Mikä on sukusi suurin salaisuus/häpeän aihe
Kommentit (159)
Yksi serkuistani, kunnon musta lammas. Luottotiedoton elämäm koulu lainen, jolla vuokrat jatkuvasti rästissä ja rahat loppu, röökiä kyllä on varaa ostaa. Käyttäytyy muutenkin keski-ikäisenäkin kuin ala-asteelainen, vaikka ei ainakaan todistetusti ole mitenkään jälkeenjäänyt.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 00:26"][quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.05.2015 klo 10:13"]
Avioton lapsi. Tehty tietoisesti yhden huoltajan perheeseen ja sen isällä on perhe muualla. Tästä ei puhuta lainkaan, säälistä aviottoman lapsen äidin äitiä kohtaan. Hän häpeää niin kovasti tytärtään, vaikka suvussa on meitäkin, joille tuo ei ole niin iso asia.
[/quote]
Syystä häpeääkin.
[/quote]
Tietoisesti tehtynä, kun isällä on oikea perhe muualla, on kyllä todella halpamainen ja tosiaan syystäkin hävettävä juttu. Ainaista salailua, sisarukset eivät tiedä toisistaan. Pettäminen ja valhetelu vain jatkuvat vuodesta toiseen (millä verukkeilla kävisi aina tapaamassa lasta) tai sitten lapsi jää täysin isättömäksi. Mutta miten tuollaisen voi jättää kertomattakaan? Entä eikö lapsi voisi tulla edes isänsä hautajaisiin tasaveroisena sisarustensa kanssa?
Ja juu siis tiedän, että lapsettomat naiset voivat olla aivan järkyttävän epätoivoisia - mutta jotain rajaa. Onhan niitä spermapankkejakin. Sitä kautta sitä isää ei oikeasti ole eikä tarvitse salailla keneltäkään mitään tai valehdella.
[/quote]
Tämä lienee tapahtunut aikana, jolloin ei noin vain marssittu spermapankkiin.
[/quote]
Tämä tapahtui 2010-luvulla.
Ja tosiaan äiti ei häpeä lasta vaan lapsen mummo omaa tytärtään ja siksi ei asiasta puhuta.
Itsemurhia. Rikollisia. Itse olen avioton lapsi enkä tiedä isästäni muuta kuin nimen. Aikanaan oli vissiin isokin häpeä..
Minä olin, kunnes asia räjähti silmille sivullisen kertoessa minulle, että olenkin adoptoitu. Sukulaiset tiesivät, mutta kukaan ei vaivautunut kertomaan sitä minulle. Minä nostin kissan pöydälle ja panin vanhempani ja sukulaiset tilille, miksi multa oli tieto pimitetty. Puhuin asiasta niin kauan avoimesti, kunnes siitä tuli epätabu.
Skitsofreniaa sairastava mummeli joka sekoilee kokoajan jotain.. Aikuinen mies "lainasi" teiniltä rahaa eikä niitä ole vieläkään kuulunut takaisin. Ja perus huumeidenkäyttäjät sun muut withe trashit löytyy..
Monet sukulaiset äidinäidin puolelta olivat persoja viinalle, keittivät ja möivät sitä itse sekä häiriköivät viinahöyryissään jopa kirkonmenoissa. Äidinisän puolella mielenterveysongelmaa, yksi isotäti vietti lähes koko elämänsä laitoksissa (sekosi, kun miesystävä jätti vähän ennen häitä). Ainakin yksi itsemurha (sodan traumatisoima mies). Useita aviottomia lapsia, kun mennään muutama sukupolvi taakse päin. Mutta mitäpä näistä. Nyt asiat ovat tulleet julki, kun on tehty sukututkimusta. En minä ainakaan osaa hävetä noita, vaikka edellinen sukupolvi yrittikin vielä peitellä ja siloitella.
Onneks kaikkien muidenkin suvut on sekasin...
- Sairainta on tuomiotta jäänyt pedofiili. Sukulaismies on käyttänyt hyväkseen niin omia lapsiaan kuin lapsenlapsiaan. Lapsenlapsenlapset ovat toivottavasti olleet turvassa. Kaikki on vaiennut asiasta, vaikka kaikki tietää.. Ja siis hyväksikäytety ovat vieneet omia lapsiaan kylään ja eläneet kuin mitään ei ois tapahtunut. Nyt hän on jo kuollu
- Yksi nuoren itsemurha. Taustalla ongelmainen äitisuhde, alkoholisti-isä, mielenterveys- ja päihdeongelmia. Itse itsemurhaan sysänneet tapahtumat erään henkilön "syytä". Tietenkin jokainen tekee omat päätöksensä ja itsemurha ois voinu tapahtua myös myöhemmin. Tämä kyseinen onnistunut yritys oltais voitu kuitenkiin välttää
- Huumeongelmainen nuori aikuinen, joka viettänyt lähes koko aikuisen elämänsä vankilassa. Ei saa elämästä kiinni. Vaikea adhd
Erään sukulaisen entisellä naisella on lapsia ainakin 4 eri miehen kanssa. Kaikki lapset syntyneet vuoden-parin sisällä kaksi lapsista asuu iseillään(yhdestä en tiedä kun syntyi eron jälkeen). En tiedä montako lasta hän on ehtinyt taas pyöräytää kun erosivat jo monta vuotta sitten. Osa suvusta ei edes tiennyt että hänellä on enemmänkin lapsia kuin se yksi jota ei voinut isälle lykätä koska hän oli kuollut. Lapsi raukat kun äiti heitä tehtailee ja sitten tuuppaa ne miehilleen ja ei juuri koskaan käy heitä katsomassa.
Sukulainen kävi lukion hyvin arvosanoin ja oli aika pitää ylioppilasjuhlat. Tehtiin ruuat ja ostettiin kalliit lahjat, hyvä todistus oli esillä.
No, paria kuukautta myöhemmin selvisi ettei tyyppi käynyt koskaan motään lukiota ja todistus oli väärennetty. Oikeasti käynyt vaan peruskoulun ja valhdellut tarvitsevansa rahaa kirjoihin jne.
Selvisi niin että tytön äiti soitti koululle jostain asiasta ja he sanoivat että ei ole sen nimistä henkilöä missään kouluissa
Pedofiili ei ole sama asia kuin lapsen hyväksikäyttäjä (=voi himoita lapsia, mutta olla syyllistymättä rikokseen). Lapsen hyväksikäyttäjä ei ole välttämättä pedofiili (=voi raiskata alaikäisen lapsen olematta pedo).
Mutta jatkakaa.
Pedofiili, alkoholisteja, sukulaismiehen vaimo jätti miehensä ja alkoi seurustella poikapuolensa kanssa, sukulaiset takasivat lapsensa aviomiehen lainan kaikkien varotteluista huolimatta ja huonostihan siinä kävi..
Vanhoillislestadiolainen suku, jossa kaksinaismoralismi kukoistaa. Tuomitaan ja kytätään, mutta on pettämistä, henkistä ja seksuaalista väkivaltaa, mielenterveysongelmia jne. Mummo ollut aikoinaan psykoosissa ja hänen kaksi veljeään kuollut oman käden kautta, mutta näistä ei puhuta. Omassa lapsuuden perheessä ei puhuta mistään vaikeista asioista äidin tai isän taholta.
Anteeksi siis lasta hyväksikäyttänyt mies.
Mummon suku on kotoisin savosta! Voe tokkiisa
Luin kaikki kommentit ja päätin itsekkin kirjoittaa sukumme salaisuuksia. Hetken jos toisenkin olen miettinyt mutten keksi mitään. Ollaan tylsä suku jossa kaikki tulevat keskenään toimeen ja vitsit vain lentelevät kaikkien kesken
Pappani piti toista naista. Mummoni tiesi ja joutui myyjän työssään häntä usein palvelemaankin. Isäni on alkoholisti, siskonsa myös alkoholisti sekä lääkkeiden väärin käyttäjä.