Mikä on sukusi suurin salaisuus/häpeän aihe
Kommentit (159)
Isäni puolelta monet ovat seonneet hetkellisesti siinä 15 iässä esim huumeet, itsemurhayritykset, syömishäiriöt, yms.
Se on niin iso salaisuus, että en edes itsekään tiedä siitä mitään.
Aloin tehdä sukututkimusta ja yksi asia paljsatui, joista en aikaisemmin tiennyt. Isoisäni isäni oli äpärä, jonka isäsästä ei ollut krikon kirjoijen mukaan tietoa. Äidistään ei ollut sitäkään vertaa tietoa, myös isätön ja äitikin mainittu vain etunimeltä. Siihen jäi se tutkimus.
Kuulin aikanaan tarinan että joku oli tehnyt meidän suvusta sukututkimusta. Into loppui kuitenkin siihen kun alkoi löytyä liikaa varkaita, aviottomia lapsia yms. aikanaan epämääräistä elämää :)
Tämän isommista ongelmista en tiedä. Joku alkoholin suurkuluttaja on niin tavallinen tapaus että en noita edes laske. Noita on ihan joka suvussa.
Surullinen häpeä, lapsena muistaakseni jonkun rokkotaudin jälkisairautena tulleen aivokalvon tulehduksen jälkeen aivovammautunut jäsen, joka salattiin täysin seuraavalta sukupolvelta. Asuu laitoksessa, on nyt jo iäkäs, mutta hylätty kuitenkin kun isovanhemmat kuolivat. Itse kävin häntä muutaman kerran katsomassa mutta sitten se jäi. Tähän liittyen tai siitä johtuen on itsemurhia, alkoholismia ja salailua.
Se, että äitipuoleni hakkasi ja rääkkäsi, minua, oli sadisti, sain samanlaista kohtelua koko lapsuuden ajan kuin Viljaeerika, mutta sillä erolla, että jäin henkiin, pääsin pakenemaan.
Se yksi goottiperhe joista kukaan ei oikein tiedä mitään. Kaikki välttelevät.
No meil on sukuun sekaantunut 50luvulla jehovantodistajia . Osa sukulaisista lähti mukaan ja muutama sekosi täysin suorituspaineen alla. Ja häpeällistä oli kun 75 vuonna odotettiin sitä harmagedonia. No nyt nuo 50luvulla mukaan menneet ovat kuolleet ja heidän lapset on hajalla. Osa on mukana edelleen jehovantodistajissaja osa eronnut ja täten kartettavia uskonnon puolelta.
Jehovantodistaja uskonto toi sukuun jaottelun karttamisen myötä. On raskasta ja häpeällistä katsoa tervehtymättömyyttä. Jopa hautajaisissa .
Häpeällistä on se miten moni hurahti tuohon amerikkalaiseen uskontoon joka ei tuo rauhaa perheisiin vaan hajotusta.
Isäni puolelta ei mitään, mutta äidin puolelta lähes kaikki on alkoholisteja. Se miten se sairastuttaa ja myrkyttää kaikki siinä suvussa olevat ihmiset on kyllä ihan kamalaa. Tietoisesti olen tehnyt eroa tuohon osaan sukua, enkä oikeastaan halua edes olla missään tekemisissä heidän kanssaan. Se on vaan sitä masennusta ja kurjuutta, jos sinne menee.
Alkoholisteja, itsemurha, vankila, pedofiiliaa.. Lähisuvusta kaikki.
Avioton lapsi. Tehty tietoisesti yhden huoltajan perheeseen ja sen isällä on perhe muualla. Tästä ei puhuta lainkaan, säälistä aviottoman lapsen äidin äitiä kohtaan. Hän häpeää niin kovasti tytärtään, vaikka suvussa on meitäkin, joille tuo ei ole niin iso asia.
Muutama tappo, huumeet ja alkoholi.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:13"]
Avioton lapsi. Tehty tietoisesti yhden huoltajan perheeseen ja sen isällä on perhe muualla. Tästä ei puhuta lainkaan, säälistä aviottoman lapsen äidin äitiä kohtaan. Hän häpeää niin kovasti tytärtään, vaikka suvussa on meitäkin, joille tuo ei ole niin iso asia.
[/quote]
Syystä häpeääkin.
Eräs sukulaismies hakee Venäjältä uuden vaimon vähän väliä. Hänellä on kolme poikaa, jotka näiden äiti hylkäsi nuorimman ollessa taapero. Keskimmäinen pojista on nykyään nainen, nuorin käyttää huumeita. Vanhin ei halua olla missään tekemisissä sekavan perheensä kanssa.
Pedofiliaa :( Ihan tuomion saaneita lapsen hyväksikäyttäjiä myös, puistattavaa!
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 06:08"]Turhia ovat tuollaiset aloitukset, missä vain penätään jotakin ilman että itse antaisi mitään. Minun puolesta joutaa vaieta kuoliaaksi tämä ketju.
[/quote]
Eka kommentti oli aloittajan :)