Leivonta-apua kaipaan!
Tunteeko kukaan AV:lla sellaista täytekakkua jonka virolainen nimi on Kiiev Tort. Mieheni virolainen työkaveri tuo sitä aina suomessa käydessään, ja mieheni on kovin ihastunut tähän kakkuun. Nyt on merkkipäivä tulossa ja mies kovasti toivoi kyseistä kakkua.
En ole itse kakkua maistanut, mutta sisältää marenkilevyjä, brandylla ja pähkinöillä maustettua kreemiä (?) sekä suklaakuorrutetta. Jos joku tunnistaa kakun ja jos joltain löytyy resepti, olen ikikiitollinen!
Kommentit (6)
Kuulostaa aika simppelille, onko mahdollisuutta tehdä koekakkuja?
Googlaile eri marenkikakkuja ja kehittele oma versiosi.
en muista oliko vuodatuksessa vai missä, häneltä voisit kysyä jos löydät sen blogin
Besee(peensuhkur, arahhis, munavalgepulber), kreem (kreemimargariin, peensuhkur, brendi, kakao, essents) toiduvärv, tume okolaad.
tuommoiset aineet erään "kiievi tortin" selostuksessa..
Siksi en siis ole maistanut... enkä pystyisikään maistamaan koska olen pahasti pähkinälle allerginen.
Täytyy alkaa kehittelemään, löysin googlettamalla erään leipomon kakkuvalikoiman ja siitä listan valmistusaineista. MIes päättäköön onko yhtä hyvää vai ei...
ja kulkee äidiltä tyttärelle ja reseptit vaihtelevat kovastikin. Parhaiten saat samanlaisen kakun tekemällä muutaman omatoimisen kokeilun.
Nimim. Ukrainalaisten kanssa kokannut