Uskovaiset! Kertokaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. ov
Eli tilanne olisi siis se, että teillä oli eläessänne puoliso joka valitettavasti menehtyi paljon ennen sinua. Menitte uusiin naimisiin ja tämän uuden puolison kanssa elitte yhdessä vanhaksi. Lopulta kuolet ja samoin uusi puolisonne. Kenen kanssa vietätte ikuisuuden taivaassa vai tuleeko teistä tuonpuoleisessa moniavioinen?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:03"]
Okei, siellä taivaassa sitten tavataan kaikki rakkaat. Entäs sitten ne tyypit, joita inhoaa ja joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä? En välittäisi hengailla tuonpuoleisessakaan niiden kanssa. Ja entä jos mulla on joku stalkkeri? Kumman toive toteutuu, stalkkaajan vai mun?
[/quote]
En usko että toteutuu niin sinun kuin stalkkaajankaan toive. Väitän että Jumalan toive on ainoa asia mikä silloin toteutuu. Kun tämän päätöksen kuulet niin olet hänen kanssaan samaa mieltä että "oikein tehty, juuri noin sen pitikin mennä"
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:33"]
Ja kun nyt kerran lähdettiin teologiseen keskusteluun, kertokaapa kirkosta eronneet, että miksi teille sitten pitää järjestää hautajaiset? Jotenkin ei käy järkeen, että ei haluta pappia vihkimään eikä lapsille ristiäisiä, koska ei haluta niitä kirkon höpinöitä ja kirkollisveroa nyt ei ainakaan haluta maksaa. Mutta sitten kun kuollaan, niin sitten kyllä pappi kelpaa siunaamaan ja hautajaiset pidetään ihan saman kaavan mukaan kuin kirkkoon kuuluvillekin.
[/quote]
No niin, sehän menee yleensä niin ettei ainakaan tässä maassa ole juuri käytetty muuta kaavaa kuin tuo kirkollinen. Vaihtoehdot puuttuvat. Isäni, joka ei raamatullisia höpinöitä uskonut, samoin kuin minä, ei olisi halunnut pappia hautajaisiinsa. Muut sukulaiset kuin minä halusivat joten pappi siellä pölisi litaniansa.
Itse olen tehnyt selväksi sukulaisille että minun hautajaisiini ei pappi tule. Sen sijasta kuunnellaan Uriah Heepin Salisbury, se on antanut minulle paljon enemmän kuin uskonto. Raamatun olen lukenut aikoinaan kaksi kertaa. Jutut ovat hyviä, jännittäviä ja osin vähän pervojakin mutta niin ristiriitaisia että kukaan perusluku ja -laskutaitoinen ei voi uskoa koko tarinaa. Eihän raamatussa tiedetä esim. Pohjois-Euroopan tai vaikka Aasian olemassa olosta mitään. Ei siellä Nooan arkissa ollut jääkarhuja sun muita pohjoisen eläimiä. Ja miten sen ajan teknologialla sellaisen aluksen rakentaa? Ja kerää kaikki eläimet ja niille ruuat?
[/quote]
En usko että Nooan arkissa oli 30000 eri hämähäkkilajiakaan, ei ollut jääkarhujakaan. En ainakaan usko olleen. Uskon että Jumala käski ottaa arkkiin jokaisesta lajista ns. kantamuodon. Hämäkäkki, karhu, susi jne.
Jumalan ohjastamassa luonnonvalinnassa näistä kantamuodoista sitten syntyi nykyinen lajien kirjo. Ihminenkin on jalostanut kantaeläimestä susi n. 400 eri koirarotua ja vieläpä varsin lyhyessä ajassa. Luulenpa että sama on onnistunut laajemmassa mittakaavassa Jumalalta.
Mies 77
[/quote]
Mites ihmiset? Jos oletetaan, että Nooa perheineen oli yhtä ja samaa rotua, mistä muut ilmestyivät? Ja mikä mieltymys jumalalla on insestiin, kun jo toisen kerran ihmiskunta joutui lisääntymään sukulaisten kesken?
[/quote]
Jos itsesi kuvittelisit Aatamin ja Eevan jälkeen maailmaan jossa ei ole kuin kourallinen ihmisiä niin enpä usko että asiassa sinullakaan olisi mitään ongelmaa. Geneettisesti asiassa ei myöskään ollut ongelmaa koska ihmisen geeniperimä oli tuolloin täydellinen.
Aiheesta on tullut väärä vasta sen jälkeen kun Jumala teki siittä syntiä ihmisen geeniperimän rappeutumisen myötä. Asia on ollut syntiä ja kauhistus jo niin kauan että siihen ei osaa suhtautua kuten ne muutamat ainoat ihmiset maailmassa muinoin osasivat.
Mies 77
[/quote]
Nooan aikana geeniperimä ei vielä ollut rappeutunut? Milloin se alkoi?
Entäs mistä ilmestyivät kiinalaiset, japanilaiset, inuiitit, tummaihoiset jne jne?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:03"]
Okei, siellä taivaassa sitten tavataan kaikki rakkaat. Entäs sitten ne tyypit, joita inhoaa ja joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä? En välittäisi hengailla tuonpuoleisessakaan niiden kanssa. Ja entä jos mulla on joku stalkkeri? Kumman toive toteutuu, stalkkaajan vai mun?
[/quote]
Toisaalta on sanottu, että taivaassa kukaan ei tunne ketään, kaikki perhesuhteet jne. on pois pyyhitty. Kaikki ovat vain jotain henkiolentoja tms.
Ja taivaassahan ei siis edes ole vielä ketään. Kuolleet odottavat haudoissaan edelleen sitä Jeesuksen toista tulemista. Vasta sen jälkeen Jeesus herättää kuolleet ja vie mukanaan.
[/quote] Siis missä noin on sanottu? Kyllä ihmiset toisensa tuntevat mutta sisarina ja veljinä (uskossa) . Esim jos pääsisit taivaaseen niin tuntisit kyllä Mooseksen, Pietarin jne , tuntisit myös vaikkapa äitisi, mutta pitäisit häntä uskonsisarena, et äitinä.
Aplle yksinkertaiseen kysymykseen yksinkertainen vastaus. Uskovaiset yleensä uskovat mitä Raamatussa kerrotaan taivaasta. Eli että se on ihmeellinen paikka, jossa ollaan lähellä Jumalaa ja jossa Jumala paljastaa omilleen sellaisia viisauden, kauneuden, puhtauden ja ilon salaisuuksia joita maan päällä ollessa ei voi ymmärtää. Juuri siksi Raamatussa puhutaan paljon siitä, että sinne pääsevät ne, joiden kaipaus on olla lähellä Jumalaa. Taivasta ei ole tarkoitettu niille, jotka arvelevat tylsistyvänsä Jumalan seurassa. Mikään viha ei kuulu taivaaseen, siksi Raamattu varoittaa vihaamista ketään ja antaa mahdollisuuden oppia Jeesuksen täydellisestä armosta ja rakkaudesta kaikkia kohtaan. Taivaassa Jumalan rakkaus pääsee suoraan vaikuttamaan niihin jotka jo maan päällä ymmärtävät (joskus hitaasti ja vajavaisesti maan päällä, täydellisesti vasta taivaassa) Jumalan rakkauden olevan ensimmäinen käsky, ja muiden ihmisten rakkauden olevan se toinen. Eli taivaassa ei ole mitään vihaa tai ärsytystä muita kohtaan, vaan täydellistä rakkautta. Se ylittää myös maanpäälliset seksuaalisen rakkauden rajat, eli taivaassa ei ole exiä tai parisuhteita, on vain Jumalan ääretön ja kaiken kuviteltavissa olevan ylittävä viisaus, puhtaus ja rakkaus.
Raamatussa sanotaan myös että tämä on hulluutta niille, jotka eivät rakasta Jumalaa yli kaiken jo maan päällä. Eli suurimmalle osalle myös nykyisiä suomalaisia, valitettavasti.
Jos haluat tietää mihin uskovat uskovat, lue se Raamatusta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:27"]
Ja kun nyt kerran lähdettiin teologiseen keskusteluun, kertokaapa kirkosta eronneet, että miksi teille sitten pitää järjestää hautajaiset? Jotenkin ei käy järkeen, että ei haluta pappia vihkimään eikä lapsille ristiäisiä, koska ei haluta niitä kirkon höpinöitä ja kirkollisveroa nyt ei ainakaan haluta maksaa. Mutta sitten kun kuollaan, niin sitten kyllä pappi kelpaa siunaamaan ja hautajaiset pidetään ihan saman kaavan mukaan kuin kirkkoon kuuluvillekin.
[/quote]
No niin, sehän menee yleensä niin ettei ainakaan tässä maassa ole juuri käytetty muuta kaavaa kuin tuo kirkollinen. Vaihtoehdot puuttuvat. Isäni, joka ei raamatullisia höpinöitä uskonut, samoin kuin minä, ei olisi halunnut pappia hautajaisiinsa. Muut sukulaiset kuin minä halusivat joten pappi siellä pölisi litaniansa.
Itse olen tehnyt selväksi sukulaisille että minun hautajaisiini ei pappi tule. Sen sijasta kuunnellaan Uriah Heepin Salisbury, se on antanut minulle paljon enemmän kuin uskonto. Raamatun olen lukenut aikoinaan kaksi kertaa. Jutut ovat hyviä, jännittäviä ja osin vähän pervojakin mutta niin ristiriitaisia että kukaan perusluku ja -laskutaitoinen ei voi uskoa koko tarinaa. Eihän raamatussa tiedetä esim. Pohjois-Euroopan tai vaikka Aasian olemassa olosta mitään. Ei siellä Nooan arkissa ollut jääkarhuja sun muita pohjoisen eläimiä. Ja miten sen ajan teknologialla sellaisen aluksen rakentaa? Ja kerää kaikki eläimet ja niille ruuat?
[/quote]
En usko että Nooan arkissa oli 30000 eri hämähäkkilajiakaan, ei ollut jääkarhujakaan. En ainakaan usko olleen. Uskon että Jumala käski ottaa arkkiin jokaisesta lajista ns. kantamuodon. Hämäkäkki, karhu, susi jne.
Jumalan ohjastamassa luonnonvalinnassa näistä kantamuodoista sitten syntyi nykyinen lajien kirjo. Ihminenkin on jalostanut kantaeläimestä susi n. 400 eri koirarotua ja vieläpä varsin lyhyessä ajassa. Luulenpa että sama on onnistunut laajemmassa mittakaavassa Jumalalta.
Mies 77
[/quote]
Mites ihmiset? Jos oletetaan, että Nooa perheineen oli yhtä ja samaa rotua, mistä muut ilmestyivät? Ja mikä mieltymys jumalalla on insestiin, kun jo toisen kerran ihmiskunta joutui lisääntymään sukulaisten kesken?
[/quote]
Jos itsesi kuvittelisit Aatamin ja Eevan jälkeen maailmaan jossa ei ole kuin kourallinen ihmisiä niin enpä usko että asiassa sinullakaan olisi mitään ongelmaa. Geneettisesti asiassa ei myöskään ollut ongelmaa koska ihmisen geeniperimä oli tuolloin täydellinen.
Aiheesta on tullut väärä vasta sen jälkeen kun Jumala teki siittä syntiä ihmisen geeniperimän rappeutumisen myötä. Asia on ollut syntiä ja kauhistus jo niin kauan että siihen ei osaa suhtautua kuten ne muutamat ainoat ihmiset maailmassa muinoin osasivat.
Mies 77
[/quote]
Nooan aikana geeniperimä ei vielä ollut rappeutunut? Milloin se alkoi?
Entäs mistä ilmestyivät kiinalaiset, japanilaiset, inuiitit, tummaihoiset jne jne?
[/quote]
Nooan aikoina geeniperimä ei ollut rappeutunut vielä niin pahoin. Olipa elinikäkin vielä tuolloin huomattavan pitkä. Nooakin oli joku 600 vuotta vanha vedenpaisumuksen aikoihin. En ulkoa muista tarkkaa ajankohtaa jolloin lähisukulaisten välinen lisääntyminen kiellettiin.
Ihan samasta paikasta tulivat kuten kaikki muutkin ihmiset Aadamin ja Eevan jälkeen. Aivan luonnollisella tavalla. Eivät ilmestyneet mistään vaan ihan naisesta syntyivät.
Mies 77
[/quote]Ei mulle tarvitse järjestää hautajaisia, mut ei muakaan voi jättää lojumaan kadulle, kämpille tai mihin paikkaan sit kupsahdankaan. Haluan tuhkauksen ja tuhkat voi ripotella johonkin rauhalliseen paikkaan. Mut tiesitkös sen, että esim. soskun asiakakkaan hautajaiset pitää olla mahdollisimman halvat, eli arkkuun ja mullan alle! tuhkau on kalliimpaa :/ Eli jotkut ei voi valita miten ruumis viettää ikuisen levon.
Pelikysymys jäi vielä auki. Uskovat eivät ole kertoneet kuka panostaa ja miten panostetaan valkoisiin ja miten mustiin ja mitä se tarkoittaa.
Ennemmin helvettiin kuin ns. taivaaseen tässäkin ketjussa lässyttäneiden uskiksien kanssa.
Taivaassa kiitetään ja ylistetään Jumalaa!
Siellä on rauhallista ,suloista ja onnellista.
Uskossa valvominen on turvallista sen vuoksi ,että heti kun kuolet tiedät ,että pääset taivaan kotiin.
Jumalan vastustaja Saatana yrittää estää kaiken tavoin,että ihmiset eivät saisi parannuksen armoa. Se näet haluaisi ,että sillä olisi paljon seuraa helvetissä.
Ei kannata kuunnella sielunvihollisen valhesaarnaa vaan Uskoa rohkeasti omat synnit anteeksi. Heti kun olet saanut synnin päästön ilo ja rauha laskeutuu sydämellesi.
Usko ei pysy sydämellä jos sitä ei hoideta.
Evankeliumi on se lääke joka uskotaan ja taas saadaan aloittaa puhtaalta pöydältä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:04"]Pelikysymys jäi vielä auki. Uskovat eivät ole kertoneet kuka panostaa ja miten panostetaan valkoisiin ja miten mustiin ja mitä se tarkoittaa.
[/quote]
En ole tätä asiaa aiemmin sivunnut kirjoittaja, mutta voisin nähdä asian näin: jokainen voi päättää, haluaako elämässään toteuttaa Jumalan tahtoa, joka on hyvä ja tahrattoman "valkoinen" jos haluaa sitä niin kliseisesti kuvailla, vai olla tottelematon ja tehdä syntiä, jota voi kuvata mustaksi tai "nieleväksi" väriksi. Valkoisessa pienikin tahra näkyy, ja siitä tulisi heti päästä eroon, mustassa voi olla huomaamatta enemmänkin tahroja. Tämähän on tosin vai kielikuva, jolla on vaikea tavoittaa koko totuutta.
Eli tässä uskonnossa mistä tässä ketjussa on puhuttu on Jumala taivaassa ja Saatana helvetissä. Lisäksi näissä molemmissa paikoissa on lukuisa joukko suunnilleen samanikäisiä, persoonattomia ihmisiä. Mutta tämä vasta joskus tulevaisuudessa.. Ymmärsinkö kyseisen uskonnon oppia oikein?
Ihmisellä on se toinen puolisko ja hän voi olla kumpi vaan noista miehistä tai ei kumpikaan. Eri elämissä ollaan eri rooleissa, esim. äiti/poika, isä/tytär, tai sitten aviokumppanit, joskus ehkä vain ystävät. Mutta on kuitenkin joku tietty, joka on juuri sinun puoliskosi.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:12"]Ennemmin helvettiin kuin ns. taivaaseen tässäkin ketjussa lässyttäneiden uskiksien kanssa.
[/quote]
Osuit asian ytimeen. Taivaaseen eivät kuulu ne joilla on vihaa tai ylimielisyyttä Jumalaa tai muita ihmisiä vastaan, eivätkä he sinne edes kaipaa. Uskovillakin voi olla sitä, siksi meille kaikille on annettu mahdollisuus ottaa vastaan Jeesuksen sovitus, ja Pyhä Henki, joka opettaa ja kasvattaa kohti Taivasta. Taivaaseen ei ole kenenkään pakko mennä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:15"]
En ole tätä asiaa aiemmin sivunnut kirjoittaja, mutta voisin nähdä asian näin: jokainen voi päättää, haluaako elämässään toteuttaa Jumalan tahtoa, joka on hyvä ja tahrattoman "valkoinen" jos haluaa sitä niin kliseisesti kuvailla, vai olla tottelematon ja tehdä syntiä, jota voi kuvata mustaksi tai "nieleväksi" väriksi. Valkoisessa pienikin tahra näkyy, ja siitä tulisi heti päästä eroon, mustassa voi olla huomaamatta enemmänkin tahroja. Tämähän on tosin vai kielikuva, jolla on vaikea tavoittaa koko totuutta.
[/quote]
Todennäköisesti haluan toteuttaa yhtälailla sekä tahrattomia että tahraisia juttuja, eli pelaan monipuolista peliä ja jään johonkin hyvän ja pahan välille. Mikä "loppusijoutuspaikka" on varattu meille väliinputoajille?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:15"]
[/quote]
Todennäköisesti haluan toteuttaa yhtälailla sekä tahrattomia että tahraisia juttuja, eli pelaan monipuolista peliä ja jään johonkin hyvän ja pahan välille. Mikä "loppusijoutuspaikka" on varattu meille väliinputoajille?
[/quote]
Se saattaa jäädä mysteeriksi sinun ja Jumalan välille. Raamatussa annetaan siitä viitteitä, sen kun luet sieltä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:29"]
Se saattaa jäädä mysteeriksi sinun ja Jumalan välille. Raamatussa annetaan siitä viitteitä, sen kun luet sieltä.
[/quote]
Tässä tuli peliin yksi huomioon otettava siirto lisää. Eli tässä kyseessä oleva uskonnon opin mukaan ilmeisesti pitäisi myös uskoa Jumalaan. Pelkkä puhdas peli ei yksistään riitä, jos olen ymmärtänyt oikein. Outoa kerrassaan.
Itse asiassa näin ateistina ajatus kirkollisista hautajaisista on minulle jokseenkin loukkaava, mutta toisaalta aivan yhdentekevä. Toisaalta ärsyttää ajatus siitä, että läheiset ei voineet sen verran kunnioittaa, että järjestäisivät ajatusmaailmani mukaiset hautajaiset, mutta toisaalta ihan sama vaikka saarnan pitäisi seepra ja kaikki pukeutuisivat hattivateiksi - mitä minä siitä enää välitän sitten, kun olen vainaa, eihän minulla ole silloin enää mitään aivotoimintaa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:19"]Eli tässä uskonnossa mistä tässä ketjussa on puhuttu on Jumala taivaassa ja Saatana helvetissä. Lisäksi näissä molemmissa paikoissa on lukuisa joukko suunnilleen samanikäisiä, persoonattomia ihmisiä. Mutta tämä vasta joskus tulevaisuudessa.. Ymmärsinkö kyseisen uskonnon oppia oikein?
[/quote]
No, et nyt ihan. Noinkin lyhyeen lauseeseen sisältyi jo aika monta tarkemman tutkinnan vaativaa tksityiskohtaa. Uskossa on tiivistettynä pikemminkin kyse siitä, että on olemassa ikuinen ja pyhä Jumala joka on kertonut itsestään Raamatussa. Jumalaa voi rakastaa tai vihata, tai olla välittämättä. Kaikki muu on seurausta tästä asenteesta Jumalaa kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:38"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 15:29"]
[/quote]
Tässä tuli peliin yksi huomioon otettava siirto lisää. Eli tässä kyseessä oleva uskonnon opin mukaan ilmeisesti pitäisi myös uskoa Jumalaan. Pelkkä puhdas peli ei yksistään riitä, jos olen ymmärtänyt oikein. Outoa kerrassaan.
[/quote]
Kyllä, pelin nimi onkin siksi Usko tai älä!
Onhan näihin kysymyksiin täälläkin vastattu jo monen monta kertaa, esim AP:n avioliittoon jne. Taivaassa ei olla naimisissa , ei naida eikä mennä miehelle...me ollaan siellä uskonsisaria ja -veljiä keskenämme ja kaikki olemme suunnilleen samanikäisiä. Eli esim isoisoäitini ja lapsenlapseni ovat siellä saman ikäiset...siis jos taivaaseen pääsevät.
Raamattu myös kertoo että luodaan UUSI taivas ja maa ja että siellä kukin kylvää ja korjaa itselleen...eli varmaankin siellä voi pitää esim puutarhaa jne. En usko, että siellä istutaan vaan laiskana koko ajan. Toisaalta siellä ei ehkä aika tunnut samalta kuin miltä nyt, niin arvelen.
Niin ja MIES 77, kiitos hyvistä vastauksista ja Jumalan Siunausta sinulle t sisaresi Herrassa