Unohtuuko rokotetut riskiryhmäläiset keskustelusta? Heitä rokotus tuskin täysin suojaa
Rokottamattomien kohdalla voidaan sanoa että omaa syytä. Mutta entä kaikki jotain tautia sairastavat tai iän puolesta riskiryhmässä olevat, pitäisikö heidän suojaaminenkin vain unohtaa ja antaa heidän mahdollisesti kuolla?
Itse olen kolmesti rokotettu enkä omalta osalta pelkää koronaa. Mutta noin 70v vanhempien osalta olen edelleen huolissani vaikka he ovat molemmat rokotettuja.
Onkohan mitään tutkimusta tehty mikä on kuolleisuus rokotettujen iäkkäiden tai muiden riskiryhmäläisten kohdalla?
Tämä on suurin syy miksi itse kannatan edelleen tiukkoja rajoituksia, ainakin kunnes tartuntamäärät lähtee selvään laskuun.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
3. vuosi menossa aivopesua eikä lampaat herää.
Bingo! Kolme salaliittosanaa yhdessä virkkeessä: aivopesu
Lampaat
Herää.
Mene sinä hoitoon.
Terveydenhuollon perusta on kohtuullinen hoito kaikille. Se ei tarkoita sitä että muutamaa ihmistä varten suljetaan koko yhteiskunta. Ei syöpäpotilaatkaan saa kaikkea hoitoa mitä haluavat. Koska osa on liian kallista.
Hyvä rokote on, kun ei edes suojaa riskiryhmäläisiä. Ketä se sitten suojaa, jos ei niitä joita sen pitäisi suojella?
Itse valitsin rokottamattomuuden sairastettuani koronan viime keväänä — kaksi kuukautta ennen kuin olisin saanut ensimmäisen rokoteannoksen. Hyvin olen pärjännyt vuoden sairauden antamalla suojalla.
Kaikista lähteistä näkee että tauti jyllää yli 50-vuotiaissa ja lihavissa. Joutaa mennäkin, jos edellä mainittuihin ryhmiin ei ymmärrä välttää ihmisjoukkoja ja turhaa liikkumista kodin ulkopuolella.
Itse on otettava vastuu omasta elämästään.
Onko mahdollista että meidän vitamiinituotteet on muuttunut kalkkituotteeksi ettei olekaan mitään vitamiinia niissä enää? Nehän myy kuitenkin. Entä rautalääkkeet kun ihmiset syö niitä eikä rauta arvot nouse yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon perusta on kohtuullinen hoito kaikille. Se ei tarkoita sitä että muutamaa ihmistä varten suljetaan koko yhteiskunta. Ei syöpäpotilaatkaan saa kaikkea hoitoa mitä haluavat. Koska osa on liian kallista.
Yhteiskunnan perusteena taas on suojella heikoimmassa asemassa olevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti tuntuu unohtuvan ettei kaikki riskiryhmäläiset ole monisairaita 80-vuotiaita vaan esim minä 40 v astmaatikko olen riskiryhmää. Ja monet muut ja nuoremmatkin.
No mitä hallituksen tulisi sinun mielestäsi tehdä? Pitää yhteiskunta suljettuna hamaan maailmanloppuun asti vai?
Yhteiskunta voidaan pitää auki maan rajojen sisäpuolella kunhan virus ensin tukahdutetaan nollille ja lisätartuntojen maahantuonti estetään vaikka pysyvästi pakkokaranteenein.
Kun tuo ei ole onnistunut edes Pohjois-Koreassa, miten se voisi onnistua Suomessa? Nyt on taas tarjolla helppoja ja toimimattomia ratkaisuja vaikeisiin ongelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsin rokottamattomuuden sairastettuani koronan viime keväänä — kaksi kuukautta ennen kuin olisin saanut ensimmäisen rokoteannoksen. Hyvin olen pärjännyt vuoden sairauden antamalla suojalla.
Kaikista lähteistä näkee että tauti jyllää yli 50-vuotiaissa ja lihavissa. Joutaa mennäkin, jos edellä mainittuihin ryhmiin ei ymmärrä välttää ihmisjoukkoja ja turhaa liikkumista kodin ulkopuolella.
Itse on otettava vastuu omasta elämästään.
Eli kaikki lihavat ja yli 50-vuotiaat jatkossa saavat tulonsa valtiolta? Ja irtisanoutuvat töistä? Voi tulla pari muttaa, jos näin käy :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just oli mediassa alustava tutkimus, että kolmas rokote suojaa vakavalta tautimuodolta myös riskiryhmäläisiä. Omikron on itsesäään lievä, ja kolme rokotetta antaa hyvän suojan vaikealle taudille. Tää oli mulle itselleni helpotus, sillä olen ykkösriskiryhmää tablettihoitoa vaativan astman takia.
Mikäköhän huuhaa-tutkimus on kyseessä? Se suoja kestää vain muutaman viikon ajan rokotteenotosta. Sen jälkeen teho hiipuu jo merkittävästi. Parin kk päästä teho on jotain 50% luokkaa.
VAKAVASTA tautimuodosta tässä puhutaan. Kukaan ei puhu rokotteiden kohdalla siitä, kuinka paljon ne suojaa TARTUNNALTA, koska ne ei suojaa tartunnalta juuri lainkaan.
Omikron itsessään aiheuttaa lievän taudin useimmille, lisäksi kolme rokotetta antaa riskiryhmille lisäsuojaa vakavaa tautimuotoa vastaan.
Lähtökohta on se, että kaikki saa omikronin, oli rokotetta tai ei. Nyt haetaan vaan suojaa vakavilta tautimuodoilta.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Hyvä rokote on, kun ei edes suojaa riskiryhmäläisiä. Ketä se sitten suojaa, jos ei niitä joita sen pitäisi suojella?
Voi luoja. Immuunipuutosta ei millään lääkkeellä tai rokotteella korjata.
Ei valitettavasti älyn puutettakaan.
Antaa levitä vaan. Olen valmis. Kolmesti rokotettu. Kaapit täynnä maskeja ja käsidesiä. Ymmärrys matkassa sen suhteen, mihin kannattaa nyt mennä ja mihin ei.
Olen nelikymppinen riskiryhmäläinen. Minua ei pelota. Suurin ongelmahan tässä on, kun ihmisillä ei pää kestä, kun pelkäävät. Minusta voi olla täysin huoleti omasta ja läheistensä terveydestä, jos rokotteet, maskit jne. kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se koskaan ole sitä tehnyt, eikä tule tekemään vastaisuudessakaan.
Ruotsin kruuninprinsessan puoliso on elinsiirron vuoksi riskiryhmää. Hänellä on täysi rokotussuoja ja ilmeisesti hyvässä kunnossa, vaikka korona on podettuna. Varmaan kyllä keskimääräistä parempi lääkärin kontrolli hänellä.
Mutta jos joku vielä inttää että tämä tauti iskee vain lihaviin ja vanhoihin, hän valehtelee myös itselleen. Tauti iskee pääasiassa rokottamattomiin. Suomessa kaikki alle 55-vuotiaana kuolleet on olleet rokottamattomia miehiä.
Rokottamattomuus on suurempi riskitekijä kuin kaikki muut yhteensä.
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Koko ajan on paljon tehohoidossa ja kuolleita.
Tyksissä teho-osastolla alle viisi potilasta. Missä pandemia? Lopettakaa hysteria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yhteiskunta ei tietenkään näe ihmisten koteihin ja apua pitää monesti itse hakea, mutta sitä myös saa.
Ruotsista on tilastoa
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-o…
Yli 70v alkaa rokotusten merkitys vähetä ja heistä yhä useampi joutuu sairaalahoitoon, vaikka olisi rokotettu. Sairaalahoidossa 65% oli yli 70v (marras-joulukuu), kun delta oli vielä valtavirus.
Perussairauksia oli 80% rokotetuista sairaalaan joutuneista. Eniten korkea verenpaine, sydänsairaudet ja diabetes.
Sairaalaan joutuneista 75% oli rokottamattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Koko ajan on paljon tehohoidossa ja kuolleita.
Tyksissä teho-osastolla alle viisi potilasta. Missä pandemia? Lopettakaa hysteria.
Montako tehopaikkaa on TYKSissä? Montako koronapotilasta osastohoidossa?
Yksi koronapotilas sitoo 4-6 hoitajaa vuorokaudessa. Tavallisesti yksi hoitaja riittää hoitamaan useita potilaita. Tämä koronahoitoon sidottu henkilökunta on muusta hoidosta pois.
Älä vain löydä pattia tissistäsi tai ala ulostaa verta, sillä tutkimuksiin ja hoitoon et lähiaikoina pääse.
Pamdemia on koko planeetalla. Turku ei ole minkään asian suhteen yleistettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Yhteiskunta ei tietenkään näe ihmisten koteihin ja apua pitää monesti itse hakea, mutta sitä myös saa.
Apua saa ihan riippumatta siitä oletko heikko vai et. Heikoimmassa asemassa olevat vain ei useinkaan edes hae apua.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsista on tilastoa
https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-o…
Yli 70v alkaa rokotusten merkitys vähetä ja heistä yhä useampi joutuu sairaalahoitoon, vaikka olisi rokotettu. Sairaalahoidossa 65% oli yli 70v (marras-joulukuu), kun delta oli vielä valtavirus.
Perussairauksia oli 80% rokotetuista sairaalaan joutuneista. Eniten korkea verenpaine, sydänsairaudet ja diabetes.
Sairaalaan joutuneista 75% oli rokottamattomia.
Samat perustaudit myös menehtyneillä.
Yli 70v ikä on edelleen rajana, kun menehtyneitä on enemmän. Ruotsissa varsinkin yli 85v.
Diagrammet visar att det framför allt är personer som är 85 år och äldre som dött i covid‑19.
Yhteiskunta voidaan pitää auki maan rajojen sisäpuolella kunhan virus ensin tukahdutetaan nollille ja lisätartuntojen maahantuonti estetään vaikka pysyvästi pakkokaranteenein.