Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et vie lasta yksityislääkörille vaan kuormitat terveyskeskusta?

Vierailija
17.12.2022 |

Käytin tänään omaa lasta yksityisessä, 15min käynti ja hinta oli 49€. Ei paha hinta ja miten helppoa. Resepti saatiin ja nyt kaikki ok.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä lasta ja jos päivystysluontoista, en minä ainakaan osaa arvata, että viidelläkympillä hoituu kuntoon. Viimeksi, kun oli päivystysluonteista, pojalla hemoglobiini alle 100, sitä tutkittiin ja seurattiin aluksi ja odotettiin kyytiä, sen jälkeen ambulanssilla yliopistolliseen sairaalaan. Sairaalassa oli muistaakseni neljä päivää. Tutkittiin vaikka mitä verestä ja tähystämällä.

Millä hinnalla tuo olisi yksityisellä mennyt?

Vierailija
2/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä lasta ja jos päivystysluontoista, en minä ainakaan osaa arvata, että viidelläkympillä hoituu kuntoon. Viimeksi, kun oli päivystysluonteista, pojalla hemoglobiini alle 100, sitä tutkittiin ja seurattiin aluksi ja odotettiin kyytiä, sen jälkeen ambulanssilla yliopistolliseen sairaalaan. Sairaalassa oli muistaakseni neljä päivää. Tutkittiin vaikka mitä verestä ja tähystämällä.

Yksityinen laittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon, jos on vakavampaa. Terv. aneminen nainen 45v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin on hoitunut ne harvat kerrat julkisellakin. Ehkä kahdesti vienyt päivystykseen 15v aikana ja viimeisin johti ambulanssilla sairaalaan. En tiedä mitä olisin voittanut kalliimmalla yksityiskäynnillä kun kaikki hoitui päivystyksessä jouhevasti sinne kuljetukseen saakka.

Vierailija
4/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen laittaa lähetteen erikoissairaanhoitoon, jos on vakavampaa. Terv. aneminen nainen 45v.

Niin ja kutsuuko vai eikö kutsu ambulanssia? Tiputukseen laittokin maksaa ylimääräistä, seuranta odottaessa kyytiä maksaa, lisäverikokeet ensimmäisten paljastaessa anemian maksaa. Kun käytiin tk päivystyksessä lääkäri kävi kolme kertaa labrojen jälkeen katsomassa, sekö menisi yksityisellä siihen vartin aikaan ja viiteen kymppiin?

Vierailija
5/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vien lapseni sinne, minne helpoiten hänet saan hoitoon. Ei sinne yksityisellekään noin vain mennä.

T. 1-vuotiaan äiti

Vierailija
6/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä lapsen nappaan lääkärille vietäväksi?

Vierailija
7/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuormitan lasten kanssa terveyskeskusta todella harvoin. Vain oikeassa päivystystilanteessa eli tyyliin kerran viiteen vuoteen. Ei käytetä myöskään yksityistä.

Kaikessa käytetään maalaisjärkeä ja vältetään lääkäreissä ramppaamista viimeiseen asti. Koen olevani tähän oikeutettu, kun käynnit ovat näin maltillisia muihin perheisiin verrattuna.

Vierailija
8/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei ole viikonloppuisin mitään yksityisiä. Vaikka olisi kuinka vakuutuksia ja rahaa niin kaikki saa päivystyksessä jonottaa. Onneksi on hyvin vähän tarvittu kummankaan palveluita.

Vierailija
9/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vienyt lapsia vuosiin terkkaan. En tajua miksi siellä edes rampataan. Pari päivää kuumetta sen takia sit sinne mennään. Flunssan takia sinne ei tarvi mennä. Tarvittaessa saanut lääkkeet ilman käyntiäkin.

Vierailija
10/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vien lapseni sinne, minne helpoiten hänet saan hoitoon. Ei sinne yksityisellekään noin vain mennä.

T. 1-vuotiaan äiti

Kyllä voi mennä noin vaan. Helsingistä löytyy yksityinen auki 24h, joka ainoa päivä.

Vierailija
11/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 1-vuotiaan äiti

Kyllä voi mennä noin vaan. Helsingistä löytyy yksityinen auki 24h, joka ainoa päivä.

No, meiltä on 600 kilometriä Helsinkiin...

Vierailija
12/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kutsuuko vai eikö kutsu ambulanssia? Tiputukseen laittokin maksaa ylimääräistä, seuranta odottaessa kyytiä maksaa, lisäverikokeet ensimmäisten paljastaessa anemian maksaa. Kun käytiin tk päivystyksessä lääkäri kävi kolme kertaa labrojen jälkeen katsomassa, sekö menisi yksityisellä siihen vartin aikaan ja viiteen kymppiin?

Tietysti soitetaan ambulanssi eikä mennyt ylimääräistä odotellessa.

Vierailija
13/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. 1-vuotiaan äiti

No, meiltä on 600 kilometriä Helsinkiin...

Jotenkin arvasin. Suuremmissa kaupungeissa vaan mennään vaikka heti.

Vierailija
14/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ei oo koskaan käyneet terveyskeskuksessa. Ikää 18 ja 20.

Vierailija
15/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käyttäneet sekä yksityistä että julkisia palveluita. Molemmille on paikkansa riippuen tilanteesta. Välillä yksityinen on pelastanut jopa lapsen hengen kun julkinen oli heittänyt taaperon pihalle päivystyksestä. Välillä on helpompi hoitaa asioita julkisella ja välillä ei jää muita vaihtoehtoja kuin julkinen, koska kaikkia asioita ei voida hoitaa yksityisellä.  Meillä kuitenkin on paljon kokemusta näistä palveluista niin julkisiista kuin yksityisistä eikä puhuta enää sadoista vaan mennään 4-numeroisiin lukuihin. Eli molemmilla on paikkansa. Tässä kriisitilanteessa, mikä vaivaa myös terveydenhuoltoa veisin yksityiselle jos kukkaron nyörit sallivat vakuutuksista huolimatta ja verikokeiden tyyppiset asiat ja sellaiset, mitä ei voida hoitaa yksityisellä hoitaisin julkisella puolella - labrapalvelut kun eivät vielä ole kriisissä ja tulevat huomattavasti edullisemmaksi ja hoituvat helposti julkisilla (lähellä). Ykityiset lääkäriasemat vaativat myös pitkät ajomatkat, mikä sekin on haitta kipeän lapsen kanssa ja siihen päälle matkakulut.

Vierailija
16/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa halpa varsinkin viikonloppukäynniksi... 🤔 Meillä keskisuuressa kaupungissa maksoi vartin reissu lääkärikeskuksessa melkein 90 egeä ihan arki-iltanakin.

Vierailija
17/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset ei oo koskaan käyneet terveyskeskuksessa. Ikää 18 ja 20.

Hienoa, sitten ei ole lääkärikammoakaan. Juttelin erään äidin kanssa kun odotin omaa vuoroani, hän kertoi " että käyttää täällä yksityisellä lastenlääkärillä, ettei tule lääkärikammoa".

Vierailija
18/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole viikonloppuisin mitään yksityisiä. Vaikka olisi kuinka vakuutuksia ja rahaa niin kaikki saa päivystyksessä jonottaa. Onneksi on hyvin vähän tarvittu kummankaan palveluita.

Ainakin täällä olen mieluummin ajanut suoraan n. 200 km Ouluun yksityiselle lastenlääkärille. Jos jotain on, on OYS kuitenkin se lähin jossa lastenlääkäri.

Vierailija
19/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että perheet vie nykyään lapsia ihan liian herkästi päivystykseen.

Esim korvatulehduslapsi ei kuulu päivystykseen. Nykytiedon mukaan korvakipuisen kanssa voi rauhassa odotella kotona pari päivää. Suurin osa tulehduksista paranee itsekseen kun annetaan aikaa. Apteekista saa puuduttavia korvatippoja ja särkylääkettä.

Vierailija
20/57 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että perheet vie nykyään lapsia ihan liian herkästi päivystykseen.

Esim korvatulehduslapsi ei kuulu päivystykseen. Nykytiedon mukaan korvakipuisen kanssa voi rauhassa odotella kotona pari päivää. Suurin osa tulehduksista paranee itsekseen kun annetaan aikaa. Apteekista saa puuduttavia korvatippoja ja särkylääkettä.

Lapsetko ne ruuhkat synnyttävät? Vakuutusta on lupa käyttää myös julkista. Kuka kestää huutavaa korvakipulasta.