Uskovaiset! Kertokaa mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. ov
Eli tilanne olisi siis se, että teillä oli eläessänne puoliso joka valitettavasti menehtyi paljon ennen sinua. Menitte uusiin naimisiin ja tämän uuden puolison kanssa elitte yhdessä vanhaksi. Lopulta kuolet ja samoin uusi puolisonne. Kenen kanssa vietätte ikuisuuden taivaassa vai tuleeko teistä tuonpuoleisessa moniavioinen?
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:24"]
Miksi ihmeessä taivaassa pitäisi elää samojen normien mukaan kuin maassa? Eiköhän siellä ole vapauduttu ihan kaikista kahleista ja säännöistä minkä mukaan täällä eletään. Mutta ihan turhahan tuollaisia on niin kauheasti edes miettiä etukäteen. Sittenpähän se selviää kun kuolo korjaa. Jokatapauksessa on lohdullinen ajatus, että taivaassa taas kohdataan menetetyt rakkaat ja läheiset. Kauheaahan se olisi ajatella että pelkkä tyhjyys on edessä. T:uskis
[/quote]
Tässähän se vastaus, miksi ihmiset haluavat uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Kuolemaa pelätään ja ajatus siitä, että MINUA ei jonain päivänä ole olemassa on useimmille sietämätön. Onhan se niin väärin, että bailut jatkuvat, mutta itse joutuu lähtemään kesken pois eikä välttämättä kukaan jää kaipaamaan.
Mulla on kyllä vastaus siihen, minkälaista on kuoleman jälkeen: samanlaista kuin oli ennen syntymää.
[/quote]
Sinulla on kyllä vastaus siihen minkälaista on kuoleman jälkeen... Mutta vastauksesi on väärä. Et ehkä siihen usko mutta tulee se päivä kun näet olleesi väärässä. Silloin voi vain kohdallasi todeta että on aivan liian myöhäistä...
Voit ottaa joko järjen käteen ja tehdä parannuksen tai sitten koetella "uskosi" loppuun asti. Panokset ovat vain turhan kovat mikäli oletkin väärässä.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:58"]
Jos tuollainen paratiisi sitten on olemassa niin mitenkä siellä saadaan aika kulumaan? Siellä ei varmaan syödä, roikuta netissä tai harrasteta edes seksiä. Sittenkö sitä vaan ikuisesti ollaan ja ollaan ja ollaan...
[/quote]
saiskohan sinne jotenkin av:n? olis ees jotain tekemistä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:58"]
Jos tuollainen paratiisi sitten on olemassa niin mitenkä siellä saadaan aika kulumaan? Siellä ei varmaan syödä, roikuta netissä tai harrasteta edes seksiä. Sittenkö sitä vaan ikuisesti ollaan ja ollaan ja ollaan...
[/quote]
Uskon että mielenkiintoista tekemistä riittää loputtomiin. Väitän että kun kyseessä on paratiisi niin se on nimensä veroinen. Olen varma että Jumala on ottanut tämän huomioon tulevaa paratiisia suunnitellessaan ja se tulee ylittämään kaikkein hurjimmatkin ajatukset mitä meillä siittä voi ikinä olla.
Koko homma luodaan uusiksi! Minä olen hurjimmissa ajatuksissani miettinyt että meillä saattaa olla kokonainen uusi universumi tutkittavana! En tiedä mutta kun kerran olemme enkelten kaltaisia niin en usko että meillä on samanlaisia rajoituksia kuin nyt ollessamme lihassamme.
En tiedä mitä tuleman pitää mutta väitän että positiivinen yllättyminen on täysin varmaa.
Mies 77
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:54"][quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:24"]
Miksi ihmeessä taivaassa pitäisi elää samojen normien mukaan kuin maassa? Eiköhän siellä ole vapauduttu ihan kaikista kahleista ja säännöistä minkä mukaan täällä eletään. Mutta ihan turhahan tuollaisia on niin kauheasti edes miettiä etukäteen. Sittenpähän se selviää kun kuolo korjaa. Jokatapauksessa on lohdullinen ajatus, että taivaassa taas kohdataan menetetyt rakkaat ja läheiset. Kauheaahan se olisi ajatella että pelkkä tyhjyys on edessä. T:uskis
[/quote]
Tässähän se vastaus, miksi ihmiset haluavat uskoa kuolemanjälkeiseen elämään. Kuolemaa pelätään ja ajatus siitä, että MINUA ei jonain päivänä ole olemassa on useimmille sietämätön. Onhan se niin väärin, että bailut jatkuvat, mutta itse joutuu lähtemään kesken pois eikä välttämättä kukaan jää kaipaamaan.
Mulla on kyllä vastaus siihen, minkälaista on kuoleman jälkeen: samanlaista kuin oli ennen syntymää.
[/quote]
Ihminen alkaa muistaa noin kahden vuoden iässä elämäänsä ja tietää että elää. Mitä sitten vauvana ja taaperona sen noin kahden vuoden aikana tapahtuu? Ajatellaanko aikaa ennen syntymää vain synnytykseen asti vai siihen taaperoksi kun alkaa tulla "tolkku"?
Väite kuolema on samanlaista kuin ennen syntymää saa uuden merkityksen kun miettii"välitilaa" olet elossa mutta et kuitenkaan ole.
Mieluummin vietän iäisyyteni Taivaassa kuin helvetissä joten Jeesuksen joukoissa mennään tämäkin ihmiselle pakollinen oppimisaika Telluksella. Jos ei tätä kokemusta olisi niin tuskinpa osaisi arvostaa tulevaakaan. Jumala halusi Poikansa kautta kokea, mitä ihmiselämä on, joten tässä suhteessa olemme samalla kokemustasolla Jumalan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:59"]
Voit ottaa joko järjen käteen ja tehdä parannuksen tai sitten koetella "uskosi" loppuun asti. Panokset ovat vain turhan kovat mikäli oletkin väärässä.
Mies 77
[/quote]
Mitä tarkoitat tuolla että "panokset ovat turhan kovat"? Ei kai tässä sotaan olla lähdössä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:10"]
Tätä minäkin olen kysynyt vaikka kuinka monta kertaa, mutta vastausta ei vain ole tullut. Joskus joku yrittää sitä vanhaa "taivas on niin erilainen paikka, ettei sitä kukaan tiedä eikä osaa kuvitella" -mantraa, mutta edes ammattilaisilta on turha udella.
Minua kiinnostaa myös se, mitä ihmiset ja eläimet taivaassa syövät ja kuka lapioi navetasta lannat. Ja jollei kukaan syö mitään, mitä ne koko valveillaoloaikansa laiduntavat ja ruokaa etsivät otukset sitten ajankulukseen tekevät?
[/quote]
Mitähän ammattilaisia nämä on? Kuolleet ja palanneet kuolleista takaisin tänne työkseen, mutta sitten eivät halua kertoa?
[/quote]
Papit, piispat, poppamiehet ja muut uskontojen ammattilaiset. Ai juu ja maallikkosaarnaajat.
[/quote]
[/quote]
Sinulla on kyllä vastaus siihen minkälaista on kuoleman jälkeen... Mutta vastauksesi on väärä. Et ehkä siihen usko mutta tulee se päivä kun näet olleesi väärässä. Silloin voi vain kohdallasi todeta että on aivan liian myöhäistä...
Mies 77
[/quote]
Voi sinua aivopesun uhria. En ole väärässä, mutta toki jos tuleva kuolemasi ahdistaa saat uskoa keijukaisiin ja joulupukkeihin, mikäli se lohduttaa. Eihän se minulta ole pois :)
Älä kuitenkaan aliarvioi älykkyyttäni ja yritä pelotella minua uskomaan samaan soopaan. Jotkut ihmiset ovat oikeasti fiksumpia ja rohkeampia kuin toiset, eivätkä tarvitse harhakuvia lohdukseen vaan kohtaavat tosiasiat sellaisena kuin ne ovat. Se kannattaa sinunkin hyväksyä.
Peace and love
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:33"]
Ja kun nyt kerran lähdettiin teologiseen keskusteluun, kertokaapa kirkosta eronneet, että miksi teille sitten pitää järjestää hautajaiset? Jotenkin ei käy järkeen, että ei haluta pappia vihkimään eikä lapsille ristiäisiä, koska ei haluta niitä kirkon höpinöitä ja kirkollisveroa nyt ei ainakaan haluta maksaa. Mutta sitten kun kuollaan, niin sitten kyllä pappi kelpaa siunaamaan ja hautajaiset pidetään ihan saman kaavan mukaan kuin kirkkoon kuuluvillekin.
[/quote]
No niin, sehän menee yleensä niin ettei ainakaan tässä maassa ole juuri käytetty muuta kaavaa kuin tuo kirkollinen. Vaihtoehdot puuttuvat. Isäni, joka ei raamatullisia höpinöitä uskonut, samoin kuin minä, ei olisi halunnut pappia hautajaisiinsa. Muut sukulaiset kuin minä halusivat joten pappi siellä pölisi litaniansa.
Itse olen tehnyt selväksi sukulaisille että minun hautajaisiini ei pappi tule. Sen sijasta kuunnellaan Uriah Heepin Salisbury, se on antanut minulle paljon enemmän kuin uskonto. Raamatun olen lukenut aikoinaan kaksi kertaa. Jutut ovat hyviä, jännittäviä ja osin vähän pervojakin mutta niin ristiriitaisia että kukaan perusluku ja -laskutaitoinen ei voi uskoa koko tarinaa. Eihän raamatussa tiedetä esim. Pohjois-Euroopan tai vaikka Aasian olemassa olosta mitään. Ei siellä Nooan arkissa ollut jääkarhuja sun muita pohjoisen eläimiä. Ja miten sen ajan teknologialla sellaisen aluksen rakentaa? Ja kerää kaikki eläimet ja niille ruuat?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:23"]
[/quote]
[/quote]
Mies 77
[/quote]
Voi sinua aivopesun uhria. En ole väärässä, mutta toki jos tuleva kuolemasi ahdistaa saat uskoa keijukaisiin ja joulupukkeihin, mikäli se lohduttaa. Eihän se minulta ole pois :)
Älä kuitenkaan aliarvioi älykkyyttäni ja yritä pelotella minua uskomaan samaan soopaan. Jotkut ihmiset ovat oikeasti fiksumpia ja rohkeampia kuin toiset, eivätkä tarvitse harhakuvia lohdukseen vaan kohtaavat tosiasiat sellaisena kuin ne ovat. Se kannattaa sinunkin hyväksyä.
Peace and love
[/quote]
En aliarvioi älykkyyttäsi. Toiset panostaa mustalle ja toiset valkoiselle. Sitten viimeisellä tuomiolla näemme kumpi osui oikeaan. :) Minulla on voitto/voitto tilanne jokatapauksessa... :)
Mies 77
Ja kun nyt kerran lähdettiin teologiseen keskusteluun, kertokaapa kirkosta eronneet, että miksi teille sitten pitää järjestää hautajaiset? Jotenkin ei käy järkeen, että ei haluta pappia vihkimään eikä lapsille ristiäisiä, koska ei haluta niitä kirkon höpinöitä ja kirkollisveroa nyt ei ainakaan haluta maksaa. Mutta sitten kun kuollaan, niin sitten kyllä pappi kelpaa siunaamaan ja hautajaiset pidetään ihan saman kaavan mukaan kuin kirkkoon kuuluvillekin.
[/quote]
Hautajaisissa ja ristiäisissä ei juhlakalulla yleensä ole mitään sanomista järjestelyihin. Veikkaan, että aika moni uskonnoton on sujahtanut multiin vasten tahtoaankin nimenomaan kirkkoon kuuluvien sukulaistensa haluamalla tavalla.
Poista kristillisistä hautajaisista pappi, siunailut ja virret ja katso, mitä jää: jää vainaja arkkuineen, muistopuheet ja -laulut ja vainajan saatteleminen mahdollisesti omaistensa viereen. Siis kaikki paitsi pappi ja siunailut. Neandertalilaisetkin hautasivat kuolleensa ja panivat kuoppaan mukaan kukkia, luulisin heidän myös murehtineen samalla tavalla kuin nykyihmiset, eikä varmasti ollut kristinuskolla mitään tekemistä asian kanssa.
Uskonnottomien hautausmaita taitaa olla aika harvassa, ja jos kirkkomaalle haudattujen omaistensa viereen haluaa tulla haudatuksi, pappi lienee pakollinen paha olla paikalla.
Ja vaikka tällaisiin ketjuihin osuu aina näitä melko nuoria "minun raatoni saa heittää kaatopaikalle" -ihmisiä, älä sinä sorru siihen lapselliseen väitteeseen, etteikö uskonnoton vainaja ja hänen omaisensa voisi haluta hautajaisiin vainajan kunnioittamista laulamalla, muistopuheilla ja maahanpanijaisilla, kuten ihmislaji ja pari edellistäkin ihmislajia on tehnyt uskonnottomuuteen ja uskontoon katsomatta.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:28"]
Toiset panostaa mustalle ja toiset valkoiselle. Sitten viimeisellä tuomiolla näemme kumpi osui oikeaan. :) Minulla on voitto/voitto tilanne jokatapauksessa... :)
Mies 77
[/quote]
Miten ihmeessä tämä panostus muka tapahtuu? En ole aloittanut mitään uhkapeliä minkään uskonnon peliteoriassa, joten minulla ei edes ole mitään panosta jolla pelata.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:27"]
[/quote]
No niin, sehän menee yleensä niin ettei ainakaan tässä maassa ole juuri käytetty muuta kaavaa kuin tuo kirkollinen. Vaihtoehdot puuttuvat. Isäni, joka ei raamatullisia höpinöitä uskonut, samoin kuin minä, ei olisi halunnut pappia hautajaisiinsa. Muut sukulaiset kuin minä halusivat joten pappi siellä pölisi litaniansa.
Itse olen tehnyt selväksi sukulaisille että minun hautajaisiini ei pappi tule. Sen sijasta kuunnellaan Uriah Heepin Salisbury, se on antanut minulle paljon enemmän kuin uskonto. Raamatun olen lukenut aikoinaan kaksi kertaa. Jutut ovat hyviä, jännittäviä ja osin vähän pervojakin mutta niin ristiriitaisia että kukaan perusluku ja -laskutaitoinen ei voi uskoa koko tarinaa. Eihän raamatussa tiedetä esim. Pohjois-Euroopan tai vaikka Aasian olemassa olosta mitään. Ei siellä Nooan arkissa ollut jääkarhuja sun muita pohjoisen eläimiä. Ja miten sen ajan teknologialla sellaisen aluksen rakentaa? Ja kerää kaikki eläimet ja niille ruuat?
[/quote]
En usko että Nooan arkissa oli 30000 eri hämähäkkilajiakaan, ei ollut jääkarhujakaan. En ainakaan usko olleen. Uskon että Jumala käski ottaa arkkiin jokaisesta lajista ns. kantamuodon. Hämäkäkki, karhu, susi jne.
Jumalan ohjastamassa luonnonvalinnassa näistä kantamuodoista sitten syntyi nykyinen lajien kirjo. Ihminenkin on jalostanut kantaeläimestä susi n. 400 eri koirarotua ja vieläpä varsin lyhyessä ajassa. Luulenpa että sama on onnistunut laajemmassa mittakaavassa Jumalalta.
Mies 77
SJa kun nyt kerran lähdettiin teologiseen keskusteluun, kertokaapa kirkosta eronneet, että miksi teille sitten pitää järjestää hautajaiset? Jotenkin ei käy järkeen, että ei haluta pappia vihkimään eikä lapsille ristiäisiä, koska ei haluta niitä kirkon höpinöitä ja kirkollisveroa nyt ei ainakaan haluta maksaa. Mutta sitten kun kuollaan, niin sitten kyllä pappi kelpaa siunaamaan ja hautajaiset pidetään ihan saman kaavan mukaan kuin kirkkoon kuuluvillekin.
[/quote]
Siihen on itse vähän vaikea noin kuolleena puuttua. Ja hyvähän se on että haudataan, sillä jos ruumiittä jätettäisiin pitkin poikin maanpinnalle mätänemään.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 12:48"]Miten selitätte sitten henkiolennot? Kyllä pelottais jos ei uskoisi.
[/quote]
Niin kuin enkelit ja demonit? Kyllä pelottais jos
uskoisin.
Okei, siellä taivaassa sitten tavataan kaikki rakkaat. Entäs sitten ne tyypit, joita inhoaa ja joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä? En välittäisi hengailla tuonpuoleisessakaan niiden kanssa. Ja entä jos mulla on joku stalkkeri? Kumman toive toteutuu, stalkkaajan vai mun?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
En usko että Nooan arkissa oli 30000 eri hämähäkkilajiakaan, ei ollut jääkarhujakaan. En ainakaan usko olleen. Uskon että Jumala käski ottaa arkkiin jokaisesta lajista ns. kantamuodon. Hämäkäkki, karhu, susi jne.
Jumalan ohjastamassa luonnonvalinnassa näistä kantamuodoista sitten syntyi nykyinen lajien kirjo. Ihminenkin on jalostanut kantaeläimestä susi n. 400 eri koirarotua ja vieläpä varsin lyhyessä ajassa. Luulenpa että sama on onnistunut laajemmassa mittakaavassa Jumalalta.
Mies 77
[/quote]
Mites ihmiset? Jos oletetaan, että Nooa perheineen oli yhtä ja samaa rotua, mistä muut ilmestyivät? Ja mikä mieltymys jumalalla on insestiin, kun jo toisen kerran ihmiskunta joutui lisääntymään sukulaisten kesken?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:03"]
Okei, siellä taivaassa sitten tavataan kaikki rakkaat. Entäs sitten ne tyypit, joita inhoaa ja joiden kanssa ei halua olla missään tekemisissä? En välittäisi hengailla tuonpuoleisessakaan niiden kanssa. Ja entä jos mulla on joku stalkkeri? Kumman toive toteutuu, stalkkaajan vai mun?
[/quote]
Toisaalta on sanottu, että taivaassa kukaan ei tunne ketään, kaikki perhesuhteet jne. on pois pyyhitty. Kaikki ovat vain jotain henkiolentoja tms.
Ja taivaassahan ei siis edes ole vielä ketään. Kuolleet odottavat haudoissaan edelleen sitä Jeesuksen toista tulemista. Vasta sen jälkeen Jeesus herättää kuolleet ja vie mukanaan.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 14:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2015 klo 13:51"]
[/quote]
[/quote]
Mies 77
[/quote]
Mites ihmiset? Jos oletetaan, että Nooa perheineen oli yhtä ja samaa rotua, mistä muut ilmestyivät? Ja mikä mieltymys jumalalla on insestiin, kun jo toisen kerran ihmiskunta joutui lisääntymään sukulaisten kesken?
[/quote]
Jos itsesi kuvittelisit Aatamin ja Eevan jälkeen maailmaan jossa ei ole kuin kourallinen ihmisiä niin enpä usko että asiassa sinullakaan olisi mitään ongelmaa. Geneettisesti asiassa ei myöskään ollut ongelmaa koska ihmisen geeniperimä oli tuolloin täydellinen.
Aiheesta on tullut väärä vasta sen jälkeen kun Jumala teki siittä syntiä ihmisen geeniperimän rappeutumisen myötä. Asia on ollut syntiä ja kauhistus jo niin kauan että siihen ei osaa suhtautua kuten ne muutamat ainoat ihmiset maailmassa muinoin osasivat.
Mies 77