Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa rasittava työvoimatoimisto käynti, mites muilla?

Vierailija
14.08.2008 |

Jäin työttömäksi jokin aika sitten, ja kävin viemässä vain työtodistuksen, kun en ollut sitä ekalla ilmoittautumiskerralla vielä saanut. Jonotin 2h ennenkuin pääsin virkailijan puheille.

Sitten kerroin, että vaikka olen työtön, niin olen välillä ehkä 2-3pv/kk töissä. No näistä joka päivästä on erikseen pyydettävä vielä työtodistus, josta näkyy työsuhteen lopettamisen syy. Vaikka ihan tilapäisenä apuna olen siellä tarvittaessa luvannut olla, enkä omasta mielestä ole edes työsuhteessa. Eikö siihenkin voisi palkkakuitti riittää?

Työnantaja oli kanssa tyrmistynyt, kun joutuu hirvittävän selvityksen tekemään 4v ajalta joka viikon tunnit, mitä olen tehnyt, kun olen osa-aikaisesti tehnyt. Hyvä ettei itkemään ruvennut, kun siinä on niin iso homma, eikä firmassa ole erikseen palkanlaskijaa.

Nyt sitten sovin tämän työnantajan kanssa, että en teekään enää näitä muutamaa päivää kuukaudessa, kun se selvitys on hänelle liikaa. Kun itse tekee työpäivän päätteeksi paperihommat.

Harmi kun kaikki asiat on tehty niin monimutkaiseksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sulle voi tehdö sopimusta joka on jatkuvasti voimassa, tai ainakin toistaiseksi siis, ja siihenmerkitään että tarvittaessa töihin kutsuttava ja esim 4-26h/kk, jos siis joka kuukausi hommia olisi,

tällöin riittää palkkakuitti kuun lopussa Kelaan työttömyyslapun kanssa, johon täytetään niille työssäolo päiville työtunnit,

ei tarvitse aina uutta työsopimusta kirjoittaa siis.

Vierailija
2/4 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkakuitti riittää.

Ja mikä ihmeen selvitys 4 vuoden ajalta? Kuka sitä on kysynyt? Työkkäriin riittää tavallinen työtodistus, jossa näkee, että ajalla xx-xx sinä olet ollut vakituisena sijaisena tarvittaessa. Ei työnantajalla ole edes velvollisuutta tehdä tollaista selvitystä. Työtodistus taas on lakisääteinen.

Nyt on joko työkkärintäti tai sinä ymmärtänyt asiat väärin. Tiedän sen, koska olen itsekin ollut vastaavassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen hulluus voi olla mahdollista edes työkkäribyrokraateilla. Ihan tavallista, ettäm esim. työkkärissä ymmärretään asiat väärin. Ei työnantajalla ole tosiaan velvollisuutta tuollaiseen.

Vierailija
4/4 |
14.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saisin ansiosidonnaista, Ja valitettavasti olen joutunut tekemään 10v sitten samanlaisen selvityksen ja silloinkin eri työnantaja kirosi sitä työmäärää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä