vieläpä erittäin hyvä esiintymään, saan siitä kiitosta. Lue uudelleen mitä kirjoitin.  [/quote] Joo joo, luin jo. En jotenkin pysty sisäistämään tätä "introvertti, joka halutessaan voi esittää ekstroverttiä" -ajatusta. Tai siis, miksi kukaan haluaisi? Esität roolia, näyttelet, aina töissä ollessa. Eikö se ole kuluttavaa? Jos olet opettaja, ymmärrän ehkä. Siinä joutuu esiintymään tavallaan, mutta pääpaino on ihan muissa asioissa. . Toisaalta, useimmilla meistä on jonkinlaisia rooleja. Työminä, kotiminä, kouluminä, futisäiti... . Joo, edelleen ihmettelen. Ehkä olemme liian erilaisia, että voisin ymmärtää. Minä olen se muksu, joka löi innoissaan käsiä yhteen, ja halusi kaikki mukaan leikkimään.

[/quote]

Et nyt ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitin, mutta ei se mitään. Me ihmiset ollaan niin erilaisia. En "esitä ekstroverttiä", en ole väittänyt mitään sellaista. Muuten: introversio ja ujous ovat aivan eri asioita kuten yllä sanottiin. En ole ujo, enkä arka. Mutta introvertti olen kyllä. En opettaja.

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta: Miksi et voi vetää sitä esiintymisrooliasi läpi työpäivän? ELi miksi pitää kiusaantua ryhmäytysleikeistä, kun voisit olla sielläkin roolissasi?

Vierailija
145/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:17"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:14"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:29"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:21"] Meidän työpaikalla juorutaan niin paljon, että mä en niille kielikelloille kerro MITÄÄN vapaaehtoisesti. Ne sen sijaan avautuvat lasten vatsataudista ja ukkonsa tekemisistä ad nauseam. Kiviäkin kiinnostaa!  [/quote]   Olen aina ihmetellyt tätä naisporukoiden tapaa haukkua ja aliarvioida miehiään kilpaa kahvipöydissä. Luulisi, että itselleen rakasta ihmistä ei tekisi mieli haukkua muille. Itse arvostan miestäni (,joka on samalla paras ystäväni) niin paljon, että tuntuisi kurjalta myydä parisuhteessa vallitseva kunnioitus jonkin omituisen sosiaalisen koodiston vuoksi.  [/quote] Tota en tosiaankaan ymmärrä. Puhun aina kauniisti miehelleni, ja jos on jotain valittamista, sanon siitä HÄNELLE enkä kerro kahvipöydässä. En tykkäis jos mies haukkuisi minua kavereilleen baarissa tai futistreeneissä.  [/quote] Hetkinen? Eikö tämän ketjun logiikan mukaisesti sinun kuuluisi haukkua mies hänen äidilleen tms? [/quote] Huomasitko että korjasin sen kommentin, tuossa ylempänä? [/quote] ??!

[/quote]

Kommentti nro 122. Toki pyrin myös puhumaan miehelleni kauniisti, mutta etenkin siis muille hänestä. 

Vierailija
146/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:45"]Todella ikävää käytöstä. Minulla on syrjäänvetäytyvänä introverttinä ikäviä muistoja kouluajoilta, kun kaikkien piti olla rempseitä ja mennä mukaan peleihin ja leikkeihin. Jos sull lysti on, niin kädet yhteen lyö! Ihan hirveää.  En edelleenkään tykkää työpaikan kissanristiäisissä niistä ryhmäyttävistä leikeistä, enkä pidä siitä, että minut otetaan väkisin huomion keskipisteeksi. Työssäni esiinnyn ja olen ihmisten kanssa tekemisissä koko ajan, mutta se on työminä, rooli. En minä itse. Niinpä monet näyttelijätkin (kuten Johnny Depp) ovat siviilissä ujoja.  Ei toisia saa väkisin vetää mukaan keskusteluun ja vaatia heitä olemaan muuta kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Rauhassa! Omila ehdoillaan.  En kestä ap:n kaltaisia työpaikan päällepäsmäreitä, joitten pitää koko ajan olla suuna päänä huseeraamassa.  [/quote] Miten jaksat työssä, jossa joudut esiintymään? Eikö se ole henkisesti hirvittävän raskasta? Jos on, miksi hakeuduit tuohon työhön? . Ihan ystävällisesti kyselen, meillä oli työssä hämmentävä tapaus taannoin. Työhön, jossa käytännössä vaaditaan esiintymistaitoa ja ulospäinsuuntautuneisuutta, hakeutui hyvin estynyt, ujo ja hiljainen nainen. Yritykset rohkaista ja tukea häntä kilpistyivät, kuten ap:lla, kiusaamissyytöksiin. Työterveyshuolto tuli mukaan kuvioihin. Pitkän ja sotkuisan prosessin päätteeksi, nätisti sanottuna, hän ei ole enää meillä töissä. . Tämän kokemuksen jälkeen, miten sinä pystyt, jos koko ajan tekee pahaa?

[/quote]

Ei tee yhtään pahaa. Luitko mitä kirjoitin työminästä? Se on pelkkä rooli. Minun on erittäin helppo esiintyä siinä roolissa (niin kuin näyttelijän). Mutta ns. siviiliminä on introvertti eikä minua kiinnosta kahvipöydän kotkotukset. 

Olen vieläpä erittäin hyvä esiintymään, saan siitä kiitosta. Lue uudelleen mitä kirjoitin. 
[/quote]
Joo joo, luin jo. En jotenkin pysty sisäistämään tätä "introvertti, joka halutessaan voi esittää ekstroverttiä" -ajatusta. Tai siis, miksi kukaan haluaisi? Esität roolia, näyttelet, aina töissä ollessa. Eikö se ole kuluttavaa? Jos olet opettaja, ymmärrän ehkä. Siinä joutuu esiintymään tavallaan, mutta pääpaino on ihan muissa asioissa.
.
Toisaalta, useimmilla meistä on jonkinlaisia rooleja. Työminä, kotiminä, kouluminä, futisäiti...
.
Joo, edelleen ihmettelen. Ehkä olemme liian erilaisia, että voisin ymmärtää. Minä olen se muksu, joka löi innoissaan käsiä yhteen, ja halusi kaikki mukaan leikkimään.
[/quote]

Mä ymmärrän oikein hyvin. Esiinnyn työasioissa mielelläni ja koen olevani hyvä kouluttaja, mutta ei minua huvita tippaakaan jakaa yksityisasioitani kahvihuoneessa muuten kuin satunnaisesti ja valikoidusti. Työn ulkopuolella en halua olla erityisen huomion kohteena. Mikä tässä nyt on outoa?

Vierailija
147/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalla ei ole sosiaalisten tilanteiden pelisilmää yhtään, noloa sinulle, "auttamisesi" ovat varmasti huomanneet muutkin työyhteisössä ja pitävät sinua outona, kun olet jatkuvasti yhden ujomman kimpussa.

Vierailija
148/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 20:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:45"]Todella ikävää käytöstä. Minulla on syrjäänvetäytyvänä introverttinä ikäviä muistoja kouluajoilta, kun kaikkien piti olla rempseitä ja mennä mukaan peleihin ja leikkeihin. Jos sull lysti on, niin kädet yhteen lyö! Ihan hirveää.  En edelleenkään tykkää työpaikan kissanristiäisissä niistä ryhmäyttävistä leikeistä, enkä pidä siitä, että minut otetaan väkisin huomion keskipisteeksi. Työssäni esiinnyn ja olen ihmisten kanssa tekemisissä koko ajan, mutta se on työminä, rooli. En minä itse. Niinpä monet näyttelijätkin (kuten Johnny Depp) ovat siviilissä ujoja.  Ei toisia saa väkisin vetää mukaan keskusteluun ja vaatia heitä olemaan muuta kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Rauhassa! Omila ehdoillaan.  En kestä ap:n kaltaisia työpaikan päällepäsmäreitä, joitten pitää koko ajan olla suuna päänä huseeraamassa.  [/quote] Miten jaksat työssä, jossa joudut esiintymään? Eikö se ole henkisesti hirvittävän raskasta? Jos on, miksi hakeuduit tuohon työhön? . Ihan ystävällisesti kyselen, meillä oli työssä hämmentävä tapaus taannoin. Työhön, jossa käytännössä vaaditaan esiintymistaitoa ja ulospäinsuuntautuneisuutta, hakeutui hyvin estynyt, ujo ja hiljainen nainen. Yritykset rohkaista ja tukea häntä kilpistyivät, kuten ap:lla, kiusaamissyytöksiin. Työterveyshuolto tuli mukaan kuvioihin. Pitkän ja sotkuisan prosessin päätteeksi, nätisti sanottuna, hän ei ole enää meillä töissä. . Tämän kokemuksen jälkeen, miten sinä pystyt, jos koko ajan tekee pahaa? [/quote] Ei tee yhtään pahaa. Luitko mitä kirjoitin työminästä? Se on pelkkä rooli. Minun on erittäin helppo esiintyä siinä roolissa (niin kuin näyttelijän). Mutta ns. siviiliminä on introvertti eikä minua kiinnosta kahvipöydän kotkotukset.  Olen vieläpä erittäin hyvä esiintymään, saan siitä kiitosta. Lue uudelleen mitä kirjoitin.  [/quote] Joo joo, luin jo. En jotenkin pysty sisäistämään tätä "introvertti, joka halutessaan voi esittää ekstroverttiä" -ajatusta. Tai siis, miksi kukaan haluaisi? Esität roolia, näyttelet, aina töissä ollessa. Eikö se ole kuluttavaa? Jos olet opettaja, ymmärrän ehkä. Siinä joutuu esiintymään tavallaan, mutta pääpaino on ihan muissa asioissa. . Toisaalta, useimmilla meistä on jonkinlaisia rooleja. Työminä, kotiminä, kouluminä, futisäiti... . Joo, edelleen ihmettelen. Ehkä olemme liian erilaisia, että voisin ymmärtää. Minä olen se muksu, joka löi innoissaan käsiä yhteen, ja halusi kaikki mukaan leikkimään. [/quote] Mä ymmärrän oikein hyvin. Esiinnyn työasioissa mielelläni ja koen olevani hyvä kouluttaja, mutta ei minua huvita tippaakaan jakaa yksityisasioitani kahvihuoneessa muuten kuin satunnaisesti ja valikoidusti. Työn ulkopuolella en halua olla erityisen huomion kohteena. Mikä tässä nyt on outoa?

[/quote]

Näin. 

Olen myös huomannut että kauneudenhoitoalalla parhaita työkavereita on introvertit. He eivät jaksa jauhaa tauolla siitä oliko vakkarilla panotakkuja hiuksissa tai oliko se nyt lihonut viime käynnistä. Näin kärjistäen.

Vierailija
149/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, vaikuttaa hankalalta tyypiltä. Juuri sellaiselta että jos sanot päivää, niin juostaan kielimään pomolle, jos et sano päivää, niin juostaan sittenkin pomon luokse. Jos olisin ap, pahoittelisin tälle henkilölle sitä että yritit ottaa hänet keskusteluun mukaan ja sanot ettei tule toistumaan. Tämän jälkeen en olisi k.o. ihmisen kanssa tekemissä kun pakollisen mikä liittyy työhön. Voisi myös tehdä niin kun joku aiemmin ehdotti, samanhenkisellä porukalla ulos kahville ettei mukana ole riippakiviä jotka korvat höröllä kuuntelevat asiat, mutta eivät anna itsestään mitään.

Mä en sinällänsä dissaa ujoja, mutta kyllä tämä kielikello vaikuttaa hankalalta jolle tuskin mikään menee oikein. Aina on niissä reippaammissa joku vika, ja puheita tulkitaan aina pelkäksi kiusaamiseksi vaikka tarkoitus ei todellakaan olisi kiusata ketään.

Vierailija
150/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:52"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:49"]

Miksi se hiljainen sitten väkisin haluaa istua muiden kanssa kahvipöydässä, jos ei saa sanaakaan sanottua ja muiden keskusteluyrityksetkin tulkitaan kiusaamiseksi? Voi yhden kerran taas. Jos on niin intromortti uniikki lumihiutale niin silloin luulisi että omakin seura riittää.

Ap, kerää joku kiva remppa työkavereista ja menkää porukalla vaikka pihalle kahville. Jätä tuollaiset valittajat kokonaan omaan arvoonsa.

[/quote]

Eli et antais istua muiden kanssa kahvipöydässä? 

Miksi et, osaat varmasti perustella asian, kun oot selkeästi miettinyt sitä.

[/quote]

No rehellisesti sanottuna näin ohikulkijana, en mäkään kaipaa ketään kahvipöytään kärsimään. Koko ajanhan te introvertit ja ujot valitatte kuinka inhottavaa on istua pöydässä ja kuunnella toisten juttuja, jotka on siis niin paskaa, ja te fiksuina ja ylemmyydentuntoisina osaatte olla viksusti hiljaa ja kärsiä.

Joten älkää tulko tuollaiseen SOSIAALISEEN tilanteeseen, jos ette halua olla SOSIAALISIA. Usein kahvihuoneen nimikin on SOSIAALITILA. Eikö se jo anna teille vinkkiä siitä, mitä siellä on tarkoitus tehdä?

Jos teillä ei siis ole mitään annettavaa, älkää tulko vain ottamaan.

Vierailija
151/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 19:11"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 18:45"]Todella ikävää käytöstä. Minulla on syrjäänvetäytyvänä introverttinä ikäviä muistoja kouluajoilta, kun kaikkien piti olla rempseitä ja mennä mukaan peleihin ja leikkeihin. Jos sull lysti on, niin kädet yhteen lyö! Ihan hirveää.  En edelleenkään tykkää työpaikan kissanristiäisissä niistä ryhmäyttävistä leikeistä, enkä pidä siitä, että minut otetaan väkisin huomion keskipisteeksi. Työssäni esiinnyn ja olen ihmisten kanssa tekemisissä koko ajan, mutta se on työminä, rooli. En minä itse. Niinpä monet näyttelijätkin (kuten Johnny Depp) ovat siviilissä ujoja.  Ei toisia saa väkisin vetää mukaan keskusteluun ja vaatia heitä olemaan muuta kuin ovat. Antaa kaikkien kukkien kukkia. Rauhassa! Omila ehdoillaan.  En kestä ap:n kaltaisia työpaikan päällepäsmäreitä, joitten pitää koko ajan olla suuna päänä huseeraamassa.  [/quote] Miten jaksat työssä, jossa joudut esiintymään? Eikö se ole henkisesti hirvittävän raskasta? Jos on, miksi hakeuduit tuohon työhön? . Ihan ystävällisesti kyselen, meillä oli työssä hämmentävä tapaus taannoin. Työhön, jossa käytännössä vaaditaan esiintymistaitoa ja ulospäinsuuntautuneisuutta, hakeutui hyvin estynyt, ujo ja hiljainen nainen. Yritykset rohkaista ja tukea häntä kilpistyivät, kuten ap:lla, kiusaamissyytöksiin. Työterveyshuolto tuli mukaan kuvioihin. Pitkän ja sotkuisan prosessin päätteeksi, nätisti sanottuna, hän ei ole enää meillä töissä. . Tämän kokemuksen jälkeen, miten sinä pystyt, jos koko ajan tekee pahaa? [/quote] Ei tee yhtään pahaa. Luitko mitä kirjoitin työminästä? Se on pelkkä rooli. Minun on erittäin helppo esiintyä siinä roolissa (niin kuin näyttelijän). Mutta ns. siviiliminä on introvertti eikä minua kiinnosta kahvipöydän kotkotukset.  Olen vieläpä erittäin hyvä esiintymään, saan siitä kiitosta. Lue uudelleen mitä kirjoitin.  [/quote] Joo joo, luin jo. En jotenkin pysty sisäistämään tätä "introvertti, joka halutessaan voi esittää ekstroverttiä" -ajatusta. Tai siis, miksi kukaan haluaisi? Esität roolia, näyttelet, aina töissä ollessa. Eikö se ole kuluttavaa? Jos olet opettaja, ymmärrän ehkä. Siinä joutuu esiintymään tavallaan, mutta pääpaino on ihan muissa asioissa. . Toisaalta, useimmilla meistä on jonkinlaisia rooleja. Työminä, kotiminä, kouluminä, futisäiti... . Joo, edelleen ihmettelen. Ehkä olemme liian erilaisia, että voisin ymmärtää. Minä olen se muksu, joka löi innoissaan käsiä yhteen, ja halusi kaikki mukaan leikkimään.

[/quote]

Et nyt ymmärtänyt ollenkaan mitä tarkoitin, mutta ei se mitään. Me ihmiset ollaan niin erilaisia. En "esitä ekstroverttiä", en ole väittänyt mitään sellaista. Muuten: introversio ja ujous ovat aivan eri asioita kuten yllä sanottiin. En ole ujo, enkä arka. Mutta introvertti olen kyllä. En opettaja.

Vierailija
152/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole tuo aiempi kirjoittaja, mutta kyllä mullakin on "työminä" ja "yksityinen minä". Tottakai, en mä mun yksityisjuttuja asiakkaille paljasta, ja töissä olen myös huomattavasti tiukempi kuin kotioloissa. Yritän jopa vääntää small talkia asiakkaiden kanssa. Tämä myös siksi, että voin jättää tyäasiat töihin, ja olla rennosti kotona miettimättä työjuttuja. Ei varmaan aukee kaikille, mutta jako työminään ja yksityisminään pitää mun järjissäni. Ja just siks musta ei ois koskaan yrittäjäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi