Nuoren sairaanhoitajan palkka 5500€/kk, moniko tienaa yhtä hyvin
samantasoisella koulutuksessa? Mun mielestä järjettömän korkea palkka https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011573749.html
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa lähellekään tuollaisia summia. Ei edes teholla.
Näin on tyypillistä propagandaa Suomen päämedioilta aivan kuten BBC toimii. Suomen medioiden uskottavuus on täysi nolla.
Palkka ei ole hyvä, jos työ on vuorotyötä. Suomalaiset elää vaan niin pienellä liekillä, että tuota pidetään hyvänä. 7000€/kk on alin hyvä palkka.
Ja lampsii minne tahansa alan työpaikkaan ja toteaa, että olen täällä töissä nyt. Ja siinä on hänen uusi työpaikkansa.
Mä olen Attendolla sairaanhoitajana päivätyössä. Palkka on kahdella kokemuslisällä n.2970€/kk.
Tekee 12h yövuoroja. Ei ole yhtään liikaa palkkaa siitä. Itse en tuohon hintaan uhraisi koko elämääni ja eläisi päinvastaisessa rytmissä kuin kaikki muut.
En jaksa lukea juttua, mutta hänellä lienee henkilökohtaisia kannustinlisiä ja on töissä kaikki viikonloput ja yöt ja ylityöt päälle.
Normaali sairaanhoitaja saa vähemmän. Arvioisin, että sairaanhoitajan palkka on maltillisella vuorotyöllä n. 3500 euroa kuukaudessa. Mielestäni se on ihan hyvin, vaikka työ osaa olla joissakin paikoissa raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen Attendolla sairaanhoitajana päivätyössä. Palkka on kahdella kokemuslisällä n.2970€/kk.
Aika paska. Vaihda työpaikkaa.
Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa sairaanhoitajista ei tienaa lähellekään tuollaisia summia. Ei edes teholla.
Hyvin saanut nuori tyttö sitten korkean palkan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on tyypillistä propagandaa Suomen päämedioilta aivan kuten BBC toimii. Suomen medioiden uskottavuus on täysi nolla.
Eikös tässä tyttö itse kerro palkastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paska. Vaihda työpaikkaa.
Enkä vaihda. Asun pienellä paikkakunnalla eikä täällä ole pahemmin sairaanhoitajalle työpaikkoja eikä mulla ole mitään mielenkiintoa alkaa ajelemaan kauemmas.
Lisäksi tässä työllisyystilanteessa ei työpaikkoja niin vain vaihdeta.
Vaimoni on sairaanhoitaja. Hän tienaa vajaan 50 tonnia vuodessa, mutta on kyllä koko ajan yövuorossa tai viikonlopuissa. Hänellä on kaikki ikälisät ja sitten joitakin henkilökohtaisia lisiä, mitä lie suoritepalkkioita. Työ ei ihan helppoa ole, mutta hän on jo kokenut eikä pala loppuun.
Eipä käy kateeksi vaikka tienaakin hieman enemmän. Vastaavasti kustannuksetkin on tuolla enemmän ja joutuu tekemään paljon enemmän rahansa eteen. Itse kun vain istuskelen kotona suurimman osan ajasta naputellen konetta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt puhutaan brutosta, kuten aikuiset.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jo 3000€ on älyttömän hyvä noin lyhyellä koulutuksella. Moni tienaa pari tonnia paljon korkeammilla koulutuksilla.
Kyse ei ole koulutuksen pituudesta vaan työn vaativuudesta. Et pärjäisi lasten teho-osastolla itse.
Ei tuo nyt enää kovin nuori ole. Jos olisi 19-26 voisi puhua nuoresta. Kovaa vauhtia keski-ikäistymään päin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole koulutuksen pituudesta vaan työn vaativuudesta. Et pärjäisi lasten teho-osastolla itse.
Onko teho kauheen paha? Oma vauva oli teholla pitkään ja hänellä oli oma hoitaja koko ajan valvomassa, ei se nyt kovin rankalta vaikuttanut että vahti vauvaani lakkaamatta joka kuitenkin oli ihan hyvässä kunnossa periaatteessa. Nukkui ja söi välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teho kauheen paha? Oma vauva oli teholla pitkään ja hänellä oli oma hoitaja koko ajan valvomassa, ei se nyt kovin rankalta vaikuttanut että vahti vauvaani lakkaamatta joka kuitenkin oli ihan hyvässä kunnossa periaatteessa. Nukkui ja söi välillä.
Luulet, että sinun vauvasi oli hänen ainoa ja vaativin asiakas koko työuransa aikana?
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt koulutus? Peruskoulu, Lukio ja 3vuotta amk. 15vuotta yhteensä. Ei kovin lyhyt mielestäni