Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs reppana oli valittanut pomollemme, että kiusaan häntä

Vierailija
07.05.2015 |

Kyseessä ujo reppana nainen. Omasta mielestäni olen vain koittanut saada häntä enemmän mukaan keskusteluihin jne. Esim kun ollaan istuttu kahvipöydässä tauolla jutustelemassa, olen pyytänyt tätä naista kertomaan jotain omia tarinoita tai vitsejä liittyen keskusteluaiheeseen. Yleensä alkaa posket punottamaan ja menee vähän vaikeaksi tämä nainen ja mutisee vastaukseksi hissukseen jotain tyyliin "ei mulla tule nyt oikein mitään mieleen".

Tarkoituksenani ei todellakaan ole ollut kiusata tätä, vaan vähän "pönkittää" hänen sosiaalisia taitoja. On kyllä kertakaikkiaan naurettavaa, että tuo nainen on ottanut apuni kiusaamisena. Tunnen oloni jopa hieman loukatuksi. Ilman minua tämä nainen olisi varmaan vieläkin eristäytyneempi töissä kuin mitä hän nyt on..

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet ap todella typerä, sivistymätön ja itse sosiaalisesti heikkolahjainen selkeästi...

Vierailija
42/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:31"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"]

En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille. 

AP

[/quote]

No, älä pyydä. Mutta vastaapa tähän:

"Ajattelitko sä ap kun hän ei oikein halunnut tulla keskusteluihin kanssanne, että "etpä mahda minulle mitään, mä vedän sut kuitenkin?"

Ajattelit hänen niskoittelevan ja olevan ylimielisyyttään hiljainen?"

TAI: ajattelitko hänen tunteitaan?

Ymmärrätkö, että tuollaisella käytöksellä sait aikaan sen, että koska häntä häiritsi käytöksesi, ei hänkään ajatellut SINUN tunteitasi, kuten et sinäkään hänen (tai olisi kiva kuulla, mitä oikein ajattelit).

[/quote]

Tottakai ajattelin hänen tunteitaan. Sanoinhan, että halusin auttaa naista? Ajattelin, että joku päivä hän olisi keksinyt jonkun hauskan vitsin tai saanut muut nauramaan huvittavalla tarinalla, joka olisi nostanut hänen sosiaalisia pisteitä.

AP

[/quote]

Ajattelet nyt hieman liikaa. Etkö ymmärrä, että suhtautumisesi LÄHTEE siitä, että naisessa on vikaa? Jos koet niin, niin se on sinun ongelmasi, ei sen naisen. 
[/quote]

Juuri näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"]

En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille. 

AP

[/quote]

"Ajattelitko sä ap kun hän ei oikein halunnut tulla keskusteluihin kanssanne, että "etpä mahda minulle mitään, mä vedän sut kuitenkin?"

Ymmärrätkö, että tuollaisella käytöksellä sait aikaan sen, että koska häntä häiritsi käytöksesi, ei hänkään ajatellut SINUN tunteitasi, kuten et sinäkään hänen (tai olisi kiva kuulla, mitä oikein ajattelit).

[/quote]

Tottakai ajattelin hänen tunteitaan. Sanoinhan, että halusin auttaa naista? Ajattelin, että joku päivä hän olisi keksinyt jonkun hauskan vitsin tai saanut muut nauramaan huvittavalla tarinalla, joka olisi nostanut hänen sosiaalisia pisteitä.

AP

[/quote]

Hänen hyväksyttävyyttään sinä ajattelit. Eli oli okei antaa hänen tuntea, ettet hyväksy häntä ellei hän ole vähän äänekkäämpi tai hauskempi?

Vierailija
44/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin sosiaalisia pisteitä? Voi jestas ap. 

Vierailija
45/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap:n puolella. Hän yrittää auttaa, ja häntä yritetään leimata kiusaajaksi. Ihmettelen ap:n saamaa palautetta. Täällä on ilmeisen paljon ns. introvertteja. Sen huomaa tällaisissa keskusteluissa. Hyvä, että jossain uskallatte avautua!

[/quote]

No miksi introvertin pitäisi puhua julkisesti? Osataan mekin puhua, silloin kuin itse haluamme. Joku paska läppä ei vaan kiinnosta kahvipöydässä töissä, jonkun närppiminen sen sijaan on helvetin noloa. 

Vierailija
46/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat ap kenkää.

Vierailija
47/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä tässä olet se, jolla on puutteita sosiaalisissa taidoissa. Minusta on reppanamaista tuo sinun käytös. Tuntisin aika lailla myötähäpeää jos tuollaista sosiaalista kömpelyyttä joutuisin todistamaan.

Vierailija
48/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

[/quote]

AP

[/quote]

Kerroithan tämän pomolle? Jos se kerran on se syy?

Vierailija
49/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:21"]

AP

[/quote]

[/quote]

AP
[/quote]

Ap on itse ujo ihminen ja on keksinyt tämän tarinan, jotta saisi sympatiaa ujoille ja hiljaisille. Tämä ap:n vastaus paljasti sen. Eikö niin ap? Liian läpinäkyvä tämä vastaus, ap:sta halutaan tehdä tarinan konna.

Vierailija
50/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ymmärtämätön käsittämään erilaisia ihmisiä + tilannetajuttomuus. Viestistäsi paistaa tietty ylemmyys. Luulet olevasi se oikeanlaisempi ihminen ja haluat työkaverisi olevan myös samanlainen, samalla halveksien häntä. Ehkä tiedostamatta tai muuten vaan typeryyttäsi. Selvästi nolasit hänet ja hyvä, että hän otti asian esille. Sinulle suoraan siitä sanominen varmaan turhaa olisi ollut, koska tod. näköisesti olisit torjunut koko asian. No jos nyt jotain haluat oppia tästäkin tilanteesta, niin opettele reppanaksi haukkumisen sijaan ymmärtämään erilaisia ihmisiä sellaisenaan kuin ovat.

Vierailija
51/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap :n tarkoitus voi ollakin hyvä mutta pelisilmää hänellä ei ole ollenkaan.
Itse opiskeluaikana vedin erittäin ujon ja estyneen nuoren naisen mukaan porukkaan ystävystymällä hänen kanssaan. Alkuun hän ei uskaltanut kuin sanoa joo tai ei, vaikka olimme kahdestaan. Mutta vähitellen hän tuli kuorestaan ulos, ensin minun kanssani ja sitten muidenkin. Noin ujosta ei koskaan tule vitsien kertojaa tai kaakattavaa akkaa eikä sitä pidä yrittäkään. Hänelle varmasti riittää se, että saa olla osa porukkaa - vaikka olisi aina hiljaa. Ja muiden kannattaa osoittaa, että se on ihan ok. Sitten kun hän jotain sanoo, sitä kannattaa kuunnella (!). Sillä silloin hänellä on oikeasti jotain sanottavaa.

Vierailija
52/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:02"]

Kyseessä ujo reppana nainen. Omasta mielestäni olen vain koittanut saada häntä enemmän mukaan keskusteluihin jne. Esim kun ollaan istuttu kahvipöydässä tauolla jutustelemassa, olen pyytänyt tätä naista kertomaan jotain omia tarinoita tai vitsejä liittyen keskusteluaiheeseen. Yleensä alkaa posket punottamaan ja menee vähän vaikeaksi tämä nainen ja mutisee vastaukseksi hissukseen jotain tyyliin "ei mulla tule nyt oikein mitään mieleen".

Tarkoituksenani ei todellakaan ole ollut kiusata tätä, vaan vähän "pönkittää" hänen sosiaalisia taitoja. On kyllä kertakaikkiaan naurettavaa, että tuo nainen on ottanut apuni kiusaamisena. Tunnen oloni jopa hieman loukatuksi. Ilman minua tämä nainen olisi varmaan vieläkin eristäytyneempi töissä kuin mitä hän nyt on..

[/quote]Meilläpäin saisit turpaasi tuollaisesta toiminnasta!

Vierailija
53/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:31"]

AP

[/quote]

[/quote]

AP

[/quote]

Ajattelet nyt hieman liikaa. Etkö ymmärrä, että suhtautumisesi LÄHTEE siitä, että naisessa on vikaa? Jos koet niin, niin se on sinun ongelmasi, ei sen naisen. 

[/quote]

No en tiedä johtuuko siitä, että asuin Amerikassa 2 vuotta pienenä, mutta kyllä mun mielestä on ihmisessä jotain vikaa, jos ei saa suutaan ikinä auki porukassa.. Se on okei, että on ujo, mutta ujoudestakin pääsee eroon jos haluaa. Se vaatii vain harjoittelua, johon minä tälle naiselle tarjosin mahdollisuuden.

AP

[/quote]

Ei, kaikki ei halua päästä ujoudesta eroon eikä kenenkään ole pakko puhua porukassa. Miksi pitäisi?

Eiköhän kaltaisesi hölösuut täytä ne mahdolliset hiljaiset hetket muutenkin. 

Ja 2 vuotta Ameriikassa oikein. Iih.. Mulla on paljon Amerikkalaisia ystäviä eikä todellakaan kenestäkään hiljaisuus ole synti. 

Vierailija
54/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:27"][quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:21"] [quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:18"] En aio pyytää tältä naiselta anteeksi. Jos hän olisi pyytänyt minua lopettamaan tuon (hänen AVITTAMISENSA siis), olisin sen tehnyt. Hän on selkäänpuukottanut minua menemällä suoraan pomon puheille.    AP [/quote] No, älä pyydä. Mutta vastaapa tähän: "Ajattelitko sä ap kun hän ei oikein halunnut tulla keskusteluihin kanssanne, että "etpä mahda minulle mitään, mä vedän sut kuitenkin?" Ajattelit hänen niskoittelevan ja olevan ylimielisyyttään hiljainen?"     TAI: ajattelitko hänen tunteitaan?   Ymmärrätkö, että tuollaisella käytöksellä sait aikaan sen, että koska häntä häiritsi käytöksesi, ei hänkään ajatellut SINUN tunteitasi, kuten et sinäkään hänen (tai olisi kiva kuulla, mitä oikein ajattelit). [/quote] Tottakai ajattelin hänen tunteitaan. Sanoinhan, että halusin auttaa naista? Ajattelin, että joku päivä hän olisi keksinyt jonkun hauskan vitsin tai saanut muut nauramaan huvittavalla tarinalla, joka olisi nostanut hänen sosiaalisia pisteitä.   AP [/quote] Ap on itse ujo ihminen ja on keksinyt tämän tarinan, jotta saisi sympatiaa ujoille ja hiljaisille. Tämä ap:n vastaus paljasti sen. Eikö niin ap? Liian läpinäkyvä tämä vastaus, ap:sta halutaan tehdä tarinan konna.

[/quote]

Eikä ole. Mun äitini kohteli minua juuri noin kaikkien yläpuolelta, lähtöoletuksena se, etten mä kelpaa kellekään ja senpä takia hänen piti kouluttaa eli nolata ja muuttaa minua kaiken aikaa. Sisältä hauras ja tyhjä ihminen vailla kosketusta omiin tunteisiin on äitini ja aikuisena minä myös, mutta käyttäydyn ennemmin kuin tuo reppana. Mutta se, mitä sä et tiedä ap, on se, että kusen sun silmillesi ihan pian, olen kaikkea muuta kuin mikään reppana kunhan selviydyn tästä ja sit mä alan elää ja se tulee olemaan oikein mukavaa. Voin miettiä, mitä kaikkea teenkään mun 500 tuhannen euron omaisuudella.

Vierailija
55/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se hiljainen sitten väkisin haluaa istua muiden kanssa kahvipöydässä, jos ei saa sanaakaan sanottua ja muiden keskusteluyrityksetkin tulkitaan kiusaamiseksi? Voi yhden kerran taas. Jos on niin intromortti uniikki lumihiutale niin silloin luulisi että omakin seura riittää.

Ap, kerää joku kiva remppa työkavereista ja menkää porukalla vaikka pihalle kahville. Jätä tuollaiset valittajat kokonaan omaan arvoonsa.

Vierailija
56/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:31"]

AP

[/quote]

[/quote]

AP

[/quote]

[/quote]

No en tiedä johtuuko siitä, että asuin Amerikassa 2 vuotta pienenä, mutta kyllä mun mielestä on ihmisessä jotain vikaa, jos ei saa suutaan ikinä auki porukassa.. Se on okei, että on ujo, mutta ujoudestakin pääsee eroon jos haluaa. Se vaatii vain harjoittelua, johon minä tälle naiselle tarjosin mahdollisuuden.

AP

[/quote]

Eli sinusta hänessä oli jotain vikaa ja hänen olisi pitänyt niellä tämä sinun ajatuksesi koska sinä keksit ajatella niin?  Hänen olisi pitänyt nähdä itsensä sinun silmilläsi, niinkö?  

Miksi se niin päin menee? 

Minusta jos jossain ihmisessä on minun mielestäni vikaa on aika epäkohteliasta antaa toisen huomata että ajattelen näin ja juuri niin sinulle nyt kävi.

Vierailija
57/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä,että sinulta ap puuttuu tilannetaju.. Itse olin aloittanut 16-vuotiaana kesätyöt eräässä puhelinmyyntifirmassa. Siellä sitten istuin toista kertaa kahvipöydässä tuntemattomien ihmisten kanssa, jotka olivat melkein kaikki minua vanhempia ja keskenään tuttuja. Siinä sitten yksi sinunlainen mies rupesi hirveän kovaan ääneen kailottamaan, että olenpas hiljainen tyttö. Menin sitten vähän vaikeaksi siinä tilanteessa ja mies rupesi naureskelemaan, että olen vieläpä aina kuin paloauto. Mielestäni en edes ollut punainen ennen tuota tilannetta, mutta voin kyllä sanoa olleeni noiden sanomisten jälkeen. Hän jäi vielä pohdiskelemaan ääneen miten jotkut ihmiset _voivatkin_ olla niin ujoja... Tämä tyyppi oli itse hirveän "rempseä" ja puhelias 5kymppinen ex-alkoholisti, joka halusi aina julistaa väkisin raitistumistarinaansa kaikille. 

Noh onneksi sentään muut sentään tajusivat tilanteen, eivätkä reagoineet oikein mitenkään.. Itselläni oli tosin tämän jälkeen todella kiusallista töissä, kun tämä yksi otti minut jatkuvasti silmätikukseen ilman syytä. Inhottaa kun tuli tämä ihminen apsta mieleen.

n26

Vierailija
58/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2015 klo 17:49"]

Miksi se hiljainen sitten väkisin haluaa istua muiden kanssa kahvipöydässä, jos ei saa sanaakaan sanottua ja muiden keskusteluyrityksetkin tulkitaan kiusaamiseksi? Voi yhden kerran taas. Jos on niin intromortti uniikki lumihiutale niin silloin luulisi että omakin seura riittää.

Ap, kerää joku kiva remppa työkavereista ja menkää porukalla vaikka pihalle kahville. Jätä tuollaiset valittajat kokonaan omaan arvoonsa.

[/quote]

Eli et antais istua muiden kanssa kahvipöydässä? 

Miksi et, osaat varmasti perustella asian, kun oot selkeästi miettinyt sitä.

Vierailija
59/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jotkut kuule tykkäävät kuunnella muiden jutustelua osallistumatta itse keskusteluun.

Vierailija
60/152 |
07.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

No hänkö ei saa tulla kahville ollenkaan jollei halua heittää paskaa vitsiä kahvipöydässä? Voi pyhäsylvi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi